Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*ELOTÄHKÄT* ma - ke

28.07.2008 |

Aloitan pinon jos sopii:D

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkuhan siitä tuli kun se mies sitten oikeasti lähti jotain kaveriaan auttamaan, menee kuulemma ainakin pari tuntia, eli juuri se osa päivää kun pitäisi lasten kanssa jaksaa reippailla tuolla ulkona....

Sisuliinilta piti kysellä että missä päin maailmaa sä vaikutat, kun olit niitä vauvaperheitä vailla? Mullakin piirit pieneni isosti kun esikoista odotin, eikä noita tuttuja nytkään liikaa ole, oikeastaan yksi hyvä ystävä tästä naapuruston lapsiperheistä ja sitten loput sellaisia silloin tällöin puolituttuja....

no joo, toivotaan että tämä tunteellisuus olisi enne synnytyksestä, vaikka tuskinpa vain....mun täytyy nyt raahautua lasten kanssa ulos kun tuolla asukaspuistossa tarjotaan lapsille lounas niin ei tarvitse itse kokata...

Mammeli 38+0

Vierailija
42/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta saunomisesta piti sanoa että jos teillä on kotona ihan oma sauna niin kunhan otat aina puhtaan, henkilökohtaisen laudeliinan saunaan niin voit kyllä saunoa jälkivuodon aikanakin....näin on mulle sanottu kun olen aikaisempien synnytysten jälkeen asiaa kysynyt....

talonyhtiön yleinen sauna tms on sitten siellä kiellettyjen listalla....

Mammeli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikutin sitten nyt aamulla kotona mittatikun siniseksi eli kertoo lapsivedestä! No joo, mutta nyt oottelen kotona rätti pöksyissä, enkä turhaan lähe sinne synnärille vatvomaan tän asian kanssa. Eilen sanoinkin, että lähen synnärille vasta sitten, kun pää on jo puolittain tulossa ulos ;) Niin makiasti paino eilenkin alapäätä, mutta saatan mie tieten neuvolaan soittaa ja mainita tosta hommasta. V***ttaa!

En nyt muista kuka kerto miehensä sanomisista - suuret halaukset! Ei ne miehet ymmärrä raskaanaolevaa naista eikä sitä, että äitillä on aina huoli kaikesta ja haluaa tarkistaa asiat, että ne on kunnossa. Mulla kans mies sanoi tossa viikonloppuna, että turhaan alotti isyysloman. Kivakiva! Mutta myöhemmin sitten tuumasi, että vaihtaa ne eri vapaiksi niin säästyy noi isyyslomapäivät sitten oikeelle ajankohalle. Ja onhan tuo ollut meän toisten lasten kans kotona, joka tekee aivan satavarmasti hyvää hänellekkin, ko on niin paljon töissä ja poissa kotoa ;)

*TarjaMammalle* suuret halaukset ja pitkää pinnaa - kyllä meitä nyt koetellaan, mutta pakko kait se on jaksaa :) Halauksia myös muille "kärsiville".

Taijan mennä imuroimaan ja luutuaan lattiat, ko ei net itekseen peseydy..Hih!

Vierailija
44/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan p***a olo täälläkin, ärräpäitä päästellessä on mennyt tämä aamu. Tuo kuusivuotias rissaa ihan koko ajan, riekkuu, matkii, kiukuttelee, ärsyttää minkä ehtii ja meikäläinen melko nopeasti saa itsensä taantumaan ihan samalle tasolle. Kilpaa karjutaan toisillemme - hauskaa siis on. Tähän vielä lisäksi tuon kaksivuotiaan uhma ja erikoinen huumorintaju: on ihan superhauskaa juosta äitiä karkuun, retuuttaa kissaa, heitellä tavaroita jne. jne. Uhkasin jo tuota esikoista, että saa luvan lähteä jonnekin kyläreissulle ja mieluusti moneksi päiväksi. Ja tietty tunnen itseni ihan superhyväksi äidiksi ja uutta tulossa :(

AJ: Toivottavasti on jo parempi olo, kyllä takuulla ottaa päästä.

