Tekisittekö abortin tilanteessani?
Olen 27-vuotias kahden lapsen äiti ja vasta aloittamassa opiskelut syksyllä. Olen eronnut poikien isästä ja ollut yhdessä uuden miesystävän kanssa nyt vuoden, mutta ei asuta yhdessä. Mikäli pitäisimme lapsen muuttaisimme tietenkin yhteen. Sain eilen tietää eli samana päivänä kun tein raskaustestin, että miehelläni on 6v. poika edellisestä suhteesta. Tiesin, että on eronnut eksästään kaksi vuotta sitten, mutta en tiennyt, että heillä on lapsi. Poika ja äiti asuvat toisella paikkakunnalla. Mies puolustautuu sillä, ettei lapsi todennäköisesti ole hänen biologisensa, täyttä varmuutta siitä ei ole. Mies on ollut yhdessä eksänsä kanssa kuitenkin jo raskausaikana ja mukana neuvoloissa, synnytyksessä ja lapsen elämässä siihen asti kunnes he erosivat lapsen ollessa 4v. Sen jälkeen ei ole nähnyt poikaansa. En ymmärrä, miksi mies on salannut näin ison asian ja valehdellut. Ei pidä itse asiaa mikään ja ihmettelee, miksi reagoin näin voimakkaasti ihan pikkujuttuun. Mies on kuitenkin jo 37v. eli ei mikään penikka. Nyt pitäisi päättää teenkö abortin ja jatkan elämääni poikieni kanssa vai pidänkö lapsen ja muutan miehen kanssa yhteen sekä lykkään hieman lisää opiskeluja. Olen aina ollut aborttia vastaan, mutta enää ikinä en tuomitse ketään abortin tehnyttä. Mielipiteitä? Mitä tekisitte tilanteessani?
Kommentit (106)
Voi luoja tässäkin ketjussa abortin vastustajien kommentteja, että ihan murhaaja on nainen ja tappaja, jos abortoituttaa ei-toivomansa alkion itsestään, mitäs miehet sitten ovat kun vetävät käteen nenäliina täynnä siittiösoluja, jotka potentiaalisia eläviä lapsia. Murhaavia miehiä ja alaikäisiä käteen veteleviä murrosikäisiä poikia on paljon, voi hyvänen aika sentään noita tietyn vakaamuksen omaavia, joilta puuttuu järjen ja älyn käyttönsä kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lukenut kaikki kommentit, jotkut moneen kertaan ja oon ihan hukassa. Aborttiin oon kallistumassa, mut pelkään jos se kaduttaa. Mies haluis tosi kovasti pitää lapsen :/
Ap
Uskotko ihan tosissasi, että nyt juuri tällä kerralla mies haluaa tosi kovasti pitää lapsen, mutta pari vuotta sitten hänelle ei ollut mikään ongelma hylätä esikoistaan?
Mieti jaksatko ja haluatko oikeasti elää mahdollisesti yksin kolmen lapsen kanssa. Mies ei halua nähdä jo olemassa olevaakaan lasta, muutenhan hänellä olisi tapaamisoikeus (ellei ole joku hullu ja vaaraksi lapselle).
Jos vuoden ajan on muutenkin salannut lapsen olemassa olon, niin ei nyt ihan kaikki ole ok...
Mitä mieltä mies on vauvasta?
Mies haluais kovasti pitää lapsen ja muuttaa yhteen. En tiedä mitä tehdä. Ahdistaa tosi paljon koko tilanne.
Ap
Tee abortti ja heivaa samalla tuo epäluotettava mies elämästäsi. Ala elää omaa elämääsi, opiskella ja mitä haluatkaan tehdä ja olla äiti lapsillesi.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja tässäkin ketjussa abortin vastustajien kommentteja, että ihan murhaaja on nainen ja tappaja, jos abortoituttaa ei-toivomansa alkion itsestään, mitäs miehet sitten ovat kun vetävät käteen nenäliina täynnä siittiösoluja, jotka potentiaalisia eläviä lapsia. Murhaavia miehiä ja alaikäisiä käteen veteleviä murrosikäisiä poikia on paljon, voi hyvänen aika sentään noita tietyn vakaamuksen omaavia, joilta puuttuu järjen ja älyn käyttönsä kokonaan.
Kuuleppas nyt ,elämä alkaa hedelmöityksestä.Siitiö hedelmöittää munasolun.
Jos niin ei tapahdu ,ei ole potontiaalisia lapsia tulossa.
-78 kirjoitti:
Muuten ; abortin tekijät ; käsi sydämelle ;
OLIKO SISÄLLÄNNE JOTAIN ELÄVÄÄ?
Se ei ole vain joku ”solumöykky” vaan elävä sielullinen olento jolla sykkii sydän jo hyvin alussa !
Jos eliminoi sisältään elävää niin se on VAKAVA asia!
Entäs tämä: joka sekunti ihmisen elimistössä kuolee miljoonia soluja ohjatun solukuoleman eli apoptoosin johdosta. Syyllistyykö esim. minun kehoni miljoonaan murhaan tälläkin sekunnilla vai onko kohdussa oleva soluröykkiö jotenkin eri asia? Suurin osa raskauksista muuten menee kesken ennenkuin nainen edes tietää olevansa raskaana. Ovatko nämäkin niitä hirveitä murhia?
Hyvin monet lääkärit ei suostu tekemään raskaudenkeskeytyksiä.
Sanoja on tapana kaunistella ,että kuulostaisi vähemmän huonolta.
Vierailija kirjoitti:
Mies haluais kovasti pitää lapsen ja muuttaa yhteen. En tiedä mitä tehdä. Ahdistaa tosi paljon koko tilanne.
Ap
Ei helppo tilanne, eikä mitään oikeaa ratkaisua edes ole. Huonon tyypin kanssa yhteinen lapsi voi olla tosi huono ratkaisu, mutta jos tyyppi on hyvä, niin hyvä ratkaisu. Sulla on kaksi muutakin lasta. Mieti heidän elämäänsä myös. Tykkääkö mies pojista, entä pojat miehestä?
Sinulla lapsia edellisestä suhteesta ja miehelläsi siis myös eli olisitte ns. tasoissa lähtötilanteelta.
Opintoja voi käydä hitaasti ja osittain myös raskaana ja hoitovapaalla.
Rakastatko miestäsi ap? Tuleeko hän miten hyvin toimeen nykyisten lastesi kanssa?
Hedelmöittynyt munasolu on eri asia kun sinun muut solusi.Keskenmeno on eri asia kun raskaudenkeskeytys.Luonto hoitaa toisen,eikä mitenkään aiheutettu.
Uskon että voin tutustua taivaassa pariin keskenmenneeseen sisarukseeni!!!!!!!
Kahden lapsen äitinä tekisin tuossa tilanteessa abortin. Halusi opiskella on tärkeä ja arvokas asia, on täysin perusteltua ja kohtuullista priorisoida sitä. Se, että miesystäväsi valehteli noin isosta asiasta, kielii mielestäni siitä, ettei hän ole luotettava kumppani eikä varsinkaan isä lapselle.
Kyllä mies on virallisesti ainakin lapsen isä sillä isyyden kiistämisaika on jo umpeutunut vaikka ei olisikaan geneettinen isä ja elatusvelvollisuus on 18 v asti minimissään n 160 €/kk. On kyllä julmaa olla lapsen elämässä 4 v ja ykskaks häipyä kokonaan. Miten joku voi tehdä niin toiselle ja vielä ikää 35 v ei 18... Haluaisin lapsen äidin numeron ja selvittää häneltä tilanteen ja onko esim lapsen näkeminen ollut kiinni äidistä vai isästä etc. Miestä en enää uskoisi kun on salannut asian jo noin pitkään. Tämän perusteella tekisin päätöksen miehen pitämisestä. Lapsen pitäminen pitää vain harkita omalla sydämellä jotta asian kanssa pystyy elämään.
Abortti olisi varmasti fiksuin vaihtoehto. Ja ero! Löydät aivan varmasti miehen, joka on rehellinen ja luotettava.
Anna lapsi adoptioon. Me lapsettomat voisimme antaa hänelle rakastavan kodin <3
Jos olisin sinä niin pitäisin lapsen. Opiskella ehtii myöhemminkin, 3-vuotta on lopulta elämässä aika mitätön aika ja opiskelupaikka ei katoa minnekään. Miehestä en tiedä, olisihan se kamala lapselle, jos isä jättäisi jossain vaiheessa. En ehkä itse pystyisi luottamaan häneen, koska tuo mitä kerroit kuulostaa niin itsekkäälle.
2/5 selkeä klassinen provo, mutta sait hyvin keskustelua aloitettua.
suurin osa kommentoi vaan aborttia, vaikka oleellisempaa olis pohtia, mitä ap tekee äijälleen, jonka epärehellisyyden takia ap on nyt pulmallisessa tilanteessa. Jos mies olis alusta alkaen ollut rehellinen ja kertonut menneisyydestään ja siitä, että hänellä on lapsi, ap tuskin miettisi pitääkö lapsen vai ei.
Kannattaako niitä jalkoja levitellä joka vastaantulijalle?