Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri kusi raha-asiansa, mietin kostoa

Vierailija
17.02.2020 |

Taustaa:

Sain työpaikan ulkomailta, ja kaveri päätti, että hänkin haluaa etelään. Mikäs siinä.

Me molemmat muutettiin, hankittiin omat kämppämme, hän sai baaritöitä. Parin vuoden jälkeen kaverikin sai toimistotöitä ja löysi miehen jonka luo muutti.

Tästä eteenpäin toiset pari vuotta. Heillä tuli ero ja kaveri oli tästä aika hajalla. Ero sattu ja sen lisäksi oli nyt löydettävä uusi asunto. Ihan itse ehdotin, että hän tulee asumaan mun varamakkariin kunnes löytää kämpän. Voi hitto..

Rahaa ei ikinä tuntunut olevan ja kaikki ostokset (wc paperi, siivousaineet, fairy, saippua) meni mun piikkiin. Ihmettelin kirjeiden määrää ja tämä aikuinen 40v nainen iloisesti selitti, että hänellä on luottokortti tapissa, mutta ei hätää, koska hän hankkii toisen luottokortin! Mitä helvettiä? Istuttiin alas ja kerroin kuinka hiton typerä veto toi on.

Väliaikais majoitus tuntu vaan venyvän ja venyvän. 4kk kuluttua sanoin, että haluan vierasmakkarin takas. Hän päätti muuttaa takas Suomeen. Ok.

Nyt mulla tulvii tänne kirjeitä. Ulosottokirjeitä. Yhtäkään en ole avannut, mutta pelkän kuoren perusteella tiedän nyt, että hänellä on (luotto?) kortti NELJÄSSÄ eri pankissa ja ostanut velaksi kahdelta eri firmalta. Kaikki tää tulee MUN osoitteeseen.

Huumorintaju loppu seinään. Mä oon nyt yrittänyt selvittää joudunko mä tästä kuseen. Kun ulosottomies tulee ovelle, mitä tapahtuu? Voiko se viedä mun omaisuutta?

Herneitä on koko sanko nenässä, että yksi vaihtaa maata paetakseen velkoja ja jättää mut kuseen. Ja miten jollakin voi olla noin saatanasti velkaa? Ja juoksee sitä pakoon??

Karhukirjeiden mukana tuli tällä viikolla kirje priva eläketoimistolta. Oli näköjään maksanut eläkemaksuja. Tiedän, että jos en lähetä hänelle kirjettä Suomeen, on todennäköistä, että hän unohtaa eläkemaksunsa. Hän ei saisi keräämiään rahoja.

Tekis mieli polttaa toi kirje. Ihminen joka ilman omantunnontuskia vaihtaa maata, kun on kerännyt massiiviset velat, ei ansaitse mitään. Ihminen joka tietoisesti saattaa mut kusiseen tilanteeseen, miksi auttaisin häntä?

Kuinka pikkumaista olisi kostaa ja vaan polttaa toi kirje?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ethän sinä ole missään vastuussa hänen laskuistaan joten sinulle ei voi tulla mitään seuraamuksia! Kirjoita perintäkirjeiden päälle "El destinatario no vive en esta dirección" niin Espanjan posti palauttaa ne Suomeen.

Ilmrisesti kaverisi on karussa velkojia koska ei ole viitsinyt antaa heille uutta osoitettaan.

Vierailija
22/49 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutuin tarpeeksi, että mietin kostoa, koska holtiton rahankäyttö v-tuttaa ja pelkään miten tää vaikuttaa mun elämään.

Onko ulosottomiehet vihaisia? Uskooko ne mua? Huutaako ne mulle. Heidän vierailu ei jää huomaamatta yhdeltäkään mummolta. Ne kertoo asiasta mun vuokraisännälle. Mitä hän sanoo? Suuttuuko? Antaako anteeksi? Olen asunut tässä kämpässä alusta asti, eli vuokra on halpa. Kaupungista on nyt tullut suosittu ja, jos lennän pihalle, mistä mä löydän.uuden kodin? Ottaako vuokraisäntä kierroksia? En todellakaan saa alivuokrata huoneita (mitä en ole tehnyt) mutta miten selitän postit? Miten vuokraisäntä suhtautuu asiaan? Kertooko joku mun töihin? Pienessä kaupungissa juorut liikkuu, tää on todellinen pelko. Miten työ suhtautuu asiaan? Uskovatko he, että minä en ole ulosotossa vaan kaveri?

Juu, tiedän, että oon ehkä vähän hysteerinen asian suhteen, mutta tässä on niin monta liikkuvaa osaa, asiaa joka voi potentiaalisesti mennä päin helvettiä. Ja toi, että ostaa ilman aikomustakaan maksaa on vaan niin väärin.

T: hermoheikko Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteleeko ap että kaveri saa maksamansa eläkkeet nyt, ihan vain muuttamalla maasta - vai onko kaveri siis nyt juuri saavuttanut paikallisen eläkeiän? Ei mikään maa taida eläkkeitä maksaa takaisin ihan sillä perusteella että ihminen muuttaa pois maasta, kyllä ne jää sinne odottamaan virallista eläkeikää.

Vierailija
24/49 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihme stressaaja ap. Palautat kaikki kirjeet "ei asu täällä" merkinnällä, ja kenelle tahansa joka kyselee, sanot että kyseessä on tuttava joka on ilman lupaasi antanut sinun osoitteesi. Ei sinun tarvitse kenellekään kertoa että ko tyyppi majaili luonasi, jos/kun hän ei ollut virallisesti rekisteroitynyt osoitteeseen. En kuitenkaan lähtisi valehtelemaan ettet tunne ko ihmistä, koska se ei olisi kovin uskottavaa (oletan että molemmat olette suomalaisia). Saman sanot teoreettiselle ulosottoviranomaiselle, näytät henkkarit ja tarvittaessa päästät vilkaisemaan sisälle ettei siellä todellakaan majaile ketään muuta. Ei ole varmasti eka kerta kun velallinen antaa feikkiosoitteen velkojille.

Vierailija
25/49 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin velkainen ystävä kuin tyhmä ystävä.

Vierailija
26/49 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on jo kommentoinut, että olen kiukkuinen. Niin oon.

Kyllä mä nyt teoriatasolla ymmärrän, että jotkut elää veloiksi ja jotkut on epärehellisiä. Oli vaan helvetin moinen shokki tajuta, että mä tunnen tommosen ihmisen. Ja oon asunut sen kanssa. Ja se on laittanut MUN osoitteen jok ikiseen paperiin.

Jos ei ole rahaa, sit ei shoppailla. Mun mielestä toi on aivan, totaalisen päivänselvä asia. Tuntuu vaan niin uskomattomalta, että joku voi ajatella toisin. Hei, mulla ei ole rahaa, mutta mä silti ostan talvitakin Suomea varten ja en vaan maksa sitä.

Oikeesti?? Miten toi ajattelun on edes mahdollista!!

Mä olen aina elänyt säntillisesti, varojeni mukaan ja nyt mun pöytää peittää punaiset kuoret ja ulosottomies koht koputtaa. Mua oikeasti ahdistaa ja stressaa

Ap

Ps: (ex) kaverilla ei ole suomessa osoitetta, on talonvahtina siihen asti ku löytyy töitä

No sehän on asunut sun luona, kun on velkoja tehnyt, joten hän on laittanut niihin oman osoitteensa.

Ota yhteyttä niihin periviin firmoihin, ettei kyseinen henkilö asu tässä osoitteessa. Ei ne sulta voi mitään periä, jos ne velat eivät ole sun nimissäsi.

Vierailija
27/49 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Velat ovat sidottu henkilöön, ei asuntoon (arvasin itse). Ulosotolla on kokemusta vääristä osoitteista ja he eivät ota mun tavaroita pantiksi tai huuda mulle. Kaverin velat ovat kaverin ongelma, ei mun. Kaikki kirjeet takaisin lähettäjälle, en säästä niitä eteenpäin lähetettäväksi.

Mitä teen vuokraisännän ja töiden kanssa jää päätettäväksi.

Paljon kiitoksia kaikille jotka antoivat käytännön neuvoja. Kiitos, oikeesti

Ap

Vierailija
28/49 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suutuin tarpeeksi, että mietin kostoa, koska holtiton rahankäyttö v-tuttaa ja pelkään miten tää vaikuttaa mun elämään.

Onko ulosottomiehet vihaisia? Uskooko ne mua? Huutaako ne mulle. Heidän vierailu ei jää huomaamatta yhdeltäkään mummolta. Ne kertoo asiasta mun vuokraisännälle. Mitä hän sanoo? Suuttuuko? Antaako anteeksi? Olen asunut tässä kämpässä alusta asti, eli vuokra on halpa. Kaupungista on nyt tullut suosittu ja, jos lennän pihalle, mistä mä löydän.uuden kodin? Ottaako vuokraisäntä kierroksia? En todellakaan saa alivuokrata huoneita (mitä en ole tehnyt) mutta miten selitän postit? Miten vuokraisäntä suhtautuu asiaan? Kertooko joku mun töihin? Pienessä kaupungissa juorut liikkuu, tää on todellinen pelko. Miten työ suhtautuu asiaan? Uskovatko he, että minä en ole ulosotossa vaan kaveri?

Juu, tiedän, että oon ehkä vähän hysteerinen asian suhteen, mutta tässä on niin monta liikkuvaa osaa, asiaa joka voi potentiaalisesti mennä päin helvettiä. Ja toi, että ostaa ilman aikomustakaan maksaa on vaan niin väärin.

Ne kaverin kirjeet pitää kyllä palauttaa lähettäjälle merkinnällä että ko. hlö. ei asu osoitteessa. Jos alat istuskelemaan niiden kirjeiden päällä tietentahtoen voi kyseessä olla jopa rikos, riippuen maan lainsäädännöstä. Jos et niitä palauta niin pian alkaa tulemaan kirjeitä tuomioistuimelta, velanperijöiltä ja pian ne velanperijät sitten ilmestyykin koputtelemaan ovellesi ja jos et ole paikalla kun tulevat, voivat kysellä naapureilta että missäs asukki luuraa, tätä et varmaankaan halua. Jos velanperijät tulee kyläilemään niin ei ne nyt sinun omaisuuttasi ala omimaan ilman kyselyjä, että kannattaa olla tätä varten kutit valmiina kaikista arvokkaammista tavaroista, että omistussuhteen voi todistaa.

Ja se sinun kaverisi voidaan katsoa jo nyt alivuokralaiseksi, taas riippuen maan lainsäädännöstä, ihan vain siksi että hän on asunut luonasi vaikka vuokraa ei hän olekaan maksanut. Jos vuokraisäntä saa tästä vihiä ja sattuu olemaan kus'päinen otus niin hän voi saada tästä syyn vuokrasuhteen päättämiseen, että kannattaa ottaa tämäkin huomioon.

Vierailija
29/49 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosto? Mitä siitä jää kostajalle käteen?

Vierailija
30/49 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda kosto ja kirjeen poltto. Se ei loppujen lopuksi auta mitään, vaikka ymmärrän kuinka sua vituttaa se ihminen. Lähetä kirjeet takaisin mistä on tullutkin tai/ja soita sinne, että kyseinen henkilö ei asu täällä enää vaan muutti Suomeen. Selvität ne asiat ja unohdat koko ihmisen. 

Vierailija
31/49 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme raivopää tämä ap...

Vierailija
32/49 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte olla samanlaisia BIMBOJA molemmat.

Vierailija
33/49 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ole enää kirjoilla asunnossa? 

Vierailija
34/49 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä logiikalla OSOITE ratkaisee se, kuka velat kuittaa? Ne on hänen nimissään otettuja velkoja, ei sun.

Vierailija
35/49 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Velat ovat sidottu henkilöön, ei asuntoon (arvasin itse). Ulosotolla on kokemusta vääristä osoitteista ja he eivät ota mun tavaroita pantiksi tai huuda mulle. Kaverin velat ovat kaverin ongelma, ei mun. Kaikki kirjeet takaisin lähettäjälle, en säästä niitä eteenpäin lähetettäväksi.

Ap

Vuokraisännän - et mitään, jos kyselee niin sanot että kyseessä on tuttava joka on vieraillut luonasi muutaman kerran ja luvatta antanut osoitteesi velkojille. Et sano että hän on asunut luonasi.

Tyot - en ymmärrä miten tyopaikka tähän liittyy, ei niitä kiinnosta kenen postit sinun luoksesi tulevat.

Johan maalaisjärki sanoo että ei ketään voi saattaa vastuuseen tai pulaan toisen veloista vain sillä, että se velkainen ohjaa postinsa jonkun osoitteeseen. Ei kannata stressata turhaan.

Vierailija
36/49 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä kyseiset velat ovat tehty YKSINOMAAN tämän kaverin nimellä, sinun nimeäsi ei näy missään hänen ottamassaan velassa eikä takauksissa, niin ei niitä sinulta peritä. Miten niin luulet? Ei ulosottomies pelkästäån sen perusteella sinua uhkaile, että kirjeet tulevat sinun kotiisi. Olisihan se aika ihmeellistä.

Samoin jos olet maksanut vuokrasi säännöllisesti eikä asunto ole missään vaiheessa ollut kaverisi nimissä, olet siis yksin asunnon vuokraajana niin tuskin vuokraisäntä mitenkään nyt jälkikäteen reagoi. Työpaikkaasi noilla kaverin valoilla ei ole mitään vaikutusta.

Palautat kaikki kirjeet tulleet ja tulevat postiin ja ilmoitat, että ei asu luonasi. Otat yhteyttä kaveriisi, jos voit ja sano, että tekee osoitteenmuutoksen heti.

Se, että kaveri on sössinyt raha-asiansa ei kuulu sinulle ja on turha siitä raivota, ainoa haitta on nämä kirjeet. Ja mitään kostoa ei kannata hautoa, jatka elämääsi ja hoida nämä kirjeet pois roikkumasta.

Ja taputa itseäsi olalle ja ole tyytyväinen kun omat rahajuttusi ovat kunnossa.

Vierailija
37/49 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ihan aiheellinen huoli, jos kaverisi on edelleen kirjoilla asunnossa. Kaveri asui jonkin aikaa Keski-Euroopassa kimppakämpässä, jonne ulosottomiehet tulivat ovelle koputtelemaan. Joku entinen asukas ei ollut muuttanut kirjojaan pois, ja siinä joutuivat sitten asiaa selvittämään kenelle talon tavarat kuuluu. En muista miten asia tarkalleen meni sitten. 

Vierailija
38/49 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et oo trolli niin mikä sun diagnoosi on?

Sä et joudu vastuuseen kaverisi veloista. Ja miten ihmeessä sun vuokraisäntä saisi tietää asiasta? Mitä väliä edes vaikka joku ulosottomies tai naapurin mummo huutaisi sulle kun et ole tehnyt mitään väärää.

Ja ei sun kaveri ole sua mitenkään henkilökohtaisesti edes loukannut niin unohda kostaminen. Jotkut ihmiset ei osaa hallita kulutuskäyttäytymistään, mutta ei ole sun tehtävä sitä heille opettaa, ainakaan koston kautta.

Vierailija
39/49 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vttua juuri luin???! XDD DDDDDDDD MITEN VTUSSA KAVERIN ULOSOTTOJUTUT LIITTYVÄT SINUUN?? Oletko täysi idi00tti.. Miksi edes kysyn.

Vierailija
40/49 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä ihmettä :D miksi ihmeessä tekisit yhtään mitään vuokraisännän ja töiden suhteen?? Oletko kehitysvammainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän