Kaveri kusi raha-asiansa, mietin kostoa
Taustaa:
Sain työpaikan ulkomailta, ja kaveri päätti, että hänkin haluaa etelään. Mikäs siinä.
Me molemmat muutettiin, hankittiin omat kämppämme, hän sai baaritöitä. Parin vuoden jälkeen kaverikin sai toimistotöitä ja löysi miehen jonka luo muutti.
Tästä eteenpäin toiset pari vuotta. Heillä tuli ero ja kaveri oli tästä aika hajalla. Ero sattu ja sen lisäksi oli nyt löydettävä uusi asunto. Ihan itse ehdotin, että hän tulee asumaan mun varamakkariin kunnes löytää kämpän. Voi hitto..
Rahaa ei ikinä tuntunut olevan ja kaikki ostokset (wc paperi, siivousaineet, fairy, saippua) meni mun piikkiin. Ihmettelin kirjeiden määrää ja tämä aikuinen 40v nainen iloisesti selitti, että hänellä on luottokortti tapissa, mutta ei hätää, koska hän hankkii toisen luottokortin! Mitä helvettiä? Istuttiin alas ja kerroin kuinka hiton typerä veto toi on.
Väliaikais majoitus tuntu vaan venyvän ja venyvän. 4kk kuluttua sanoin, että haluan vierasmakkarin takas. Hän päätti muuttaa takas Suomeen. Ok.
Nyt mulla tulvii tänne kirjeitä. Ulosottokirjeitä. Yhtäkään en ole avannut, mutta pelkän kuoren perusteella tiedän nyt, että hänellä on (luotto?) kortti NELJÄSSÄ eri pankissa ja ostanut velaksi kahdelta eri firmalta. Kaikki tää tulee MUN osoitteeseen.
Huumorintaju loppu seinään. Mä oon nyt yrittänyt selvittää joudunko mä tästä kuseen. Kun ulosottomies tulee ovelle, mitä tapahtuu? Voiko se viedä mun omaisuutta?
Herneitä on koko sanko nenässä, että yksi vaihtaa maata paetakseen velkoja ja jättää mut kuseen. Ja miten jollakin voi olla noin saatanasti velkaa? Ja juoksee sitä pakoon??
Karhukirjeiden mukana tuli tällä viikolla kirje priva eläketoimistolta. Oli näköjään maksanut eläkemaksuja. Tiedän, että jos en lähetä hänelle kirjettä Suomeen, on todennäköistä, että hän unohtaa eläkemaksunsa. Hän ei saisi keräämiään rahoja.
Tekis mieli polttaa toi kirje. Ihminen joka ilman omantunnontuskia vaihtaa maata, kun on kerännyt massiiviset velat, ei ansaitse mitään. Ihminen joka tietoisesti saattaa mut kusiseen tilanteeseen, miksi auttaisin häntä?
Kuinka pikkumaista olisi kostaa ja vaan polttaa toi kirje?
Kommentit (49)
Miksi olet niin vihainen kun kaveri on veloissa? Ei se ole mitenkään sinuun kohdistuva henkilökohtainen loukkaus joka pitäisi kostaa.
Hoida kirjeet pois ja lopeta turha höyryäminen.
Vuokraisännällä, ulosottomiehellä, naapureilla, työpaikalla yms. ei ole asiaan mitään sanomista, siis sinun kannaltasi ja kohdistuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne eläkkeet mihinkään häviä. Sehän on aivan selvää.
Jos lähetän hänelle kirjeen, nainen saa potin rahaa. Rahaa maasta jossa on kusettanut neljää pankki, kahta firmaa ja yhtä kaveria.
Jos kirje häviää
A. Hän unohtaa eläkkeet ja ei saa niitä
B. Muistaa eläkkeet. Joutuu ilman referenssitunnuksia vakuuttamaan firmaa, että hän on kuka sanoo olevansa ja suostuttelemaan firmaa maksamaan ne rahat suomalaiselle tilille.Omatunto ei normaalisti salli toisten kirjeiden tuhoamista, mutta nyt tekee mieli tehdä poikkeus.
Ap
Millä tavalla kaveri on sinua muka kusettanut? Ethän sinä liity mitenkään hänen raha-asioihinsa. Jestas, miten typeriä ja ilkeitä ihmisiä voikin löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Velat ovat sidottu henkilöön, ei asuntoon (arvasin itse). Ulosotolla on kokemusta vääristä osoitteista ja he eivät ota mun tavaroita pantiksi tai huuda mulle. Kaverin velat ovat kaverin ongelma, ei mun. Kaikki kirjeet takaisin lähettäjälle, en säästä niitä eteenpäin lähetettäväksi.
