Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nöyryyttävimmät työpaikan virkistäytymispäivät

Vierailija
13.02.2020 |

Oma ykkönen on eräs virkistyspäivä, jossa piti osallistua naurujoogaan. Siinä sitten kuljettiin salia ympäri kädet vatsalla hokien "hoh-hoh hoh-hoh hoo".

Kommentit (1344)

Vierailija
1221/1344 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä ketjua luin, niin tämä olisi hyvä lukea niiden pomojen, jotka näitä päiviä järjestävät. Aika monta kirjoittajaa tässä ketjussa on ja monenlaista kurjaa muistoa. 

Vierailija
1222/1344 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma ettei tuollaisista lähes kaikkien inhomasta "virkistyksestä" voida luopua. Jos halutaan että on oikea virkistyspäivä niin annetaan palkallinen vapaapäivä.

Virkistyspäivän ideaan kuuluu myös, että tutustutaan saman työtiimin tai yhteisön jäseniin  työtehtävien ulkopuolella ja parannetaan tiimin yhteenkuuluvuutta.

Vapaapäivänä ihmiset tekevät omia asioitaan, joita voivat tehdä joka työpäivän jälkeen ja omilla vapaillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/1344 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä urheilualan firmassa, jossa monet kollegat olivat entisiä ammattiurheilijoita tai ainakin todella kovan tason harrastajia. Virkistyspäivät olivat aina liikuntateemaisia ja muuttuivat todella kilpailullisiksi. Liikunnan ilon ja hyvän fiiliksen sijaan siellä vertailtiin aikoja ja naureskeltiin päin naamaa toisten huonolle kunnolle. Kerran jouduin leikkaukseen pari viikkoa ennen virkistyspäivää, ja olin vain kiitollinen, että sain hyvällä tekosyyllä jättäytyä pois.

Vierailija
1224/1344 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma ettei tuollaisista lähes kaikkien inhomasta "virkistyksestä" voida luopua. Jos halutaan että on oikea virkistyspäivä niin annetaan palkallinen vapaapäivä.

Virkistyspäivän ideaan kuuluu myös, että tutustutaan saman työtiimin tai yhteisön jäseniin  työtehtävien ulkopuolella ja parannetaan tiimin yhteenkuuluvuutta.

Vapaapäivänä ihmiset tekevät omia asioitaan, joita voivat tehdä joka työpäivän jälkeen ja omilla vapaillaan.

Kuulehan tiimspirittiläinen. Hyvin harva haluaa olla työnaamojen kanssa tekemisissä töiden ulkopuolella minkään hengen nimissä. Sellainen se aikuisten reaaliarki tuppaa olemaan ja sen takia on erikseen vapaa-aika. Se on se oikea, oman elämän aika, missä päätät itse asioistasi. Tsemppihengen voit haudata sinne hiekkalaatikolle. 

Vierailija
1225/1344 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulehan tiimspirittiläinen. Hyvin harva haluaa olla työnaamojen kanssa tekemisissä töiden ulkopuolella minkään hengen nimissä. Sellainen se aikuisten reaaliarki tuppaa olemaan ja sen takia on erikseen vapaa-aika. Se on se oikea, oman elämän aika, missä päätät itse asioistasi. Tsemppihengen voit haudata sinne hiekkalaatikolle. 

Ja vielä, ärsyynnyin jo otsikosta ja vielä enemmän ärsyynnyin otsikon esimerkistä. Voi että teitä tiimpleijereitä. Tiimissä on voimaa, joo. :) 

Vierailija
1226/1344 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuli ensimmäistä kertaa virkistyspäivä. Kaivoin toimenkuvani, jossa oli lueteltu minun tehtäväni ja vastuualueeni. Sanoin, että virkistyspäivä ei kuulu tehtäviini. Yritti johtaja selittää, että siellä on kivaa ja tutustuu työkavereihin. Sanoin, että tutustuminen ei kuulu työtehtäviini eikä pelleily. Ja pyysin näyttämään paperista, missä siinä lukee tutustuminen työkavereihin, pelleily, leikkiminen ja melonta. No eipä pyydetty mukaan. En koskaan vastannut kyselyihin mikä aika sopii, käykö majoitus kahden hengen huoneissa tai syönkö ruokaa. Tein töitä. Siitä minulle maksettin.

Aah tässäpä se kiva huumorintajuinen työkaveri. Olet varmaan mukavaa seuraa. 

Vierailija
1227/1344 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun firmalla meni huonosti niin oli aikaa järkkäillä kaikenlaista turhaa touhua. Joten erään kerran oli jopa kaksipäiväinen hyky-, tyky- vai mikä päivä. Torstai ja perjantai. Kun tuli tieto näistä päivistä niin jotkut jäi mieluummin huoltohommiin ja minä varasin matkan Tallinnaan. Torstai- aamuna olin paikalla sen verran että ehdin syödä lounaan ja sitten lähdin naisystävän luo Viroon. Palkka tuli molemmalta päivältä, firma kait sai jotain etua näistä päivistä kun se niitä innokkaasti järkkäili.

Vierailija
1228/1344 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/74-20237711 

Tämä on kyllä hauska. Ely on määrännyt Versowoodin kunnostamaan avohakkuussa tuhoutuneen puron => tehdäänpä tästä tyky-päivä ja laitetaan työläiset kunnostushommiin.

Vierailija
1229/1344 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä hauska. Ely on määrännyt Versowoodin kunnostamaan avohakkuussa tuhoutuneen puron => tehdäänpä tästä tyky-päivä ja laitetaan työläiset kunnostushommiin.

linkki uudestaan

Vierailija
1230/1344 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä ketjua luin, niin tämä olisi hyvä lukea niiden pomojen, jotka näitä päiviä järjestävät. Aika monta kirjoittajaa tässä ketjussa on ja monenlaista kurjaa muistoa. 

Kyllä. Voisi pyytää palautetta myös osallistujilta suoraan, nimettömänä kirjallisesti. Itse luistin turhista päivistä tai tapahtumista, otin pekkasen tai keksin jonkun menon etten ehtinyt olla paikalla kuin enintään puoli päivää. Oli myös hyviä kurssipäiviä jotka liittyivät ammattiosaamiseen tai työturvallisuuteen, jossain toisella paikkakunnalla hotellimajoituksella tai jopa laivaristeilyillä. Ne olivat ihan ok, kuin pikku lomia.

Vierailija
1231/1344 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuli ensimmäistä kertaa virkistyspäivä. Kaivoin toimenkuvani, jossa oli lueteltu minun tehtäväni ja vastuualueeni. Sanoin, että virkistyspäivä ei kuulu tehtäviini. Yritti johtaja selittää, että siellä on kivaa ja tutustuu työkavereihin. Sanoin, että tutustuminen ei kuulu työtehtäviini eikä pelleily. Ja pyysin näyttämään paperista, missä siinä lukee tutustuminen työkavereihin, pelleily, leikkiminen ja melonta. No eipä pyydetty mukaan. En koskaan vastannut kyselyihin mikä aika sopii, käykö majoitus kahden hengen huoneissa tai syönkö ruokaa. Tein töitä. Siitä minulle maksettin.

Aah tässäpä se kiva huumorintajuinen työkaveri. Olet varmaan mukavaa seuraa. 

Voi hyvinkin olla mutta kahden-, kolmen kesken hetken taukohöpinöissä ja sen jälkeen hommiin. Sivusta. 

Vierailija
1232/1344 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, jos työmaalla pystyy välttämään tyky-päivän pekkasella tai töillä mutta esim. omassa, tai siis firmassa missä nyt olen töissä, niin siellä ei voi mitenkään korvata muulla ja jos kuitenkin jättäydyt pois, niin heti tulee virallinen varoitus. 

Vierailija
1233/1344 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, mikä on liian lapsellista aikuisille vammaisille ihmisille. Ja se, että joku saa aina istua tietyssä paikassa pöydässä, kun esim syödään. Ja muut joutuu siirtymään pois. Ei tehdä mitään järkevää. Kohde, minne mennään, on liian kaukana/lähellä. Mukaan tulee ylimääräisiä hulluja. 

Vierailija
1234/1344 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivoimmat "ylimääräiset" jutut on olleet sellaisia, että firman puolelta on tilattu toimistolle vähän ruokaa ja juomaa ja on muutama tunti istuttu yhdessä näitä nauttimassa ja niitänäitä juttelemassa. Meillä on ihan kivat tilat jne., että ei missään kopissa tartte istuksia. Tuollaisessa vapaamuotoisessa tulee oikeesti juteltua ihmisten kanssa.

Kivalta ja leppoisalta kuulostaa. 
Minä itse toivoisin jonkun aktiviteetin, että puheet siirtyisivät luontevasti työasioiden ulkopuolelle.

Varsinkin jos tuntee työkaverin vain töistä on vaikea löytää uusia työn ulkopuolisia puheenaiheita.

Vierailija
1235/1344 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä hömppäpäivät mitenkään lisäisivät viihtyvyyttä tai lähentäisi suhdetta työntekijöiden välillä. Sama p..pää on sama p..pää näki sen missä näki.

Ölisijät,pätijät muut pellet pilaavat tunnelman joka paikassa, pääseväthän  esiintymään koko sakille oikein antaumuksella.  

Vierailija
1236/1344 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

linkki uudestaan

Tällainen tekeminen olisi minun mieleeni. Tehdään yhdessä oikeasti jotain hyödyllistä, saa olla työpäivänä ulkona, vähän rehkiä ja samalla kuntoilla, jokaiselle löytyy varmasti joku homma.

Vierailija
1237/1344 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä hömppäpäivät mitenkään lisäisivät viihtyvyyttä tai lähentäisi suhdetta työntekijöiden välillä. Sama p..pää on sama p..pää näki sen missä näki.

Ölisijät,pätijät muut pellet pilaavat tunnelman joka paikassa, pääseväthän  esiintymään koko sakille oikein antaumuksella.  

Tuo on todettu. Ovat sitä aidointa itseään myös oven ulkopuolella. 

Vierailija
1238/1344 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

linkki uudestaan

Tällainen tekeminen olisi minun mieleeni. Tehdään yhdessä oikeasti jotain hyödyllistä, saa olla työpäivänä ulkona, vähän rehkiä ja samalla kuntoilla, jokaiselle löytyy varmasti joku homma.

Toisaalta toivoisi että juuri ne henkilöt jotka sotkivat, olisivat myös siivonneet, toisaalta tässä on win-win tilanne.

Vierailija
1239/1344 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kun en ole hapannaama. Töihin ja työkavereihin voi suhtautua positiivisesti. Työn tekeminenkin tuntuu kivemmalta positiivisessa työyhteisössä.

Vierailija
1240/1344 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran oli jossain firman tiimi tyky me henki-päivässä tällainen kiva leikki että vetäjä oli niinkuin karhu ja tulee metsässä vastaan, missä me muut olemme ihan rauhassa kävelemässä.

Tarkoitus oli pelästyä tätä karhua ja turvautua työkaveriin. Karhu ei päässyt hyökkäämään sellaisen henkilön kimppuun joka oli ottanut kiinni työkaverista.

Siinä sitten käveltiin ja pälyiltiin toisiamme ja yhtäkkiä tämä vetäjä hyökkää jostakin ja karjuu naama punaisena ja hyökkäilee ihmisten kimppuun ja kaikki kiljuu ja säntäilee ja tarttuu kiinni lähimpänä olevaan työkaveriin.

Katselin sitä menoa ja ajattelin että mitä helvettiä. Saako tuo vetäjä tästä jotain palkkaakin.

Minulla on ihan kamala huumorintaju ja pokkani kestää mitä vaan. Tuossa tilanteessa olisi ollut aivan kauhea kiusaus juostakin vetäjää kohti karjuen ja mylvien itse, huutaen, että "Minä olen HARRRMAAKARRRHU, sinä surkea pehmonalle! RÄYH!" Iskeä kiinni ja purra sitä johonkin, ei kovin kovaa tietenkään. 

Näissä nöyryytysleikeissä kun ne aina lähtevät siitä, että nöyryytettäväksi määrätyt eivät kehtaa mitään muuta kuin toimia "käsikirjoituksen" mukaan. Ja minuun kovin herkästi menee piru ja tekee mieli antaa niiden maistaa omaa lääkettään. Poikkeuksetta tuollaiset ovat aivan pulassa, jos joku alkaakin OIKEASTI heittäytyä ja olla luova, jos halutaan heittäytymistä ja luovuutta... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi