Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1.5v ensimmäistä kertaa hoitoon. Kaipaan neuvoja

Vierailija
16.02.2020 |

Lapseni ei ole koskaan ollut ilman minua (äitiä) kahta tuntia pidempää aikaa. Nyt edessä on tilanne, että joudun jättämään hänet hoitoon isälleen ja myös isän työpäivien ajaksi mummollee. Kuinka alan totuttamaan siihen, että en ole paikalla, kuinka pitkiä aikoja olen alkuun pois jne? Olen poissa muutamasta päivästä viikkoon, synnytyksen takia.

Kommentit (163)

Vierailija
161/163 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, ovatpa mammat raivona!

Jos keskustelun aiheena olisi perhevapaauudistus, täällä olisi pilvin pimein mammoja kertomassa, kuinka imetys vaatii yhdessäoloa lapsen kanssa 24/7, eikä isä pysty mitenkään pitämään vanhempainvapaita.

Kun joku toteuttaa tätä kuvattua perheihannetta, hänetkin sitten lytätään.

Ei olisi. Älä viitsi. Lapsella on oikeus molempiin vanhempiin, vaikka toinen työssä kävisikin.

Nimenomaan noissa perhevapaakeskusteluissa aina korostetaan, miten isä ei voi eikä osaa hoitaa omaa lastaan työpäivän ajan, koska on hajamielinen, autistinen, hermoheikko tai aina töissä. Siksi äidin pitää saada pitää joka ainoa tuettu kuukausi yksin.

Joten miksi lynkata nyt ap, joka kuulostaa hyvältä ja huolehtivalta vanhemmalta? Minne katosi se perheiden oikeus valita itse?

Ei korosta, vaan korostetaan sitä, että asiat pitää hoitaa järkevästi.

Esimerkiksi meillä se järkevä tapa tarkoitti sitä, että isä piti perhevapaat, koska muuten olisi ollut matkatöissä ja liian paljon poissa.

Kyllä perhevapaakeskusteluissa on nimenomaan korostettu, että jokainen perhe tietää itse parhaiten, miten heidän kannattaa asiat hoitaa, ja voi olla hyvä isä vaikka ei lapsen arkeen osallistuisikaan.

Ei ole.

Vierailija
162/163 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti äidit joutuvat miettimään työvuorojaan ja vaikka vaihtamaan työtä, jos lapsi tulee, mutta miehet vaan porskuttavat tollasta poikamiehen duunielämää 24/7 eikun anteeksi 6 pvää viikossa näkemättä lastaan ja sitten yhtenä päivänä vähän leikitään isiä ja aviomiestään. Ja ilmeisesti silloin näkeekin omia vanhempiaan, jonne sinä et voi mennä mukaan. Miten edes tapasitte? Kelle tollanen 1/7-mies riittää, ja vähempikin? Kuka tekee kotityöt? Oletko ikuisesti kotiäiti? 

Homma meni hän sovitusti. Tiesin, että minä jään kotiin ja miehellä on paljon töitä, niin kuin on aina ollut. Ei se mikään yllätys ollut. Ja mulle riittää tämä ihan hyvin. Mitä se muita hiertää? Ei teidän muiden tarvitse mun elämää elää. Kuka on määritellyt, että millaista elämän edes pitäisi olla?

Ei se hierräkään, mutta käsitätkö että kysyit meiltä muilta neuvoa tilanteeseen, johon emme edes joutuisi alunperinkään? Ja jos tämä riittää sulle hyvin, miksi sitten tässä lastenvahdin säätämisen hetkellä et saa hommaa enää toimimaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/163 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten rahat on niiiiin loppu, että mies vain nukkuu pari tuntia yöstä kotona ja tekee 6 päivästä viikkoa. Mutta ap voi silti olla kotona elätettävänä, eivätkä he laittaneet 1 vuotiasta hoitoon. Siinä olis ap voinut tienata säästöön, niin että isäkik voisi pitää edes viikon isyyslomaa.

Todella kummallista suunnittelua ja varautumista.

Mut ei se mitään, lisää lapsia ja eläimiä vaan kotiin, sillä ne ongelmat ratkeaa. Ota joku oikein iso koira vaikka. Sitä on kiva opettaa sisäsiistiksi kun oot kerta kotona.

Jotenkin päättelisin, ettei ap:llä ole työpaikkaa johon palata, eikä ehkä halua hakea työtä. Ja kuka sitten olisi kotiorjana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan