Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nöyryyttävimmät työpaikan virkistäytymispäivät

Vierailija
13.02.2020 |

Oma ykkönen on eräs virkistyspäivä, jossa piti osallistua naurujoogaan. Siinä sitten kuljettiin salia ympäri kädet vatsalla hokien "hoh-hoh hoh-hoh hoo".

Kommentit (1206)

Vierailija
861/1206 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuo, joka kirjoitti kunnan virkistyspäivästä. Jäi sanomatta, että en ymmärrä oikein, mitä virkistävää makkaranpaisto ja limun juominen n kolmen tunnin ajaksi on nykypäivänä. Kunta maaseutukunta, jossa muutenkin pääsee rannoille paistamaan makkaraa. Kaljoja ei tietääkseni ollut ostettu ollenkaan (paitsi ehkä pomon takakonttiin) ja useimmat ajoivat omaa autoaan, että pääsee sieltä suoraan pois ilman koukkausta jonkun kautta. Onko saunominen ja makkaranpaisto jotenkin hauskaa työaikana?

Kysyin miten meni? Vastauksia olivat silmien pyörittely ja käsien ja olkapäiden nostelu ja heiluttelu.

Kunnasta oli valittu yksi kansanedustaja, joka oli lupautunut pomon pyynnöstä esittelemään Eduskuntatalon. Siinä kohtaa kysyin heti milloin tapahtuma on, se oli vielä työajan jälkeen, ja ilmoitin etten pääse kuoroharrastukseni vuoksi. Oli tulossa konsertti. Sinne joutui sitten muutama lähtemään. Tän kansanedustajan tunsin muusta yhteydestä eikä se Eduskuntatalo mua juuri kiinnostanut. En joutunut pomon kanssa tästä painimaan, kumma kyllä.

Kun puoli vuotta oli täysi, pomo tiputti mulle työtodistuksen sanomatta mitään. Myöskään minä en edes kiittänyt.

Vierailija
862/1206 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei ole enää aikuisia ihmisiä.

Olen samaa mieltä. Käytöstavat ovat unohtuneet. Ei minkäänlaista toisen ihmisen arvostamista ja yhteistyötaitoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1206 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä suoraan nöyryyttävää eikä virkistyspäivä mutta edesllisessä työpaikassani meillä oli pakollisia tietokilpailuja kerran viikossa. Ja nämä tietokilpailut järjestettiin vain jotta meidän besserwisser-toimitusjohtaja saisi mahdollisuuden päteä ja osoittaa kaikille miten älykäs hän on. Hän kysyi kysymykset ja hän myöskin vastasi niihin.  Muiden tehtävä oli seurata hiljaa vierestä kun maailman ylivoimaiseti älykkäin ihminen osoitti kaikille miten paljon hän tietää kaikesta. Vieläkin tunnen suurta myötähäpeää tästä.

Siis oikeesti, v*ttu miten hirveissä työpaikoissa ihmiset on. Ei ihme että masennus on meidän kansansairaus ja huumeita käytetään kuin viimeistä päivää! Eihän tollasta kestä muuten.

Vierailija
864/1206 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aika erilaista olla tuollaisessa mukana kun kaikki on nuoria tai sen mielisiä. Aika usein se on mennyt juopotteluksi ja naimiseksi tuollaiset ja tietenkin kaikki kliseet kuten saunomiset, keilaukset yms yms. Nyt keski-ikäisenä en kyllä enää pysty, kroppakin vähän eri kuin silloin joskus.

Vierailija
865/1206 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiaanimusiikki soimaan ja liikkumaan sen rytmissä. Jäi väliin😂

Vierailija
866/1206 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin jossain vaiheessa pienessä firmassa päällikkönä ja pomo antoi budjetin järjestää tykypäivän.

Kysyin kaikilta kuudelta mielipidettä mikä kiinnostaa. Hain lähinnä ajatuksella, että löytyy jotain hauskaa mitä kukaan heistä ei ole kokeillut. Oltaisiin sitten samalla viivalla oli se mitä tahansa.

Lopulta löyty kartinkiajot hallissa.

Päivä koitti niin osa tuli myöhässä.

Ajettiin pari tuntia kilpaa aika-ajoineen. Tämän jälkeen vein porukan syömään viimeisen päälle ruuat.

Mitään eikä ketään pakotettu, eikä painostettu osallistumaan.

Harmi vain että jälkeenpäin kuului napinaa, että olisi vaikka ratsastamaan menty.

Rahaa paloi parisataa henkeä kohti. Ja paikalla ollessa tuntui olevan hauskaa. Mutta todellisuus oli sitten jotain muuta. Kitinää tuntui jatkuvan turhan pitkään.

Vuoden päästä alettiin kyseleen mitä tänä vuonna.

