Tuloreksiteri on viivästyttänyt ansidonnaisen maksua ja tämän takia me ei päästä hiihtolomareissulle :(
Olen siis lapsen yh ja ansiosidonnaisen hakemuksen olen laittanut menemään 12 päivää sitten, enkä vieläkään ole saanut korvausta.
Onko tosiaan niin, että minun pitää odottaa tuota maksua?Olen soittanut työttömyyskassaan ja eivät voi laittaa ketään jonon ohi tasa-arvosyistä. Onko mikään taho, joka voisi meitä auttaa, jotta lomasuunnitelmat eivät peruuntuisi?
Kommentit (43)
Et sitte tienny jo aikaa sitten et hiihtoloma tulee? Rahaa sivuun ajoissa ni ei tarvi nillittää.
Vierailija kirjoitti:
Et sitte tienny jo aikaa sitten et hiihtoloma tulee? Rahaa sivuun ajoissa ni ei tarvi nillittää.
Kiitos vinkistä. Laittaisin kyllä sivuun jos olisi mitä laittaa.
Opettajien työttömyyskassan maksut ovat yli kaksi viikkoa myöhässä. Vuoden loppuun ansiosidonnainen tuli aina n. viiden päivän viiveellä.
Vierailija kirjoitti:
Nää on kyllä aina niin mahtvia kommentteja.
Se on vähän sama kun menisi leipäjonossa oleville urputtamaan, että oisko kannattanut miettiä aiemmin.
Missä on ihmisten myötätunto?
Matkustaminen on perseestä. Kotona on paljon kivempaa. Käyttäkää rahaa paikallisten (suomalaisten!!) yrittäjien tuotteisiin.
Mikä oletus on että lomalla pitää lähteä aina pois kotoa ja tuhlata rahaa?
Saisivat palkata niitä käsittelöitä riittävästi ettei ihmisten tarvi joutua pulaan.
Vierailija kirjoitti:
Oliko ensimmäinen hakemus?
no ei ollut ensimmäinen hakemus.
Vierailija kirjoitti:
Matkustaminen on perseestä. Kotona on paljon kivempaa. Käyttäkää rahaa paikallisten (suomalaisten!!) yrittäjien tuotteisiin.
Niin no jos olisi edes kotona varaa siihen ruokaan olisi mukavaa.
Lapsille myös kiva yllätys: ei mennäkään sinne kylpylään, matkustaminen on niin yliarvostettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakemusta jättäessä et lukenut ilmoitusta käsittelyajoista?
Ne löytyy ihan etusivulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille myös kiva yllätys: ei mennäkään sinne kylpylään, matkustaminen on niin yliarvostettua.
Eikö nuo kulut voisi maksaa jollain kortilla? Niissähän on kuitenkin väh 30 päivän koroton maksuaika ja rahaa tulee varmasti ennen sitä.
Myötätunto? Nyt odotetaan korvauksia että pääsee muutamaksi päiväksi reissuun. Ihanan mukava ja rentouttava loma miettien ja tietäen että seuraavat 3 viikkoa taas prse auki. Mistä rahat siihe. JEE
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nuo kulut voisi maksaa jollain kortilla? Niissähän on kuitenkin väh 30 päivän koroton maksuaika ja rahaa tulee varmasti ennen sitä.
Miksi ei pikavippiä? Rahaa saa taikaseinästä ja sitä ei tarvitse maksaa takaisin.
Oikeesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakemusta jättäessä et lukenut ilmoitusta käsittelyajoista?
Ne löytyy ihan etusivulta.
Kuten sanoin, joulukuuhun asti ansiosidonnainen on tullut n. viiden päivän viiveellä. En osannut odottaa, että yhtä äkkiä se viive onkin yli kaksi viikkoa.
En olisi mitenkään voinut saada säästettyä rahaa tammikuun aikana. Tulorekisterin käyttö tuli voimaan vasta tammikuussa 2020.
Siis joku oikeasti ehdottaa työttömälle pikavippiä.
Entäpä se mahdollisuus, että opettajien työttömyyskassa huolehtisi maksuista ajallaan. Onko tuollainen yli kahden viikon odotusaika edes laillista?
Kysy diakonialaitokselta tai hope ry:stä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei pikavippiä? Rahaa saa taikaseinästä ja sitä ei tarvitse maksaa takaisin.
Oikeesti?
Noh, itse ostan kaiken Norwegianin Visalla, eikä siitä tule minulle senttiäkään lisäkuluja missään vaiheessa ja kaupan päällä saan lentopisteitä. Mulla on tilillä kyllä rahaa, mutta yhtälailla kortti sopii maksamisen siirtämiseen, jos rahaa ei tilillä juuri nyt ole.
Tuolla ei ole mitään tekemistä pikavippien kanssa.
En minäkään pääse hiihtolomareissuun vaikka olen töissä täysipäiväisesti. Joten älä nillitä vaan mene töihin.
Itkuntihruiset lasten silmät.
Ei Ytk:ssa ainakaan ole viivästynyt kertaakaan.