Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nöyryyttävimmät työpaikan virkistäytymispäivät

Vierailija
13.02.2020 |

Oma ykkönen on eräs virkistyspäivä, jossa piti osallistua naurujoogaan. Siinä sitten kuljettiin salia ympäri kädet vatsalla hokien "hoh-hoh hoh-hoh hoo".

Kommentit (1207)

Vierailija
1041/1207 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikanheitto 60v. Viimeksi heitin 45v sitten ihan kohtuullisesti. Nyt muutama tikka metrin päähän taulusta. Onneksi oli vain 1 katsoja irvailemassa. Mölkyssä pääsin onneksi toiseksi. Helpotti.

Vierailija
1042/1207 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontoretki, opastettu 3km olikin liian kovavauhtinen. Ei tee mieli uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1207 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tikanheitto 60v. Viimeksi heitin 45v sitten ihan kohtuullisesti. Nyt muutama tikka metrin päähän taulusta. Onneksi oli vain 1 katsoja irvailemassa. Mölkyssä pääsin onneksi toiseksi. Helpotti.

Onko sulla muutenkin töissävaltava pätemisen tarve, kun tämmöinenkin asia on noin vakava?

Vierailija
1044/1207 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiston fitnessbimbo oli pomon kanssa keksinyt että mennään uimaan sinne Katajanokan ulkouimalaan. Sai pomo katella toimiston naisia uimapuvuissa ja se bimbo esitellä kaikille itsen bikineissä.

Eiköhän sen olisi voinut ottaa ihan uimisena eikä muiden tarkkailuna. Uikkarinåt päälle, pyyhe ympärille ja altaan reunalta veteen.

Vierailija
1045/1207 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eräällä Luken (Luonnonvarakeskus) laitoksella kesätöissä pienipalkkaisena yliopistoharjoittelijana.

Tuli isot laitoksen kesäjuhlat, johon kaikille työntekijöille kustannettiin ravintolaillallinen ja jatkot.

Viime tingassa ilmoitettiin, ettei koskekaan kesätyöntekijöitä. No säästyihän siinä rahaa yhteensä varmaan jotain 300e.

Myöhemmin tämä sama laitos on kärsinyt koulutetun, ammattitaitoisen henkilökunnan puutteesta.

En ole laittanut hakemusta.

Vierailija
1046/1207 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virkistyspäivä on kauhistus oikeastaan vain ylipainoisille. Mikähän mahtaa olla tämän ketjun keskimääräinen BMI?

Minä olen normaalipainoinen, mutta minulla on ruma/omituinen vartalomalli enkä ole hyvä liikunnassa. En halua saunaan/kylpylään tuijotettavaksi, enkä liikkumaan työporukalla. Pituus 180 cm, paino 71 kg. Olen nainen.

Vierailija
1047/1207 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän virkistäytymispäivät toteutetaan omalla ajalla. Tuntuu vastenmieliseltä lähteä koko lauantaipäiväksi virkistäytymään työkavereiden kanssa, kun on samojen ihmisten kanssa muutenkin kaikki päivät. Virkistäytymispäivän suunnittelee porukka työpaikan ihmisiä, joille oman ajan käyttäminen työjuttuihin ei ole ongelma. Yksi nuori nainen, jolla ei ole mitään muuta elämässään ja kaksi nuorta perheenisää, joille kaikki muu kuin se kotona oleminen on tärkeää. Sitten mennäänkin ihan pitkän kaavan mukaan ja lähdetään jo puoliltapäivin, on liikuntaa, saunomista, ryyppäämistä, illanviettoa, ruokailua, teatteria ja sitten vielä ravintolaan. Toisille kivaa, mutta niille, joille oma aika on tätä tärkeämpää, pakkopullaa.

Voin olla väärässä mutta en ymmärrä että vapaa-aikana voidaan edellyttää osallistumista työpaikan höpöjuttuihin. En olisi suostunut moiseen. Olen itse sinkku mutta työ on minulle ainoastaan rahan hankintaa varten. Minulla on muutakin elämää. Miten tuo on mahdollista?

Vierailija
1048/1207 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimiston fitnessbimbo oli pomon kanssa keksinyt että mennään uimaan sinne Katajanokan ulkouimalaan. Sai pomo katella toimiston naisia uimapuvuissa ja se bimbo esitellä kaikille itsen bikineissä.

Eiköhän sen olisi voinut ottaa ihan uimisena eikä muiden tarkkailuna. Uikkarinåt päälle, pyyhe ympärille ja altaan reunalta veteen.

Ei kaikki halua olla työkavereiden nähden uikkareissa. En minäkään haluaisi.

Vierailija
1049/1207 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut voivat, jotkut eivät. Ihan kuten jotkut voivat hypätä benjihypyn ja jotkut eivät. Tai mennä nakuna yhteissaunaan. Tai syödä mustekalaa. Tai... ymmärrät ehkä jo???

Vierailija
1050/1207 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti rehtorimme kertoi kymmeneen kertaan reservin sotilasarvonsa.

Kertakaikkisen paperinmaksuinen ja rotan näköinenkin "reservin majuri" :/

Vaikeata uskoa, että äklöniljakkeella on lapsia. Toki on eronnut.

Vierailija
1051/1207 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mikä on maailman homoin nimi?

- P ut1n 😄

Vierailija
1052/1207 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla muutenkin töissävaltava pätemisen tarve, kun tämmöinenkin asia on noin vakava?

Sulla ne ongelmat taitaa olla😂

Vierailija
1053/1207 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaana vaan aina. Eiköhän ajan myötä ala mennä viesti perille.

Vierailija
1054/1207 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vois tehdä tutkimuksen näistä tyky-päivistä. Saako ne enemmän aikaan ahdistusta kuin kohottavat työkykyä.

Vaikka selväähän tuo on, kun tätätkin ketjua lukee.

Vierailija
1055/1207 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vois tehdä tutkimuksen näistä tyky-päivistä. Saako ne enemmän aikaan ahdistusta kuin kohottavat työkykyä.

Todellakin! Palkallinen vapaapäivä tyhy-pelleilyn sijaan kohottaisi työkykyä monin verroin enemmän!

Vierailija
1056/1207 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pomo ja puuhajärjestäjät olivat aktiiviurheilijoita, joten tietenkin he vievät meidät aina johonkin liikuntajuttuun. Muuten ok, mutta liikunta ei ole sellaista rentoa yhdessä tekemistä vaan veristä kisaamista (esim värijuoksukisassa meidän työpaikan pitää voittaa). Jos ei pysy tahdissa, niin jätetään jälkeen. Julkinen salaisuus onkin, että virkistyspäivänä ylipainoiset, heikkukuntoiset tai kuntoutujat ottavat saikkua tai lapset ovat kipeänä. Itse pärjään juoksussa jotenkuten, mutta virkistyspäiviksi en tätä kuvailisi. 

Samoin mun entinen pomo oli himokuntoilija ja hyvin kilpailuhenkinen. Meillä olikin virkistyspäivän ohjelmassa esim. Cooperin testi, UKK-instituutin kävelytesti tai sitten erilaisia kuntotestejä kuntosalilla. Salilla oli mukana ammattilainen mittaamassa ja arvioimassa esim. rasvaprosenttia, vatsalihasrutistuksia ja muuta vastaavaa.

Onneksi olin itse aktiivinen kuntoilija, joten minua eivät testit ja mittaukset haitanneet, päin vastoin ne olivat minulle tuttuja. Mutta oli kauheaa ajatella niitä kollegoja, joilta nämä kuntoilut eivät sujuneet: ylipainoisia, vanhempia ihmisiä, selkä- tai polvivaivaisia ynnä muita. Heitä sitten surkuteltiin ja heille naurettiin. Ja kaikki vain siksi, että pomo halusi loistaa ja olla paras joka testissä.

Vierailija
1057/1207 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut myös onnistuneilla virkistyspäivillä joissa on ollut hauskaa ja kiva tunnelma mutta tää siis on ne pohjat...

Kuntotesti ja sen jälkeen sauna (ei saunajuomia edes vettä tai vissyä) ja sitten saatiin sentään ruokaa.

Kuntotestin tuloksen piti olla itseä varten mutta siitäpä oli juttu paikallislehdessä missä pomo päivitteli kun on niin rapakuntosta sakka ettei jakseta töitäkään tehdä. No pienellä paikkakunnallahan kaikki tiesi keitä nämä leveeperse tupajumi rapaporukat on. Kyllä tunsi itsensä virkistyneeksi pitkän aikaa.

Vierailija
1058/1207 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen-64 kirjoitti:

Suomeen rantautui aikoinaan X-hotelliketju, jonka piti välittömästi nostaa tulostaan 10:llä miljoonalla eka vuosi. Työntekijöitä oli motivoimassa eräs siihen aikaan julkkis (sanooko Trainer's House mitään?), joka puhui kaksi tuntia ei yhtään mistään ja painotti sanojaan hyppimällä pöydillä kuin joku sekopää. Ai että oli naurussa pitämistä! Sitten käveltiin tulisilla hiilillä. Ihan jekkuhomma sekin. Ainut hyvä illassa oli, että ruoka ja juomaa riitti. Saikohan firma tämän verovähennyksiin? Kestin kaksi vuotta riistofirmassa, jossa joka tilissä kusetettiin työtuntien palkanmaksussa..

Voi apua, otan osaa! Olen itse joutunut työni puolesta myös tämän tyypin "hampaisiin". Kuunneltiin jotain jumalattoman pitkää saarnaa, sanotaan nyt vaikka aiheesta hyvä asiakaspalvelu. Ei päätä eikä häntää! Tyyliin

"Suolla kasvaa lakkoja. Lakkoja on kumikenkien alla. Sammakko kurnuttaa. Me kurnutamme. Haluamme lakkoja, mutta kurnutamme. Kurnutuksen pitää loppua! On oltava kumikenkä! Vaimon nousevat rinnat makuukammarissa! Pyörässäkin on rattaita, mutta eihän siitä tule mitään, jos ollaan siellä suolla. Missä se vaimo on? Ne kumpparit? Ihminen on niin pieni kuin uskoo itse olevansa".

Siis ne jutut on kaikki oikeasti tasoa "anteeks mitä?" ja tämä tyyppi on joku suuri puheammattilainen :D

Vierailija
1059/1207 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin! Palkallinen vapaapäivä tyhy-pelleilyn sijaan kohottaisi työkykyä monin verroin enemmän!

Meillä koronan ollessa pahimmillaan tehtiin näin, eli etäpäivä (käytännössä palkallinen vapaapäivä) kaikille kotona työtehtävistä riippumatta, ja säästyineillä rahoilla työnantaja kustansi jokaiselle 20 euron lahjakortin Kotipitsaan. Oli virkistävin tyhy-päivä ikinä. 

Vierailija
1060/1207 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä koronan ollessa pahimmillaan tehtiin näin, eli etäpäivä (käytännössä palkallinen vapaapäivä) kaikille kotona työtehtävistä riippumatta, ja säästyineillä rahoilla työnantaja kustansi jokaiselle 20 euron lahjakortin Kotipitsaan. Oli virkistävin tyhy-päivä ikinä. 

Jos työnantaja antaa työntekijöille palkallisen vapaapäivän, niin miten työnantaja säästää rahaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi