*ELOTÄHKÄT* ma - ke
Aloitan pinon jos sopii:D
Kommentit (108)
täällä käyn katsomassa välillä josko *A-J:sta*kuuluisi jotain....
Miten teillä muilla on olotila? Mulla tuo massu on eilisestä lähtien ollut sellainen ylitäytetty rantapallo koko ajan, eli tavallaan kuin harjoitussuppari ois jäänyt junnaamaan...ei siis pehmene lainkaan....vauva potkii ja tönii aivan vimmatusti ja sitten kun istuu niin tuntuu että istuu pallon päällä...hyi olkoon.
Kiitos kaikille sympatioista...on kiva huomata, että muutkin ymmärtää mun valitukset ja olihan joku huomioinut mun eilisen poissaolonkin....
Itse mietin tuossa, että *Sannami* ei ole tänään "linjoilla", eli jokohan siellä ollaan jakauduttu....toivottavasti hänen puolesta.
Nyt taas ruuan laiton kimppuun.
TarjaMamma
olipas kurja ylläri tuo A-J:n reissun kulku, me kun kaikki oltiin ihan varmoja että vauva on jo syntynyt....toivotaan ettei enää kovin kauaa mene....
Samat toiveet siis itselle ja muillekin kärsimättömille....
Mammeli 37+6
aj. voimia sulle..
Mulla on ihan ihme olo ollut nyt aamusta mun maha oli aluks niin ku vähän sellanen arka pientä kipua, mutta ei kovaa, semmonen kuiteskin että teki mieli sitä hieroo koko ajan, liikkeitä on tuntunu, mutta ne on aika vaisuja.nyt sitten on hirveä paine, ei meinaa pystyä istumaan tuntuu että tää räjähtää..paine on todella kova niin, että maha on ihan hellä kun koskee.mutta ei supistele...
paine on alamahassa mutta myös nousee välillä ylämahaan asti.
taas sellanen "ei tiiä olo"...ei yhtään kivaa..
no katellaan mihin suuntaan menee....mutt ajos paine tästä kasvaa pakko lähtee äitipollille...
miijo
*A-J*:Kurjaa tollainen paljon voimia sinne päin!
*TarjaMamma*:täältä virtuaali halin lähetän,varmasti olo on kurja ja turhautunut...
olikos se *Lyle* kenellä onneksi maksa-arvot olivat kunnossa,hyvä juttu!
Vähän *omaa napaa*:Kävin mittauttamassa verenpaineet neuvolassa tänään kun oli sellanen fiilis et kaikki e ioo hyvin(rytmihäiriöitä) no verenpaineet kohonneet perjantaista,mutta huomenna sitten lääkäri päättää mitä tehään ja jos pisussa on protskua jne...vähän jännittää huominen.toivottavasti pienokainen on saanut painoa jne...täälläkin liikkeet ollut tosi pistävi/teräviä.
Niin ja kövelin tossa n4 kilometriä pitkän lenkin,tuli ihmeen hyvä olo:D
paljon voimia kaikille !!!
No niin äippäpoli käynti käytynä sitten ja nyt on ainakin meidän vauvalle syntymäpäivä päätetty (ehkä) Maanantaina menen käynnistykseen jos ei sitä ennen tule ittekseen, lääkäri kyllä sen verran ronkki ja pyöritteli josko se sieltä vaikka syntyis, kohdunsuu oli 2 sormelle auki ja kanavaa pari senttiä jäljellä, että kaippa ne harjoitussupparit jotain tekee.
