Olen tehnyt palstalla sosiaalisen kokeen yhteiskuntakritiikistä ja tulokset huolestuttavat
Olen aloittanut ketjuja joissa kritisoin lastensuojelun ja huostaanottojen epäkohtia. Ketjut lähes poikkeuksetta täyttyvät kommenteilla jotka ovat luokkaa "taas yksi narkkari kitisee kun ei kiinnostanut hoitaa lapsiaan"
Minulla ei siis ole lapsia. Tutkin eriarvoistumista yliopistossa.
Kuvitelkaa että esimerkiksi vanhustenhoidon kritiikkiin suhtauduttaisiin samalla tavalla "taas siellä joku luuserimummo kitisee, mitäs kakkasit housuihin, opettele olemaan kohteliaampi hoitajille"
Todella huolestuttavaa miten asialliseen lastensuojelujärjestelmän kritiikkiin suhtaudutaan. Etenkin kun ko. järjestelmässä on aikaisemmin ollut valtavia virheitä ja Suomen valtio on pyytänyt virallisesti anteeksi lastenkoteihin sijoitetuilta lapsilta heidän epäinhimillistä kohteluaan. Jota siis edelleen tänä päivänä näissä laitoksissa paljastuu.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Taas yks narkkari kitisee väärin kommentoiduista ketjuista.
Ensimmäinen tutkimukseen osallistunut ilmottautui. Mitä mieltä olet vanhuksenhoidon ongelmista?
"Tutkin eriarvoistumista yliopistossa."
Juu niin varmasti. Metodologian kurssit ovat ilmeisesti kaikki vielä suorittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet vanhuksenhoidon ongelmista?
Ei mitään kokemusta ongelmista tai mikä toimii. En tunne vanhustenhoitoa mitenkään. Sama koskee huostaanotetettuja lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Juu niin varmasti. Metodologian kurssit ovat ilmeisesti kaikki vielä suorittamatta.
Jep. Tutkimuksen lähteenä käytetään vauvapalstaa.
😂😂
Jos aikoo tutkia jotain, olisi syytä panostaa koeasetelmaan edes sen verran alusta, ettei tutkimusväittämä olisi täyttä puutaheinää. Jos tutkimuksen lähtökohta on jo täysin metsässä (väitetään, että lastensuojelu huostaanoton aikana tietoisesti vieraannuttaa suvusta, ja tahallisesti ymmärretään annettuja vastauksia väärin), ei saaduista vastauksista voi tehdän minkään asteisia päätelmiä suuntaan tai toiseen. Siispä, kuten joku jo sanoikin, takaisin kertaamaan tutkimuksen metodologian perusteet ja sitten paremmalla onnelle uudestaan yrittämään totuudenmukaisilla väittämillä ja suunnitellulla koeasetelmalla.
Minun mielestäni vanhusten tulisi itse maksaa ja järjestää hoitonsa. Koko ikä on ollut aikaa siihen vanhuuteen varautua. Tuleeko se muka jollekin yllätyksenä?
Jos aloittaja on eriarvoistumisen tutkija, niin minä olen eriarvoistumisen professori.
Teet siis tutkimusta,mitä mieltä asiasta mitään tietämättömät ovat asiasta? Vai miksi kyselet vauva-palstalta, jossa kuka vaan voi vastata mitä vaan?
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni vanhusten tulisi itse maksaa ja järjestää hoitonsa. Koko ikä on ollut aikaa siihen vanhuuteen varautua. Tuleeko se muka jollekin yllätyksenä?
Ja loput yhteiskunnan ylläpitämään vaivaistaloon, jossa hoitavat toisensa.
Sun pitäis lopettaa housuihin kakkaaminen.
Aloittaja on varmaan sama, joka otsikoi nykyään kaikki iltalehtien artikkelit tutkimuksina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂
Missä sanoin noin? Sanoin tehneeni sosiaalisen kokeen. Mikäli ei itse ymmärrä millä tavalla sosiologiassa lähestytään tutkimusaihetta ei kyllä kannata tulla väärinymmäetämään ja pätemään vain siksi ettei pidä siitä että tämän aihealueen ongelmat tuodaan esiin.
Vierailija kirjoitti:
Olenko myös narkkari ja elämäntapaluuseri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja loput yhteiskunnan ylläpitämään vaivaistaloon, jossa hoitavat toisensa.
Vai montun reunalle tai saunan taakse?
Kuitenkaan sinulla ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta valitat jonkun aiemman valituksen perusteella, josta olet lukenut.
Mitähän yliopisto sanoisi sun lähdeaineistostasi.
Miksi muuten valitat tänne, miksi et sinne, missä kaltoinkohtelu tapahtuu?
Anonyymillä keskustelupalstalla kuka vaan voi kirjoittaa lähes mitä vaan ja olla kuka vaan. Kuten sinäkin nyt joku lapseton tutkija yliopistolta.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkaan sinulla ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta valitat jonkun aiemman valituksen perusteella, josta olet lukenut.
Anonyymillä keskustelupalstalla kuka vaan voi kirjoittaa lähes mitä vaan ja olla kuka vaan. Kuten sinäkin nyt joku lapseton tutkija yliopistolta.
Kerroin että tein sosiaalisen kokeen. Sosiaalinen koe antoi viitteitä asenteista joita nämä väärinkohtelua kokeneet saavat osakseen kertoessaan järjestelmän puutteista. Sillä tavalla heitä kenties pyritään hiljentämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂Missä sanoin noin? Sanoin tehneeni sosiaalisen kokeen. Mikäli ei itse ymmärrä millä tavalla sosiologiassa lähestytään tutkimusaihetta ei kyllä kannata tulla väärinymmäetämään ja pätemään vain siksi ettei pidä siitä että tämän aihealueen ongelmat tuodaan esiin.
Sosiaalisia kokeita keskustelupalstalla? Ja lähtöasetelma on provojen kirjoittaminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroin että tein sosiaalisen kokeen. Sosiaalinen koe antoi viitteitä asenteista joita nämä väärinkohtelua kokeneet saavat osakseen kertoessaan järjestelmän puutteista. Sillä tavalla heitä kenties pyritään hiljentämään.
Teitkö sosiaalisen kokeesi myös Y.lilaudalla yms vastaavissa paikoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Porvoon yliopistolla omat sosiaaliset kokeet vauvapalstaa?
Taas yks narkkari kitisee väärin kommentoiduista ketjuista.