*ELOTÄHKÄT* ma - ke
Aloitan pinon jos sopii:D
Kommentit (108)
Kertoi aivan suoraan, ettei oikein tykkää kun niin niin puuhaan raskaana. Pitäisikö tässä makoilla ehkä vielä kuusikin viikkoa. Oman puoleni suku taas pikemminkin retuuttaa minua lenkillä perässä, että eikö tuo nopeammin kulje :-).
ELO rv 36+2
Kylläpä reilun kilsan kävelymatka ( lähikaupan postiin) teki todella kovaa...maha ja selkä olivat aivan kivikovana molemmat koko reissun ja läähätin kuin koira...:)
Kävin sen kuin vaan aikani kuluksi viemässä kirjeen postiin vaikka esikko olisi voinut sen tehdä...mahtavan tuntuinen olo kuin oikein suppasi....
Nyt sitten on puolen litran tuoppi cokista ja jääpaloja vieressä..tuolla oli yllättävän kuuma...
Sisko tulee sitten ylihuomenna ja soittikin juuri äsken...sanoin,että vauvan sijasta näkeekin mun superison mahan....nooh...ei auta itkut markkinoilla.
Parempi mun mielestä touhuta, kunhan varoo niitä kurottamisia ja varoo, ettei vaan kaadu...kuluu aika ja onpahan vauvoilla puhtaat kodit mihin tulla kotiin...vaikka minäkin ( suurperheen äitinä) voin vaan ihmetellä, että mihin se kiilto ja puhdas tuoksu aina heti katoaa????hih..
Mä nyt kanssa ihmettelen, missä on *A-J*, *Anna* ja *Emma* mm....jokos ovat...?
TarjaMamma
Uusi mahdottoman pitkä päivä taas täälläkin. :( 2,5v pikkumiestä yritän unille mutta eipä tuo suostu millään talttumaan vaikka on koko aamupäivän kiukutellut. :_| Pojat on lähdössä mun vanhemmille yökylään tässä piakkoin että kyllä sitä pitäisi vähän nukkuakin että siellä sitten jaksaisi olla.
Galluppia: Millä mielellä teidän muiden isommat lapset odottaa vauvan syntymää? Ja aiotteko jotain lahjoja isoille sisaruksille hankkia vauvan synnyttyä? Meillä 6v poika odottaa innoissaan vauvaa ja katselee nytkin tuolla omia ja pikkuveikan vauvakuvia. Vauvakirjoja on myös luettu ahkeraan, siis vauva-aiheisia kirjoja. Niistä on ilmeisesti tarttunut ajatus että vauvat syntyy rv 40 koska hän juuri äsken kävi kysymässä että mikä viikko on nyt meneillään ja oli sitten että "oi, ensi viikolla taitaa syntyä" vaikka yritinkin toppuutella. 2,5 v poika taas on jo ennakkoon mustasukkainen. Kaikki omanikäiset ja pienemmät on vauvoja joitten hän tahtoo menevän POIS! Vauvan sänky laitettiin viikonloppuna ja se on kyllä saanut kyytiä. Kaikki ihanat rekvisiitat (soittorasia, röyhelö ym.) taitaa joutaa pian pois koska poika repii niitä ja kiljuu "pois, vauva kello, pois". Eli huoh, vaan tulevaa odotellessa!
Pojille on tarkoitus ostaa vauvanuket jotka saa sitten kun vauva on maailmassa. Niitä saa sitten hoitaa tai paiskoa päin seinää, mitä vaan tahtoo. Muistan itse näet lapsuudestani että kun nuorempi pikkuveljeni syntyi niin me kaikki isommat saimme vauvanuket ja 2v isoveli kanavoi mustasukkaisuuden siihen vauvanukkeet ja jätti vauvan rauhaan. Vauvanukke sai kyytiä! :D Näin toivon meilläkin tapahtuvan.
Eilen oli taas neuvolapäivä. Minäkin haluaisin sinne äitipolille mutta kun ei suostu kirjoittamaan lähetettä niin ei suostu. Ilman lähetettä en mene kuin synnyttämään! Minulla on nuori kesäsijainen terkkarina, ja luulen että hän jännittää sitä lähetteen kirjoittamista. Verenpaineen takia haluaisin tuon lähetteen (myönnettäköön, haluaisin lähetteen jotta olisi mahdollisuus joskus päästä tästä mahasta eroon). Se verenpaine on tasaisesti pikku hiljaa nousussa, nyt se oli 135/99. Viimeksi käynnistettiin korkean verenpaineen takia. Mutta tämä ei vaan suostu lähetettä kirjoittamaan vaan toivoo että synnytys käynnistyisi itsestään. Mutta kun ei se käynnisty kun ei ole aikaisemmistakaan käynnistynyt itsestään... Ja sitten täti painottaa joka kerta että otat sitten herkästi yhteyttä sinne äitipolille jos olo menee huonoksi. No, onhan se huono se olo näillä viikoilla joka tapauksessa ja eivät ne siellä tykkää jos ilman lähetettä tulee. Mutta perjantaina sitten taas neuvolaan. Ei kiinnostaisi yhtään se paikka enää.
Sellaista täältä suunnalta. Onneksi pojat pian lähtevät sinne yökylään! Kun vaan se kuopus ensin nukahtaisi.
Smaragdi ja nyt rv 39+4
mä olen tänään kuullut kaikilta tutuilta ja puolitutuilta ulkona että "vielä oot yhtenä kappaleena"....hei haloo mulla on kaksi viikkoa laskettuun aikaan! Että ottaa päähän, sitä vaan koittaa hymyillä ja olla että joo, vielä pari viikkoa....plääh...mä ymmärtäisin nuo kommentit hieman paremmin jos se laskettu aika olisi ollut jo.
Meillä lapset odottaa vauvaa ihan innoissaan (4.5v ja 2.5v) Nyt tosin vaikuttaa jo siltä että vauvaa on odotettu niin pitkään että poika on tyytynyt jo siihen että se vauva asuu äidin mahassa eikä taida pihalle tulla....oon nyt parina päivänä koittanut puhua siitä että vauva voi syntyä ihan parin päivän sisällä....(kun siis kuvittelen perjantaina pääseväni siihen käynnistykseen)
Me ollaan suunniteltu että käydään lapsille ostamassa jotkut lelut jotka vauva sitten antaa lahjana isommille sisaruksille kun tulevat sairaalaan vauvaa katsomaan, niin josko se näin olisi sen verran kiva kaveri että kotiinkin vauvan huolivat =)
Mammeli 38+1
On menny päivä kylillä ja sitten mulla oli neuvola. Arvot kaikki ok, paino tippunu viikossa -600 g ja sf oli nyt "vain" 32 (viimeksi 35, mutta oli eri mittaajakin), vauvan pää on todella alhaalla, mutta ei kiinnittynyt ja sen vielä totesi, että on niin alhaalla, ettei lähe enää päätänsä peruutteleen sieltä. Lapsivettä tätin mielestä vähäisesti ja tämän takia sitten soitinkin tälle Vehkaperän Kaarinalle, joka pitää yksityistä neuvolaa Oulussa sekä Torniossa ja on toiminut alalla 30 vuotta. Hänen luonaan oon käynytkin ultrassa pari kertaa ja on todella mahtava ihminen sekä osaava.
Se puhelu rauhotti todella paljon mun mieltä ja hän sanoi, että jos nostaa kuumetta tai vauvan liikkuminen vähenee huomattavasti, nii heti takasin synnärille. Ja lapsiveden määrän kuuluukin vähetä loppua kohti sekä liikkeet vaimenee hieman. Puhuin sitten vielä noista käynnistämisyrityksistä, nii sanoi ettei synnytys lähe käynnistyyn, jos vauva ei oo vielä valmis ja äidiltä puuttuu sitä tarvittavaa hormoonia omaa kehostansa. Että nyt olen rauhallisin mielin :)
Pikaisesti luin uudet viestit läpi, mutta en vaan lahopää nyt muista kaikkea. Ainakin jotain harrastuksista - me ei varmaan aleta Ellinkään kanssa harrastamaan mitään "trendi-vauvauinteja" tai vastaavia (ei oo alettu nuorimmankaan kanssa), ko on sen verran kotona näitä harrastuksia, ettei varmaan repeä joka suuntaan.
