Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmeen keskikoulu?

Vierailija
11.02.2020 |

Varsinkin jo vanhemmat ihmiset puhuvat välillä keskikoulusta. Itse olen sanonut, että tuo sana ei kerro itselleni sitten yhtään mitään. Kertoisiko joku, että mikä ihmeen keskikoulu?

Kommentit (285)

Vierailija
281/285 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaa peruskoulun luokkia 5-9.

Olen syntynyt vuonna 1960 ja viimeisiä ellei viimeinen ikäluokka joka ei käynyt yhtään peruskoulua.

Peruskoulun ensimmäinen ikäluokka on syntynyt 1963, pohjoisessa. Keskellä Suonea ensimmäiset 1964 ja etelässä 1965 olivat ensimmäiset ikäluokat peruskoulussa. 

Vierailija
282/285 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt vuonna 1960 ja viimeisiä ellei viimeinen ikäluokka joka ei käynyt yhtään peruskoulua.

Peruskoulun ensimmäinen ikäluokka on syntynyt 1963, pohjoisessa. Keskellä Suonea ensimmäiset 1964 ja etelässä 1965 olivat ensimmäiset ikäluokat peruskoulussa. 

Mun pikkuveli synt 1962 on käynyt peruskoulun (nimenomaan suorittanut siis peruskoulun oppimäärän). Tämä keskellä Suomea, joten Lapissa jo ennen tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/285 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyrkinyt keskikouluun ja käynyt sen. Onnekseni ko. paikkakunnalla oli täysin ilmainen kunnallinen keskikoulu = oppikoulu. Olin/opiskelin siellä vuodesta 1962/63 vuoteen 1966/67 eli 5 vuotta (kansakoulun 4. luokan jälkeen). Ko. kunnalliset koulut taisivat olla poikkeuksia, ehkä joitain kokeiluja... - Yritin juuri etsiä tarkempia tietoja, mutta eipä oikein löydy...

Vierailija
284/285 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko noin tyhmä oikeesti!

Vierailija
285/285 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juuri saman ikäinen ja ehdin käydä vuoden peruskoulua (siirryin siis keskikoulun neljänneltä peruskoulun yhdeksännelle). Sain kuitenkin käydä koko keskikoulun keskikoulun opintosuunnitelman mukaan, joten en käytännössä ole käynyt päivääkään peruskoulua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi