1.5v ensimmäistä kertaa hoitoon. Kaipaan neuvoja
Lapseni ei ole koskaan ollut ilman minua (äitiä) kahta tuntia pidempää aikaa. Nyt edessä on tilanne, että joudun jättämään hänet hoitoon isälleen ja myös isän työpäivien ajaksi mummollee. Kuinka alan totuttamaan siihen, että en ole paikalla, kuinka pitkiä aikoja olen alkuun pois jne? Olen poissa muutamasta päivästä viikkoon, synnytyksen takia.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä nyt ollenkaan. Asuuko isä siis jossain muualla? Samalle isälle tulossa jo toinen lapsi, eli erosit raskausaikana? Vai miten lapsi menee isälle hoitoon?
Eikös mummo voi tulla teille kotiin hoitamaan lasta isän työpäivien ajaksi tai isä aloittaa isyysloman kun vauva syntyy?
Samassa taloudessa isä asuu. Ei olla erottu. Mummo ei voi tulla meille allergioiden takia, ja isyysloma ei onnistu.
Ap
Toinen lapsi isälle joka ei ole hoitanut ekaakaan eikä hoida... joopa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea hoitaa samaan aikaan töitä sekä kotona olevaa lasta.
Senhän takia minä olen kotona hoitamassa.
Ja miten hitossa tämäkään turha kommentti liittyi siihen mitä aloituksessa kysyin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä alapeukuttajia. Itselläni lähes samanikäinen lapsi kuin ap:llä, eikä ole koskaan ollut minusta, äidistä, erossa edes paria tuntia. Eikö se ole parempi että äiti hoitaa omaa lastaan, kuin kaipaa muualle. Liian paljon näkee niitäkin tapauksia, joissa äidillä on kiire esim baariin, vauvan ollessa vain muutaman kuukauden ikäinen. Eli ap:lle minulla ei ole vinkkiä antaa, ymmärrän huolesi. Kaiketi pikkuhiljaa harjoittelemalla siihen saa varmuutta, että lapsi pärjää myös muitten kanssa.
Miten voi käytännössä elää niin ettei ole edes paria tuntia lapsesta erossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä alapeukuttajia. Itselläni lähes samanikäinen lapsi kuin ap:llä, eikä ole koskaan ollut minusta, äidistä, erossa edes paria tuntia. Eikö se ole parempi että äiti hoitaa omaa lastaan, kuin kaipaa muualle. Liian paljon näkee niitäkin tapauksia, joissa äidillä on kiire esim baariin, vauvan ollessa vain muutaman kuukauden ikäinen. Eli ap:lle minulla ei ole vinkkiä antaa, ymmärrän huolesi. Kaiketi pikkuhiljaa harjoittelemalla siihen saa varmuutta, että lapsi pärjää myös muitten kanssa.
Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten hitossa tämäkään turha kommentti liittyi siihen mitä aloituksessa kysyin?
Ap
Onko se isä ollut töissä 7 päivänä viikossa ympäri vuoden ympäri vuorokauden??? Eikö ole nyt tiennyt isyyslomasta jo 9 kuukautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun suvusta löytyy surullisia esimerkkejä lapsista, joiden mielestä äidin on parempi hoitaa lapset pieninä ja suojella heitä kaikessa tekemällä asiat lasten puolesta.
Ei nää äidit osanneet hellittää lasten varttuessa. Lopputuloksena sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja paniikkikohtauksia. Koulut meni pieleen kun eivät selvinneet esitelmistä eivätkä ryhmätöistä. Syrjäytyneitä ja työttömiä aikuisia.Lapselle on hyvä jo pienenä tottua muihinkin turvallisiin aikuiseen, kuten isä, isovanhemmat, tädit ja sedät ja kummit. Ei nyt ihan vuorokausiksi, mutta muutamiksi tunneiksi alkuun ja pari vuotiaasta yökyläilyt.
Miksi pienen lapsen pitää yökyläillä? Mitä lisäarvoa hän siitä saa?
Ihminen oppii kyllä jopa 12v iässä nukkumaan eri rakennuksessa kuin vanhempansa, vaikka ei ole 2v iästä alkaen sitä harjoitellut.
Jos lapsi on omassa tutussa kodissa oman tutun isän kanssa, ei pitäisi olla ongelmaa. Mutta mikseivät voi tulla sairaalaan vierailulle? Kummalliselta tuntuu ettei mikään onnistu, isyyslomat tai mummon teille tulemiset tai sairaalavierailut. Eikö teillä ole ollut monta kuukautta aikaa järjestellä näitä asioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOnko se isä ollut töissä 7 päivänä viikossa ympäri vuoden ympäri vuorokauden??? Eikö ole nyt tiennyt isyyslomasta jo 9 kuukautta?
Mitä tämä kuuluu sinulle, ja miten liittyy aloituksen kysymykseen?
Oletko koskaan kuullut, että kaikilla ei ole työaika 8h/pvä, 5pvä/vko, eikä mahdollisuutta isyys tms lomiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOnko se isä ollut töissä 7 päivänä viikossa ympäri vuoden ympäri vuorokauden??? Eikö ole nyt tiennyt isyyslomasta jo 9 kuukautta?
Oletko koskaan kuullut, että kaikilla ei ole työaika 8h/pvä, 5pvä/vko, eikä mahdollisuutta isyys tms lomiin?
Millainen isä on AINA töissä? Ja miksi sille tehdään lisää lapsia kun ei ole koskaan hoitanut edellistäkään?
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi on omassa tutussa kodissa oman tutun isän kanssa, ei pitäisi olla ongelmaa. Mutta mikseivät voi tulla sairaalaan vierailulle? Kummalliselta tuntuu ettei mikään onnistu, isyyslomat tai mummon teille tulemiset tai sairaalavierailut. Eikö teillä ole ollut monta kuukautta aikaa järjestellä näitä asioita?
No eipä välimatkat, työt ja mummon allergiat muutu vaikka olisi vuosia aikaa järjestellä.
Meiltä sairaalaan lähes 2.5t ajomatka, eivät voi yömyöhään tulla enää vierailulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun suvusta löytyy surullisia esimerkkejä lapsista, joiden mielestä äidin on parempi hoitaa lapset pieninä ja suojella heitä kaikessa tekemällä asiat lasten puolesta.
Ei nää äidit osanneet hellittää lasten varttuessa. Lopputuloksena sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja paniikkikohtauksia. Koulut meni pieleen kun eivät selvinneet esitelmistä eivätkä ryhmätöistä. Syrjäytyneitä ja työttömiä aikuisia.Lapselle on hyvä jo pienenä tottua muihinkin turvallisiin aikuiseen, kuten isä, isovanhemmat, tädit ja sedät ja kummit. Ei nyt ihan vuorokausiksi, mutta muutamiksi tunneiksi alkuun ja pari vuotiaasta yökyläilyt.
Miksi pienen lapsen pitää yökyläillä? Mitä lisäarvoa hän siitä saa?
Ihminen oppii kyllä jopa 12v iässä nukkumaan eri rakennuksessa kuin vanhempansa, vaikka ei ole 2v iästä alkaen sitä harjoitellut.
Että oppis olemaan erossa äidistä. Murrosiäsää peli on jo menetetty. Ei kaikilla, mutta liian monilla.
Uskomatonta vikinää täällä. Kukaan ei osaa vastata alkuperäiseen kysymykseen, mutta muuten pitää arvostella asioista, mistä ei mitään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos se isä on liki 24/7 töissä, niin kyllä se on aika edesvastuutonta tuollaiseen tilanteeseen lapsia hankkia. Teillä on prioriteetit täysin pielessä. Lapsi ansaitsee kaksi läsnäolevaa vanhempaa. Jos isin rahan tahkoaminen on tärkeämpää kuin perhe, niin jättäisitte ne lapset tekemättä.
-Eri
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta vikinää täällä. Kukaan ei osaa vastata alkuperäiseen kysymykseen, mutta muuten pitää arvostella asioista, mistä ei mitään tiedä.
Aika hankala antaa neuvoja kun ei todellakaan ole normaalia että isä on vieras noin isolle lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Johan se ap on paljastanut, ettei isä ole juuri koskaan kotona, ei vietä aikaa lapsen kanssa eikä viitsi edes pitää isyyslomaa kun työt on lapsia tärkeämpiä. Mitä lisätietoja sinä kaipaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
No minä ja aika moni muu äiti joutuu lapsen syntymän jälkeenkin hoitamaan asioita ja jopa käymään harrastuksissa. Ihan jo hammaslääkäriin tai päivystyskäyntiin saa menemään yli 2h.
Mitä neuvola on sanonut tilanteestanne? Tervettähän tuo ei ole.
No aloita nyt sitten vaikka siitä 3 tunnin poissaolosta ja pikku hiljaa enemmän. Koska se mahdollinen synnytys on? Kannattaa ajoissa aloittaa.
En ymmärrä nyt ollenkaan. Asuuko isä siis jossain muualla? Samalle isälle tulossa jo toinen lapsi, eli erosit raskausaikana? Vai miten lapsi menee isälle hoitoon?
Eikös mummo voi tulla teille kotiin hoitamaan lasta isän työpäivien ajaksi tai isä aloittaa isyysloman kun vauva syntyy?