En ymmärrä miksi kouluttautuneet ihmiset uskovat chakroihin
Kommentit (119)
Jos on vaikka kokemusta miten olo on parantunut niitä viksaamalla? Vaikea olla uskomatta kun se omalla kohdalla toimii.
Uskoohan iso osa jumalaankin, vaikka ovat muuten fiksuja ja älykkäitä.
Kai se on joku geeni mikä altistaa harhakuvitelmille.
En nyt ole chakrauskovainen, mutta ajattelen, ettei savua ilman tulta. Kaikki akupunktiot, vyöhykepisteet, kiinalaisen lääketieteen meridiaanit ja Italiassa kehotetyn faskia-hieronnan pisteet ovat jollain asteella samoja pisteitä. En siis tiedä asiasta enempää, mutta kyllä se minulle kertoo, että on jotain, mitä minä en tiedä.
Olen koulutettu.
"Uskomisen" tasoja on varmaan ihimisillä erilaisia.
Minulle ainakin vastaavat jutut, kuten ennustukset, horoskoopit, kummitusjutut ja pääsiäispuput ovat enemmänkin satunnaista ajanvietettä ja pientä hauskaa. Ei kaiken tarvitse olla mustavalkoista...
Chakroihin ei ole kiinnostanut tutustua, binauraleilla olen kokenut saavani apua. Ehkä en ole riittävän koulutettu ja älykäs.
Oma kokemus. Meditoin aikanaan ja jonkun ajan sitä harjoitettuani tuli ensin värillisiä pilviä jotka on just sen värisiä kuin chakrakuvissa. Sitten ne rupes pyörimään. Mitään näistä en odottanut vaan jälkeenpäin rupesin katsomaan että mitä hittoa tuo oli. Jotain meditoidessa tapahtuu joka vastaa sitä mitä chakrakuvauksissa kerrotaan.
Heh. Luuletteko täysin tosiaan olevanne perillä siitä, miten kaikki rakentuu? Charkroissa, qi-energiassa yms. ei ole mitään yliluonnollista eikä ihmeellistä. Meitä ympäröi jatkuvat energiakentät ympärillämme. Ei se tarkoita, jos et voi nähdä jotain, ettei se ole olemassa.
Ehkei kannata esittää tietävänsä, mitä ei tiedä ja ei vielä ymmärrä. Itse perustan lähes kaiken tietoni tieteeseen, kemiaan, fysiikkaan ja biologiaan. Ja olen skeptikko ja kyseenalaistan suunnilleen kaiken. Enkä silti näe, miksi esim. chakrojen (=energiakeskusten) olemassaolo olisi ristiriidassa minkään kanssa. Itse ainakin olen todennut sen todeksi, että energiaa on ihmiskehossa on monenlaista, ja jotain energiaa korjaamalla voidaan vaikuttaa kehon toimintaan ja terveyteen.
Kaikki meidän ympärillämme on energiaa. Me olemme energiaa. Vaan koostuneina eri olomuotoihin. Kuka keksi, että kaikessa energiassa olisi siinä olisi jotain yliluonnollista?
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus. Meditoin aikanaan ja jonkun ajan sitä harjoitettuani tuli ensin värillisiä pilviä jotka on just sen värisiä kuin chakrakuvissa. Sitten ne rupes pyörimään. Mitään näistä en odottanut vaan jälkeenpäin rupesin katsomaan että mitä hittoa tuo oli. Jotain meditoidessa tapahtuu joka vastaa sitä mitä chakrakuvauksissa kerrotaan.
Sama juttu mulla, oma kokemus. Kun aloitin joogan ja meditoinnin mulla ei ollut juurikaan käsitystä siitä mitä mitä chakrat ovat, mutta mitä kauemmin meditointia harrastaa sitä tutummaksi chakrat tulee ja pystyt tuntemaan jos jokin chakra on tukossa. Samoin just noi värit on on totta. Esim kruunuchakraan keskittyessä saattaa silmät suljettuina nähdä kaikkialla silti violettia valoa.
Typerää suoraan torpata joku asia vaikkei sitä itse nää. Ihmisen aistit ovat kuitenkin rajalliset.
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikka kokemusta miten olo on parantunut niitä viksaamalla? Vaikea olla uskomatta kun se omalla kohdalla toimii.
Onhan sitä itsesuggestiota monenlaista, kalkkitablettikin auttaa jos sitä luulee lääkkeeksi...
Itse en kyllä ole nähnyt koulutettujen juurikaan noista puhuvan, vaan enemmän ns elämänkoululaisten / matalasti koulutettujen. Usein ovat mielenterveyspotilaita, ja tämmöisiin hurahtaminen pahentaa heidän ongelmiaan. Jos ette usko, niin katsokaa vaikka Facebookissa olevia henkisiä ryhmiä ja niiden aktiivijäseniä. Eivät ihan täysillä käy. Todella harhaista juttua on näissä piireissä. Itse kuulun näihin ryhmiin, koska niissä on hyvä viihdearvo, kun tyypit keskustelee henkisistä asioista ja kaikki luulee tietävänsä jotain ja olevansa oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu mulla, oma kokemus. Kun aloitin joogan ja meditoinnin mulla ei ollut juurikaan käsitystä siitä mitä mitä chakrat ovat, mutta mitä kauemmin meditointia harrastaa sitä tutummaksi chakrat tulee ja pystyt tuntemaan jos jokin chakra on tukossa. Samoin just noi värit on on totta. Esim kruunuchakraan keskittyessä saattaa silmät suljettuina nähdä kaikkialla silti violettia valoa.
Joo. Minä en näe muita värejä jostain syystä kuin violetin. Tumman violetin ja sitten sen kirkkaan vaaleanpunaisen violetin joka tuntuu TODELLA hyvältä kun se tulee. Olen tuota tummempaa violettia nähnyt myös silmät auki. Olin kirkossa urkukonsertissa joten ei voi sensorisen deprivaationkaan piikkiin oikein laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Minä en näe säännöllisesti ja voimakkaana muita värejä kuin violetin. Tumman violetin ja sitten sen kirkkaan vaaleanpunaisen violetin joka tuntuu TODELLA hyvältä kun se tulee. Olen tuota tummempaa violettia nähnyt myös silmät auki. Olin kirkossa urkukonsertissa joten ei voi sensorisen deprivaationkaan piikkiin oikein laittaa.
Tässä on aika hyvin nämä pään värit niin kuin ne koen.
https://c4.wallpaperflare.com/wallpaper/527/1007/817/color-range-medita…
Ei hitsi on pakko aloittaa taas meditaatio. Minulta puuttuu kärsivällisyys. Kaipaan sitä tilaa jossa kirkas pinkki ilmenee ja pyörivä liike ja turhaudun kun se vaatii kärsivällisyyttä.
Osa voi pitää niitä vertauskuvina, ei niinkään konkreettisina juttuina. Jonkun abstraktin tai vaikeasti miellettävän asian käsittely voi olla helpompaa jos sitä pystyy ajattelemaan vaikka chakrojen avulla.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä ole nähnyt koulutettujen juurikaan noista puhuvan, vaan enemmän ns elämänkoululaisten / matalasti koulutettujen. Usein ovat mielenterveyspotilaita, ja tämmöisiin hurahtaminen pahentaa heidän ongelmiaan. Jos ette usko, niin katsokaa vaikka Facebookissa olevia henkisiä ryhmiä ja niiden aktiivijäseniä. Eivät ihan täysillä käy. Todella harhaista juttua on näissä piireissä. Itse kuulun näihin ryhmiin, koska niissä on hyvä viihdearvo, kun tyypit keskustelee henkisistä asioista ja kaikki luulee tietävänsä jotain ja olevansa oikeassa.
Chakroja harrastaa kaikenmoiset ihmiset ja saattaisit tosiaan yllättyä kuinka menestyvät ihmiset näihin uskovat. Ja osittain siksi juuri ovat niin menestyneitä. Kun chakrat ovat auki pystyt paljon paremmin manifestoimaan haluamiasi asioita. Vapaamuurareiden toiminnassa chakroilla on suuri merkitys ja myös monet julkkikset tekevät usein käsimerkkejä (mudra) jotka viittaavat vaikkapa kolmanteen silmään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Minä en näe säännöllisesti ja voimakkaana muita värejä kuin violetin. Tumman violetin ja sitten sen kirkkaan vaaleanpunaisen violetin joka tuntuu TODELLA hyvältä kun se tulee. Olen tuota tummempaa violettia nähnyt myös silmät auki. Olin kirkossa urkukonsertissa joten ei voi sensorisen deprivaationkaan piikkiin oikein laittaa.
Tässä on aika hyvin nämä pään värit niin kuin ne koen.
https://c4.wallpaperflare.com/wallpaper/527/1007/817/color-range-medita…
Ei hitsi on pakko aloittaa taas meditaatio. Minulta puuttuu kärsivällisyys. Kaipaan sitä tilaa jossa kirkas pinkki ilmenee ja pyörivä liike ja turhaudun kun se vaatii kärsivällisyyttä.
Mä en kanssa hirveen usein näihin tiloihin vielä pääse, mutta on kyllä todella voimakas tunne kun onnistuu. Hengitysharjoitukset auttaa tässä hyvin. Mulla kanssa tuo pyörivä Vortex tunne kropassa tällöin.
Ihminen uskoo mihin tahansa jos vain tarpeeksi haluaa uskoa asiaan.
Ehkä he ymmärtävätkin sinua enemmän