Mitä teen vuokraisännän ja töiden kanssa jää päätettäväksi.
Paljon kiitoksia kaikille jotka antoivat käytännön neuvoja. Kiitos, oikeesti
Ap
Et kyllä tosiaan voi olla penaalin terävin kynä jos oikeasti luulit että velat on sidottuja henkilön sijasta rakennukseen. Tottakai ne sitoo henkilöön joka ne velat teki, sama se missä asuu/asui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne eläkkeet mihinkään häviä. Sehän on aivan selvää.
Jos lähetän hänelle kirjeen, nainen saa potin rahaa. Rahaa maasta jossa on kusettanut neljää pankki, kahta firmaa ja yhtä kaveria.
Jos kirje häviää
A. Hän unohtaa eläkkeet ja ei saa niitä
B. Muistaa eläkkeet. Joutuu ilman referenssitunnuksia vakuuttamaan firmaa, että hän on kuka sanoo olevansa ja suostuttelemaan firmaa maksamaan ne rahat suomalaiselle tilille.Omatunto ei normaalisti salli toisten kirjeiden tuhoamista, mutta nyt tekee mieli tehdä poikkeus.
Ap
Miten sinua on siis kusetettu? Ymmärtäisin jos vähän ärsyttäisi ylimääräiset kirjeet mutta sä olet ihan hiilenä koska kaverillasi on ongelmia raha-asioissa. Mitä asia edes sinulle kuuluu? Ja eiköhän hän referenssitunnuksensa saa muualtakin.
En tiedä miten on siellä missä sinä olet mutta Suomessa toisen kirjeen tuhoaminen on rikos.
Samaa mieltä tämän kommentin kanssa paitsi ohis että tuskin ne siellä etelän maassa jaksaa sormeaan nostaa jos joku kirje mystisesti katoaa. Eiköhän noita etelä-euroopan maita yhdistä se, että kannabista ja vahvempiakin huumeita nautitaan keskellä kirkasta päivää, ilman oleskelulupaa olevia henkilöitä on pilvin pimein puhumattakaan katuprostituutiosta (tämä tosin ehkä laillista?), joten luultavasti poliisilla on parempaakin tekemistä kuin jonkun kirjeen katoamisen selvittely.
Vierailija kirjoitti:
Pitää myöntää, että mä olen yllättynyt alapeukkujen määrästä.
Onko yli varojen eläminen uusi normi? Otti velkaa ja lähti, entäs sit.
Mua stressaa, että joku kaunis päivä joudun kasvotusten puhumaan ulosottomiehille. Toi on sit sarjassa hällä väliä?
Myönnetään, että mä otan kierroksia. Outoa, että muut eivät samassa tilanteessa sitten olis moksiskaan.
Tää tilanne on uusi ja pelottava, mutta kai sitä on pakko muuttaa omaa asennetta..
Ap
Eiköhän nää alapeukut tule siitä, että raivoat asiasta, joka ei millään tavalla vaikuta sun elämään. Joku muutama kirje pöydällä, onpa kamalaa. Mullekin tulee jatkuvasti edellisen asukkaan postia, en ota pulttia.
Mitä sää nyt muitten kirjeistä meuhkaat? Ei ne ole sun vastuulla.
häh? sen ku ilmoitat kirjeenlähettäjille sähköpostitse että kyseinen ihminen ei asu täällä. Ja tiedoksesi suomen ulosottomies ei todellakaan minnekkään ulkoimaille tule ovea kolkuttamaan, ei tule nykyään edes Suomessa. 70 luvulla tuli ehkä viemään television. Nykyään hoituu netin, pankin ja perinnän kautta noi ulosotot. Ne minnekkään fyysisesti tule mitään tavaraa viemään.
Eikohän ne velkojat ole paikallisia, eli sieltä ap:n asuinmaasta.
Mitä väliä sillä on mihin osoitteeseen laskut tulee? Ei kukaan velkoja ole kiinnostunut muusta kuin sen henkilön löytämisestä joka laskut on tehnyt.
Muutenhan petoksen teko olisi maailman helpoin juttu, ostaisi vaan kaikkea omalla luottokortillaan, ja ilmoittaisi jonkun random osoitteen sinne palveluun :D
Et voi oikeasti olla noin yksinkertainen Ap!!!!