Käynnistykseen laittavat, koska lapsivettä on vähän, samoin oli esikoisen kohdalla. Kysyi vain onko tihkunut vettä, mutta mistäpä minä sen tietäisin kun valkovuotoa tulee runsaasti että oisko sen mukana sitten..?? Bakteeriviljelyn otti kans. Painoarvio oli jo 3,5kg
A-J: Voimia sulle, olipa inhottavan kuuloinen reissu, mutta toivottavasti cytotecit on temppunsa tehneet ja kypsyttelevät vielä ;)
Imetyksestä oli ollu juttua ja rintojen ihosta, mä olen kans alusta asti rasvaillut ja kuorinut mahaa ja rintoja ja tuloksena ei onneksi ole kuin yksi arpijuova =) Imetyksestä en ota mitään paineita se joko onnistuu tai sitten ei, kasvaa ne vauvat korvikkeellakin =) tietty toivon että onnistuisi =)
Tarja-Mamma: voimia sulle, tää loppuaika on kyllä suoraan sanottuna surkeeta..Toivottavasti nähdään viimeistään ensi viikolla synnärillä ;)
Palailempa taas
Sanna ja nassikka 39+2
Tuollaisen sairaalareissun jälkeen voi varmasti jo melkein haistaa vauvan tuoksun.. ja sitten ottaa kyllä aivoon kun joutuu vielä tyhjin käsin kotiin. Mä kävin kakkosen kanssa myös synnärillä (olin tosin vain vuorokauden) ja ketutti niin pirusti lähteä kotiin... Mutta ei sulla kauaa mene enää ja onneks vaavi on oikein kivan kokoinenkin.
Lyle
A-J yritettiinkö tipan kanssa ollenkaan käynnistystä vaiko vaan niillä tableteilla? varmasti tuntui kurjalle palata kotiin.. meinasivatko, että koska vkoja niin vähä vielä, niin siks ei käynnistyny?
mut onhan ne tabletit nyt voinu hiukan edesauttaa asiaa ja voi hyvin olla että pian se lähtö oikeasti tulee.. toivotaan näin! =)
elokuuta odotellessa... =)
nallekas
Edelleen ketuttaa ja niin makiasti vihloo alapäätä sekä supistelee. En oo vielä jaksanut lukea viime viikon viestejä, mutta josko huomenna sitten. Tänään meinaan saunoa oikein urakalla, ko en oo moneen päivään saunaan päässyt.
Ja käynnistystä yritettiin eka perjantaina zytoilla, lauantaina tipalla ja sunnuntaina taas zytoilla, mutta vissiin oon niin raakaa lihaa vielä, ettei lämmennyt tarpeeksi ;) Ja sanoivat kyllä, että viikkoja jo tarpeeksi, ettei estellä vauvan syntymää, mutta mulla jäi jotenkin sellainen kutina tosta tän päivän kotiuttamisesta, että tosiaan maanantaisin alotellaan käynnistykset ja tehään sektioita, nii varmasti halus petipaikkoja vapaaksi tää lääkäri - en tiiä, mutta tämmönen vahva epäilys jäi, koska sellanen on käytäntö kuulemma tuolla synnärillä. Pe-la aikana oli muistaakseni vaan pari äitiä mun lisäksi, mutta sunnuntaina alko pukkaa petejä täyteen ja aamulla tuli lisää porukkaa joko käynnistykseen tai sektioon+ jo synnyttäneet äidit.
Mietin tossa jo, että huomenna soitan neuvolaan tai Kaarinalle ja hankin itelle ajan ultraan vielä täksi viikoksi, jotta saan tietää ton veden määrän, koska mua huolettaa ja ressaa Ellin vointi. Pelottaa, jos jotain sattuu, ennenko on aivan liian myöhäistä...
Nyt pitää mennä pyykinpesuun...
Taas on yksi päivä takana, ilman yhtä ainutta supistusta...ilmeisesti tämä synnytys menee sitten samalla kaavalla kun edelliset, että ennakkoilmoitusta ei tule ja sitten kun alkaa supistelut niin avaudutaan rytinällä....
Mä olen jo saanut lapset nukkumaan. siivonnut lastenhuoneen ja saunonut tänä iltana....nyt olisi sitten keksittävä loppuillaksi jotain tekemistä...ja vähän mietin että joskos vielä saisi tuonne makkarin puolelle eloa tänään niin olisi taas kaikki käynnistävät keinot kokeiltu, mutta epäilen ettei tuo isäntä kovin innostu, ei ainakaan ole lähipäivinä kovin kiinnostuneelta vaikuttanut ja minä kun lupasin itselleni jo aikaisemmin että pelkän käynnistelyn takia en sitä seksiä rupea vonkaamaan....ja silti sitä nyt mietin =P
A-J:llä kova reissu takana, mutta kuulostaa tosiaan aika epäkypsältä tilanteelta jos ei ole mihinkään käynnistysyrityksiin vastannut....vähän kyllä hämmästelen tuota että eivät ultranneet jos vesiä on mennyt ihan kunnolla, tosin onhan niitä myös sellaisia tilanteita että kalvoissa on pieni reikä joka tihkuttaa mutta sulkeutuu itsestään ja vauva voi hyvin täysiaikaiseksi asti...
illanjatkoja....