Mukavaa, että *TarjaMamma* sait lähetteen ä-polille :) Toivottavasti vaan joutuisit synnärille ennen sitä ;) Mullakin viikon päästä kontrollikäynti ä-polilla sokereiden takia. Ja kukas se oli lähössä "kevyelle" 800 kilsan automatkalle...Hui kamala! Mulla menis siinä matkassa varmaan ikä ja terveys, ko vessassa pitää juosta nyt jatkuvasti. Eilenkin lähettiin lasten kans käymään kaupassaa, kävin kotona veskissä ja heti kaupan pihaan päästyä hätä oli mitä tuskallisin ja silti tuli vain lirut :p
Ei maar, pitää lähteä imuroimaan ja alotteleen sapuskan tekoa. Ai nii, olihan sitä tosta ruokahalustakin puhetta. Mulle ei enää oikein maistu ruoka, vähän väkisin pitää tukkia ruokaa naamaansa. Ennen meni silleen, että aamupalan jälkeen nälkä tuli jo parin tunnin päästä, nyt se tulee vasta joskus 4-6 tunnin päästä.
*Oikein lämmintä päivää kaikille ja oloja*
taas uusi päivä yhtenä kappaleena. Herään joka aamu nykyään naama nurinpäin kun ei vieläkään mitään. Olin lähdössä kauppaan, kun naapuri huhuili pihastaan, että "minkälaiset tunnelmat". Korrektina ihmisenä vastasin, että "vi****aa niin perskeleesti" - eipä enää kysellyt :) yritän vältellä ihmiskontakteja, kun tää mun ulosantini on nykyään suurin piirtein tuota luokkaa. Anoppi soitti eilen miehelle (kun nuiva miniä ei vastannut omaan puhelimeensa) ja kun kuuli, että meillä on ollut pian kaksi viikkoa appi täällä lapsenhoitoapuna (ovat eronneet), niin oli loukkaantunut ihan kamalasti kun ei hänen apunsa näytä kelpaavan. Onneksi en itse vastannut puhelimeen, olisin voinut täräyttää ihan mitä tahansa.
Smaragditar: mulla ihan samanikäiset lapset - tyttöjä vaan, 6 v ja 2,5 v. Meillä kans kuusvuotias odottaa ihan kamalasti, 2,5-vuotias on kovasti hoivannut nukkeja koko tän kesän, mutta esim. suuttuessaan saattaa tulla ja yrittää lyödä tai potkia mun vatsaa.
AJ: hyvä, että sait asiallista ja rauhoittavaa palvelua - kaikkien hoitajien ja lääkärien pitäisi osata olla tuollaisia!
Patistelin esikoista ja appea mustikkametsään, saisi tuo kuusivuotiaskin siellä rauhassa remeltää - sillä aikaa koetan tehdä reippaan kävelelenkin tuon nuoremman kanssa. Olo on varsin hyvä, vauva on tänään liikkunut laiskanlaisesti ja harvakseltaan tulee harjoitussuppareita. Viime yöt olen vessareissuja lukuun ottamatta nukkunut tosi hyvin - eli varmaan tässä vielä kestää. harmittaa tuon meidän kesäloman vuoksi, olisi ollut paljon kivempi perheellä hoidella vauvaa kuin katsella kiukkuista isomahaista ihmistä :)
anna ja 39+0 (jästi kans)
Tulipa käytyä.. Mulla oli lääkärinä liikuttava, luultavasti vastavalmistunut lääkäri. Oikein perusteellinen tyttö oli, mutta kokemusta vailla. Hän ultrasi ja kysyi minulta, että saako harjoitella minulla tuon kokoarvion tekemistä, kun ei ole aiemmin tehnyt. Annoinhan minä harjoitella, ja siinä sitten makasinkin 15min selälläni, kun ei meinannut oikein lääkäriltä onmnistua. Lopputuloksesi hän sai hyvin epävarman 2600g ja viikkoja siis 36+3. Kohdun suu on kuulemma ulkoa ehkä vähän auki, sisältä kiinni ja kanavaa jäljellä pitkälti. Kommentoi, että ei tämä täältä vähään aikaan vielä tule. Siihen olen toki ollut koko ajan varautunutkin, että ei mitään yllätystä sen puoleen.
