Kuvaile Joulu, joka on ollut elämäsi tähän astisista jouluista kaikkein onnellisin? Entä onnettomin?
Joulusta keskusteleminen on mukavaa ajanvietettä, mukavaa tunnelmointia. :-)
Kommentit (9)
Onnettomin on ollut se joulu, kun sain aatonaattona keskenmenon. Onnellisin pari vuotta myöhemmin, kun perheessä oli puolivuotias vauva viettämässä ensimmäistä jouluaan.
Onnellisin oli ensimmäinen isän kuoleman jälkeen, onnettomia oli kaikki ennen sitä
Joulukuu 2017
Täydennän. Onnellisin ja Kaunein. Muistoissa.
Onnettominta joulua ei ole ollut, kaikki ovat olleet onnellisia.
Onnellisin joulu oli luultavasti se kun saatiin veljen kanssa joululahjaksi Super Nintendo ja Donkey kong country peli.
Varmaan joku lapsuuden jouluista. Tykkäsin tosi paljon sukuloida kun olin pieni. Kummitädin luona oli aina kiva tunnelma pukkeineen ja kuusineen. Myös tädin luona maalla viihdyin, siellä oli monta serkkua. Aikuisuuden jouluihin on liittynyt tosi usein henkistä taakkaa.
Jokainen joulu on hyvä, ellei kukaan läheinen ole juuri kuollut. Adventtivainaja on synkkä juttu.
Joulut eivät tunnu onnellisilta koskaan,mutta ne ovat tasaisesti olleet leppoisia ja helppoja. Ehkä onnellisimman hetken koin työssäni joulun ajan työvuorossani. Minun piti mennä töihin toiseen hotelliin aattoillaksi, mutta kukaan ei muistanut tulla hakemaan minua. Etäisyyttä oli noin 50 km. Soitin pomolle, soitin siihen toiseen hotelliin, monta kertaa, mutta kukaan ei vastannut. Se oli outoa, joten jätin tekstiviestejä, soittopyyntöjä, eikä kukaan sittenkään ottanut yhteyttä. Asuin firman pikkuisessa pihamökissä, aika surkeassa, ja lähdin kaivelemaan ruokaa firman keittiöstä ( jouluksi ei otettu päätaloon asukkaita). Löysin vanhoja jätskituutteja pakkasesta ja näkkäriä kaapeista. Söin niitä surkeana, itsesäälin vallassa, mutta kun katsoin päätalon takkahuoneen ikkunasta näin muutaman tunnin päivän lopksin auringonlaskun monissa väreissä. Samaan aikaan tuli telkusta joulurauhan julistus ja koin oloni hyvin onnelliseksi. Menin jonkun tunnin kuluttua nukkumaan ja kuorsasin seuraavaan aamuun klo viiteen, jolloin pomo muisti tulla hakemaan töihin.
Entä sinun?