En ymmärrä miksi kouluttautuneet ihmiset uskovat chakroihin
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä ole nähnyt koulutettujen juurikaan noista puhuvan, vaan enemmän ns elämänkoululaisten / matalasti koulutettujen. Usein ovat mielenterveyspotilaita, ja tämmöisiin hurahtaminen pahentaa heidän ongelmiaan. Jos ette usko, niin katsokaa vaikka Facebookissa olevia henkisiä ryhmiä ja niiden aktiivijäseniä. Eivät ihan täysillä käy. Todella harhaista juttua on näissä piireissä. Itse kuulun näihin ryhmiin, koska niissä on hyvä viihdearvo, kun tyypit keskustelee henkisistä asioista ja kaikki luulee tietävänsä jotain ja olevansa oikeassa.
Tämä.
1. Valtaosa noista chakrauskovaisista on alle 80 äo
2. Koulutus ei kerro mitään ÄO:sta, korkeakoulutettukin voi olla täysi imbesilli joka haksahtaa heti ensimmäiseen kusetukseen.
Plasebo on monissa tapauksissa yhtä tehokasta kuin oikeakin lääke tai hoito.
Kristittynä kierrän kaukaa kaikki muut uskonnot ja uskomushoidot, koska niissä vaikuttavat pahat henget. Raamatussa näistä varoitetaan.
Myöskään enkeleihin ei tule uskoa eikä heitä rukoilla. On hyviä Herran enkeleitä, mutta on myös pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat ihan yhtä validi tapa jäsentää ihmisten jakamaa subjektiivista todellisuutta kuin tunteista puhuminen. Jos puhutaan eri chakroista kaikki jotka "uskovat" niihin tietävät, mistä puhutaan. Se mitä niiden ajattelee olevan fyysisesti (tai olevan olematta) on sivuseikka.
Miksei sitten miehet puhu niistä? Miksi kaikki chakroista ja enkelihoidoista jne. puhuvat ovat AINA naisia, pääosin keski-ikäisiä?
Minä näen liloja pilviä kun käynnissä on tuskallinen migreenikohtaus.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tutustua 'jäämies' Wim Hoffiin. Hän on meditoinnin ja hengitysharjoituksien avulla kouluttanut immuunisysteeminsä niin, että pystyy olemaa jäisessä vedessä 70 minuutin ajan täysin vaivatta. Normaali ihminen vaipuisi hypotermiaan huomattavasti aiemmin. Hän on myös osallistunut tieteelliseen tutkimukseen, jossa häneen ruiskutettiin endotoksiini bakteeria ja hän oli täysin oireeton. Normaalisti tuosta olisi tullut mm. korkeaa kuumetta, päänsärkyä ja pahoinvointia.
Toinen esimerkki on Shaolin munkkien uskomattomat, meistä jopa yliluonnolisilta kuulostavat teot. Me emme todellaakaan tiedä vielä kaikkea siitä miten ihmiskeho toimii. Mielen vaikutus on valtava, kun sitä vain osaa oikein harjoittaa ja nyky tiede ei tällä hetkellä pysty todistamaan kaikkea mikä tosiaan on mahdollista. Se ei kuitenkaan tarkoita, että näitä asiota ei olisi olemassa.
Se, että jonkun keho kestää enemmän kylmää kuin suurimman osan ihmisistä, ei ole todiste chakroista.
Shaolin-munkkien harjoituksen tuomat fyysiset kyvyt, jotka eivät ole "yli-inhimillisiä" eivät ole todistus chakroista.
Onko esim. se, että Ron Jeremy osaa ottaa itseltään suihin ja on pannut 5000 naista todiste chakroista. Kyllä on, jos nuo esittämäsi asiatin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikka kokemusta miten olo on parantunut niitä viksaamalla? Vaikea olla uskomatta kun se omalla kohdalla toimii.
Onhan sitä itsesuggestiota monenlaista, kalkkitablettikin auttaa jos sitä luulee lääkkeeksi...
No jos tarkoituksena on parempi olo ja olo paranee niin sehän on toiminut, eikös? Et voi silloin Sanoa ettei se Toimi.
Vierailija kirjoitti:
Selvä todiste Sakroista. Liilat pilvet on tuska-enerkiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailijaja kirjoitti:
Ne ovat ihan yhtä validi tapa jäsentää ihmisten jakamaa subjektiivista todellisuutta kuin tunteista puhuminen. Jos puhutaan eri chakroista kaikki jotka "uskovat" niihin tietävät, mistä puhutaan. Se mitä niiden ajattelee olevan fyysisesti (tai olevan olematta) on sivuseikka.
Miksei sitten miehet puhu niistä? Miksi kaikki chakroista ja enkelihoidoista jne. puhuvat ovat AINA naisia, pääosin keski-ikäisiä?
Puhuvat voivat olla naisia koska naiset uskaltavat näistä puhua, mutta toki harrastajissa on myös miehiä. Niissä kulttuurissa joissa se on sallittu on munkit jne.
Vierailija kirjoitti:
Keskittymisesi sivutuote? Kokeile meditoimista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tutustua 'jäämies' Wim Hoffiin. Hän on meditoinnin ja hengitysharjoituksien avulla kouluttanut immuunisysteeminsä niin, että pystyy olemaa jäisessä vedessä 70 minuutin ajan täysin vaivatta. Normaali ihminen vaipuisi hypotermiaan huomattavasti aiemmin. Hän on myös osallistunut tieteelliseen tutkimukseen, jossa häneen ruiskutettiin endotoksiini bakteeria ja hän oli täysin oireeton. Normaalisti tuosta olisi tullut mm. korkeaa kuumetta, päänsärkyä ja pahoinvointia.
Toinen esimerkki on Shaolin munkkien uskomattomat, meistä jopa yliluonnolisilta kuulostavat teot. Me emme todellaakaan tiedä vielä kaikkea siitä miten ihmiskeho toimii. Mielen vaikutus on valtava, kun sitä vain osaa oikein harjoittaa ja nyky tiede ei tällä hetkellä pysty todistamaan kaikkea mikä tosiaan on mahdollista. Se ei kuitenkaan tarkoita, että näitä asiota ei olisi olemassa.
TAI
Wim Hoff on geneettinen poikkeus ja lääketieteellinen ihme.
Moni Wim Hoffin oppeja noudattanut on päässyt hengestään, kun heidän kehonsa eivät kestäneetkään sitä mitä Wimin kestää.
Hänen koulutusmethodia seuranneet ovat kyllä muutkiin saaneet huomattavia muutoksia sietokyvyssään, joten ei todellakaan ole mikään yksittäinen ihme. Toki kuoleman tapaukset ovat erittäin valitettavia ja todistavat että jokin on jossain vaiheessa mennyt väärin ja tietysti ihmisen sietokyky on jossain määrin rajallinen. Mutta kyllä toi mun mielestä selvästi kuitenkin todistaa sen että me emme kaikkea todellaakaan tiedä ihmismielen kyvyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikka kokemusta miten olo on parantunut niitä viksaamalla? Vaikea olla uskomatta kun se omalla kohdalla toimii.
Onhan sitä itsesuggestiota monenlaista, kalkkitablettikin auttaa jos sitä luulee lääkkeeksi...
No jos tarkoituksena on parempi olo ja olo paranee niin sehän on toiminut, eikös? Et voi silloin Sanoa ettei se Toimi.
Plasebo-ilmiö ei ole todiste chakrojen olemassaolosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskittymisesi sivutuote? Kokeile meditoimista?
Ja siis meditoiminenhan on tietoisuuden keskittämistä yhteen pisteeseen, migreenikohtaus voi hyvinkin saada sen spontaanisti aikaan.
Eddie Hall teki 500 kg maastavedon. Selvä todiste chakroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plasebo-ilmiö ei ole todiste chakrojen olemassaolosta.
Jos se toimii niin silloin se on toiminut.
Vierailija kirjoitti:
"jäämies" läpäisee moden seulan. Se sana joka on tylsämiehen vastakohta, ei läpäise. Enkä tarkoita mielenkiitoista vaan sellaista jännittävää miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus. Meditoin aikanaan ja jonkun ajan sitä harjoitettuani tuli ensin värillisiä pilviä jotka on just sen värisiä kuin chakrakuvissa. Sitten ne rupes pyörimään. Mitään näistä en odottanut vaan jälkeenpäin rupesin katsomaan että mitä hittoa tuo oli. Jotain meditoidessa tapahtuu joka vastaa sitä mitä chakrakuvauksissa kerrotaan.
Sama juttu mulla, oma kokemus. Kun aloitin joogan ja meditoinnin mulla ei ollut juurikaan käsitystä siitä mitä mitä chakrat ovat, mutta mitä kauemmin meditointia harrastaa sitä tutummaksi chakrat tulee ja pystyt tuntemaan jos jokin chakra on tukossa. Samoin just noi värit on on totta. Esim kruunuchakraan keskittyessä saattaa silmät suljettuina nähdä kaikkialla silti violettia valoa.
Joo. Minä en näe säännöllisesti ja voimakkaana muita värejä kuin violetin. Tumman violetin ja sitten sen kirkkaan vaaleanpunaisen violetin joka tuntuu TODELLA hyvältä kun se tulee. Olen tuota tummempaa violettia nähnyt myös silmät auki. Olin kirkossa urkukonsertissa joten ei voi sensorisen deprivaationkaan piikkiin oikein laittaa.
Tässä on aika hyvin nämä pään värit niin kuin ne koen.
https://c4.wallpaperflare.com/wallpaper/527/1007/817/color-range-medita…
Ei hitsi on pakko aloittaa taas meditaatio. Minulta puuttuu kärsivällisyys. Kaipaan sitä tilaa jossa kirkas pinkki ilmenee ja pyörivä liike ja turhaudun kun se vaatii kärsivällisyyttä.
Mä en kanssa hirveen usein näihin tiloihin vielä pääse, mutta on kyllä todella voimakas tunne kun onnistuu. Hengitysharjoitukset auttaa tässä hyvin. Mulla kanssa tuo pyörivä Vortex tunne kropassa tällöin.
Mulla ei kropassa vaan niissä väreissä. Ensin tuli siis violetit väripilvet. Sitten niiden lisäksi kirkkaat lilat pilvet. Sitten pilvet rupes pyörimään hitaasti.
Näette noita chakrapilviä, koska olette kuulleet chakroista ja alitajunta ja mielikuvitus rakentaa mielikuvia sille pohjalle.
Ei kun se meni täysin päinvastoin. Rupesin ensin ihan rentoutumisen takia meditoimaan, tieteelliseltä pohjalta kun sitä niin kehuttiin. Olen koko ajan jälkijunassa tullut enkä suoraan sanoen ole yhtään viitsinyt edes selvittää. Kun mua ei kiinnosta itämaiset uskonnot jne. Nyt ekaa kertaa elämässäni googletin tuosta chakran pyörivästä liikeestä ja opin että niitä chakroja voi tietoisesti "pyörittää". Sitäkään en tiennyt kun mulla ne väripilvet rupes itsestään pyörimään ilman että tiedostin sellaisen vaihtoehdon mahdollisuutta.
Miten voit olla varma, että et koskaan olisi kuullut pyörivistä chakroista? Joskus on voinut olla vaikka TV tai radio taustalla päällä, ja jonnekin mieleen on rekisteröinyt pyörivät chakrat, vaikka et ole tietoisesti painanut mieleesi tai huomannut asiaa. Informaatiota on tarjolla koko ajan valtavat määrät - osa pysyy tietoisessa muistissa, osa on piilossa ja osa häviää.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä ole nähnyt koulutettujen juurikaan noista puhuvan, vaan enemmän ns elämänkoululaisten / matalasti koulutettujen. Usein ovat mielenterveyspotilaita, ja tämmöisiin hurahtaminen pahentaa heidän ongelmiaan. Jos ette usko, niin katsokaa vaikka Facebookissa olevia henkisiä ryhmiä ja niiden aktiivijäseniä. Eivät ihan täysillä käy. Todella harhaista juttua on näissä piireissä. Itse kuulun näihin ryhmiin, koska niissä on hyvä viihdearvo, kun tyypit keskustelee henkisistä asioista ja kaikki luulee tietävänsä jotain ja olevansa oikeassa.
Vaikutat aika yksinkertaiselta ihmiseltä.
Chakrojen tasapainottaminen ja hoito on ihan yleistä idän uskonnoissa, hindulaisuudessa, taolaisuudessa jne. tuhansien vuosien vanhaa tietoa ja tietoutta. Ihminen on kokonaisuus, on henki, keho ja sielu.
Länsimainen materiaan ja rahaan keskittyvä kulttuuri on ajanut meidät kauas juuriltamme, liian kauas luonnosta. Siksi olemmekin niin sairaita henkisesti ja fyysisestikin.
Materia ohjaa pois hengestä. Henki ohjaa kohti totuutta.
Ei niitä kenellekään pidä todistaa :)