Pitäisikö palauttaa rahta? (Tori.fi kaupat)
Myin viime viikolla useamman keräilykortin naiselle ja nyt hän laittoi viestiä, että ovat kuulemma feikkejä ja haluaa rahat takaisin, lähettää sitten kortit minulle takaisin.
En todellakaan tiennyt jos olivat, en edes tiedä aidon ja feikin eroa, kun näitä kortteja löytyy monia erilaisia, osa on hologrammeja ja osa ei.
Laitoin kuitenkin ostajalle jokaikisestä kortista kuvan edestä ja takapuolelta, että sai tarkistaa niiden kunnon ja hyväksyä kaupan, pitääkö minun nyt oikeasti palauttaa rahat hänelle ja toivoa, että saan rahat takaisin? En haluaisi palauttaa rahoja ja todeta, ettei hän lähettänyt kortteja takaisin, mutten kyllä halua mitään rikosilmoitustakaan niskaani.
Epäilen kyllä huijauksen mahdollisuutta, koska hänen kanssaan oli hieman haastavaa käydä kauppaa.
En ole vielä vastannut hänelle, joten mitä teen? Jos en suostu kauppojen purkuun, mitä tapahtuu jos hän tekee rikosilmoituksen? Laitoin kuitenkin hyvät kuvat hänelle ennen ostopäätöstä korteista.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
rarehanu kirjoitti:
Mistä olet nämä keräilykortit ostanut kun et tiedä onko ne aitoja vai ei ole?
Nämä ovat minun ja miehen lapsuudesta ja niitä ostettiin pitkälti R-kioskeilta. Suurin osa on mieheni kortteja, eikä hän muista mistä kaikkialta niitä hänelle on ostettu.
Ap
Vaikea uskoa, että ne silloin on kopioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi uhkailu:
"Niin, näin kuvat mutta olivat vaikea erottaa. Oletko tietoinen että piraatti tavara on laissa kielletty eikä sitä saa myydä, jolloin myyjä on vastuussa tuotteesta kun se ei ole aito."
En aio enää vastata, senkun uhkailee, mutta jos oli vaikea nähdä kuvista, miksei pyytänyt lisää kuvia? Olin ilmoitukseenkin kirjoittanut, että lisää kuvia saa tottakai pyytämällä, vaikka pyytämättäkin aina laitoin kuvat.
Ap
Sun olisi pitänyt pystyä todistamaan tuotteiden aitous ennen myyntiin laittamista. Sympatiat on kyllä ostajan puolella, joka on tässä aivan oikeassa ja jota ap on huijannut rikkomalla sääntöjä.
Ole vaiti kun et mitään ymmärrä. TAHALLINEN piraattitavaran myynti on kielletty, mutta mistäpä tavallinen ihminen voi kaiken tarkistaa. Mitään sääntöjä ei ole rikottu.
Enkä tosiaan näillä saa mitään rahallista hyötyä, pikkuhiluja silloin tällöin, yritän vain myydä pois nurkista pyörimästä nämä.
Ap
Mitä kortteja nämä olivat, ap? Pokemon? Jääkiekko? MtG?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rarehanu kirjoitti:
Mistä olet nämä keräilykortit ostanut kun et tiedä onko ne aitoja vai ei ole?
Nämä ovat minun ja miehen lapsuudesta ja niitä ostettiin pitkälti R-kioskeilta. Suurin osa on mieheni kortteja, eikä hän muista mistä kaikkialta niitä hänelle on ostettu.
Ap
Vaikea uskoa, että ne silloin on kopioita.
Näinpä, tuskin nyt kaupoissa myivät väärennöksiä?
Ap
Pelimiäs kirjoitti:
Mitä kortteja nämä olivat, ap? Pokemon? Jääkiekko? MtG?
Pokemon-kortteja.
Ap
Pelimiäs kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi uhkailu:
"Niin, näin kuvat mutta olivat vaikea erottaa. Oletko tietoinen että piraatti tavara on laissa kielletty eikä sitä saa myydä, jolloin myyjä on vastuussa tuotteesta kun se ei ole aito."
En aio enää vastata, senkun uhkailee, mutta jos oli vaikea nähdä kuvista, miksei pyytänyt lisää kuvia? Olin ilmoitukseenkin kirjoittanut, että lisää kuvia saa tottakai pyytämällä, vaikka pyytämättäkin aina laitoin kuvat.
Ap
Sun olisi pitänyt pystyä todistamaan tuotteiden aitous ennen myyntiin laittamista. Sympatiat on kyllä ostajan puolella, joka on tässä aivan oikeassa ja jota ap on huijannut rikkomalla sääntöjä.
Ole vaiti kun et mitään ymmärrä. TAHALLINEN piraattitavaran myynti on kielletty, mutta mistäpä tavallinen ihminen voi kaiken tarkistaa. Mitään sääntöjä ei ole rikottu.
Et sitten osaa lukea Tori.fin sääntöjä?
Laittomien piraattikopioiden tai väärennettyjen merkkituotteiden ilmoittaminen ei ole sallittua Tori.fi-palvelussa. Merkkituotteita myydessään ilmoittajan on pystyttävä todistamaan, että myytävät tuotteet ovat alkuperäisiä. Jäljitelmätuotteiden myynti on siis laitonta.
Älä palauta rahoja. Todennäköisesti yrittää kusettaa rahat takas vaan ja kortteja et saa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Enkä tosiaan näillä saa mitään rahallista hyötyä, pikkuhiluja silloin tällöin, yritän vain myydä pois nurkista pyörimästä nämä.
Ap
Etpä ole tainnut tehdä tässä mitään väärin, mutta jatkossa voi olla hyvä laittaa ilmoitukseen selkeästi, ettet tiedä aitoudesta. Sitten ei ainakaan tule kinaa kenenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Etpä ole tainnut tehdä tässä mitään väärin, mutta jatkossa voi olla hyvä laittaa ilmoitukseen selkeästi, ettet tiedä aitoudesta. Sitten ei ainakaan tule kinaa kenenkään kanssa.
Näin aion tehdä, sekä vielä muistuttaa asiasta jokaista ostajaa. Ihme juttu, että pitää ihmisille sanoa, että tajuavat itse tarkistaa tuotteen ennen ostopäätöstä.
Ap
Pokemon-korteissa ei ole liikkeellä sellaisia väärennöksiä, joita olisi ollut myynnissä esim. R-kioskilla tai pelikaupoissa. Jos tuolla ostajalla on joku väärennös, hän on siis hankkinut sen muualta kuin ap:ltä tai sitten muuten vaan haluaa perua kaupan. Tiedän kun olen näitä myynyt vuosikaudet ja tuhansittain.
Lapsilla on iso pino Pokemon -kortteja. Voiko niistä saada 2€/kpl? Toki ne on kuluneita, jos myisin vaikka 1€/kpl? Ne ei oo feikkejä, vaan eri sarjoista tai tuotantokausilta.
Pelimiäs kirjoitti:
Pokemon-korteissa ei ole liikkeellä sellaisia väärennöksiä, joita olisi ollut myynnissä esim. R-kioskilla tai pelikaupoissa. Jos tuolla ostajalla on joku väärennös, hän on siis hankkinut sen muualta kuin ap:ltä tai sitten muuten vaan haluaa perua kaupan. Tiedän kun olen näitä myynyt vuosikaudet ja tuhansittain.
No kyllä minäkin mietin, että myytäisiinkö muka feikkejä kaupoissa. Mies ei kyllä muista, onko hänelle niitä ostettu muualtakin kun hänellä on niitä niin paljon enemmän, mutta minulle kaikki ostettiin ainakin kioskeilta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla on iso pino Pokemon -kortteja. Voiko niistä saada 2€/kpl? Toki ne on kuluneita, jos myisin vaikka 1€/kpl? Ne ei oo feikkejä, vaan eri sarjoista tai tuotantokausilta.
Minä sain parista kortista 5e/kpl, kun olivat harvinaisempia ja hyvässä kunnossa. Löytyy myös yksi kortti, jonka alin hinta on 20e paikkeilla.
Ap
Mistä itse olet kortit hommannut? Painokoneesta? Vai "yllättävästä" alennusmyynnistä huomattavaan alihintaan?
Vierailija kirjoitti:
Mistä itse olet kortit hommannut? Painokoneesta? Vai "yllättävästä" alennusmyynnistä huomattavaan alihintaan?
Edelleen lapsena, minun korttini ostettiin R-kioskeilta, mieheni ei muista onko hänelle ostettu jostain muualta niitä. Itse en ole koskaan näitä kortteja ostanut, vaan vahempani ostaneet niitä minulle.
Ap
En sekoilisi enempää. Pyytäisin kortit takaisin, tarkistaisin omista kuvista, että ovat samat kortit ja palauttaisin rahat.
Tietysti jos rahaa ei ole, niin vaikea palauttaa.
Siinä tapauksessa antaisin olla, siinähän sekoilee.
Vierailija kirjoitti:
En sekoilisi enempää. Pyytäisin kortit takaisin, tarkistaisin omista kuvista, että ovat samat kortit ja palauttaisin rahat.
Siinä tapauksessa antaisin olla, siinähän sekoilee.
Kyllä minulla olisi raha hänelle palauttaa, mutta mitä jos lähettäisi väärät kortit? Entä jos ei suostuisi lähettämään ennen rahan palautusta? Tästä saisi niin kauhean väännön aikaiseksi, että parempi näin. Uskon, että poliisi on samaa mieltä, mitäs ei katsonut kunnolla jos oikeasti on muka feikkejä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa antaisin olla, siinähän sekoilee.Kyllä minulla olisi raha hänelle palauttaa, mutta mitä jos lähettäisi väärät kortit? Entä jos ei suostuisi lähettämään ennen rahan palautusta? Tästä saisi niin kauhean väännön aikaiseksi, että parempi näin. Uskon, että poliisi on samaa mieltä, mitäs ei katsonut kunnolla jos oikeasti on muka feikkejä.
Ap
No sullahan on kuvat niistä korteista.
Voisi olla hyvä palauttaa rahat. Sekä tsekata ne myymäsi kortit väärennösten varalta.
No hyvä, että ovat sentään harvinaisia tällaiset tapaukset. Jos tekee ilmoituksen, sittenpä tekee, en ole mielestäni toiminut väärin tässä, vaan on ostajan moka. Itsekin vielä sanoi, ettei erottanut kunnolla, mielestäni tuo kyllä lyö viimeisen naulan arkkuun, miksei pyytänyt lisää kuvia jos oli epävarma. Miksi tunnisti yhden kopioksi kuvista, muttei muita? Epäilen, että vaihtoi aidot korttini feikkeihin ja yritti laittaa minulle feikit, kun huomasi etten tiedä eroa niiden välillä.
Ap