TarjaMamma: mä kanssa olen kiukkuillut myös omalle vartalolleni ja tuolle vauvalle kun ei mikään auta. Eka ajattelin, että olisin lähtenyt vielä reippaalle vaunulenkille tuon kaksveen kanssa, mutta kun jo valmiiksi sattuu ja ahistaa ja tiedän oikeastaan, ettei se auta mitään, niin luovuin ajatuksesta.

Harrastuksista: mä kävin viimeksi sellaisessa synnyttäneiden äiti-vauvajumpassa ja se oli kivaa, saa nähdä järjestetäänkö tänä syksynä samanlaista. Muuten ajattelin hiukan opiskella, jos jaksan. Mitään suurempia kunnianhimoja ei tuon asian suhteen kuitenkaan ole. Vauvauinti vois olla kivaa, ennen ei ikinä ole ollut siihen varaa - toisaalta en tiedä kuinka rentouttavaa se tän meidän kiljusen herrasväen kanssa lopulta olisi...

No, nyt taas viihdytysjoukoksi uhmaikäiselle, kai tää joskus helpottaa :)

anna ja rv 38+6 (nyt on muuten se päivä, jolla esikoinen syntyi - helkkari!)

Vierailija
45/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun vointini on kohentunut ja kivut vähentyneet niin valitan teille hiukan neuvolalääkäristä. Tänään oli siis vika lääkärikäynti. Olin kyllä jo etukäteen henkisesti varautunut, että kesäneuvolassa tulee olemaan kesäsijainen (ja luultavasti melko kokematon sellainen). Silti minua jäi harmittamaan kun lääkäristä jäi sellainen kuva, että tahtoi johdatella. Sanoi vielä erikseen huolistani, että "tieto lisää tuskaa" vaikka tahdon vain varmistaa, että mennään standardien rajoissa.

Esim.syke oli selkeästi doplerilla kuunnellen n.120-130 (mikä on siis aivan normaali), mutta lääkäri väitti minulle sen olevan 150. Myös mieheni kiinnitti tähän huomiota ja kommentoi oma-aloitteisesti jälkikäteen (olemme molemmat harrastaneet rytmimusiikkia sen vertas vuosia, ettei tuollainen tempoero jää kuulematta :-)).

Lisäksi halusin varmistaa kohdun sisäsuun kiinni olon, koska suunnittelemme vielä kylpylämatkaa. No, kohdunsuusta lääkäri sanoi, että on pehmennyt, ulkosuu avoin (olen siis ensisynnyttäjä), mutta kaulaa on hyvin jäljellä. NLA korttiin hän ruksi 4cm, kiinteä ja kiinni.

Lisäksi olen salaa, aivan turhaan ymmärtääkseni, huolissani hiukan kohdun ja vauvan kasvusta kun alkuraskaus meni tasan 0-käyrällä, ja nyt viimeiset kaksi käyntiä kasvu on siirtynyt johdonmukaisesti ala ja 0 käyrän väliin. Onko teillä muilla ollut tällaista kasvun hidastumaa? kasvu sinällään ei ole taittunut, vaihtanut vain käyrää.

Noh...sellaista. Kaikki noin muuten oli ok. Minua ärsytti enemmän asenne kuin asiat.

Oletko muuten LYLE menossa taas Jorviin?

Tsemppiterveisin,

ELO rv 36+1

Vierailija
46/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas mennään ottamaan keikka synnärille! Otin vessareissun yhteydessä talteen nestettä, tikutin taas sinistä ja nyt siinä oli sellasia vaaleita hiutaleita matkassa - soitin synnärille ja sanoivat, että tuu käymään - otetaan käyrät ja lääkäri kattoo tilanteen. Toisaalta ärsyttää edes lähteä käymään siellä, jos joudunkin TAAS turhaan oleen siellä tarkkailussa ja sitten kotia. Mutta katotaan!

Vierailija
47/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä jo apeat tunnelmat..taitaa kaikki olla jo ääriään myöten täynnä raskautta. Se on ihan ymmärrettävää jo kun elokuukin kolkuttelee jo ovella...Mun täytyy kyl sanoa että mä oon suorastaan nauttinu näistä viimosista päivistä raskaana. Melkein tulee huono omatunto kun lukee teidän muiden kirjotuksia..Mutta siis sympatiat kaikille!!Ihan kohta se helpottaa ja voiko parempaa palkintoa olla!=)

*A-J* Tsempit nyt matkaan! Varmasti ottaa kupoliin jos vieläkin laittavat sut kotiin...jos se Elli sieltä haluais vaikka jo tällä reissulla tulla maailmaan.

Teillä oli harrastuksista ollu puhetta. Me on meinattu kans tota vauva-uintia koko perheen voimin. Se ainakin näillä näkymin tulee olemaan meillä yks harrastus...en tiedä onko täällä äiti-vauva kerhoja. Mutta jos on niin varmaan voisin sellaseen kuvitella meneväni vauvan kanssa.

Nii ja sitte oli puhetta rintojen karaistamisesta. Täytyy myöntää että en edes ollu ajatellu koko asiaa...taas huomaa että on ensisynnyttäjä=) Mutta siis apteekista saa jotain hyvää tissivoidetta ilmeisesti?

ON: Meillä on tosiaan täällä viimeinen kokonainen viikko raskaana. Sektio on alkanu jännittää ihan hirveesti. Ja kas kun olen vielä piikkikammoinen!! Mua ei taida niinkään se itse tapahtuma jännittää vaan kaikki ne piikit mitä muhun tuikitaan sen päivän aikana....Apua! Ei ehkä sektio kaikkein paras vaihtoehto näin piikkikammoselle kuin minä. Mutta onhan se lapsi maailmaan saatava...täytyy yrittää vaan voittaa pelkonsa.

Nyt täytyy taas mennä...appi tuli maalailemaan ovia!

S 38+3

Vierailija
48/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne synnärille toivotaan nyt että tulet kans vauvan kanssa sieltä poissa ;)

Kylläpäs Miijo oli ukkos sanonu törkeesti..Huh..Ei ne miehetkään kyllä aina paljon ajattele mitä suustansa päästävät, joskus tuntuu että paskaaka niitä ees tarttee..

Mites Pioninen?Oletko synnärillä? Voimia sulle niitten supistusten kanssa.

ON: mä kovasti odottelen, että alkais nää omat supparit. pelottaa ihan oikeasti se käynnistys..Yönkin olen valvonut ja miettinyt kaikki asiat puhki..Maanantai on vielä sektio päivä nii jos en saakaan puudutusta ku anestesia lekuri on sektio salissa ja gynekologi leikkaa??Joudun jonkin ilokaasun varaan mistä ei oo mitään apua!!!Paniikki iskee..Tietenkin toivon, että saan tämän vauvan ulos tuolta, mutta se käynnistys pelottaa..

Jaksamisia kaikille =)

Sanna ja nassikka 39+3

Vierailija
49/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna.

Ei ketään puuduttamatta leikata. Jos tulisi kiireellinen sektio niin sitten sinut nukutetaan. Tämä voin luvata aivan varmasti.

Tsemppiä paljon A-J!

ELO rv 36+1

Vierailija
50/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannami: kotona minä vielä olen. Mulla noita supistuksia voi tulla aina välillä säännöllisesti parikin tuntia, mutta sitten aina laantuu. Vielä eivät ole ihan niin kipeitä kaikki, kuin mitä voisivat olla, joten en ole lähdössä synnärille ennen kuin ovat tosi kamalia... Oikeastaanhan mulla on kivuliaita supistuksia monia joka tunti, välillä sitten tulee noita "ryppäitä" jolloin ovat myös paljon kipeämpiä ja selkeästi säännöllisiä - kunnes menee se pari tuntia, max 3h, että laantuvat.

Synnytyskeskustelussakin kävin kätilön kanssa ja kätilö painotti kuinka joskus muutamakin kipeä supistus uudelleensynnyttäjällä on syy lähteä sairaalaan, eikä tarvitsisi kestää supistusten edes paria tuntia... Asiassa on vaan se ongelma, että mistä oikeasti tiedän, koska sitten kyseessä on "ne" supistukset, jotka saa synnytyksen lähtemään käyntiin. Tietty jos kohdunsuu avautuisi edes hiukan, pääsisi varmaan synnyttämään mahd. oksitoniinin avulla jos supistelisi, kun ne supistukset kuitenkin käyrillä olisivat riittäviä. Mutta vaikka supistuksia olisi kuinka ja kohdunsuulla tilanne ei pahemmin etene, ei kuitenkaan pääse synnyttämään... Olen kyllä valmis menemään parin viikon päästä osastolle sisään jos supistukset alkaa tästä lisääntymään ja kipeytymään, kuten ovat koko ajan tehneet. En sitten tiedä kuinka monta päivää osastolla saisi olla, jos kohdunsuu ei itsestään aukene tarpeeksi? Passittaisiko ne sitten kotiin vaiko käynnistykseen? Toisaalta olen aika varma, että jos multa puhkottaisiin kalvot, ei muuta käynnistystä tarvittaisi... Tietystihän jos vaan olen kotona ties minkä supistusten kanssa enkä lähde synnärille näytillekään, käy vielä niin, että mies on kätilönä kuten synnytyskeskustelussa pelottelivat.

Sismus: apteekista saa Lansinoh-voidetta, minkä oon todennut hyväksi. Se kyllä on ärsyttävän rasvaista, eli sotkee tosi helposti. Siinä mielessä Bebanthen on miellyttävämpää, mutta musta se ei ole tarpeeksi tehokasta. Mulla tulee rinnanpäät olemaan rikki varmaan pari viikkoa tai enemmän, eikä siihen auta etukäteen rasvaus. Ymmärrän kyllä hyvin, miksi monet eivät silloin halua imettää, koska kipu on kova. Onneksi tiedän, että se jossain vaiheessa lakkaa. Pitäisi varmaan nyt tosiaan yrittää karaista rintoja, mutta en oikein voi sitäkään, koska ne alkaa heti valumaan maitoa.

Harrastusgallupista: luulen, ettei meille tule mitään vauvaharrastusta. Vai tietääkö joku minne harrastukseen voi mennä kahden muunkin tenavan kanssa koko perhe? Esikoisen aikaan tuli käytyä vauvauinnissa, kakksosen kanssa ei missään, paitsi avoimen päiväkodin vauvakerhossa jossain välissä. Ehkä sitten avoimen päiväkodin sisaruskerhoon voisi mennä, mutta vauvakerhoon valitettavasti ei, koska sinne ei voi ottaa isompia. Siellä olisi mukavia laulutuokioita yms., jotka sopii vauvoille, mutta tuossa sisaruskerhossa ei oikeastaan mitään, joten aikalailla sama kuin menisi muuten vaan avoimeen.

Miijo: jaksamista tollaisten kommenttien kanssa. Mullakin meinaa palaa hermo mieheen välillä, kun ei se tunnu tajuavan että en pysty, jaksa, saa tehdä kaikkea sitä mitä ilman tätä raskautta. Heti jos teen vähänkin liikaa, iskee kamalat selkäkivut sekä supistelut alkaa, kuten eilen... Tosin tuleehan niitä levossakin. Ottaa kanssa välillä päähän, kun mies kärttää seksiä koko ajan ja itseä ei kiinnosta juuri nyt... ja se, että jos pyydän sitä tekemään jotain, se alkaa kiukuttelemaan että mä muka vaan istun tuolilla ja käskytän, vaikka itsekin olisin tehnyt vaikka mitä hommia juuri sitä ennen, kun se itse on istunut ja tuijottanut tietokonetta. Sekin ottaa päähän, kun pyydän sitä vaihtamaan vaippaa kuopukselle ja se alkaa kiukuttelemaan että miksi aina sen pitää tehdä se kun se on kotona, vaikka mulla se nostelu aiheuttaakin lisää supistusta yms. Ja sitten välillä kun se on kiukutellut ja mulle jäänyt paha mieli, se on hetken päästä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja on kuin eri ihminen.

Pioninen 36+1

Vierailija
51/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaihan se tänään on, ja minullakin valoisampi mieli. Sain viime yön hyvin nukuttua, nyt ei ole kipuja ja vielä tähän aikaan päivästä jakselenkin suht hyvin. Neuvola on iltapäivällä vasta neljän aikaan, mutta eipä siellä varmasti mitään ihmeellistä tule olemaan, kunhan on ohjelmannumero. :)

Elo08 se ihmetteli neuvolalääkäriä. En minäkään ole ihmeemmin tähän omaan neuvolalääkäriini luottanut, menen sitten tyksissä tai yksityisellä käymään jos tuntuu itsellä huolen aihetta. Minulla on vauvan sykkeet olleet neuvolakortin mukaan joka kerta siinä 150 paikkeilla ja ymmärtääkseni on normaalit sykkeet? Tuota SF-mitan hidastumista on myös minulla mutta ei siihen ole otettu muuta kantaa kuin että vauva laskeutuu loppua kohden. Nyt tuo mitta on ollut viimeiset pari viikkoa 30, joka on jo alakäyrän alapuolella. Viime raskaudessa lähetettiin tyksiin äitipolille samaisen asian takia mutta ei siellä muuta kuin todettiin vauvan olevan "siro". Vauva oli sitten rv 41 syntyessään 2880gr. Nyt vaan sanotaan että olihan tuo edellinenkin siro. :( Mitään painoarviota en ole tällä kertaa saanut. Hyvinhän tuo siellä liikkuu joten kaiketi kaikki sitten on hyvin?? Ainahan näitä asioita miettii.

Kovasti voimia AJ:lle ja Miijolle. Toivottavasti AJ pääsee seuraavan kerran kotiin vasta nyytti kainalossa. Voimia myös kaikille joilla on käynnistys/sektiopäivät tiedossa. Toisaalta olen kateellinen teille mutta toisaalta on ehkä helpompaa henkisesti kun ei tiedä päivää etukäteen.

Miesten sanomiset ja tekemiset ovat satuttaneet monia. Se on niin pienestä kiinni tässä vaiheessa mistä loukkaantuu. Minun mieheni on maailman osallistuvin tässä asiassa, mutta silti esim. eilen itkin pienet itkut kun pohdin ääneen että kumpikohan tulee ensiksi, eskarin alku (12 pvä) vai vauva ja mies täräytti että tietäähän sen ettei vauva ole vielä tuolloin maailmassa. :( (LA kuitenkin jo 2.8)

Mitäs muuta? Minulle on tullut hassu "masuviiva" eli linea negra. Poikia odottaessa viiva oli tosi paksu ja suora napaan asti, nyt se on hyvin ohut, kiemurteleva ja yltää yhtä korkealle kuin kohtua riittää. :) Raskausarpia ei ole tullut yhdessäkään raskaudessa.

Nyt lopettelen ja menen kakkua leipomaan. Käytiin tuossa poikien kanssa iso rasiallinen vattuja poimimassa kakun päälle. :)

Smaragdi ja rv 39+3 (ehkä tämä odotus joskus loppuukin? :) )

Vierailija
52/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vasmasti oikeassa smaragditar. Käyrä oli laskeutunut juuri sillä kerralla kun terveydenhoitaja ilmoitti vauvan laskeutuneen :-).

Vierailija
53/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Kaikki hyvin!

Nyt ultrattiin ja tutkittiin ihan kunnolla se lapsivesi. Lapsivettä on ultran mukaan hyvin, käyrät näyttivät hyviltä ja tutkimuksen mukaan se EI ole lapsivettä, vaan kätilöt arvelivat sen olevan mun pissaa eli rakko liruttaa sitä, etten huomaa sitä ite. Jeijei - olisivat voineet tehä nää ultrat ja tutkimukset jo viime torstaina, jolloin ois vältytty turhalta ololta sairaalassa ja odottelulta - eli helvetin mukava homma paskasta toiminnasta!!! Ja saanpahan turhaan maksaa neljän, viiden päivän sairaalamaksut

Pääasia, että Elli voi hyvin! :) Palajan myöhemmin.

Vierailija
54/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Hyvä juttu A-J, että TÄLLÄ KERTAA tutkittiin kunnolla ja kaikki on hyvin!

mutta mistä ihmeestä sen sitten voi tietää, että se on pissaa? mullakin jotain välillä tulee.. oi ei..

mulla huomenna neuvola, mutta eipä siellä varmaan mitään erikoista... pe äpolia sen sijaan odotan enemmän, josko vaikka sille reissulle jäisin... taitaa olla toiveajattelua! =)

mä olen kans keräilly marjoja pakkaseen pihalta. viinimarjoja ja vattuja, pikku hiljaa joka pvä aina vähän.. meneepähän aika, kun on jotain olevinaan tärekää tekemistä! =)

kohta rannalle, sitten alkaa olla jo tää pvä taas pian paremmalla puolella.. =)

tsemppiä taas kaikille, koitetaan jaksaa 3 yötä ja elokuu alkaa.. =)

nallekas 37+6

Vierailija
55/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi, kiitos kaikille myötätunnosta...:)piristää kummasti..

AJ..en voi sanoa muutakuin vitut...taaa sun puo´lesta, mutta niin kun sanoit pääasia, että vauva voi hyvin.halauksia voimia..

Mä kävin neuvolassa, kaikki ihan normisti.alavatsa ollut kipeä aamusta asti johtuen siitä eilisestä, mutta sitten tossa puoltoistatuntia mua supisti äkäsesti parikertaa ja sitten multa irtos limatulppa, joka oli ihan ruskea ja verinen ja se oli aika iso.

en nyt sit tiiä mitä kertoo???!!!eikös sen pitäs olla kirkas..?en tiiä kun ei aikasemmin ole irtoilut tai vuotanut mitään, ennen synnytystä.

suppareita ei ole nyt.

voinkos nyt vain odotella ihan rauhas ?

voikos nyt silti mennä vielä kaksviikkoa ennen kuin syntyy, vaikka oli verinen?

näin asiat täällä...

tsemiä kaikkiin masuihin..:)

miijo 38+

Vierailija
56/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päiväunet takana, joten oma olo hieman aamua parempi, tai ainakaan mä en enää itke aivan hysteerisenä kaikesta....

Ja mieskin tuli kotiin joten eiköhän tämä tästä....

A-J:lle voimia, hyvä että vauva voi hyvin mutta kyllä muakin ottaisi päähän tuo että on saanut huolta kantaa asiasta monta päivää kun noin helpolla tutkimuksella se olisi viime viikolla jo selvinnyt....

Miijo kyllä sä voit ihan rauhassa odotella, ja toivotaan että siellä tuo tulppa tuo myös sen synnytyksen, mulla tuli kirkkaan verinen limatulppa perjantaina eikä vielä mitään enteilyä siitä että synnytys alkaisi....mutta kun ei ollut muuta verta kun vain siinä tulpassa niin ei siitä tarvitse huolestua....

no juu, nyt kauppaan, palaillaan myöhemmin....

Mammeli

Vierailija
57/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä ihmetellä tosiaan tuota toimintaa mun kohallani, mutta maailma ja elämä on joskus niin ihmeellistä ja käsittämätöntä, ettei mitään rajaa...Kiitos jälleen kerran myötäelämisestä :) Nyt taijan alkaa pikkuhiljaa kuiten peseen noita vauvanvaatteita ja laittaan tavaroita paikalleen, koska mistäs sen koskaan tietää, milloin tuo synnytyspäivä valkenee. Joo eli oon Maija Myöhänen noitten juttujen kans nyt, mutta eilen kotiuduttani iski tajuntaan, että en varmaan jaksa käärön kanssa kotia tullessani alkaa mitään juttuja laittaan, vaan paree tehä ne etukäteen ;)

*Miijo* Oon kuullu tulpasta, että voi olla kirkasta, verestävää, ruskehtavaa tai niitä kaikkia. Pääpointti on kuiten se, että on sinkuvaa, venyvää ja limaista. Ja tulpan irtoamisesta voi mennä vaikka tunti tai sitten sen kaks viikkoa ite synnytykseen - on kuulemma todella yksilöllistä tuo.

Jahans, meän neiti nuorimmainen alkoi tuoksumaan tossa lattialle, joten menen...

Vierailija
58/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette jutelleet niin kovasti että anteeksi etukäteen jos männöö nimet sekasin:D*miijolle:sympatiat täältäkin,ei ne miehett välilä mittään tajua:S

Niin ja *tulpasta* vielä *miijo* tänään äippäpolilla sanoivat kun mulla irtoili tulppaa sunnuntaina ja sen jälkeen lorautellut niin että ei mitään kiirettä että voi olla vertakin joukossa mutta ei välttämättä enteile synnytystä..no siskoltani tuli tulppa rusehtavan ja 8 tunnin päästä vedet..eli aikas yksilöllistä on tuokin...

hyvä että sait *AJ* selvitettyä tuon,varmasti hermot menee!!

*kaikille muillekkin virtuaali haleja ja voimia* alkaa pikku hiljaa hermot olla tiukilla...

*Äippäpoli kuulumiset*: napavirtaukset kohonneet edelleen:S ja kontrollit jatkuu samaa rataa...,vauva on virkeä ja syke 148<3istukka kalkkeutunut ja paineet kohonneet hitusen...nyt siis vaan ootellaan millon puhkeaa kunnolla oireita mulle...alakerran tilanne on muuttunut kivasti viikon sisään.olen kahdelle sormelle auki ja kanavaa 2 cm,normaalisti oli 4cm..eli viikonlopun supparit teki jotain selvästi...no tulihan sitä tulppaakin ja viel jatkuu ,mut minulla ei ole veristä tai mtn...

Vierailija
59/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä tosiaan tuskaisia mammoja jo! Itelläkin alkaa olo olemaan jo niin kankean punkea että kyllä sitä jo kohta haluisi vauvan maailmaan. Ei vaan ole ollut MITÄÄN enteilyä siitä, niin koitan olla rauhassa enkä edes odota että kohta jo tulisi.. Edellinenhän syntyi rv 41+6 että varmaan menee samalla kaavalla...

Olen kuitenkin liikkunut aika lailla tässä, eilen menin esikoinen kyydissä pyörällä rannalle ja samaten eilen koitettiin miehen kanssa sitä yhtä ässää jos auttaisi mutta eipä mitään supistuksiin viittaavaakaan ole tuntunut :(

Miijolle tsemppiä hölmöyksiä laukovan miehen kanssa!!

Kyllä sitä itse ainakin haluaa varmistaa että kaikki on kunnossa, eikä vain miettiä itsekseen kotona että mitä tapahtuu! Se on kauheaa pähkäillä että onkohan tämä nyt jotain vai ei ja pitäiskö mennä vai ei.. Mä en ainakaan ala miettimään vaan menen! Vaikka käsittääkseni täällä Tampereella ei ole tapana paljon soitella sairaalaan etukäteen vaan sitten vain mennään jos siltä tuntuu, voin kyllä kuvitella miten ärsyttävää se olis sitten palata tyhjin käsin kotiinkin..

A-J hyvä että tsekkasivat tällä kertaa kunnolla! Ja että kaikki oli ok!

Harrrastuksista... En ole miettinyt mitään etukäteen. Esikoisen kanssa oltiin muskarissa ja se oli tosi mielekästä molemmille! Nyt en sitten tiedä miten pääsee kahden kanssa liikkumaan, varsinkin kun käytössä on vain yksi auto jolla mies kulkee töissä (kolmessa vuorossa vielä).

Vauvauinti olisi toki kivaa mutta kun se on niin kauheen aikaisin että en usko että me päästään silloin liikkeelle.. eikös ne ole joskus kahdeksan aikaan aamulla vai aiemmin..??

Ah pakko mennä ruoan laittoon.

H rv 38+1

Vierailija
60/108 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verta omaa napaa että täälläkin on hermot toosi kireellä:Stänään nyt on kun oon herännyt aamu viis enkä nukkunu päikkäreitä:S

Sitten pientä kyselyä sisätutkimuksesta..eli kun olin tänään lääkäril niin se tosiaan sattu se tutkimus,runno oikein kunnolla paikkoja,että en yhtään ihmettele jos tämä päättäs tulla uloskin.Stuntui kun ois häpyluuta revitty kahtia jne...onko teitä "runnottu" on toki lääkäri kohtasta mut esikoisen odotusaikana lääkäri tökki tahlaan joka suuntaan ärsyttääkseen kohdunkaullaa tai jotenkin niin...mut silloin olinkin jo rv 38+?

Minulla on ens tiistaina ja keskiviikkona sisätutkimukset saapi nähä mitä kipua se saa aikaan kun nyt jo jomottaa ja vihloo kovasti alakertaa:S

jaahas jos sitä lähtis ruuan laittoon:D

aa ja yksi juttu vielä:Donko teillä näin loppumetreillä muuttunut ruokahalu?Mulla alkanut tulemaan öisin nälkä ja on pakko nousta syömään,ja nyt kroppa ruvennut vaatimaan kunnon lämmintä ruokaa !!