Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vietkö kynttilöitä haudalle pyhäinpäivänä?

Vierailija
04.11.2022 |

.

Vietkö kynttilöitä haudalle pyhäinpäivänä?

Vaihtoehdot

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein jo eilen. En minkään pyhäinpäivän takia, vaan ihan muuten vain.

Vierailija
2/17 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapanani on viedä kynttilä vanhempieni ja isovanhempieni haudalle (siis sukuhauta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on kuolleet jo 28 ja 22 vuotta sitten mutta en ole koskaan vienyt haudalle kynttilää. Siellä ei ole minulle mitään, he ovat aina sydämessäni

Voin laittaa pihalle lyhdyn

Vierailija
4/17 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat on kuolleet jo 28 ja 22 vuotta sitten mutta en ole koskaan vienyt haudalle kynttilää. Siellä ei ole minulle mitään, he ovat aina sydämessäni

Voin laittaa pihalle lyhdyn

En ole siis koskaan edes käynyt siellä hautaamisen jälkeen

Vierailija
5/17 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin joo. Täytyypä harkita.

Vierailija
6/17 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vie. Ei ole ketään jonka haudalle vois viedä.

Vierailija
7/17 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytytän kynttilän kotona muistoksi. 

Vierailija
8/17 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin viedä, mutta kun tuo muualle haudattujen muistokiven ympäristö on niin täynnä jo muutenkin, niin kaipa se on sama vaikka olohuoneen pöydälle sytyttäis tuikun.

En takuulla mene tämän seutukunnan hautausmaille kynttilöitä viemään, kun ei kerran osata käyttäytyä, Törkeistä törkeintä puhetta saanut kuulla eräitten kaistapäiden suusta jouluaattona kynttilää viedessä. Nää on oikein sivistyksen kukkasia nää tyypit täällä! Täysin tökeröitä paskoja!

Ja niin on joka viikonloppu ennen sunnuntain kirkonmenoja kirkon ympärillä olevalla hautausmaalla kaikilla haudoilla kynttilät loistamassa, tekopyhiä silmänpalvojia, näkeepä pappi että meillä osataan.

Vierailija
9/17 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just viemässä. Vielä ei ollut paljoa kynttilöitä,, mutta hautausmaan parkkipaikka oli melko täynnä. Ois varmaan kannattanut mennä pimeällä niin ois nähnyt kynttilämeren loiston.

Vierailija
10/17 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri hautausmaalta, vein kynttilän kolmelle haudalle.

Vierailija
11/17 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta vainajienpalvontaa.

Ne muistot, joita minulla on isovanhemmistani, pysyvät mielessäni, vaikka en kynttilöitä haudoille viekään.

Vierailija
12/17 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En harrasta vainajienpalvontaa.

Ne muistot, joita minulla on isovanhemmistani, pysyvät mielessäni, vaikka en kynttilöitä haudoille viekään.

Miksi pitää olla noin pilkallinen. Meillä on vain erillaisia tapoja, kuka mihinkin on tottunut. Mä olen käynyt haudoilla jo yli puoli vuosisataa ja enpä tuota vainajien palvonnaksi ole koskaan ajatellut, paremminkin sukupolvien tapa (lapsena kävin vanhempieni kanssa ja nyt lapsieni).

Vierailija
13/17 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien kynttilän haudalle vuoden jokaisena iltana, jos vain olen kotona enkä esim. työmatkalla. Tehnyt näin jo kohta kolmen vuoden ajan.

Vierailija
14/17 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin Itä-Helsinki kirkossa ystäväni kanssa. Siellä oli nimi taulu puisnukuneista serakunassa.Yksi oli nimi hänen veljen ja yllätys ex-ystävni pojan nimi. Sai sytytä sinne kynttilän kaikille pois nukuneille. Maksoi 1e. Sytytin.Minulla kun kuollut 2020-2022  ihmisä elämässäni 16 kpl.plus 1 tänä vuonna kuin kyseinen henkilö.Huomenna5.11.22. Ystäväni vie minut itä-Helsingistä Helsinki-Vantaa Honkanummen hautausmaa aamu kello 7. Koska hänellä työpäivä.Annan 20 e, pensa rahan.Pienihän se on sihen nähden vie minut hautausmaale. Varsinkin kun pydään haudalle mukaan.Siellä on pilkko pimeää,tulee: Vaikka hänen uskonossa elävä kyntilää ei haudalle sytytetää. 

Vierailija
15/17 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy haudoilla. Muistelen edesmenneitä läheisiäni muulla tavoin.

Osalle meistä on hyvin tärkeää käydä sytyttämässä kynttilä haudalle.

Vierailija
16/17 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/17 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

bf

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi