Nyt en ymmärrä: MITÄ JÄRKEÄ ON JUOSTA JUOKSUMATOLLA SISÄLLÄ?
Nykyään monet miehetkin tekevät juoksutreeninsä sisällä, koska "ulkona on aina liian huono sää"... :O Juoksufoorumissa joku kaipaili kaveria virtuaaliselle yhteislenkille (jossa ei siis oikeasti nähdä eikä viestitellä muiden kanssa). Sairasta... tai syrjäytynyttä.
Ihmettelen tuota, koska juuri tuo ulkona oleminenhan on se paras osa liikunnasta. Vai tykkääkö joku oikeasti juostessaankin tuijotella seiniä tai puhelinta?
Pahinta sisäliikunnassa on se, että se ei totuta ulko-olosuhteisiin eikä opeta nauttimaan niistä ja juoksumatto on ihan sikakallis ja antaa täysin väärän kuvan todellisesta juoksukunnosta. Ihmekös että ihmiset lihoo, kun juostessa pysytään paikallaan ja polkupyörää kuljettaa sähkömoottori... :(
Kommentit (400)
Miksi tästä pitäisi edes keskustella?
En jaksa muita ihmisiä. Minulla on kaikki kuntoilutarvikkeet kotona, levypainoja ja -tankoja myöten.
Juoksen sekä sisällä että ulkona. Mutta oudoimpana pitäisin juoksumatolla ulkona juoksemista.
Ja helvetillinen jyminä koko talossa ;-(
En oikein seuraa, mitä yrität sanoa.
Juoksumatto on hyvä työkalu niihin päiviin, kun ulkona liian liukasta tai märkää, mutta suurin osa juoksee matolla väärin. Askel muuttuu pikkuhiljaa enemmän ylös alas pomppimiseksi, joka ei kehitä juoksua yhtä tehokkaaksi.
Kotona kuntoilu on parasta, kun haluaa tehdä oikeasti tosissaan, eikä vain ihmisten ilmoille menemisen takia. Voi aloittaa vaikka vastaheränneenä niin seinästä revityn näköisenä ja p*skaisissa vaatteissa kuin haluaa. Voi vetää itsensä ihan piippuun puuskittain, räkä ja kuola valuen, eikä tarvitse miettiä miltä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Juoksen sekä sisällä että ulkona. Mutta oudoimpana pitäisin juoksumatolla ulkona juoksemista.
Hmm no jossain katetulla/lasitetulla terassilla hyvissä maisemissa voisin senkin ymmärtää. Silleen että on säänsuojassa kuitenkin.
Juokseminen sisällä on parasta kun asuu ylimmässä kerroksessa kerrostalossa ja sitä tehdään ihan naapureiden iloksi, tottakai. Samalla koira haukkuu vieressä iloisesti
Hyi vttu onko se nyt sitten hienoo kun sisällä haisee sellanen eltaantunut hikipaska kuin jossain kuntosaleilla
Käyn välillä salilla pelkästään juoksumatolla tekemässä lenkin. Ei ole kerta eikä toinen kun joku on kommentoinut kuinka ulkona olisi hyvä sää lenkkeilyyn. Niin? Minä en tykkää lenkkeillä ulkona, vaan tykkään lenkkeillä juoksumatolla. Mitä se muiden p*rsettä kutittaa?
Vierailija kirjoitti:
Hyi vttu onko se nyt sitten hienoo kun sisällä haisee sellanen eltaantunut hikipaska kuin jossain kuntosaleilla
Ei haise puhdas hiki. Sitäpaitsi suihkuun pääsee kotona tehdessä muutamassa sekunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Käyn välillä salilla pelkästään juoksumatolla tekemässä lenkin. Ei ole kerta eikä toinen kun joku on kommentoinut kuinka ulkona olisi hyvä sää lenkkeilyyn. Niin? Minä en tykkää lenkkeillä ulkona, vaan tykkään lenkkeillä juoksumatolla. Mitä se muiden p*rsettä kutittaa?
Juuri tämä on ärsyttävää. Tai jos kertoo käyvänsä treenaamassa voimaharjoittelua, niin mettätöistä sitä oikeaa voimaa saisi sekä hyötyliikuntaa. Huokaus joidenkin tietämättömyydelle.
Mikä meitä naurattaa, jos ei palsta?
Vierailija kirjoitti:
Ja helvetillinen jyminä koko talossa ;-(
Okt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä on ärsyttävää. Tai jos kertoo käyvänsä treenaamassa voimaharjoittelua, niin mettätöistä sitä oikeaa voimaa saisi sekä hyötyliikuntaa. Huokaus joidenkin tietämättömyydelle.
Mistä sitä mettää kaikille?!
Millaisessa talossa asut? Taidan nimittäin tietää
Jos oot yhtä hämmentynyt kuin mä, niin ollaan molemmat pihalla.