Nöyryyttävimmät työpaikan virkistäytymispäivät
Oma ykkönen on eräs virkistyspäivä, jossa piti osallistua naurujoogaan. Siinä sitten kuljettiin salia ympäri kädet vatsalla hokien "hoh-hoh hoh-hoh hoo".
Kommentit (1207)
Ei ole ikinä tullut työnantajan puolelta muuta kuin ns. ilmaisen viinan bileitä joskus kauan sitten. Tässä vinkki sinulle joka suunnittelet työpaikan virkistäytymispäivää: palkkaa päiväksi työpaikalle muutama hieroja. Järjestä sopivat rauhalliset tilat. Hommaa jotain huoneenlämmössä säilyvää pientä syötävää sille päivälle, suolaista ja makeaa. Jotain juomista, esim. vissyä jääkaappiin. Tee etukäteen kysely, laita hieronta-ajat jokaiselle, joka haluaa. Jokainen voi tulla ajallaan, käydä hieronnassa, syödä ja myös jutella muiden paikalla olijoiden kanssa. Esim. pää/hartiahieronta 30min. Olisi varmaan monelle mukavampi päivä kuin jotkin puoliväkisin väännetyt ryhmäytymisleikit.
Miesvaltaisella alalla tyhy-päivän sisältö on vuodesta toiseen raivoryyppäämisen ihannointia ja suureen ääneen hämmästelyä jos joku ei juo itseään syyntakeettomaan kuntoon.
Miljöö on ainoa mikä vaihtuu tallinan laiva, mökki,keikka etc...
Liikuntapäivä tai kansallispuisto vaellus/retki olisi huikeaa vaihtelua, noh niitä odotellessa jos liikunta ja kulttuuri seteli tiedusteluihin on vastaus että kun kaikki ei halua liikkua😒
(Koska niillä ei saa viinaa alkosta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkistyspäivä virkistää useimpia.
Jos se on vielä työajalla ja täydellä palkalla niinkuin meilä niin useimmille se on hauska tapahtuma.
Ymmärrän kyllä niitä muutamia joilla on muutenkin vaikeaa työyhteisöissä sekä niiltä joilla jo kävely aiheittaa voimakasta hikoilua ja puuskuttamista. Tiedän että sellaisia on ja myötätuntoni on heidän puolellaan - mutta ongelma ei silloin ole virkistyspäivässä.
Nuorilla jupeilla ei ole mitään myötätuntoa meitä BBW-kokoisia kohtaan joille liikkuminen - siis jo kävely - on äärimmäinen voimainponnistus. Joka työyhteisössä meitä on. Kaikki tilanteeet jossa ei pääse pöydän taakse piiloon ovat hyvinkin traumaattisia.
Hävettää olla se kiviriippa jota muut joutuvat odottamaan. Koko ryhmä hidastaa niin että hitainkin ehtii mukaan. Nuoret ja nätit eivät katsokaan minuun päin mutta se jumppailu ja pomppiminen mäen laella on juuri minulle suunnattu viesti: katso, meille oli niin helppoa että pitää vielä pomppia ettei tule kylmä. Ovat kuin eivät kuulisi puuskutusta. Tämä on minun kokoiselleni ihan maksimisykeharjoitus. Ole siinä sitten kävelyn jälkeen yhteisellä aterialla kun naama on tiilenpunainen, hiki virtaa vieläkin ja hengitys vinkuu. Pöydät täyttyvät toisesta päästä, minun ympärilleni jätetään hienovaraisesti tilaa. Ihmiset moikkaavat iloisesti saliin tullessaan, mutta ruoan saatuaan istuvat tiiviisti pöydän toiseen päähän vilkaisemattakaan minuun. syön yksin myös töissä. Yritän syödä kohtuullisesti, niin että kukaan ei pääse pilkkaamaan valtavaa nälkääni, mutta ei toisaalta ihmettele linnunannosta ja sano että "se syö niin vähän, varmaan himassa vetää kerrospizzoja illalla". Ei, nämä ei todellakaan ole virkistyspäiviä meille kehopositiivisille.
Varmaan tajuat jo noista oireistasi että tuossa ei ole mitään positiivista kehoasi kohtaan?
Työporukalla oli glögitilaisuus Kämpissä, minut jätettiin uusimpana ulos porukasta tekemään normaalisti töitä.
Seuraava kokoontumistilaisuus kun tuli jossain lähiraflassa, jätin menemättä, kun oletin ettei koske minua. Sinne sitten olisi pitänyt osallistua, mutta mistäpä minä tiesin.
Joku mainitsi, että nämä tyhy-tilaisuudet on epämiellyttäviä vain lihaville, mutta ei se ihan niin mene. 10 km kävelylenkki esim. nivelreumaa tms. sairastavalle ei ole ihan läpihuutojuttu.
Ja ikävät yhteisleikit ei varmaan katso BMI:tä. Jos ei ole heittäytyjä, ei ole heittäytyjä. Voihan sitä hampaat irvessä osallistua, mutta ei se kivaa ole eikä edistä työhyvinvointia oikeasti mitenkään.
Naurujooga olisi nöyryyttävää. Itse en ole joutunut mutta yhden kaverin oli pakko osallistua. Äänimaljahoidot olen toistaiseksi onnistunut kiertämään mutta olen kuunnellut kaiken maailman höpöhöpö-luennoitsijoita. On kyllä väärin viedä ihmisen elämästä useita tunteja kaiken maailman "asiantuntijoita" kuunteluttamalla.
Toimiston fitnessbimbo oli pomon kanssa keksinyt että mennään uimaan sinne Katajanokan ulkouimalaan. Sai pomo katella toimiston naisia uimapuvuissa ja se bimbo esitellä kaikille itsen bikineissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ikinä tullut työnantajan puolelta muuta kuin ns. ilmaisen viinan bileitä joskus kauan sitten. Tässä vinkki sinulle joka suunnittelet työpaikan virkistäytymispäivää: palkkaa päiväksi työpaikalle muutama hieroja. Järjestä sopivat rauhalliset tilat. Hommaa jotain huoneenlämmössä säilyvää pientä syötävää sille päivälle, suolaista ja makeaa. Jotain juomista, esim. vissyä jääkaappiin. Tee etukäteen kysely, laita hieronta-ajat jokaiselle, joka haluaa. Jokainen voi tulla ajallaan, käydä hieronnassa, syödä ja myös jutella muiden paikalla olijoiden kanssa. Esim. pää/hartiahieronta 30min. Olisi varmaan monelle mukavampi päivä kuin jotkin puoliväkisin väännetyt ryhmäytymisleikit.
Hieronta on viimeinen asia johon menisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteissaunomiset ja paljuilut - mulle ihan no go. Kouluaikojen pukuhuonekiusaamisesta johtuen en pysty menemään muiden naisten kanssa saunaan tai pukuhuoneeseen saatikka sitten paljuun.
Työkaverit ei ymmärrä tätä. Parin viikon päästä olis yhden tyypin läksiäiset, saunaa ja paljua akkaporukalla.
Ei pysty, ei kykene, anteeksi.
Nää milleniaalit saa ihan kauhusta sekaisin kun tulee työpaikan illanvietossa sekasaunan vuoro. Kuitenkin ysärillä oli sekasaunat joka työpaikan illanistujaisissa.
Vedä pervo tumppuus!
Totta se on. Kyllä aiemmin sanottiin ihan sujuvasti eri ikäisten kesken. Kerran yksi pomo ei tahtonut pikkujouluja puusaunaan, koska ei tahtonut olla alasti. Ei tällainen aiemmin ollut kenellekään mikään ongelma. Tämä omituinen saunomisen ja alastomuuden seksualisoiminen on tullut ihan viime vuosikymmeninä ulkomailta.
Paskaa. Saunassa on Suomessa kautta vuosisatojen ahdisteltu seksuaalisesti ja raiskattu. Tästä on todisteita ja asia ehkä uskalletaan oikein tutkia akateemisesti muutaman vuosikymmenen päästä.
toissa perjantaina kirjoitti:
2 tuntia kävelyä kaupungilla "nähtävyyksiä" katsellen.
Lounas
2 tuntia kävelyä kaupungilla "nähtävyyksiä" katsellen.
Kahvi
2 tuntia puistossa ohjattua jumppaa ja ryhmäytymisleikkejä.
Mä olisin tykännyt tämmöisestä. Ihan rentoa.
Osallistuimme työporukalla juoksutapahtumaan, jossa oli tarkoituksena juosta porukalla tietty matka viestinä. Varmasti tapahtuman tarkoituksena on rohkaista terveellisiin elämäntapoihin ja parantaa ryhmähenkeä. Ei toiminut meidän työpaikalla. Toksinen esimies otti ihmisten juoksusuorituksista aikaa ja naureskeli, jos joku juoksi osuutensa liian hitaasti. Pomon klikkiin kuuluneet pari muuta sporttailijaa lähtivät nälvimiseen mukaan. Lopulta osa kieltäytyi kokonaan juoksemasta, kun eivät halunneet joutua naurunalaisiksi.
Naisvaltaisella alalla miehenä työskentelevänä mulle on aina tarjolla jotain ihme jumppaa, kylttyyriä tyyliin baletti, Zumbaa tai keskivartalon vahvistamista....huoh,.
Huomenna joudun menemään firman pakolliseen seminaariin...eikä kyllä huvittaisi ollenkaan. Olin puoli vuotta sitten firman pikkujouluissa ja sieltäkin lähdin melko nopeasti pois. Miten voisin välttää tuon huomisen? Nouseeko tupakanpuruja syömällä kuume?
Parasta olis kun sais pieninä porukoina tehdä ihan mitä itse haluais. Käydä ratsastamassa, pitsalla tai vaikka elokuvissa.
Uintiin, saunomiseen, patikointiin, tanssiin jne perustuvat aktiviteetit.
Vierailija kirjoitti:
Eipä noita kyllä ole. Olen timmissä kunnossa oleva nuorehko mies, joten fyysiset hommat eivät ole mikään este. Päinvastoin, on kiva vaihtaa kauluspaita kireään t-paitaan ja vähän esitellä työpaikan naisille hauista ;)
Luulvat sua hinttariksi, tosimiehet ei keimaile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteissaunomiset ja paljuilut - mulle ihan no go. Kouluaikojen pukuhuonekiusaamisesta johtuen en pysty menemään muiden naisten kanssa saunaan tai pukuhuoneeseen saatikka sitten paljuun.
Työkaverit ei ymmärrä tätä. Parin viikon päästä olis yhden tyypin läksiäiset, saunaa ja paljua akkaporukalla.
Ei pysty, ei kykene, anteeksi.
Nää milleniaalit saa ihan kauhusta sekaisin kun tulee työpaikan illanvietossa sekasaunan vuoro. Kuitenkin ysärillä oli sekasaunat joka työpaikan illanistujaisissa.
Vedä pervo tumppuus!
Totta se on. Kyllä aiemmin sanottiin ihan sujuvasti eri ikäisten kesken. Kerran yksi pomo ei tahtonut pikkujouluja puusaunaan, koska ei tahtonut olla alasti. Ei tällainen aiemmin ollut kenellekään mikään ongelma. Tämä omituinen saunomisen ja alastomuuden seksualisoiminen on tullut ihan viime vuosikymmeninä ulkomailta.
En tiedä millaisissa työpaikoissa olet ollut mutta mä voin 40 vuoden työkokemuksella kertoa, että miellä ei niin yhdelläkään vuosikymmenellä ole ollut sekasaunaa.
Firmalla on hulppeat saunatilat ja naiset saunovat ensin koska kaikki haluavat saunomisen jälkeen laittaa hiukset ja meikata. Sillä välin saunovat miehet.
Aika paha oli kun sairaalan osaston kaikki työntekijät lähti virkistyspäivän viettoon ja me sairaalahuoltajat saatiin virkistyspäivän kunniaksi kerrankin rauhassa siivota osastoa :) Sama työnantaja kuitenkin kaikilla ja kaikki yhtälailla sen paikan työntekijöitä. Mutta eihän sairaalahuoltajat voineet lähteä virkistymään, kun pitäähän sitä nyt aina olla siivoamassa. Oli kyllä sinänsä ihan kiva päivä, kun osasto oli tyhjä ja ostettiin omat karkit ja sipsit ja pestiin rauhassa ikkunoita ja sulatettiin pakastimia jne :D lähdettiin ajoissa kotiin
Sama toistui joka vuosi. Olin siellä opiskelijana töissä.
Kaikki missä täytyy esiintyä uima-asussa tai alasti työkaverien seurassa, eli kylpytynnyrit ja saunomiset ja muut vastaavat. Ällöttää ajatus että pitäisi lillua samassa vedessa joidenkin kollegojen kanssa - yök! Tykkään kyllä saunomisesta ja uimisesta ym. mutta teen sen mieluiten ihan omassa kaveriporukassa, en niiden kanssa, joiden kanssa teen töitä.