Nyt en ymmärrä: MITÄ JÄRKEÄ ON JUOSTA JUOKSUMATOLLA SISÄLLÄ?
Nykyään monet miehetkin tekevät juoksutreeninsä sisällä, koska "ulkona on aina liian huono sää"... :O Juoksufoorumissa joku kaipaili kaveria virtuaaliselle yhteislenkille (jossa ei siis oikeasti nähdä eikä viestitellä muiden kanssa). Sairasta... tai syrjäytynyttä.
Ihmettelen tuota, koska juuri tuo ulkona oleminenhan on se paras osa liikunnasta. Vai tykkääkö joku oikeasti juostessaankin tuijotella seiniä tai puhelinta?
Pahinta sisäliikunnassa on se, että se ei totuta ulko-olosuhteisiin eikä opeta nauttimaan niistä ja juoksumatto on ihan sikakallis ja antaa täysin väärän kuvan todellisesta juoksukunnosta. Ihmekös että ihmiset lihoo, kun juostessa pysytään paikallaan ja polkupyörää kuljettaa sähkömoottori... :(
Kommentit (400)
Siinä on ihan hitosti järkeä. Kunto kohoaa, aikaa säästyy, ei ole liukastumisvaaraa eikä nivelet pauku jäisen maan kovuuden takia ja voi juosta vaikka alasti jos haluaa.
Juoksepa sinä ulos jos muiden harrastukset noin pahasti häiritsee. Oot raittiin ilman ja liikunnan tarpeessa, tunkka-aivo.
Olen vähän ylipainoinen ja 60v, kyllä juoksumatto on ainoa jolla pystyn pitämään nopeuden aisoissa. Ulkona tulee juostua turhan kovaa. Ylämäen jälkeen on pakko siirtyä kävelemään. Siksi juoksumatto on se ainoa tapa jolla pystyn juoksemaan vaikka 10-20 min. Samalla lämmittelee jalkatreeniå varten.
Koska juoksumatto ei ole jäässä.
Mä juoksen matolla, koska harjoittelen juoksua tavoitteellisesti ja matolla juostessa saan tehtyä juuri sellaisen treenin kuin haluan ja kunnon kehittymistä on helppo seurata. Viime aikoina olen pyrkinyt parantamaan juoksuvauhtia, ja sen säätäminen matolla on tosi vaivatonta. Parin viikon päästä alan keskittyä juostun ajan pidentämiseen, ja sitä helpottaa, kun matolla saa pidettyä vauhdin tasaisena.
The MEANING of life is to give LIFE a meaning
Mä olen harkinnut tuollaisen ostoa. Mulla todettiin 3 välilevynpullistumaa ja kävely on sellainen liikuntamuoto, että se alkaa käymään tuonne selkään. Välillä pitäisi päästä istumaan hetkeksi, sitten voi taas jatkaa. Ja olen joutunut kerran soittamaan miehelle kesken lenkin, että tulee hakemaan. Tuo matto olisi näppärä, siitä voi poistua silloin kun selkä pistää hanttiin. Salilla pystyn jo treenaamaan hyvin, eli ei tässä mikään sohvaperuna olla
Mitä ajattelee ihminen joka menee noin huonoon provoon mukaan? Medialukutaito -haloo!
Kai tajusit, että olin sarkastinen?
jooojooojooojoooojojojojojojjj...
Mä hölkkään, hö-höö!
T: Hessu Hopo
Olen lukenut koko ketjun meni aika... kauan.
Miksi kirahvit eivät koskaan luovu lahjoistaan? Koska ne ovat niin kirahvallisia.
Juoksumatto tykkää kun sillä juostaan.
Tasapaino-ongelmat.
Nivelvaivat.
Vaikeudet löytää sopivia juoksumaastoja.
Sääolosuhteet, esim. liukkaus, kova pakkanen tai helle.
Syitä on useita. Nuo tulivat ensimmäisenä mieleen.
Muuta pois. Ongelma ratkaistu ja naapurisi saavat fiksumman naapurin.