Mammeli 37+6
Mulle iski taas säännölliset supistukset, nyt tullut ehkä 5 min välein... Ja tuntuu ihan kivasti... Mutta mutta, kun ei ne mihinkään johda niin on aika turhauttavaa. Pelkkää kipua ilman sen kummempia. Ja vauvan pitäisi vielä viikko pysyäkin mahassa.
Varmasti tosi turhauttavaa A-J:llä kun monta päivää käynnistellään. Ja tuo lapsivesiasia, jos lääkäri ei usko.
Olen asennoitunut, että tässä odotuksessa voi vielä mennä 4 viikkoa, mutta toisaalta voisihan vauva syntyä jo oikeastaan koska vaan. Mistä sitä tietää... Supistukset ilman mitään tulosta ovat vaan niin ärsyttäviä. Ottaisin mieluummin synnytyksen, joka lähtee saman tien käyntiin ettei tarvitsisi kärsiä jatkuvasta supistelusta.
pikaisesti eilisestä..
paine kasvoi mahassa ihan kauheeksi ja olin aivan kuralla, ja sit tuli supistuksia, no ei muuta kuin äitipolille, koska esikoisen synnytyshän lähti mulla liikkeellee pelkällä painon tunteella, niin en uskaltanut enään 5 tunnin jälkeen jäädä kotia,tarkistamatta asiaa...en tiiä mitä muut ois tehneet samas tilassa??
no sielähän sattui olemaan sitten oikein ruuhka maanantai ja 4 tuntia odotin, tuskaisene ja väsyynenä...kohdunsuu oli pehmennyt ja sentin auki ja kanavaa jälellä 2senttiä, eipä paljon lohduttanut.lääkäri yritti sitten runnoa parhaansa mukaan, ja tulin tuosta käsittelystä todella kipeeksi, ja verta olen vuotanut niin kuin ois vika päivät menkoissa, mutta ei lisännyt supparin supparia..onneksi lähin kotiin, sinekkin oisin voinu jäädä, mutta supparit ovat niin pienet että tuskin sielä paskaa suurempaa ois tullut...
toisaalta ärsytti kun lähdin alunperinkään sinne, kun mieheni oli mulle sit äkäinen kun turhaa mentiin, ja ilmoittikin, että tätäkö tää loppu sitten on että sielä juostaan joka supistuksen takia.!!!huusin sille kyllä takaisin, että kun herra noin hyvin tietää, niin painu vi...tu yksin sinne synnyttämään..!!sit vollotin jo sitä eilen...aarrhhgg...mutta mistä tietää, ja kun matkassa menee melkein tunti, niin ei se ole helpppoa..:(
nyt on taas sellanen olo, että ihan sama vaikka syntyy meiän sänkyyn, nyt en lähe ennen kuin pää näkyy.....
no nyt kuiteskin neuvolaan...
voimia teille....
miijo 38+
Joka paikkaa taas kolottaa yön jäljiltä, mut kyllä se tästä. Hartiat ja selkä ei vaan enää jaksa öisiä öhinöitäni.
Miijo, täydet sympatiat täältä.. Mikä siinä on, että erityisesti uudelleen synnyttäjänä oikein nolottaa, jos menee "väärään aikaan" sairaalaan. Mä ainakin kakkosen kanssa häpesin, kun kävin sen yhden turhan visiitin Jorvissa. Odotukset ja synnytykset on vaan niin erilaisia, et eihän sitä voi tietää. Ja juu, mäkin uhosin kakkosen kanssa, että meen vasta pää jalkovälissä sairaalaan, eikä se kyllä paljosta jäänyt.. Miestäsi oisin kyllä ehkä täräyttänyt noiden kommenttien jälkeen..
Mä lähden kohta lasten kaa uimakouluun. Iltapäivällä tulee ystävä käymään. Huomenna sitte lääkäri ja illalla kahden kaverin kaa syömään.. Musta on ihanaa, kun on puuhaa, niin ei niinkään ehdi huomata tätä omaa paksua ja kömpelöä oloa.
Voimia ja supistuksia tarvitseville!
Lyle 36+2
Voi kurja, täydet sympatiat Miijolle, mä luulen että meillä keskusteltaisiin jo tuollaisten kommenttien jälkeen siitä tarvitseeko isännän haaveilla saliin pääsevänsäkään tällä kierroksella....ja olipas kurjaa että paikat ei sen avoimempia vielä olleet...toivotaan että sillä sisätutkimuksella kuitenkin olisi jotain tehoa....
Täällä väsyttää oikein kovasti, vauva pisti eilen illalla sellaiseksi jumpaksi että oikein kipeetä teki, taitaa käydä tuo yksiö jo ahtaaksi....sain kyllä nukuttua ihan hyvin mutta silti on väsynyt ja kärttyinen, ja mieskin ilmeisesti lähdössä jonnekin omille asioilleen aamupäiväksi, eli minä saan ulkoilla itsekseni lasten kanssa tuolla ihmisten säälivien katseiden alla....
Eilen illalla jo vähän enemmänkin vihjasin että olisi kiva tuolla makkarissa touhuilla, ja käsitin että niin sitten tapahtuisikin mutta eipä mies sitten tullutkaan nukkumaan niin aikaisin että minä raukka olisin pysynyt hereillä....että eipä tätä täältä kotikonstein käynnistellä....
kovasti supistuksia niille jotka niitä kaipailee, omalla kohdallani olen luopunut toivosta, ja odottelen lähinnä torstain tilipäivää jotta pääsen shoppailemaan, mulla kun on jo aika pitkä ostoslista odottamassa.....
Mammeli 38+0
Kateellisena odotan jahka meidän neiti ymmärtäisi syntyä!!! Sinällään hupaisaa kun koko raskausajan on saanut pelätä että syntyy liian aikaisin ja nyt ei hällä sit kiirettä ulos...
Olo on tosi tukala ja kipeä. Supistuksia vähän väliä mutta ei mitään säännöllistä jne. Olo on siis samanlainen kuin monella muullakin mutta ei auta kuin yrittää kärvistellä...
Pinna on täälläkin jonkin verran kireällä jo ihan sen takia kun koko ajan koskee johonkin. Onneksi pojat ovat saaneet olla mummolassa muutaman yön niin ei ole kuin tuo neiti 3 w vahdittavana.
MIEHET MIEHET ovat joskus niiiiin ajattelevaisia... HMMMM... Meillä ois isäntä saanut porttikiellon synnytykseen jos ois minulle aukonut tuohon tyyliin kuin Mijolle!!! Vaan eipä tuota tiedä kerkiääkö loppujen lopuksi mukaan laitokselle kun hällä on viikonloppuna joku "tärkeä" meno ja minulla maanantaina LA joten minun tuurilla lähtö tulee juuri silloin! Vaan tuleepa kyllä muutamaan otteeseen kuulemaan asiasta jos sen takia missaa synnytyksen!!!
Elokuu lähenee ja suurin osa saanemme pikkuiset varmasti syliimme sen aikana joten yritetään kestää ja kärvistellä... Palkka on kyllä sen arvoinen!!!
TP rv 39+1 ja Nuppu
Täällä taas yksi huonosti nukuttu yö ja väsynyt tuleva äiti.. Alku yö meni siinä kun mahaan sattui, välillä kovemmin ja välillä vähemmän.. Taisi siellä olla mukana muutama oikea supistus, mutta kokoaikaista kipua se taisi olla.. Särkylääkkeen kun otin niin sain nukuttua muutaman tunnin ja heräsin kun miehen kello soi.. No valvoin sitten niin kauan kunnes lähti töihin.. Ja nukuin taas pari tuntia..
Voi Miijo, tiedän miltä tuntuu, mulle ukko sano yks päivä että älä sitten turhaan mulle töihin soittele, lisäsi ettei haittaa jos turhaan lähetään, mutta tiedän että samanmoinen keskustelu huutaen tulisi kuin teillä.. Oikeastaan nytkin on vaan huudettu toisillemme kun mun pitäs jaksaa tehä kaikki samalla tavalla kuin ennen raskautta.. Kaikki sympatiat sulle Miijo ja halit päälle..
Huomenna onkin taas neuvola joten sitä odotellessa.. Siellä kyllä taas todetaan että kaikki on hyvin ja vauva saa tulla millon haluaa.. No kiva, mutta haluaisin sen jo nyt.. Anoppi soitti eilen ja taas kyseli että joko ootte sairaalassa, sanoin että ei olla ja tuskin vähään aikaan mennäänkään siihen sanoi että no kyllä se sieltä itekseen tulee että pitää rauhassa odotella, ja tänään oli sähköpostia laittanut ja kysy että jokos tänään pitää lähteä.. ARGH!!!!
Kai sitä on tästä koneelta noustava ja mentävä tekemään nuo piha puuhat ennen kuin äitini tulee, kiva saada tänne seuraa, kavereita kun ei kauheesti ole ja ne ovat sellaisia "ei meitä vauvat kiinnosta"- tyyppejä joten on jäänyt he hieman vähemmälle.. Täytyy jostain kaivaa vauva perhe täältä päin kaveriksi=)
Sisuliini 38+2
Voi *A-J*: kyllä mua ottaa päähän sun puolesta...minä olisin varmaan märissyt aivan sikana tuossa vaiheessa...mutta jos ei Elli ole vielä valmis tulemaan, ja jos siellä hätä tulee niin varmaan sektiolla sitten...
Sama ajatusmaailma tuntuu aika monilla olevan: minäkin olen vannonut, että "turhaan" en synnärille lähde, vaan vasta sitten kun olen IHAN VARMA, että vauva on syntymässä...Minä en ala heidän pompoteltavaksi...en tässä mielentilassa tiedä mitä laukoisin suustani jos käännyttäisivät kotia...
Sama juttu mullakin kuin mm *Miijolla* ja *Lylellä*....kun on niin paljon supistelut ja kipuilut niin tuntuu, ettei oikeasti tiedä milloin on oikea hetki edessä...siksi mä toivonkin, että ,menisi vaikka lapsivedet ekana...mutta turha toivoa. meidän perheessä kellään ei ole mennyt spontaanisti vesiä. Melkein pitää pyytää kalvoista palanen katseltavaksi...täytyy olla melko lujaa tavaraa kun kestää tuota painetta ja veden määrää näinkin kauan...vauva on ollut jo yli kuukauden tosi alhaalla....
Omalle keholle olen vihainen; mulla ei mikään kotikonsti auta lainkaan....miksi täytyykin olla näin jämerät kohdunsuut yms. ettei mitään tapahdu...? Ja sitten, miksi tuo pikkumies ei älyä alkaa haluta pois vaikka selvästi ärtyy painelusta ja jos ahdastakin on....
Mullakin alkaa tulla paniikki tuon syntymisen suhteen; esikoinen lähtee taas koulutielle 12.8. ja kunnon äitinä haluaisin tietty olla silloin kotona...ja sitten miehellä on myös koulua 11.-13.8. ja hänellä oppisopimus/näyttökoulutus joten niiltä päiviltä ei voi olla pois....KIVA, KIVA R-KIOSKILLA....varmaan muuten menee tuonne asti...
Mikään ei enää innosta, ei siivoaminenkaan. Kävin eilen yksin saunassa ihan rentoutumassa...olihan tuo mukavaa, mutta mitään ei vaikuttanut. Milloin lie seuraavaksi pääsee saunaan...tuo jälkivuoto kuiteskin kestää reilun kuukauden...
Harrastuksista oli puhe; jos vauva ei ole mikään älyn vaativa niin perhekerhoon ilman muuta ja sitten kiinnostaisi tuo vauva-uinti...aikas kallista on, mutta olisi jännää..
Nyt kahvia litkimään lisää...
TarjaMamma ja huomenna taas tasaviikkoja
Kyllä AJ varmasti ketuttaa ja paljon!! Me oltiin täällä niin varmoja että sulla on nyytti kainalossa! Hölmöä että eivät ultranneet. Mulla tehtiin esikon aikaan ultra laskettuna päivänä (raskausmyrkytys epäilys syynä) ja sitten kun kotiin passittivat niin 4 päivän päästä oli kontrolli jossa todettiin että vedet oli hävinnyt, enkä ollut tuntenut juuri mitään (tai siis en ollut osannut epäillä oikeasti moista) mutta siis ilman ultraa sitä ei olisi huomattu!
Nyt toivotaan sinun suuntaan supistuksia ja paljon!!
-E- 35+