Mulla oli paino vähän laskenut viime viikolta, paineet ok, pissa puhdas ja sykkeet erittäin liikkuvalla vauvalla 160. ELi kaikki oikein hyvin. Ja voi miten suloisen vauvan pyöreän näköinen meidän Untamo jo olikaan ultrassa katsottuna, ihan jo niin vauva ja vielä meidän oma :)
Lähden tästä nyt suihkuun ja sitten hurautan autolla ystävien kanssa Hesaan syömään. Meidän neiti on huomiseen mummilassa ja esikko saa touhuta pihalla omiaan, kun isinsä tekee terassia meille urakalla.
Lyle
Galluppeihin vastailen kans: Esikoiselle ei olla suunniteltu mitään sen kummempia lahjoja, musta tuo nukke kuulostaa tosi hyvältä vaikka pojalle tuliskin. Olen kyllä sanonut sitten kaikille sukulaisille, että muistavat myös tuota poikaa, jos tuovat vauvalle jotain, ettei poika vain ala mustasukkaiseksi siitä kun vauva saa lahjoja ja kaikki tulevat vain vauvaa katsomaan ja hän jää taka-alalle. Samoin kun tulevat meille niin ensimmäisenä tervehtivät poikaa eikä juosta suoraan vauvan luo..
ON:Tikut kävin neuvolasta hakeen ja vielä en oo vaan tikuttanut, käski oottaa että tulee nestettä kunnolla, no pitää seurailla joka vessa reissun yhteydessä sitä sitten.. Mä olen kans koko ajan pahalla päällä mikään ei kiinnosta eikä jaksa jutella kenenkään kanssa, tuntuu että ukollekkin tiuskii koko ajan..argh..vauva on liikkunut vähän kyllä tänään, pitää mennä tekeen liikelaskentaa ensimmäisen kerran koko raskauden aikana, muuten on niin aktiivinen pieni ihminen.
A-J: olipa hyvä että soitit sinne, sait asiallista ja asiantuntevaa tietoa, varmasti helpotti, varasitko mitään ultra aikoja enää sitten?
Vieläkö oot tikuttanut lapsivettä?? Mulla terkka sanoi, että jos muuttuu siniseksi niin pitää sitten heti lähteä synnärille.
Mutta kohtahan nuo ilmat taas jäähtyy :/
Meillä noi isommat pojat on jo sanonut useamman viikon, että miksi se vauva ei voi jo syntyä? Nuorimmainen ei tajua asiasta yhtään mitään, vielä :) Ei silleen oo ostettu mitään lahjoja muille lapsille, mutta meillä nuorin poika ( 8 vee) osti heti meän nuorimmaiselle neitille bodyn ja lakin sekä isällensä t-paidan, ko neiti synty :) Nyt tää poika suunnitteli ostavansa jo yhen mekon meän nuorimmaiselle, ko neitistä tulee isosisko - ihania nuo lapset <3
*Sannami* En sitten varannut mitään ultra-aikaa, kattelen sekä kuuntelen omia tuntemuksia muuttuuko mihinkään ja sen mukaan sitten mennään ja mullahan on jo viikon päästä se kontrolli-ultra ä-polilla. Tosta tikuttamisesta vielä. Sain sellasen hyvän neuvon, ettei sitä kannata suoraan pissasta ottaa, koska se muuttuu HETI siniseksi, vaan että käyttää sen tikun emättimessä ja mieluiten vaikka silloin, ko ei käy pissalla. Saa kuulemma varmimman tuloksen. Pissasta tikutettuna tulee tosiaan vääriä vastauksia ja eilen yks ei raskaana-oleva kätilö teki silleen, nii heti meni siniseksi hälläkin...Ja neuvolassa tänään tää terkka testas saman yhen toisen raskaana olevan naisen pissasta. Nyt sain sellasia muovihanskoja neuvolasta mukaan ja tikutan tolla tavalla, että otetaan sisuksista testi.
Tee vielä lisäksi silleen, että laita pöksyihin side ja ko sitä nestettä valuu siihen, nii isket sen mittatikun siihen eritteeseen mitä siteeseen tulee, nii saa siitäkin tuloksen. Näin neuvoivat mua. Ja tosiaan testaa molemilla tavoilla, nii saat ainakin varmuuden :)
ajatteli kirjoitella ja tsempata tietä kaikkia. Kyllä ne vauvat vielä ulos tulee. Ette ehkä halua kuulla tätä, mutta mulla on ikävä raskausaikaa. Laitan tielle veilä yhden aivan ihanan tsemppari kuvan mein vauvasta! en tiedä mitä mahtaa ajatella siinä kuvassa.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=7e1f7ded-5e3a-11dd-bc19-…!
Että ärsyttää tämä olotila jo!!!neuvovat minua liikkuman tän turvotuksen takia ja niin olen tehnykkin,mutta oltiin 4 ween kanssa 3 tuntia puistossa ja siellä tämä mamam lyllersi perässä ja leikki kanssa:Don ollut hyvä näky varmasti:Dtuntuu että mitä enemmän liiku sitä enemmän turpoan!!kun pesin kädet niin huomasin että en tunne vettä ihollani ees!!niin ovat turta!!
millä tavalla *A.J* ja *Sannami* teil tihkuu?vai lorahtelee?mulla nyt on alkanut öisin varsinkin tihkumaan kun käännän kylkeä tai nousen niin tihkuu jotain mut ei ole minkään väristä eikä hajusta,tosin täällä lapsivettä on normaalisti ja ei ultrassa näkynyt ainakaan mitään niin täällä taitaa vaan valkovuotoa tai pissaa tihkua:)
tänään kun menin päikkäreille niin tuli 3 prpkleen kipeetä supparia 15 minuutin sisään.Sitten yritin ottaa rauhallisesti ja malttaa mieleni,kunnes taas alkoi ja niitä tuli noin 10 min välein,mutta heti kun nousin hakemaan kännykän ja kattelee kelloa niinloppu kun seinään:Dylläri:Dnyt sit alkoi taas menkkajomot ja vaavikin ollut tänään tosi laiska liikkumaan...
Täällä esikoinen on ollut tosi ylpeä isoveikka jo nyt:)paijaa ja juttelee masulle päivittäin:Dja ultrakuvia tykkää katsella kovasti...
nyt pakko mennä tekeen lihamureketta kun kerrankin tällä mammalla on ruokahalua:Dja tosissaan mullakin noi * hiilihydraatit* on himona,karkki,vaaee leipä,pullat,pasteijat ja lihikset nami:en ois muutama viikko sit voinu kuvitellakkaan syöväni noita..elelin mehukeiton ja rahkan ja jugurttien kans:D
Miten muuten teille uppoo vesi?ite yritän väkipakolla juua kun yököttää...
palaan myöhemmin!!!paljon jaksamista kaikille!
Ensinnäkin, mistä saatte niitä tikkuja? mullakin jotain valuu, muttei koko ajan, välillä lirahtaa... ehkei mitään ole, mutta olis tietty kiva saada varmuus. en neuvolassa asiasta muistanu mainita, mutta käsituntumalla vaikutti lapsivettä olevan normaalisti, niin ainakin merkkas siihen korttiin.
neuvolassa siis olin, muuten kaikki ok, mut yks veriarvoista oli kohonnu, soitin siitä äpolille, ei kuulemma huolta. pe sinne aika. tuskin sitte käynnistävät, jos kaikki kuitenkin ok..
mutta te ketkä menossa suunniteltuun käynnistykseen, mitä syötte aamulla? mulle sanottiin varuilta, että kevyt aamupala, jos kuitenkin käynnistetään... mut pakko yrittää itse ajatella, että aika epävarmaa on, niin ei niin paljoa harmita takas tulla kasseineen... ja sovittiin vkon päähän uusi aika neuvolaan..
mulla ollu tänään jotenkin tosi huono olo, turvottaa ja oksettaa, huimaa yms.. varmaan tää kuumuus... pitäis varmaan enemmän juoda, muakin jotenkin se vesi tökkii, en tiedä miks?!
mulla lapset (pojat 7v ja 5v) odottavat jo innolla, milloin vauva syntyy. ja mä stressaan, olenko sairaalassa, kun esikoinen aloittaa koulun... nuket heillä jo on, mutteivat ole kovin kiiinnostuneita niistä, enemmänkin noista ihan aidoista vauvan tarvikkeista ja leluista.. joten ehkäpä sitten viihdyttävät vauvaa ainakin aluks innoissaan.. eivät vaan ehken oikein tajua, ettei se alkuun kovin edes jaksa olla hereillä.. =)
kaipa tästä pitäis mennä jotain taas juomaan..
mukavaa päivää! =)
nallekas 38+
Nallekas mulle ei syömisistä sanottu mitään, joten ihan normaalin aamupalan aion syödä. aikakin on vasta 10.30 joten eihän sitä tiedä monelta ne käynnistelee jos edes sitä tekevät....Harkintahan tuo aika vain on, mutta silti sain viimeksi sellaisen kuvan että käynnistys olisi silloin....ja tavarat käskettiin ottamaan mukaan....että en mä kyllä ihan helpolla enää kotiin suostu takaisin jos jostain syystä eivät ole käynnistämässä....
Täällä maistuu vesi kyllä ihan hyvin, varsinkin aamupäivän aikana menee helposti litra vettä, sen jälkeen tulee sitten juotua mielummin laihaa mehua ja muita juomia....
Musta tuntuu että tämä päivä ei etene, lapset on erittäin vauhdikkaalla tuulella ja minä vain odotan että milloin olisi nukkumaanmeno aika....
itse ajattelin vielä illalla saunoa ja ottaa rennosti, huomenna sitten ostoksille heti aamusta ja sitten koittaakin jo tuo perjantai.....
Mammeli
Mammeli miksi sulta käynnistetään??
Tikkuja saa neuvolasta, mä soitin vaan ja pyysin, tietty synnäriltä saa kans jos ei oma neuvola jostain syystä oo auki..
A-J: mä tikutin suoraan emättimestä, ihan oranssiksi meni ettei ainakaan lapsivettä. Bakteeriviljelyn tuleksiahan en ole vielä saanut, että kohollahan mulla tuo ph on.
Mä aattelin kans syödä ihan normaalin aamupalan, koska siellä voi mennä useampi tunti, toki ruokahan tuodaan saliinkin jos se maistuu ja kaikki ok, mut aattelin suolen tyhjentää ite aamulla peräruiskeella.
Ketkä oli lähdössä käynnistykseen ja milloin??
Heipat taasen =)
Että kun olen ollut äkäinen tänään..!!tekis mieli haistattaa kaikille, jotka ees vilkasee mun mahaan päin, saatikka kysyy jotain mahaan liittyvää...
oon ollu aamust asti kipeä, mahaa pakottaa ja kiristää ja juilii, mutta ei mitään sen suurempaa, joka mut varmaan saa raivonpartaalle.sit puhelin on soinut jo tänään 8 kertaa, joko nyt? sama mullakin , kun tuota aikaa vielä 2viikkoa, niin miks ihmeessä se pitää aloittaa jo nyt???!!ja kun kas olen tehnyt ja aina ilmoittanut, ei ole tarkotus tän syntymäkään salata!
Kai olen siksikin niin äreä, kun tuossa siivosin, niin ekaa kertaa se teki kipeää, jotenkin vähän pelottaa jos pitkäänkin menee niin mitä ihmettä teen että aika kuluu jos en kärsi enään edes siivota, vaikka silti en ole antanut periksi, kävin tuossa lenkillä, vaihdoin petivaatteet ja taas sauna ois lämpiämässä...
sitä limaa tulpaa tuli tuossa aamusta taas ja kyllä sitä todentotta on tullut paljon...soitin siitä neuvolaan, ja sielä sanottiin että normaalia siihen asti jos muuttuu sammakonkutumaiseksi.En tiedä sit oliko oikeessa, mutta sanoi että mitä enenmmän tulee sitä lähemppänä synnytys on.
vauvan liikkeet senkun vähenee..mutta en tosissaan tiedä milloin pitää huolestua, kun äiti polillakin lääkäri kysy tunnenko liikeet kun se näki että liikkuu, niin itse niitä en tuntenut, koska on niin alhaalla jo.
No jos huominen ois parempi päivä..:)
Meillä tytöt 7v ja 5v oottaa vauvaa tosi paljon, mutta ei sillein osaa oottaa että milkoinko se sieltä tulee, tietää kuitenkin että pian ja ymmärtävät sen että mitään ei voi suunnitella enään valmiiksi...
Eiköhän me jollain tavalla sit juhlita tyttöjen kans kun vauva syntyy, ja olen yrittänyt kertoa heille mitä sitten on otettava huomioon kun vauva tulee kotiin.
Meillä harrastetaan vauvan kanssa ulkoilua:) meinaan kävellä pois kiloni .
Mä oon tosi huono tekemään mitään vauvakirjoja, ja sit jälkeen päin harmittaa, en tiiä miten tämän kanssa käy,
Mulle kans tuo ruoka maistuu huonosti ja vesi ihan oksettaa jos ei ole muuta kuin vettä.
paino oli noussutkin nyt viikossa hurjat 1600g, mutta sitä edellisenähän se oli puonnut, eli pitemmällä katsoen ei mitään hälyttävää, ja kyllähän tuo helle tekee oman osuuden..koska syönyt olen huomattavsti vähemmän kuin yleensä.
mutta nyt saunaa...
kyllä muuten helpotti tämä kirjoittaminen, en ole ollenkaan enään niin äksy...
vointeja..:)
miijo 38+1
Kohvelia ja lähetän tsemppihalit teille kaikille, jotka vielä saatte vauvamasuanne kantaa - kyllä ne vauvat tosiaan sieltä kaikki aikanaanvielä ulos tulevat :) ja kuten Kohvelilla on mullakin aivan valtava ikävä raskausaikaa ja kun näkee raskaana olevia isojen massujen kanssa oikein vihlaisee sydämestä kun itsellä ei enää moista ole. Vaikkakin onhan tuo vauva ihana ja on helpottavaa nyt kun se on tuossa sylissä ja lähellä, terveenä ja suloisena, mutta silti... olisin niin halunnut olla vielä raskaana, ehkä tää kaihomieli johtuu just siitä, että raskaus loppui niin yllättäen ja ennenaikojaan ilman mitään ennakkovaroitusta... haaveilen jo neljännestä - että sais taas olla raskaana :) Mutta voimia ja onnea teille kaikille loppurutistukseen, kohta vaihdetaan vauvakuulumisia tuolla vauvapuolella :)
No, liian aikaisin taisin sanoa, että mitään oireita ei tullut tuosta saunan pesusta. Kolmelta viime yönä alkoi supistella aika rajusti, ruokin siinä koiran ja aloin kutoa kesken jäänyttä villatakkia. Puoli kuuden aikaan soitin synnärille, koska supparit tuli aika säännöllisesti kymmenen minuutin välein, mutta eivät olleet kovin kivuliaita (tosin mulla ne ei ole ollut sitä koskaan...). käskivät tulla käymään, jotta tiedetään tarvitseeko sektiopvä aikaistaa, joten ei muuta kuin Nti Wiis Wee matkaan ja mummon kyydissä kohti K-SKS:ää. Mies oli ehtinyt jo töihin ja arvelinkin jo että en sinne varmaan nyt jää, vaikka käskivät ottaa kaikki kamat mukaan. Synnärillä sitten käyrille ja vajaassa puolessa tunnissa kolme supistusta, alatie tutkimuksessa paikat kiinni ja kaulaa 2 cm, joten ei muuta kuin kotiin odottelemaan.... Turhauttaa hieman ja v..tutttaa vähän enemmän. No pikkukaveri oli ainakin saanut hyvin painoa kun pari viikkoa sitten 2950 g ja nyt 3400, lekuri sanoikin, että heti jos supparit tihenee ja kovenee niin ei kun takaisin, että ei ainakaan ruveta pidättelemään!
*Miijo* kaikki sympatiat sun puolellas, asun kanssa rallireitin varressa ja jätkät on jo ilmoittanut, että Rvan synnytyksen takia ei sitten pätkää katkaista ;) Melkein toivon että osuis siihen sunnuntaille... Hih hii
Muuten tässä vain viikonloppua odotellessa, reissu Isomummin luoksekin joutui kiellettyjen listalle lääkärin jälkeen, joten ei muuta kuin odottamaan sitä sektiopvää, kai se sieltä ajastaan tuloo...
E-A ja 38+1
Vauvan ison koon takia olisi tarkoitus käynnistellä....mutta jotenkin jännittää kuitenkin jos päättävät että ei sitä nyt vielä tarvitsekaan...
Mulla muuten loppui tuo liman tuleminen eilen, sitä samaa sitkeää limaa tuli melkein kaksi viikkoa ja silloin viime perjantaina se selvästi isompi ja verekkäämpi klimppi, nyt ei ole pariin päivään enää tullut mitään joten on varmaan tulpat pihalla ihan kokonaan.
Täällä saatiin lapset vihdoin nukkumaan, ja nyt odottelen että sauna lämpenee....huomiselle on onneksi paljon ohjelmaa ettei tarvitse tuonne puistoon lähteä tuijoteltavaksi....ja sitten onkin jo perjantai, vauvan liikkuminen on ainakin viikossa muuttunut selvästi epämukavammaksi joten ihan mielenkiintoista nähdä miten paljon on kaveri kasvanut kymmenessä päivässä, ja saadaanko se startti vai ei....
piti muuten tuosta suolen tyhjennyksestä kysyä, meinaatteko käyttää ihan microlaxia tms. aiheuttaako kuinka supistuksia nuo aineet....voisi meinaan olla ihan hyvä idea toteuttaa ennen käynnistystä....
Mammeli
Tosi hieno juttu että Tarja-Mamma pääset äippäpolille..
Tänään oon siivoillu.. Tuntuu vaan että vaikka miten siivoilis niin seuraavana päivänä täällä on ihan saman näkösta kuin ennen siivousta.
Itse olen ajatellut tehdä vauvakirjan.. Ja sitten ostin noille Mummuille sellaisen isovanhempi ja lapsenlapsi-kirjat.. Papoille haluaisin ostaa myös jonkun lahjan, mutta en vain tiedä mitä.. Kun tuollaisia täyttämis kirjoja he eivät tee.. Joten jos on ehdotuksia niin kiitän kovasti..
Anoppi oli taas tänään että äläs nyt tee mitään raskasta ettei vaan satu mitään.. paikallaniko mun pitäs istua päivät pitkät? Ja hän oli ehdottomasti sitä mieltä etten saisi tehdä mitään mikä aiheuttaa supistuksia, ja kun anopithan on aina oikeassa.. No sanoinpa siihen taas oman mielipiteeni erittäin jyrkästi..
Täällä ei mitään uutta maharintamalla.. Siellä liikuskelee hieman rauhallisesti, mutta ainuttakaan supistusta tai muutakaan ei ole tullut.. tuskin tuleekaaan vähään aikaan.. Olen jo jotenkin asennointunut ettei se sieltä pihalle tulekkaan vähään aikaan.. mutta jotenkin ottaa silti aivoon..
Mutta voikaa hyvin ja koittakaa jaksaa mahojen kanssa
Sisuliini