Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä miksi kouluttautuneet ihmiset uskovat chakroihin

Vierailija
16.02.2020 |

Voisiko joku selittää, mihin oma usko perustuu?

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen uskoo mihin tahansa jos vain tarpeeksi haluaa uskoa asiaan.

Mihin sun epäusko perustuu? Miljoonat ihmiset ovat kuitenkin kokeneet näitä asioita ympäri maailmaa. Asia voi silti olla hyvinkin totta vaikka sulla ei omakohtaista kokemusta asiasta ole. Takaan että mielesi tulisi pian muuttumaan jos perehtyisit asiaan ja aloittaisit meditoinnin avoimin mielin.

Vierailija
22/119 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus. Meditoin aikanaan ja jonkun ajan sitä harjoitettuani tuli ensin värillisiä pilviä jotka on just sen värisiä kuin chakrakuvissa. Sitten ne rupes pyörimään. Mitään näistä en odottanut vaan jälkeenpäin rupesin katsomaan että mitä hittoa tuo oli. Jotain meditoidessa tapahtuu joka vastaa sitä mitä chakrakuvauksissa kerrotaan.

Sama juttu mulla, oma kokemus. Kun aloitin joogan ja meditoinnin mulla ei ollut juurikaan käsitystä siitä mitä mitä chakrat ovat, mutta mitä kauemmin meditointia harrastaa sitä tutummaksi chakrat tulee ja pystyt tuntemaan jos jokin chakra on tukossa. Samoin just noi värit on on totta. Esim kruunuchakraan keskittyessä saattaa silmät suljettuina nähdä kaikkialla silti violettia valoa.

Joo. Minä en näe säännöllisesti ja voimakkaana muita värejä kuin violetin. Tumman violetin ja sitten sen kirkkaan vaaleanpunaisen violetin joka tuntuu TODELLA hyvältä kun se tulee. Olen tuota tummempaa violettia nähnyt myös silmät auki. Olin kirkossa urkukonsertissa joten ei voi sensorisen deprivaationkaan piikkiin oikein laittaa.

Tässä on aika hyvin nämä pään värit niin kuin ne koen.

https://c4.wallpaperflare.com/wallpaper/527/1007/817/color-range-medita…

Ei hitsi on pakko aloittaa taas meditaatio. Minulta puuttuu kärsivällisyys. Kaipaan sitä tilaa jossa kirkas pinkki ilmenee ja pyörivä liike ja turhaudun kun se vaatii kärsivällisyyttä.

Mä en kanssa hirveen usein näihin tiloihin vielä pääse, mutta on kyllä todella voimakas tunne kun onnistuu. Hengitysharjoitukset auttaa tässä hyvin. Mulla kanssa tuo pyörivä Vortex tunne kropassa tällöin.

Mulla ei kropassa vaan niissä väreissä. Ensin tuli siis violetit väripilvet. Sitten niiden lisäksi kirkkaat lilat pilvet. Sitten pilvet rupes pyörimään hitaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Luuletteko täysin tosiaan olevanne perillä siitä, miten kaikki rakentuu? Charkroissa, qi-energiassa yms. ei ole mitään yliluonnollista eikä ihmeellistä. Meitä ympäröi jatkuvat energiakentät ympärillämme. Ei se tarkoita, jos et voi nähdä jotain, ettei se ole olemassa.

Ehkei kannata esittää tietävänsä, mitä ei tiedä ja ei vielä ymmärrä. Itse perustan lähes kaiken tietoni tieteeseen, kemiaan, fysiikkaan ja biologiaan. Ja olen skeptikko ja kyseenalaistan suunnilleen kaiken. Enkä silti näe, miksi esim. chakrojen (=energiakeskusten) olemassaolo olisi ristiriidassa minkään kanssa. Itse ainakin olen todennut sen todeksi, että energiaa on ihmiskehossa on monenlaista, ja jotain energiaa korjaamalla voidaan vaikuttaa kehon toimintaan ja terveyteen.

Kaikki meidän ympärillämme on energiaa. Me olemme energiaa. Vaan koostuneina eri olomuotoihin. Kuka keksi, että kaikessa energiassa olisi siinä olisi jotain yliluonnollista?

Tottakai niitä VOI olla olemassa, sitä ei varmaan kukaan kiellä, mutta miten hyödyllistä on uskoa asioihin, joista ei ole mitään oikeita todisteita? Kyllähän astrologiakin voi kai olla todellista, mutta kukaan ei voi oikein antaa mitään todellista selitystä miksi tähtien asennot vaikuttaisi meihin ja mistä sen voi tietää, että näin on.

Vierailija
24/119 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen uskoo mihin tahansa jos vain tarpeeksi haluaa uskoa asiaan.

Mihin sun epäusko perustuu? Miljoonat ihmiset ovat kuitenkin kokeneet näitä asioita ympäri maailmaa. Asia voi silti olla hyvinkin totta vaikka sulla ei omakohtaista kokemusta asiasta ole. Takaan että mielesi tulisi pian muuttumaan jos perehtyisit asiaan ja aloittaisit meditoinnin avoimin mielin.

Mulla ei ole uskoa eikä epäuskoa koko asiaan. En ole edes perehtynyt siihen.

Tieteessä on kuitenkin ihan tietyt menetelmät miten asioita tutkitaan. Jos esim. chakrat läpäisevät tämän seulan, ei mulla ole mitään sitä vastaan.

Vierailija
25/119 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus. Meditoin aikanaan ja jonkun ajan sitä harjoitettuani tuli ensin värillisiä pilviä jotka on just sen värisiä kuin chakrakuvissa. Sitten ne rupes pyörimään. Mitään näistä en odottanut vaan jälkeenpäin rupesin katsomaan että mitä hittoa tuo oli. Jotain meditoidessa tapahtuu joka vastaa sitä mitä chakrakuvauksissa kerrotaan.

Sama juttu mulla, oma kokemus. Kun aloitin joogan ja meditoinnin mulla ei ollut juurikaan käsitystä siitä mitä mitä chakrat ovat, mutta mitä kauemmin meditointia harrastaa sitä tutummaksi chakrat tulee ja pystyt tuntemaan jos jokin chakra on tukossa. Samoin just noi värit on on totta. Esim kruunuchakraan keskittyessä saattaa silmät suljettuina nähdä kaikkialla silti violettia valoa.

Joo. Minä en näe säännöllisesti ja voimakkaana muita värejä kuin violetin. Tumman violetin ja sitten sen kirkkaan vaaleanpunaisen violetin joka tuntuu TODELLA hyvältä kun se tulee. Olen tuota tummempaa violettia nähnyt myös silmät auki. Olin kirkossa urkukonsertissa joten ei voi sensorisen deprivaationkaan piikkiin oikein laittaa.

Ei hitsi on pakko aloittaa taas meditaatio. Minulta puuttuu kärsivällisyys. Kaipaan sitä tilaa jossa kirkas pinkki ilmenee ja pyörivä liike ja turhaudun kun se vaatii kärsivällisyyttä.

Mä en kanssa hirveen usein näihin tiloihin vielä pääse, mutta on kyllä todella voimakas tunne kun onnistuu. Hengitysharjoitukset auttaa tässä hyvin. Mulla kanssa tuo pyörivä Vortex tunne kropassa tällöin.

Mulla ei kropassa vaan niissä väreissä. Ensin tuli siis violetit väripilvet. Sitten niiden lisäksi kirkkaat lilat pilvet. Sitten pilvet rupes pyörimään hitaasti.

Näette noita chakrapilviä, koska olette kuulleet chakroista ja alitajunta ja mielikuvitus rakentaa mielikuvia sille pohjalle.

Vierailija
26/119 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat ihan yhtä validi tapa jäsentää ihmisten jakamaa subjektiivista todellisuutta kuin tunteista puhuminen. Jos puhutaan eri chakroista kaikki jotka "uskovat" niihin tietävät, mistä puhutaan. Se mitä niiden ajattelee olevan fyysisesti (tai olevan olematta) on sivuseikka.

Vierailija
27/119 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa Albert Einstein on sanonut että kaikki on energiaa. Minä uskon hänen kaltaista ansioitunutta tiedemiestä enemmän kuin tavantallaajaa joka vain puhuu eikä mistään mitään oikeasti tiedä, tai luulee tietävänsä.

Vierailija
28/119 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näette noita chakrapilviä, koska olette kuulleet chakroista ja alitajunta ja mielikuvitus rakentaa mielikuvia sille pohjalle.

Ei kun se meni täysin päinvastoin. Rupesin ensin ihan rentoutumisen takia meditoimaan, tieteelliseltä pohjalta kun sitä niin kehuttiin. Olen koko ajan jälkijunassa tullut enkä suoraan sanoen ole yhtään viitsinyt edes selvittää. Kun mua ei kiinnosta itämaiset uskonnot jne. Nyt ekaa kertaa elämässäni googletin tuosta chakran pyörivästä liikeestä ja opin että niitä chakroja voi tietoisesti "pyörittää". Sitäkään en tiennyt kun mulla ne väripilvet rupes itsestään pyörimään ilman että tiedostin sellaisen vaihtoehdon mahdollisuutta.

Vierailija
29/119 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Luuletteko täysin tosiaan olevanne perillä siitä, miten kaikki rakentuu? Charkroissa, qi-energiassa yms. ei ole mitään yliluonnollista eikä ihmeellistä. Meitä ympäröi jatkuvat energiakentät ympärillämme. Ei se tarkoita, jos et voi nähdä jotain, ettei se ole olemassa.

Ehkei kannata esittää tietävänsä, mitä ei tiedä ja ei vielä ymmärrä. Itse perustan lähes kaiken tietoni tieteeseen, kemiaan, fysiikkaan ja biologiaan. Ja olen skeptikko ja kyseenalaistan suunnilleen kaiken. Enkä silti näe, miksi esim. chakrojen (=energiakeskusten) olemassaolo olisi ristiriidassa minkään kanssa. Itse ainakin olen todennut sen todeksi, että energiaa on ihmiskehossa on monenlaista, ja jotain energiaa korjaamalla voidaan vaikuttaa kehon toimintaan ja terveyteen.

Kaikki meidän ympärillämme on energiaa. Me olemme energiaa. Vaan koostuneina eri olomuotoihin. Kuka keksi, että kaikessa energiassa olisi siinä olisi jotain yliluonnollista?

Tottakai niitä VOI olla olemassa, sitä ei varmaan kukaan kiellä, mutta miten hyödyllistä on uskoa asioihin, joista ei ole mitään oikeita todisteita? Kyllähän astrologiakin voi kai olla todellista, mutta kukaan ei voi oikein antaa mitään todellista selitystä miksi tähtien asennot vaikuttaisi meihin ja mistä sen voi tietää, että näin on.

Mutta mikä on sitten riittävä todiste? Mulla on omakohtaiset kokemukset antaneet täyden vakuuden chakrojen merkityksestä. Itse ihan 'vahingossa' ajauduin chakrojen pariin koska jooga oli minulle miellyttävin liikuntamuoto. Myöhemmin aloitin meditoinnin stressaavan ja kiireisen työelämän vastapainoksi. Ja voin kyllä täysin sanoa, että meditointi on muuttanut mun elämän täysin ympäri ja olen paljon onnellisempi nyt kun osaan hallita mieltäni ja chakrojani paremmin.

Vierailija
30/119 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli kanssa päinvastoin. Tiesin, että jokaisella chakralla on oma väri, mutta en siis ollut ennen kuullut että näitä väripilviä voi nähdä ennen kuin olin itse jo nähnyt ne. Vasta kun googlasin jälkikäteen sain selville, että näin voi käydä meditoidessa. Ja noi värit näkyvät siis TODELLA voimakkaina silmät suljettuna. 

Vierailija
31/119 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Kiiinnostava aihe

Vierailija
32/119 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhuleita avohoito-potilaita on valitettavan paljon. Suurin osa vihervasemmistolaisia näistä.

Vierailija
33/119 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on vaikka kokemusta miten olo on parantunut niitä viksaamalla? Vaikea olla uskomatta kun se omalla kohdalla toimii.

Onhan sitä itsesuggestiota monenlaista, kalkkitablettikin auttaa jos sitä luulee lääkkeeksi...

Väärin sammutettu, niinkö? Eikö se ole pikemminkin todiste mielen voimasta. Sitä ei vaan haluta uskoa, vaan yritetään tehdä se naurunalaiseksi.

Ihmismieli on uskomaton voimassaan.

Vierailija
34/119 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos ei koskaan voidakaan, ja silti ne ovat todellisia? Ihmisen aistot ja äly obat rajallisia, ja ehkä onkin turha luulla, että voisimme ymmärtää kaiken.

Vierailija
35/119 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa Albert Einstein on sanonut että kaikki on energiaa. Minä uskon hänen kaltaista ansioitunutta tiedemiestä enemmän kuin tavantallaajaa joka vain puhuu eikä mistään mitään oikeasti tiedä, tai luulee tietävänsä.

Jos Albert onkin noin sanonut, se ei mitenkään todista chakrojen olevan todelllisia. Tieteellistä näyttöä asiasta ei ole, turha vedota tieteeseen, kun et sitä näytä ymmärtävän.

Vierailija
36/119 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Chakroihin koska, monet ketä oikeesti asioista tietää uskoo myöskin monasti chakroihin.

Ilman Chakroja mul ei ois puoliakaan täst nais määräst mitä mul pyörii ympäril kaveri piireistä puhumattakaan, en harrastais ryyppy reissuja, ja olisin - valitettavasti worst case scenaariossa jopa kïlttî mies - onneksi löysin aikoinaan Chakrat, nauru joogan, meditoinnin ja itsesuggestion muutamia mainitakseni.

Vierailija
37/119 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua 'jäämies' Wim Hoffiin. Hän on meditoinnin ja hengitysharjoituksien avulla kouluttanut immuunisysteeminsä niin, että pystyy olemaa jäisessä vedessä 70 minuutin ajan täysin vaivatta. Normaali ihminen vaipuisi hypotermiaan huomattavasti aiemmin. Hän on myös osallistunut tieteelliseen tutkimukseen, jossa häneen ruiskutettiin endotoksiini bakteeria ja hän oli täysin oireeton. Normaalisti tuosta olisi tullut mm. korkeaa kuumetta, päänsärkyä ja pahoinvointia. 

Toinen esimerkki on Shaolin munkkien uskomattomat, meistä jopa yliluonnolisilta kuulostavat teot. Me emme todellaakaan tiedä vielä kaikkea siitä miten ihmiskeho toimii. Mielen vaikutus on valtava, kun sitä vain osaa oikein harjoittaa ja nyky tiede ei tällä hetkellä pysty todistamaan kaikkea mikä tosiaan on mahdollista. Se ei kuitenkaan tarkoita, että näitä asiota ei olisi olemassa.

Vierailija
38/119 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua 'jäämies' Wim Hoffiin. Hän on meditoinnin ja hengitysharjoituksien avulla kouluttanut immuunisysteeminsä niin, että pystyy olemaa jäisessä vedessä 70 minuutin ajan täysin vaivatta. Normaali ihminen vaipuisi hypotermiaan huomattavasti aiemmin. Hän on myös osallistunut tieteelliseen tutkimukseen, jossa häneen ruiskutettiin endotoksiini bakteeria ja hän oli täysin oireeton. Normaalisti tuosta olisi tullut mm. korkeaa kuumetta, päänsärkyä ja pahoinvointia. 

Toinen esimerkki on Shaolin munkkien uskomattomat, meistä jopa yliluonnolisilta kuulostavat teot. Me emme todellaakaan tiedä vielä kaikkea siitä miten ihmiskeho toimii. Mielen vaikutus on valtava, kun sitä vain osaa oikein harjoittaa ja nyky tiede ei tällä hetkellä pysty todistamaan kaikkea mikä tosiaan on mahdollista. Se ei kuitenkaan tarkoita, että näitä asiota ei olisi olemassa.

TAI

Wim Hoff on geneettinen poikkeus ja lääketieteellinen ihme.

Moni Wim Hoffin oppeja noudattanut on päässyt hengestään, kun heidän kehonsa eivät kestäneetkään sitä mitä Wimin kestää.

Vierailija
39/119 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILTTIYS kirjoitti:

Uskon Chakroihin koska, monet ketä oikeesti asioista tietää uskoo myöskin monasti chakroihin.

Ilman Chakroja mul ei ois puoliakaan täst nais määräst mitä mul pyörii ympäril kaveri piireistä puhumattakaan, en harrastais ryyppy reissuja, ja olisin - valitettavasti worst case scenaariossa jopa kïlttî mies - onneksi löysin aikoinaan Chakrat, nauru joogan, meditoinnin ja itsesuggestion muutamia mainitakseni.

Kehäpäätelmä ja todistamattomia väitteitä.

Vierailija
40/119 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon koska koen nämä kehon energiakeskukset itse meditoidessani.