Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*ELOTÄHKÄT* ma - ke

28.07.2008 |

Aloitan pinon jos sopii:D

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemiä kaikille oireilijoille, tuo on varmaan tosi tuskaista koko ajan olla ihan lähtökuopissa.

Itellä taas meni monta päivää ihan 'oireetta', mitä nyt vähän harjoitussuppareita, kun käytiin korkeasaaressa eläimiä pällistelemässä.

Ja eilen vietittiin ystävättären kanssa päivä kaupungilla - ihmeteltiin kaupungin menoa, syötiin mansikoita, jne. Olipa mukavaa. Enpä vaan ollut tajunnut laittaa aurinkorasvaa ja illalla olikin sitten kaula-aukko aika punasena...

Viime yönä ei taas jostain syystä nukuttanut. Neiti jumppaili masussa kahden aikaan, pitkään ja hartaasti. Kun rauhoittu, niin silti ei tullut uni silmään. Piti käydä syömässä ja lueskelemassa jne... Joskus viiden jälkeen sitten nukahdin ja aamu venyikin sitten keskipäivälle:) Mistähän kummasta noikin johtuu, että vaikka väsyttää, niin ei vaan nukahda (vaikka ei siis supistellu, närästänyt tms)??? Tai sitten herää tooosi aikasin aamulla, joka on kyllä mulle vielä kummallisempaa;)

Tänään sitten yllättäen onkin ruvennut supistelemaan, heti jos on pystyssä ja kunnon vihlasut alakerrassa samalla - täytyy köpöttää silleen hassusti etukumarassa. Katotaan liitynkö mäkin kohta epätoivosten synnytyksenodottajien joukkoon - mulla kyllä olisi vielä 4japuol viikkoa laskettuun aikaan ja synnytystapa-arvioonkin kaksi viikkoa. Toivottavasti ei ainakaan koko kuukautta supistelis tällä tavalla.

Harrastusgallup: luultavasti täytyy jotain kehittää, mähän tuun mökkihöperöksi täällä muuten. Täällä lähellä tais olla esim. baby-lattari tunteja, jotka vois olla ihan kivoja. Mutta senhän näkee sitten miten vauvan kanssa lähtee elämä rullaamaan. Ja monet esim. työväenopiston muskariryhmät alkaa syyskuun alusta, niin eihän niihin ihan heti voi mennä, voi olla että menee sitten joulun jälkeiseen aikaan.

Jops, meidän pitäis vielä hankkia joku lipasto tms, mihin noita vauvan tarvikkeita vois säilöä. Ja kaikenlaista pientä pitäis vielä hommailla ja ne äitiyspakkauksen kamat pestä. Ehkä sitä pitäis tämänkin laiskamamman ruveta hommiin, kun ei sitä taida tosiaan tietää, koska se nyytti päättää tulla...

pömppä rv35+3

Vierailija
62/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, neljäs koneellinen pyykkiä taas pyörii,...kuivuaa nyt niin älyn nopsaan, että pesin sängystäkin tyynyjä ja peittojakin...hikoilen itse nyt joka yö, joten kaipaavat pesuakin vähän tiheemmin...

*SF*: mullakin ruokahalu tullut takaisin ja öisin vatsa kurisee tosi äänekkäästi, joten on pakko mennä jotain syömään, esim jugurtti tai mehukeittoa..kokeilla ensi yönä keitellä ILTARAUHA-teetä, jos uni tulis paremmin... Päivisin tekee paljon mieli jäätelöä ja tänäänkin puoli litraa meni Aino-jätskiä...en tiedä liittyykö tuo masennukseen vai mihinkä....

*Pömppä*: mulla nuo yöt on just tuollaisia, ipana mekastaa mahassa pitkään ja hartaasti ja ajatukset pyörii maailmankaikkeuden laidalla ja ei vaan uni tule...sitten kun nukahtaa niin onkin aivan pöljiä unia ja aamulla ekana hereillä....en osaa sanoa mistä johtuu. kaipa levottomuus vaikuttaa...

Tuosta sisätutkimuksesta; mulle se käy ensinäkin aina kipeää olen sitten raskaana taikka en, mutta jotkut ovat TOSI kovakouraisia. Huomenna neuvolassa meinaan pyytää tarkistamaan tuon kohdunsuun ja samalla pyörittelemään kovakouraisesti kohdunnapukkaa....jos vaikka jotain hyötyä...

Laiskuus on iskenyt, ei huvita enää mikään juuri ja epäsosiaalisuus lisäntyy vaan.

Kuuma on ulkona ja sisälläkin tuntuu ilma seisovan..

Moikka kaikille.

TarjaMamma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*sf* :lle piti meikänkin vastailla. Musta ainakin tuntuu että ainaskaan neuvolalääkärit ei oikeen osaa hommiaan aina - yheltä jopa meinasin kysyä, että käytitkö olleskaan geeliä (vai mitä liukastetta ne nyt yleensä laittaa) vai tungitko vaan kuivan kumihanskan sisään, sen verran inhottavalta tuntu...

Tosin viimeksi oli hyvä lääkäri, jopa varoitteli etukäteen että voi tuntua ikävältä, kun tuota kohdunkaulaa mittaili ja kokeili.

Tiedä sitten oisko esim äippäpolilla tuo runnominen tosiaan tarkoitushakuista joskus? Että kun on viikkoja tarpeeks, niin runnotaan, jos vaikka jotain tapahtus....

pömppä

Vierailija
64/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeasti uudet kuulumiset...omaan napaan

tuossa meni sen tulpan irtoamisen jälkeen 5 tuntia, ettei tullut mitään vessassa pyyhkiessä, mutta nyt sit taas oikein kunnolla tuli limaa joka oli keltasta...katoin netistä että sitä tulis jotain kananmunamkokoinen klöntti, mulla on kyllä koht atullut kennollinen..:)

alavatsaa kiristää oikein kunnolla ja on tosi pinkee maha.kävin tossa 4km lenkillä ja nyt saunaan...

mutta en herättele liikoja toiveita...

'

no mulla tuo eilinen sisätutkimus oli aika raju.

mutta näin....

miijo

Vierailija
65/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa mikä päivä tänään on ollut, käytiin keskustassa yleisillä ja siitä mentiin suomenlinnaan, käveltyä tuli vaikka kuinka monta kilsaa ilman kipeitä supistuksia.Taas on sellainen päivä että ei tietoakaan poitsun tulemisesta maailmaan.Toista oli eilen, kun päästiin selloon kiertelemään niin alkoi kunnon menkka kivut ja supistukset, kun päästiin kotiin menin pitkälleen ja siinä ne olivat jossain kohtaa loppuneet kun olin nukahtanut.Illalla taas alkoivat vähäksi aikaa kun lähdin elokuviin, hetken mietein uskallanko ostaa lippua, mutta onneksi ostin=))Kävin katsomassa Mama Mia, suosittelen todella lämpimästi jos tykkää musikaalista.

Yö meni suurimmaksi osaksi pyöriessä, toivottavasti ensi yönä saisi nukuttua paremmin.Täytyisi alkaa opettamaan neitiä omaan sänkyyn nukkumaan koko yöksi, alkaa tila loppua meidän sängystä, huh taitaa tulla yöllä aika vääntöä hänen kanssaan.Hän rakastaa nukkua meidän välissä ja tulee sinne aina jossain vaiheessa ja kieltämättä nukkuu siinä tolla hyvin, mutta on kuitenkin jo sen verran iso tyttö että pärjäisi omassa sängyssä.

onko teillä muilla jo selkeästi masu lasketunut?Minusta tuntuu että eilisen aikana laskenut todella paljon, enään ei ala närästämään kun vähän kumartuu, onneksi

Nyt saunaan, jospa se laittaisi taas supistuksia kehiin=))

Nelli rv 36+6

Vierailija
66/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahalu on täällä lähinnä kadonnut nyt viimeisen viikon aikana, ja varsinkaan lämmintä ruokaa ei tee mieli ollenkaan....muuten en oikeastaan ole huomannut että mikään ruoka olisi ylitse muiden vaan aika samanlaisia ruokia sitä edelleen ostaa, tuntuu vaan että mikään ei maistu.

Sisätutkimukset ihan tekijästä riippuen tuntuu inhoittavalta tai sitten ei....

SF sanoi että ensi viikolla kahtena päivänä sisätutkimus tulossa? eihän sitä nyt kuitenkaan noin usein tarvitse seurata, varsinkaan jos et toivo että synnytys käynnistyy....eli siis sulla on kyllä oikeus kieltäytyä siitä tutkimuksesta johon et halua.

Täällä oma vointi lähinnä piristynyt iltaa kohden, vauvan möngerrys mahassa tuntuu epämiellyttävältä, taitaa tosiaan tuo tila loppua....muuten on oikeastaan ollut täysin oireeton päivä....kohta saa lapset nukkumaan ja voi rentoutua loppu illan niin eiköhän sitä taas huomisen jaksa....

Mammeli 38+0 perjantain äippäpolia odotellen...

Vierailija
67/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ootte päivän aikana jutellu =) En taida ees muistaa enää mitään, mulla on nimittäin muisti mennyt ihan tyystin ja pahentunu vain näin loppu ajasta. Koko päivän oltu ulkona ja seisonut eikä ainuttakaan kipeetä supistusta pöh..no viimeistään maanantaina sitten että sitä odotellessa..

Mulla on kans tehny sisätutkimus kipeää, kun lääkäri tutki lantio mittoja, se kyllä sanoikin että varmasti kipeältä tuntuu kun pitää kaivella, tuntuhan se :(

MUlla on taas ruokahalu nollissa, ei tunnu mikään maistuvan ja pakolla syön sitten vähän kerrallaan.

A-J: Hyvä että Elli voi hyvin, harmillista tosin että et vieläkään saanu Elliä ulos..

Illan jatkoja kaikille =)

sanna ja nassikka 39+3

Vierailija
68/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hello!Elikkä käväsin juttelemas sype-hoitajan kanssa ja sit ultras ja tutkimuksis.Edelleen kanavaa n.puol senttiä ja kohdunsuu reilun sormen verran auki.Paino-arvio oli 3,2-3,3kg.Kohdunsuun tilanne kuulemma sellanen et saattaa millon vaan syntyä.Sanoi et ei se la asti siellä oo.Mut mistäpä sen varmasti tietää.

Viime yö oli sit melko hankala.Reilun parin tunnin verran supisteli ja kauhee painon tunne koko alakerrassa.Vauva melskas ja tunki päätä.En pystynyt olemaan sängyssä vaan kävelin ympäri taloa.Otin myös särkylääkkeen joka ei auttanut.Menkkamaista kipua alaseläs ja alavatsal+supistukset.Olin jo ihan varma et nyt käynnisty-mut ei .

Saapa nähä miten tänä yönä.Vauva on kuulemma valmis et saa tulla ja niin oon minäkin!Sellasta nyt menen sohvalle lepäämään ku koko pv kulkenut.T:roosa 36+4

Vierailija
69/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tuossa päivällä taas pitempää viestiä ja kun painoin Lähetä-nappia, niin eikö ruudulle taas ponkaissut vanha tuttu -Palvelussamme on pientä häiriötä-viesti ja bittiavaruuteen katosi sekin viesti. Prrkle...

*A-J* olipas kiva kuulla, että teillä on Ellin kanssa kaikki kuitenkin kunnossa, olen itse taustaillut viikon verran ja jännityksellä odottanut viestiä, että olette Ellin kanssa eriytyneet. Tosi p-kamaista kohtelua olet vaan saanut, eikö olisi kannattanut heidänkin vähän tutkia ennen kuin lähdetään yrittämään käynnistystä? Jos Elli ei ole tulossa maailmaan vielä niin ei ole...

*Miijo* Itselläni irtosi ekassa raskaudessa tuo tulppa ja oli myös ruskean punainen ja verisen oloinen. Synnytyspoltot alkoi kuutisen tuntia limatulpan irtoamisen jälkeen, mutta sanoivat synnärillä, että olisi voinut viedä vaikka sen pari viikkoakin. Mikä minun tapauksessa ei kyllä olisi ollut mahdollista kun muutenkin olin jo kaksi viikkoa yliaikainen!

Tuossa lukiessani teidän viestejä olen huokaillut sitä, että onneksi en ole ainoa kuka tuntuu voivan kaikkea muuta kuin "loppuraskauden hehkussa" Pesin tänään saunan ja pesuhuoneen lattiat ja seinät kun ajattelin, että jos sillä saisi aikaan jotain synnytykseen viittaavia oireita, mutta ei mitään! Tollaiset puolituttavat on alkanut soitella ja kysellä, että kuinka menee, taka-ajatuksena siis tiedustella vain, että kauankohan rouva on ajatellut vielä levitä... Sunnuntaina oli omat synttärini ja sillä varjolla näitä kummin kaimoja soittelikin aimo lauma, olinkin koko synttäripäivän niin hermo kireällä, että jopa äitini huomautti asiasta. Ja on kuitenkin niitä ihmisiä, jotka ymmärtävät hyvin minkä takia kiristää! No, nyt kaksi päivää kevännyt ja välttänyt vastaamasta tutuntutuille, niin johan on mieli kummasti parantunut!!

*Harrastuksista* Nti Wiis Ween kanssa ei harrastettu mitään näitä perinteisiä vauva harrasteita, enkä usko, että tämänkään kaverin kanssa tulee poikkeusta. Meiltä kun on noihin lähimpiin äiti-lapsi harrasteisiinkin matkaa tuo koreat 27 km suuntaansa, niin karsii kummasti noita menohaluja. Kotona kun itse jumppaan niin lapsi on mukana touhuissa samaten jos mene kuntosalille tai uimaan, niin mukaan pääsee kyllä, mutta vauvauinnit ja muut jää kyllä väliin.

Täytyisi alkaa vielä tässä suunnitella vierailua Isomummon luokse, mutta katsotaan kuinka rva jaksaa lähteä, autossa istuminen kun ei näillä viikoilla ainakaan minulle ole mitään herkkua. Olisi kuitenkin mukava käydä kyläilemässä ennen koulujen alkua.

Vielä pienenä *galluppina* onko teillä keillä on lapsia ennestään tai jos odotat esikoistanne, niin oletteko suunnitelleet, jonkinlaisia traditioita lasten kanssa, kuten vauvakirjat, varpaanjälkien painatus, syntymälusikat/taulut jne... Meillä on makkarin seinällä taulu jossa on lasten ultrakuvat ja syntymäajat, painot ja pituudet sekä koko nimet esillä.

Nyt painelen kuitenkin pesemään nuoren neidin hampaat ja muutenkin iltatouhujen pariin

E-A ja 38+0

Vierailija
70/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä helle helpota ollenkaan, pah. En tykkää ollenkaan, sanon suoraan, vaikka kuulostankin tosi tylsältä ihmiseltä :) Semmoinen vähän reilu 20C ja pilvistä, niin ai ihanaa.

Ylimääräisessä ultrassa eilen kaikki ok, sen hetkinen painoarvio 3kg. Esikoinen oli n. 3200g, ettei nyt kauhiasti tarvisi enää tämän kasvaa, vaikka arviohan tuo on. Makeita on kyllä vaikea välttää!

Tänään neuvolassa kuulin, että vauva on täysin kiinnittynyt. Oli jo pitkään lähes täysin. Kehoitti pakkaamaan sairaalakassin loppuun, että vauva on valmis tulemaan. Kunhan oma kehoni vaan sitten valmistuisi. Alakerrassahan ei viime viikolla ollut juuri mitään muutoksia, vähän pehmennyt vaan. Kyselin tuolla synnytyspuolellakin tätä, mutta kertokaahan tekin, että kuinka kauan teillä on mennyt synnytykseen siitä, kun vauva oli täysin kiinnittynyt? (Ja mikä oli silloin tilanne kohdunsuulla?) Vai muistaako tuollaista ollenkaan, en ainakaan minä :)

No pakkasin sitten kassin lähes valmiiksi. Vielä omat kotiutumisvaatteet, mutta on hankala pakata, kun on kivat housut, että mielelläni vielä käyttäisin niitä. Ja sitten vauvan kotiutumisasua en ole mieleistä löytänyt kaupoista, joka on ihan uskomatonta. En vain ole tykästynyt kunnolla mihinkään näkemääni ja kun laitan sen sitten joskus kehyksiin, niin etsin kivaa bodya. Yksi kiva olisikin jo, mutta on kirppikseltä käytettynä ostettu ja on jotenkin päähänpinttymä, että sen kotiutumisasun haluaisin ostaa ihan uutena. Mutta aikahan tässä pian loppuu, ellei ala pian löytymään! Kaikenmoisia hurjia stressinaiheita, eikös? :)

Täällä ei harjoitussupistuksia enempää ole ollut, mutta niitä onkin jatkuvasti, koko ajan maha kovana. Onpa edes jotain :) En minä kyllä kauhean kärsimätön vielä ole, "vasta" rv37 menossa. Onhan se hurja ajatus, että viikon päästä hyvin voi olla lähtö.

Yksi asia alkoi mietityttämään, eli se, miten järjestäisi esikoisen 3v. ja vauvan yhteiskuskauksen vaunuilla/rattailla jne. Ostettiin jo Gesslein Swing-vaunuihimme seisomalauta, mutta en tiedä olisiko kiva lisäksi olla joku ratastila esikoisellekin, jossa saisi istua, kun on tosi väsy? Ja eihän tuo seisomalauta varmaan lumessa ja sohjossa kovin näppärä ole?... Millaisia ratkaisuja te muut olette tehneet? En oikein tykkää edes enää noista meidän Gessleineistä, joten mielelläni hankkisin ihan jotkut uudet systeemit meille :)

Me tullaan esikoisen ja vauvan kanssa jatkamaan musiikkileikkikoulua, jossa esikoisen kanssa on käyty 6kk-iästä asti. Lisäksi vauva/lapsijumppa ja musiikkituokio yhdessä kerhopaikassa. Eli 3 päivänä viikossa jotain, ja nuo 2 viimeistä on ilmaisia, että voi hyvin jättää menemättä, jos siltä tuntuu. Siellä kerhopaikassa riittää samalla sitten leikkikavereita, tulee oleiltua muutenkin siellä. Se riittääkin tosi hyvin järjestetyiksi harrastuksiksi. Minä en tykkää ajatuksesta, että joka päivä on joku harrastus, varsinkin sitten lasten kasvettua, että joka päivä/ilta kuskattaisiin johonkin, koulun ja läksyjen lisäksi. Voi sitä touhuta muutenkin :)

A-J: Ihan uskomatonta kohtelua, en voi tajuta. Jaksamista kovasti!

Limatulpasta: Esikoiselta semmoista uskon nähneeni, tai ainakin aika iso klöntti sellaista tuli käteen, kun venyttelin öljyllä paikkoja. Mutta synnytykseen siitä kesti vielä kauan.

Rintojen karaisemisesta: En esikoista ennen sellaista tehnyt, tuli nännit kipeiksi silloin alkuaikoina joksikin aikaa, mutta Lansinoh on aivan mahtavaa ainetta, sillä parani hetkessä. Suosittelen minäkin! Ei se rasvaisuus minua haitannut ollenkaan. Tällä kertaa saatan alkaa piakkoin sillä rasvailemaan jo etukäteen, jospa se auttaisi sitten asiaan. Toisaalta en ole varma, että voiko se etukäteen sitten auttaa. Muuten en ala kuorimaan tms. Kyllä sen pienen ajan sitten kestää, vaikka muistankin, kuinka imetys sattui, kun nännit oli kipeinä.

Minua kanssa pännii tää saitti, kun jatkuvasti on hetkellisesti pois käytöstä keskustelut. Eikö voi jo saada sivustoa kuntoon?!!!

Ei kai sitten kummempia... Koittakaahan kaikki jaksaa olotilaa, kärsimättömät ja kärsivälliset :) Ei tässä nyt enää kauaa mene. Eiköhän pian ala vauvauutisia tippumaan oikein kunnolla. Mukavaa :)

Seiskaseiska rv37+1

Vierailija
71/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin neljä päivää nettipimennossa mummolan mökillä, piti tulla näin kukkumaan ja lukemaan viestejä. Tuskaisia tunnelmia tuntuu olevan, tai ainakin malttamattomia. Voimia kaikille tasapuolisesti.

Oma olo on suht hyvä. Mökillä harrastetut mansikanpoiminta ja puiden kanto eivät saaneet harjoitussuppareita kummempaa aikaan. Mahaa vetää kyllä pinkeäksi tiiviimmin kuin aiemmin, mutta aika ponnetonta touhua. Huomenna on äitipoliaika, katsotaan ne lantion kuvat, vauvan koko ja tarjonta, ja sitten tehdään kai jotain ratkaisua synnytystavasta. MIhinkään tulokas ei minusta ole kääntynyt, vaikka mielelläni olisin tässä asiassa väärässä...

Varsinaisia vauvaharrastuksia en ole suunnitellut, paitsi ehkä VaaviBailatinoa, kun kevään kävin BailatinoMamassa ja tykkäsin. Kotona on minun ja vauvan lisäksi nuorempi poika 4v., jota viedään avoimeen, seurakunnan kerhoon ja muskariin. Uskoisin siinä olevan riittävästi harrastusta. Lisäksi tulee esikoisen, 6v. harrastukset. Itse aloittelen jotain säännöllistä liikuntaa jossain vaiheessa syksyä ja järjestöpuuhat päälle, näillä toivottavasti pysyy oma pää koossa ja yhteydet ulkomaailmaan säilyy.

Joo, taidan ruveta nukkumaan, aamulla pitää kuitenkin ajallaan lähteä ajelemaan sairaalaa kohti. Palaan sitten kuulumisten kanssa jossain vaiheessa. Öitä!

Aamumamma 38+0

Vierailija
72/108 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni taas aika kivasti. Yhden kerran vessassa, muutama valvottu puolituntinen ja silleen.

Elo, olen tosiaan JOrviin menossa tälläkin kertaa.

Harrastuksista.. Esikoisen kanssa kävimme vauvauinnissa, mutta se ei ollut kyllä meidän perheen juttu. Ei sitä jaksa vkloppuisin olla niin ajoissa liikenteessä (toki joillain paikkakunnilla löytyy muitakin kuin aamu-uinteja). Taivaanlahja oli esikoisen kanssa neuvolasta järjestetty mammakerho esikoisen synnyttäneille. Siitä porukasta löytyy pari tosi hyvää ystävää vielä kuuden vuoden jälkeen. Toisen kanssa kävimme silloin tällöin perhekerhossa esikoisen kera, mutta porukassa oli muutama todella asenteellinen nainen, enkä sitten oikein jaksanut sitä höpinää. Tämän tulevan vaavin kanssa nautin varmasti aamupäivät aluksi ihan kotosalla, kun isommat ovat eskarissa ja hoidossa. Iltapäivät menevät sitten yleisissä touhuissa: puistoilua ja muuta. Muskarin olen aloittanut molempien lasten kanssa vasta siinä 8kk hujakoilla ja siitä olemme kaikki aina tykänneet.

Palailen neuvolalääkärin jälkeen linjoille taas. Mukavaa päivää!

Lyle 36+3

Vierailija
73/108 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*sisätutkimuksesta*: juu sovittiin neuvolalääkärin kanssa että jos katellaan vaan normaalit rutiinit eli paineet ,pisut yms ja jos on tarvis niinsit alakerran tilanne kun supistukset on alkanut tulemaan kipeinä ja välillä jopa säännöllisinä,mutta stoppaa sitten...

Täällä huonosti nukuttu yö.Kävin 3 kertaa pisulla!!Olen ruvennut hikoilemaan kamalasti ja heräilin kuumuuteenkin sitten ja 2 kipeeseen supistukseen,mutta siihen jäivät ja sain unen päästä kiinni...

Mitäköhän lie kipuilua tämä on kun tulee selanne "kramppi" fiilis alamasuun ja nivusiin?onko muilla tullu,vaikka ihan paikallaan on niin tulee silti.Täälläkin ruvennut vatsaa kiristelemään enemmän ja mun ei tarvii kun kyykiä vähän eli laittaa pojalle kenkiä niin alkaa supistaa ja tulee paineen tunne alakertaan..

Tänään näyttäs olevan hyvä sää:)voisi mennä vaikka puistoon istuskelemaan ja ottaa eväät mukaan:)

*paljon jaksamista tasapuolisesti kaikille*

*snowflake ja masukki rv 37*

Vierailija
74/108 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja neuvolaterkut.. Kaikki hyvin.. hemoglobiini oli hieman alhaalla 115 ja painoa tullut vain 200g/viikko.. Viimeks olin laihtunu 1,6kg.. Stdänäänet oli 140 ja raivotarjonnassa kökötetään, niin kuin on tehty viimeiset reilun kuukauden.. Ei pissassa ollut mitään.. Verenpainekkin oli hyvä.. Eli kaikki oli hyvin ja vauva saa tulla millon haluaa.. Noh, jos tulisi mutta kun mikään ei auta.. Eilen ajelin taas nurmikkoa ja sain jopa yhden supistuksen joka ei ollut edes kovin kipeä.. Tosi kiva..

Mammeli täällä Lahden lähellä asustelen.. Tai Hämeenkoskella tarkalleen, on vaan niin pieni paikka ettei kaikki tiedä missä se on=)

Enpä muista mitä olitte eilen kirjotelleen, kun oli kamlasti tullut tekstiä..

Sisuliini 38+3

Vierailija
75/108 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipahan yö....musta tuntuu etten ole nukkunut silmän räpäystäkään, illalla menin ajoissa nukkumaan (siis joskus vähän kymmenen jälkeen), mutta eipä uni tullut, hieman ennen kahtatoista olin käynyt kolme kertaa vessassa ja tajusin että mulla on kaamea nälkä, noh siitä syömään ja uusi yritys...varmaan puoli yhden pintaan nukahdin ja kahdelta olin jo taas pystyssä, ja neljältä ja viideltä ja seitsemältä...tuohon katkonaiseen pätkään yötä mahtui ainakin toinen mokoma vessareissuja ja yksi reissu juomaan....

Aamulla oli silti järkyttävä nälkä vaikka kävin yöllä syömässäkin, ja kumma kyllä mä olen täysin pirteä vaikka olen valvonut pitkiä pätkiä yöstä lähes tunnin välein...

Eilen illalla tuli pari kunnon synnytyspolttoa, tai siis ekaa kertaa olo että näistä se voisi käynnistyä, mutta siihen se sitten jäi...

Huomenna neuvola ja sen jälkeen shoppailemaan, käyn näin hyvissä ajoin hakemassa sen turvakaukalonkin....ja perjantaina äippäpolille toiveet katossa josko sitä vaikka jo perjantaina saisi vauvan syliin....

Mammeli 38+1

Vierailija
76/108 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelette niin ahkeraan, että minulta menee hyvä tovi työaikaa aamuisin tutustua teidän kuulumisiin :-).

Olen ollut aika hyvävointinen. Öisin heräilen kyllä kipuihin, mutta nautinkin siitä tavallaan kun ajattelen, että ne valimistavat minua vauvan tuloon. Olen kai alkanut hyväksyä sen, ettei synnytystä ole odotettavissa vielä useisiin viikkoihin.

Saas nähdä LYLE, että osutaanko sitten synnärille samoihin aikoihin. Olen itsekin mietiskellyt tuota, että menisinkö mukaan perhekerhoon vai hiukan kauempana olevaan ensisynnyttäjien vauva-toimintaan.

Mielenkiintoinen on myös tuo kysymys, että lähtisikö sitä vauvan kanssa uinteihin/muskariin yms. Noh...ennättäähän sitä miettiä.

SF pohti ruokahalun lisääntymistä. Itse koin pahinta nälkää keskiraskaudessa, nyt tuo maha täyttyy vauvan varpaista. Herään kuitenkin toisinaan yöllä närästykseen, johon saatan ottaa Rennien tai sitten mustikkakeittoa tms. Muutamia päiviä minulla on ollut myös aikamoinen hiilihydraattinälkä. Eilen söin pussillisen karkkiakin, mikä ei ole minulle tavanomaista.

Pömppä: olen huomannut saman, että saatan olla aamuyöstä tosi virkeä.

Nellille: Kävin juuri katsomassa uuden Batmanin, ja olen jo aiemmin huomannut, että tuollainen pitkä istuminen leffateatterissa provosoi ainakin minulle reilusti supistuksia. Eli on siinä rajalla sietääkö lainkaan. Noh..aion testata viikonloppuna vielä Kungfu pandalla :-). Vauvan kanssa ei sitten hyvään toviin varmaan irtoakaan iltarientoihin.

Suunnittelemme vielä viikolla 38 n.8 tunnin ajomatkaa edes takaisin pohjoissuomeen (että saas nähdä tuleeko tästä kuitenkin paljasjalkainen Kainuulainen :-)). Suunnittelin ottavani takapenkille tyynyjä mukaan, jotta voin tarvittaessa pötkötellä jos istuminen käy sietämättömäksi.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

t.ELO rv 36+2

Vierailija
77/108 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yö meni sillain parin tunnin välein herätessä, näin unta että mulla meni lapsivedet, ja vähän ärsyttävää herätä ja huomata, että olikin vain unta.Kaippa jotenkin sit vain niin toivoin, että ois päässy lähtemään....

mahassa ei sillein muutoksia, muuta kuin on tosi kireä ja välillä aaltomaisia kipuja.. ja vauvan likkeet vähentyneet, kyllä se liikkuu...mutta välillä aina mietityttää...

Niin eli pienikin toivo hiipu tuosta limatulpan irtoomisesta, että pääsisi tositoimiin, kun luki noita muitten kommentteje, muutenkin tuolla muilla sivustoilla..eli kun ajattelin että nyt ei varmaankaan yli menis, niin ei se sitä vaihtoehtos kuiteskaan sit poista..:(?kai..

no vähän kyllä nyt jänskättää tuleva viikonloppu kun nuo rallit on täälläpäin, ja asun sellasella paikalla, että täältä sairaalaan ei sit niin vaan päästä jos juuri ajojen aikaan sattuisi lähtö tulemaan, on tiet sulettu.no sit ei kai auta kuin ambulanssi...mutta kyllä aika iso kynnys pitää olla että soittaisin....

mutta nyt ajattelin ruveta taas siivoilemaan...:)

hyvää päivänjatkoa kaikille...ja vointeja:)

miijo 38+1

Vierailija
78/108 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui illalla kysäistä, että mitkäs olikaan ne merkit, jolloin olisi sairaalaan lähdettävä vauvaa hakemaan? Kun esikoisesta olin sairaalassa jo valmiina sisässä, niin ei tarvinnut miettiä, että koska lähteä kotoa. Tuli vaan nyt mieleen, että apua, enhän edes tiedä :) Eli supistelut, lapsiveden meno jne, mistä sen sitten tietää? Kiitti!

Seiskaseiska rv37+2

Vierailija
79/108 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan TAAS!

Neuvolareissu oli tosi masentava tällä kertaa; ne normaalit kaikki ok, painoa tullut viikossa lisää 1,3 kg ja sf-mitta noussut sentin, eli oli 35 cm nyt. Terkka sanoi, että vauva selvästi isompi nyt kuin viime viikolla. Kohdunsuulla sama tilanne kuin 2 viikkoa sitten, eli kiinni ja kaulat jäljellä...HÖH!

Aikoi kirjoitella mulle lähetettä äippäpolille tuon vauvan kokoon vedoten ja minun uupumuksen varjolla...saapas nähdä auttaako. Maanantaina kuiteskin TAAS neuvola.

Taitaa olla samanlainen jästipää tulossa kuin tuo minun keskimmäinen. Käynnistetty rv 40+5 ja syntyessään silti niin kinainen ja keskeneräisen oloinen ja helvetin kiukkuinen ja vaativa vauva.... sehän siitä puuttuu, että samalla tavalla menee keltaiseksi ja ollaan toista viikkoa sairaalassa....

On se vaan erikoista, kun olen varma, että ovulaatio on ollut 12.11,07 ja samaisena päivänä harrastettiin seksiä...tää on jäänyt mieleen kun alettiin silloin yrittämään vaavia ja seksin jälkeen vielä vitsailin tästä ovis-päivästä....tämän mukaan siis pitäisi olla LA tuo 4.8. mitä ultratkin näytti mutta silti ystävällä ei ole aikomuksiakaan tulla pois...varmaan Madam Mamma osuu oikeaan ja vauva syntyy 10.8. ja sitten menee se koulunalku ihan plörinäksi.....

Enää en aio mitään erityisiä S:iä harrastaa...ei auta se on todistettu nyt jo kahdessa raskaudessa....

Mulla on kaikilla lapsilla vauva-kirjat, samoin mummon tekemät ristipistohommelit, joissa nimet, painot ja pituudet yms. Samat tällekin... ultrakuvia löytyy kaikilta niissä kirjoissa,

Terkkuja kaikille, ilman tätä palstaa olisi elämä paljon tylsempää....

TarjaMamma rv 39+0 ja jästipää

Vierailija
80/108 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Tarja-Mamma että saat sen lähetteen äippäpolille, kyllä ne siellä käynnistyspäivän laittavat sulle, ihan varmana. =)

ON: Piti neuvolaan soitella ja lähteä kohta puolin hakemaan tikkuja, että pääsen tarkistamaan tihkuuko mulla sitä lapsivettä vaiko ei. Illalla ja yöllä kastui pikkuhousut jonkin verran siis ei mitenkään holvaamalla tule, mutta jos sitä vain tihkuu??No se jää nähtäväksi, en kuitenkaan jaksa lähteä synnärille asti asiaa tarkistaan kun sen voi nykyaikana kotonakin tehdä ;) supistuksista ei tietoakaan. Ennusja-Elli ilmoitti vauvan syntymäpäiväksi 2.8 eli lasketun ajan heh Madam-Mamman mukaan tän ois pitäny ajat sitten jo syntyä että se siitä =)

Missäs A-J on?

Meillä on traditioina vauvakirja, nimen kirjaaminen kastemekkoon sekä päivä, valokuvat ja ultrat taulussa. Mitäs vielä juteltiinkaan hmm..=)

Niin limatulpasta, mulla oli limatulppa vihreä ja tuli vasta kun supistuksetkin oli säännöllisiä parin minuutin välein.

Palailen taas myöhemmin, jaksamisia =)

Sanna ja nassikka 39+4 Suuri päivä lähestyy!!