Tilattiin pomon kanssa mäkkäriltä happymealit porukalle ja annettiin kaksi tuntia vapaata tehdä ihan mitä lystää.

Eli tykyn tarkoitus ei välttämättä ole olla tekemistä mistä kaikki tykkää, tai yhdistää porukkaa henkisesti.

Ajatus saada jotain muuta ajateltavaa kuin pelkkä työ. Jonkun tutkimuksen mukaan vähentää loppuun palamisen riskiä.

Ja jos henkilökunta ei sitä ymmärrä ilman selittämistä, niin järjestäköön itse mieleisensä tykyn.

Vierailija
867/1206 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihmisillä ikäviä kokemuksia. :O Meillä on pari kertaa vuodessa tyhy, aina työaikaan eli päivällä, kuljetukset järjestetty ja kivoja aktiviteetteja (melonta, kirkkovene, kiinnostava luento, kävelyä, joogaa, museo, kalastus, hiihto, pakopeli, frisbeegolf...). Aina on monta vaihtoehtoa ja on voinut myös tehdä omatoimisesti jotain, esim. käydä kävelyllä, jos muut jutut eivät innosta.

Viimeksi harmittelin, kun reissuun meni yli 8h ja kirjata sai vain 7,5h työaikaa. Noh, ehkäpä olen nyt muiden kokemuksista luettuani vain kiitollinen, että homma meillä pelaa ja tyhyissä on aina kivaa. Meillä ei tietääkseni myöskään kiusata ketään, vaan kohdellaan kaikkia reilusti.

Vierailija
868/1206 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

virkistyspäivä vapailla. nokian renkaat

Vierailija
869/1206 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kohta olet vanha, eikä susta tai sun pikkuisesta hauksiesta kukaan välitä senkään vertaa kuin nyt. 

Vierailija
870/1206 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipa kerran 90-luvulla .

Savonlinnassa erään suurehkon työpaikan TYKY-naiset ideoivat, että kaikki ovat tykypäivänä merirosvoja. Ajoimme vesibussilla yhtiön saareen ja kaikille oli lainattu teatterista vanhoja vaatteita ja silmälappuja, joihin kukin yritti  sonnustautua arvotun "parin" avustamana . 

Perillä tämä rääsyläisjoukko ohjattiin sisätiloihin, jossa katsottiin perinteiset myyntiosaston kalvot aggregaatin säksättäessä virtaa piirtoheittimen tarpeisiin.  Ilta päättyi perinteiseen kännäilyyn, mutta vielä tänä päivänäkään en ymmärrä sitä Pirates-teemaa. 

Kaduttaa vieläkin, kun ´tuli mentyä sinne

Vierailija
871/1206 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset tyypit näitä on järjestämässä? Pätemisenhaluiset? Vallanhaluiset? Huvittelunhaluiset? Ekstrovertit? Puolisonsa kanssa menemisistä kisailevat?

Järkyttävää kaikenkaikkiaan joka tapauksessa.

Vierailija
872/1206 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuipa kerran 90-luvulla .

Savonlinnassa erään suurehkon työpaikan TYKY-naiset ideoivat, että kaikki ovat tykypäivänä merirosvoja. Ajoimme vesibussilla yhtiön saareen ja kaikille oli lainattu teatterista vanhoja vaatteita ja silmälappuja, joihin kukin yritti  sonnustautua arvotun "parin" avustamana . 

Perillä tämä rääsyläisjoukko ohjattiin sisätiloihin, jossa katsottiin perinteiset myyntiosaston kalvot aggregaatin säksättäessä virtaa piirtoheittimen tarpeisiin.  Ilta päättyi perinteiseen kännäilyyn, mutta vielä tänä päivänäkään en ymmärrä sitä Pirates-teemaa. 

Kaduttaa vieläkin, kun ´tuli mentyä sinne

Kuulostaa lähinnä siltä että joku on jämähtänyt teinivuosiinsa ja luulee että kaikki hauskanpito tarkoittaa penkkareita.

Vierailija
873/1206 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka koronasta ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin sellaisen hyvän muutoksen se on tehnyt työpaikoilla, että kaikki paskantärkeät ja turhat kokoukset ja typerät tyky päivät ovat jääneet pois.

Vierailija
874/1206 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alentavin tykypäivä oli varmaan kaupungin virastossa, jossa tein työttömäksi jouduttuani puolen vuoden määräaikaisuuden. Osastosihteeri piti minua kilpailijanaan, varsinkin kun olin paremmin koulutettu. Tyky-päivä oli tulossa (ei mitåån ryyppäämistä vaan päivätilaisuus, kaupungin hommissa kun oltiin). Kysyin osastosihteerilä, että menevätko ihmiset sinne, kun kyseessä oli meidän ja muutaman muun osaston yhteinen juttu. Vastauksena sain, että ei kai se ketään kiinnosta, ei sinne varmaan monikaan ole lähdössä.

No en sitten lähtenyt. Vietin päivän tyhjässä toimistossa, koska kaikki olivat viettämässä nättiä kesäpäivää ulkona. Minua pidettiin sen jälkeen omituisena ja epäsosiaalisena kun en halunnut osallistua. Osastosihteeri siis valehteli jotta en lähtisi mukaan. Sillä lailla. Olin iloinen kun määräaikaisuus päättyi.

Vierailija
875/1206 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävin oli veso, kun olin aloittamassa työtä sivutuntisena tuntiopettajana. Ikävän siitä teki, että minulle luvattiin päivältä palkka, jota ei sitten maksettukaan. Jälkikäteen selitettiin, että luultiin, että maksetaan, mutta ei sivutoimiselle ei makseta kuin opetustunneista.

Vierailija
876/1206 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok ravntolaruokailu ja alkoholia vapaasti. Sitten Linnanmäelle johon kaikille oli varattu yksi laitelippu Kingiin. Yhdellä tuli paskat housuun kun maha täynnä ruokaa ja kännissä meni sinne. Itse lähdin tuossa kohtaa kotiin. Terveydenhuollossa tuollainen virkistyspäivä siis.

Vierailija
877/1206 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellakin on hauskaa vielä kun jalat vie päätä, sitten kun vähän vanhenee niin jossainvaiheessa yleensä tapahtuu muutos ja pää rupeaakin viemään jalkoja, siinävaiheessa myös hauskuus saattaa ruveta rakoilemaan, tähän ikävään ilmiöön ratkaisuna tykypäivät tai illanistujaiset, joissa juodaan sen verran, että jalat vievät taas mukavasti päätä. Jaksaako tuollaista vanhemmalla iällä? Ja onko kuinka tarpeellista?

Vierailija
878/1206 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään mitään hyvää sanottavaa virkistäytymipäivistä? En ole mikään liikuntaihme enkä nauti kilpailullisista lajeista muttanpystyn toki osallistumaan kävelyyn.

Ja minusta on ollut kova tutustua työpaikan ihmisiin. Tullut monta uutta tuttua vaikken sen sosiaalisempi olekaan ja itse asiassa on sieltä kerran pikaromanssikin syntynyt.

Meillä on kyllä vain työpäivän mittaisisia virkistyspäiviä ja arkena, niin että viikonloppua ei tarvitse käytttää.

Mukavaa oli käydä kirkkovenesoudussa ja syömässä. Aktiviteetti oli sellainen, ettei heikot ja lihavat (kuten minä) joutuneet spottivaloon ja riitti, että teki parhaansa yksilönä ja tiimin yhteisvoimalla edettiin.

Ruokakin oli hyvää.

Mä jouduin kerran kirkkovenesoutuun ja siinä vedettiin veren maku suussa kilpaa toisen veneen kanssa. Aivan kaameaa. Polvivamma aktivoitui ja vaivaa itse asiassa vieläkin kun siitä hel vetin-purkista ei päässyt poiskaan. Harkitsin kyllä hyppäämistä järveen vaatteet päällä. Tämä luonnollisesti yllätysnumerona joten aivan epäsopivat vaatteet päällä.

Vierailija
879/1206 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä suoraan nöyryyttävää eikä virkistyspäivä mutta edesllisessä työpaikassani meillä oli pakollisia tietokilpailuja kerran viikossa. Ja nämä tietokilpailut järjestettiin vain jotta meidän besserwisser-toimitusjohtaja saisi mahdollisuuden päteä ja osoittaa kaikille miten älykäs hän on. Hän kysyi kysymykset ja hän myöskin vastasi niihin.  Muiden tehtävä oli seurata hiljaa vierestä kun maailman ylivoimaiseti älykkäin ihminen osoitti kaikille miten paljon hän tietää kaikesta. Vieläkin tunnen suurta myötähäpeää tästä.

Ai hittto, ollaankohan me oltu samassa työpaikassa..? 😂

No tuskin, mutta myös mun ex-pomo oli Suomen pahin besserwisser ja pätijä. Tykkäsi myös kommentoida työntekijöidensä siviilielämää ja aina näpäyttää sanallisesti kun sai pienenkin mahdollisuuden.

Vierailija
880/1206 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok ravntolaruokailu ja alkoholia vapaasti. Sitten Linnanmäelle johon kaikille oli varattu yksi laitelippu Kingiin. Yhdellä tuli paskat housuun kun maha täynnä ruokaa ja kännissä meni sinne. Itse lähdin tuossa kohtaa kotiin. Terveydenhuollossa tuollainen virkistyspäivä siis.

Tämä nousee kyllä top kolmoseen tämän ketjun tarinoista. 😂 Oli varmasti elämys!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi