Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen irtaantumaan raadollisesta suhteesta? Olen niin ahdistunut, jopa peloissani. Inhoan itseäni.

Vierailija
12.02.2020 |

Viha on kääntynyt minuun, toisinaan tunnen vihaa myös miestä kohtaan. Elämä on harmaata ja ottaa päähän valinnat joita olen tehnyt suhteen aikana. En ole elänyt itselleni vaan toisen ehdoilla.
Suhde etenkin liian nopeasti, yritin jarrutella useaan otteeseen mutta lopulta aika vain vei ja heittäydyin tilanteeseen.

Mies kiusaa, mitätöi, pitää itseään mahtavana saaliina ja sitten taas epäilee jäänkö vai en, kehuu naisilla joita riittäisi, uhkailee lähes joka viikko erolla tai vihjaa jotain ympäripyöreää suhteemme jatkuvuudesta ja nauraa päälle. Silittää ja sanoo, etten saa loukkaantua.
Haluaa hyötyä minusta aika selvästi. Kuten kotityöt, seksi yms.
Mies on alkanut etoomaan, se kaikki kura mitä sieltä suusta tulee ja hämmentää. Vaikea suhtautua kun kaikki pitäisi ottaa kuin ei mitään.

Sitten on toinen puoli.
Uskoo minuun, kehuu paljon, antaa läheisyyttä, huomioi seksissä, lahjoo taloudellisesti(tosin ei hyvä juttu enää), tekee paljon töitä ja haluaa tulevaisuuden kanssani saman katon alla.

Mutta minä en voi luottaa mihinkään. Käytös on niin ristiriitaista ja ahdistaa, mieleni on sekaisin.
Olen yrittänyt olla hyvä hänelle mutta myös puolustautua tilanteissa joissa mitätöi.
Kaikki menee kuitenkin lopulta huumorin piikkiin ja minun herkkyyteen tai sitten mies sanoo, ettei edes ymmärrä loukkaavansa, eikä minun tule välittää.
Silti joskus naureskelee ja sanoo että kiusaa minua ja silti aina palaan.
Hiton ylimielistä käytöstä.
Toisena hetkenä taas anteeksipyyntöjä ja että enhän lähde hänen luotaan.

Tämän miehen myötä työkuvioni ovat menneet sekaisin, päihteitä kuluu luvattoman paljon(mies ei halua lopettaa vielä vaan haluaa olla viihteellä vapaat) ja minäkin olen sitten keventänyt ajatusmaailmaani.
Nyt tosin en tahtoisi enää, koko terveys menee ja tämä on todella paskaa koska tuntuu, etten osaa päättää enää mitä mieltä mistään asiasta olen.
Olenko itse sekaisin ja liian tuomitseva tai herkkä.

Ahdistaa kun mies laittaa viestiä kun on ikävä jne. Asumme siis erillämme ja aika kaukana toisistamme.
Pelkään jotain, mies on niin arvaamaton ja toisaalta joskus en usko, että hän on oikeasti paha, pelkästään vaan väsynyt ja masentunut ja purkaa sitä minuun.
Käytös on niin ailahtelevaa..

Kommentit (424)

Vierailija
421/424 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun tää ketju nostettu esiin. Saa luettua tätä ainakin lohtua siitä ettei ole ainoa narsistin yliajama ja hyväksikäyttämä.  Onko mitään normaalia suhdetta enää olemassakaan missä ei tulisi satutetuksi? Tuntuu ettei ole tai ei vaan osu omalle kohdalle.

Vierailija
422/424 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bee-Viimeisiä sanoja-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/424 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä pyritään eroon keskimäärin seitsemän kertaa ennenkuin pääsee eroon. Mutta ei tarvi niin montaa, vaan päätä se on kerrasta poikki ja lukitse päätös. Yleinen vika on jäädä odottamaan kiusaajan lupaa eroon, ja sitähän ei tule. Tärkein on se päätös: feidaat hänet. Et enää vastaa etkä avaa. Et ole hänelle mitään velkaa. Jos hän huomaa että yhtään yrität irtautua, hän on valppaana esittämässä ihanaa. Se kylmä-kuuma peli on se temppu millä taas jatkat. Mutta sinun täytyy tunnistaa tuo kuvio. Hän on kiva vain jotta saa jatkossakin hyödyntää sinua. Se että näkee sut ahdistuneena on sille voimanlähde. Mitätön tuntee itsensä vahvaksi kun olet hänen määrättävissä. Mutta et ole enää. Päätä ja lukitse päätös. Mitä pidempään olet noin sitä pidempään toipuminen kestää. Kaikki eivät toivu koskaan.

Vierailija
424/424 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin se vaan taitaa olla ettei kukaan voi meitä opettaa eikä ihminen opi edes toisten virheista, itse ne on tehtävä. Jos parikymppisellä olisi viisikymppisen tieto ja ymmärrys, näitähän ei tapahtuisi."

Kyllä viisikymppinenkin näihin erehtyy.

Tai ainakin minä, kun historiasta löytyy muitakin henkisesti/fyysisesti väkivaltaisia. No oikeastaan, ei yhtään kilttiä löydykään.

Oli kotonakin väkivaltaa. Olen esim. 14-vuotiaana yrittänyt puhua äidilleni erosta ja vienyt yleisöpuhelimesta soittamaan lääkärille jotta saisi todisteet väkivallasta ja pääsisi eroon.

Silti en näköjään ole oppinut. Sain selkääni viimeksi tiistaina.

Nyt se on loppu. Ja enää en yhteenkään suhteeseen lähde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi