Tekisittekö abortin tilanteessani?
Olen 27-vuotias kahden lapsen äiti ja vasta aloittamassa opiskelut syksyllä. Olen eronnut poikien isästä ja ollut yhdessä uuden miesystävän kanssa nyt vuoden, mutta ei asuta yhdessä. Mikäli pitäisimme lapsen muuttaisimme tietenkin yhteen. Sain eilen tietää eli samana päivänä kun tein raskaustestin, että miehelläni on 6v. poika edellisestä suhteesta. Tiesin, että on eronnut eksästään kaksi vuotta sitten, mutta en tiennyt, että heillä on lapsi. Poika ja äiti asuvat toisella paikkakunnalla. Mies puolustautuu sillä, ettei lapsi todennäköisesti ole hänen biologisensa, täyttä varmuutta siitä ei ole. Mies on ollut yhdessä eksänsä kanssa kuitenkin jo raskausaikana ja mukana neuvoloissa, synnytyksessä ja lapsen elämässä siihen asti kunnes he erosivat lapsen ollessa 4v. Sen jälkeen ei ole nähnyt poikaansa. En ymmärrä, miksi mies on salannut näin ison asian ja valehdellut. Ei pidä itse asiaa mikään ja ihmettelee, miksi reagoin näin voimakkaasti ihan pikkujuttuun. Mies on kuitenkin jo 37v. eli ei mikään penikka. Nyt pitäisi päättää teenkö abortin ja jatkan elämääni poikieni kanssa vai pidänkö lapsen ja muutan miehen kanssa yhteen sekä lykkään hieman lisää opiskeluja. Olen aina ollut aborttia vastaan, mutta enää ikinä en tuomitse ketään abortin tehnyttä. Mielipiteitä? Mitä tekisitte tilanteessani?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat pitää lapsen, pidät lapsen. Parisuhteen jatkon ratkaiset erikseen. Miehen salaama asia on niin suuri, etten itse pystyisi enää luottamaan.
Hyvin sanottu! Ajattele tulevaa lasta, mieskuvioita ei tarvitse nyt ratkaista. Haluaisitko kasvattaa vauvan myös yksin? Saat kyllä kaiken mahdollisen tuen jos päätät vauvan pitää, mutta ensimmäiset vuodet ovat varmasti rankkoja.
Toivon vaan sydämestäni että teet päätöksen itse.
Abortti on murha.
Lapsenmurhia tehdään Suomessa joka vuosi 60.000.
Tehty jo 60-luvulta alkaen.
Miljoonia lapsia siis murhattu Suomessa - oman mukavuuden tähden ja rahan alttarille.
Vierailija kirjoitti:
Kysy Jumalalta neuvoa ja johdatusta!
kadut aborttia loppuelämäsi! Uskon, että iloitset lapsestasi, kun saat hänet elämääsi ♥️
Omaa elämää ei kannata rakentaa tuolaisen miehen perään.
Eroa miehestä koska luultavasti eroaa sinusta muutaman vuoden kuluttua.
Pärjäät hyvin lasten kanssa ja voit aivan hyvin pitää kolmannen lapsen - jos ITSE haluat niin.
Koulusta ei tarvitse ottaa stressiä. Onneksi olkoon sait koulupaikan. Sitä ei pois viedä. Muu on järjesteltävissä. Itsekin sain (yksin) lapsen kouluaikana ja nyt suunnittelen toista, opintoni loppuu pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ooquote=Vierailija]Tuonkaltaisessa tilanteessasi valitsisin automaattisesti abortin. En edes miettisi noinkin salailevan miesseuralaisesi kanssa jatkaa seurustelua, saatika että hankkisin yhteisen lapsen tuollaisen epäluottomiehen kanssa.
Abortti ei ole mikään maailmanloppu, vaikka kaikenmaailman lahkouskovaiset sitä paheksuvatkin.
Lapsi halutaan yleensä synnyttää kaikinpuolin toivottuna, ja vakaaseen tilanteeseen, jossa lapsellesi on tarjota koti ja elatus.
Säkin olisit nyt onnellisempi tapettuna?
Ensinäkin ap:n jutussa Ei ole kyse minusta, toisekseen abortti ei ole tappo vaan raskauden keskeytys ja kolmanneksi sallittua Suomessa ja kaikissa sivistysvaltioissa. Aborttilaki on Suomessa ja sen lain pykälien mukaan naisella on oikeus päättää abortista. Onneksi, koska jokaisella naisella on oma tahto päättää lisääntyäkkö vaiko ei, jos esim. ehkäisymenetelmistä huolimatta nainen raskautuu, ja nainen ei halua lasta.
Jos on tehty abortti, ei ole olemassa, silloin ei ole onnellinen tai onneton, ei ole yhtään mitään. Jos mun äitini olisi mut solutasolla joskus abortoinut, niin enhän minä olisi täällä sitä suremassa. En tietäisi koko asiasta yhtään mitään, joten eipä se surettaisikaan, enkä kokisi mitään menettäneeni.
Mitä eroa on tapolla ja raskaudenkeskeytyksellä?
Sanoja voi muokkailla .Solumöykky on potentiaalinen ihminen.
Kun ihminen on ikuisuusolento,hän on tiedostava toisessa ulottuvuudessa.
On sillä täällä maanpäälläkin merkitystä.
Kumman valitsetkin niin älä tee lisää yhteiskunnan elätettäviä eli mieti onnistuuko taloudellinen puoli yhdessä tai yksin mutta älä muiden niskoille kaada.
Sinä itse teet päätöksen abortista (älä näitä kuuntele! silloin ainakin kadut, oli päätös mikä hyvänsä) mutta mieheen ei ole luottamista, jos noin vähättelee edellistäkin lastaan. Kuin syrjähyppyä, että "hän ei merkinnyt minulle mitään, tokkopa on edes oma"...
M56... kirjoitti:
Abortti on murha.
Lapsenmurhia tehdään Suomessa joka vuosi 60.000.
Tehty jo 60-luvulta alkaen.
Miljoonia lapsia siis murhattu Suomessa - oman mukavuuden tähden ja rahan alttarille.[/quoteVoi hyvänen aika, kuinka sekaisin sä oletkaan, siis lapsenmurhia ei ole koskaan tehty 60 000 per vuosi Suomessa, eikä muuallakaan. Murhia kyllä tehdään, mutta vaikka lasketaan aikuisetkin mukaan, niin ei kyllä tohon lukemaan päästä millään.
Hah, ja vieläpä 60-luvulta asti lastenmurhia, joo varmaan on ihan alkuen alusta tehty lastenmurhia, lueppas sitä Raamattuasi, niin siellähän on tarina, jossa jo synnytettyjä eläviä poikalapsia tapettiin nuo sinun miljoonasi verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy Jumalalta neuvoa ja johdatusta!
kadut aborttia loppuelämäsi! Uskon, että iloitset lapsestasi, kun saat hänet elämääsi ♥️
Mitä katumista abortissaan on?
Se on laillinen tapa päästä eroon sellaisesta, jota ei kertakaikkiaan halua elämäänsä, eikä vallan vääränlaisen isäehdokkaan aikaansaamana siemennyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Ä L Ä T A P A omaa lastasi - se on asia, jota kadut loppuikäsi, kyllä asiat aina järjestyy - anna hänet vaikka adoptioon, mutta hänellä on oikeus elää!!!
ÄLÄ SINÄ KÄYTÄ VÄÄRÄÄ TERMIÄ ABORTISTA, joka ei ole tappo, vaan EI-toivotun raskautensa keskeytys.
Pitäisin lapsen mutta eroisin miehestä.
Tietysti pidät lapsesi - sehän on sinun rakas lapsesi ja syytön kaikkeen.
Me emme päättäneet milloin tänne tulimme. Unohda se mies. Pystyt kyllä selviämään. Maailman parhaassa valtiossa elämme äidille j lapsille !
Tyttäresi on sinun. Pidä hänet !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ä L Ä T A P A omaa lastasi - se on asia, jota kadut loppuikäsi, kyllä asiat aina järjestyy - anna hänet vaikka adoptioon, mutta hänellä on oikeus elää!!!
"Todetuista kliinisistä raskauksista jopa 15–20 prosenttia päättyy keskenmenoon eli Suomessa tapahtuu vuosittain noin 10 000 alkuvaiheen keskenmenoa."
Ei solurykelmillä ole mitään absoluuttista oikeutta elää. Raskauksia päättyy koko ajan. Sen päätöksen voi ihan hyvin tehdä itsekin, jos ei lasta halua. Naiset eivät ole mitään inkubaattoreita, vaan voivat onneksi päättää, haluavatko raskautta vai eivät.
Jeesustelijat voivat esittää vastalauseensa keskenmenoista vastaavalle taholle.
TÄMÄ yllä oleva teksti on hyvä vastaisku noille aborttien vastustajille ja aborttiratkaisuun päätyneiden naisten haukkujille laittomilla termeillä mukamas murhaajiksi.
Muuten ; abortin tekijät ; käsi sydämelle ;
OLIKO SISÄLLÄNNE JOTAIN ELÄVÄÄ?
Se ei ole vain joku ”solumöykky” vaan elävä sielullinen olento jolla sykkii sydän jo hyvin alussa !
Jos eliminoi sisältään elävää niin se on VAKAVA asia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuonkaltaisessa tilanteessasi valitsisin automaattisesti abortin. En edes miettisi noinkin salailevan miesseuralaisesi kanssa jatkaa seurustelua, saatika että hankkisin yhteisen lapsen tuollaisen epäluottomiehen kanssa.
Abortti ei ole mikään maailmanloppu, vaikka kaikenmaailman lahkouskovaiset sitä paheksuvatkin.
Lapsi halutaan yleensä synnyttää kaikinpuolin toivottuna, ja vakaaseen tilanteeseen, jossa lapsellesi on tarjota koti ja elatus.
Säkin olisit nyt onnellisempi tapettuna?
Kuinka niin voit väittää, että olisin onnellisempi tapettuna, tuskinpa mitään tietäisin enää tapettuna onnellisuudestani saatika mistään muustakaan enää. Ainiin, jos äitini olisi abortoinut minut, niin en tietäisi sittenkään mistään mitään, enhän mä olisi tänne siten äitini synnyttämänä syntynytkään, ja entäpä jos äitini olisi saanut keskenmenon tai olisi kuollut äitini kohtuun? Niin aivan sama kuin edelläkin, en olisi syntynytkään. Minua ei siis olisi olemassakaan, tajuatko vaiko pitääkö piirtää?
Vierailija kirjoitti:
Juu, rikoshan se olisikin, jos oman synnyttämänsä ja itsenäisesti elävän lapsensa tappaisi, mutta abortti on laillinen raskauden keskeyttäminen, ja se tehdään lääkärin toimesta tai sitten lääkärin määräämillä pillereillä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kahdessa lapsessa ole tarpeeksi tekemistä ja tärkeämpiä ne opiskelut on kuin uuteen mieheen takertuminen.
Kyllä minä tekisin abortin.
Äläkä nyt koskaan sitä virhettä tee, että muutat yhteen sen miesystäväsi kanssa. Ei pidä edes poikaansa yhteyttä, eikö se kerro jo aika paljon. Ja muutenkin, minusta sinun pitää huolehtia nyt perheestäsi, eikä ottaa siihen mitään ulkopuolista miestä, lapsien pitää mennä edelle, olet äiti.
Hmm. Ei tietenkään yhteen huijarimiehen kanssa ja lasten mentävä edelle, mutta tuo "olet äiti" tökkii. Ikään kuin äidillä olisi jotenkin isompi velvollisuus kuin isällä.
Pitäisin lapsen mutta en muuttaisi miehen kanssa yhteen ennen kuin välit/erimielisyydet/epäilykset on selvitetty.
Jos asiat selviää niin sitten voi pohtia yhteenmuuttoa, muutoin lapsi vain pitää jakaa jotenkin. Luultavasti mies kävisi hoitamassa vauvaa niin kauan kun lapsi käy rinnalla ja sen jälkeen sitten voi ottaa öiksikin.