Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miten yleistä, että vaimo palvelee miestään vielä eläkkeelläkin laittamalla hänelle aamiaisen nenän eteen, siis kaikki leikkeleet ym leivän päälle miehen puolesta

Vierailija
06.02.2020 |

Ja antaa valmiin leivän suoraan nenän eteen?

Mä olin ihan äimän käkenä kun anoppi selitti mulle tätä, että laittaa meetvurstit ja juustot ym riisipiirakan päälle ja antaa miehelle.

Mun korvaan kuulosti ihan pikkuisen erikoiselle. Meillä kyllä mies tekee itse onneksi aamiaisensa, ja mun lapsuuskodissakaan en muista äidin laittaneen noin valmiiksi pöperöä toisen nenän eteen. Kyllä ne leikkeleet, margariinit ym on laitettu suoraan pöytään ja jokainen on ottanut siitä mitä on itse halunnut.

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on rakastavaisten välillä melko yleistä.

Meillä mies tehnyt aina tuota, saattaa jopa syöttää lusikalla, jonkun herkkupalan. Nyt on jo eläkeläinen.

Eilenkin illalla toi lämpimän voileivän nenän eteen. Ja minusta se tuntuu aina yhtä ihanalta. Hemmottelee samalla tavalla jo nyt meidän aikuisia lapsia.

Vierailija
102/155 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt eikä sitä ennen ihmetelty. Tätini otti vanhemman miehen ja nautti kun sai passata, passasi aina vieraatkin eikä ikinä valittanut. En tiedä oliko hän ollut muualla töissä kun miehen yrityksessä. Hyvin vireänä hän pysyi ja eli aika pitkälle yli 100-vuotiaaksi. Mieskin eli lähemmäs 100-vuotiaaksi. Ikinä he eivät riidelleet mistään. Harvinaislaatuinen ja ihana pariskunta. Minulle he olivat hyvä esikuva onnistuneesta parisuhteesta kun kaikilla muilla oli niin vaikeeta ja repaleista suhteet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesta riippuu onko rakkautta vai alistamista.

Kahden rakastavaisten välillä kai on normaalia, että haluaa tehdä ihania juttuja toiselle, esimerkiksi juuri tuo leipä, kun toinen katsoo vaikka leffaa. Hyvähän olisi, että toinenkin tekisi vastaavia tekoja joskus, ettei mene kyykytykseksi.

Eri asia on alistetut vaimot.

Seurasin taannoin perhettä jossa isäntä istui keittiön pöydän ääressä lautanen edessään ja vaimo kuori hänelle perunat. Kaksi lasta pyöri naisen ja jaloissa, joille hän laittoi ne ruuat myös. Itse söi, kun ehti, perheensä palveluaan.

Mies istui niin polleana pöydässä ja ylpeili vaimollaan, joka hänelle perunat kuorii. Vaimo näytti aika kettuuntuneelta.

Taisi mies luulla, että näyttää isoaltainen herralta, kun nainen siinä palvelee ja pyörii hänen oikkunsa mukaan. Näytti isolta mies vauvasta minun silmään, ei herättänyt ihastusta lainkaan, vihastusta vain.

Erohan heille lopulta tuli, en ihmettele. Eli vissiin ero on siinä, onko teko vapaaehtoinen rakkauden teko vai peittääkseen se alleen jotain sairasta alistamisntarvetta.

Vierailija
104/155 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä passaan miestäni silloin kun huvittaa mutta ei mitään pakko passaamista ole. Kaikki kotityö sujuu ja onnistuu ja hän tykkää itsekkin kokata niitä erikois herkkujaan. Ei ole mikään laiska vetelehtijä. Maalaistalon kasvatti ja tottunut tekemään lapsesta asti kaikkia töitä. Ei meillä tule ikinä riitaa kotitöistä ja se tekee joka ehtii ensin. 

Vierailija
105/155 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa vain ihanalta, jos nainen sen vapaasta tahdostaan tekee. Tiedän kyllä perheitä, joissa mies hoitaa naisen auton huollot, kaikki tankkauksetkin, pesut, joten eiköhän se ole vähän vastaava juttu toisin päin. Kukin perhe määritelköön itse miten toimii.

Vierailija
106/155 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistaminen ja pakottaminen on väkivaltaa eikä sellaiseen pidä suostua. 

Vierailija
107/155 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillloin kun se on vapaaehtoista ja vastavuoroista, niin kaunistahan se on katsella.

Vierailija
108/155 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mieshän kaiken maksanut töissä ollessaan, nainen jatkaa asumista (loisimista)ja pitää palvella miestään

Kana aivot ottivat itseensä antamalla ala peukkuja.

Vierailija
109/155 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti oksettavaa toimintaa

Vierailija
110/155 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tekee uran,maksaa asunnon,autot,matkat,kaiken,ihan kaiken ja tienaa eläkkenen millä jatketaan maksamista  ja toinen loisii menemään, niin todellakin se palvelu jatkuu niin kauan ku ei oo haudassa.

Vierailija
111/155 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mieshän kaiken maksanut töissä ollessaan, nainen jatkaa asumista (loisimista)ja pitää palvella miestään

Taukki! Mikä pakko on tuoda niitä tuontivaimoja jotka imee miehet kuiviin? Äläkä selitä ettei tätä tapahdu. Tilastotkin sen kertovat.

Vierailija
112/155 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen piirre useimmissa naisissa. Halu miellyttää ja palvella, joko miestä tai lapsia. Komentelu kuuluu myöskin perus repertuaariin.

mies52v

Vierailija
113/155 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni olettaa saavansa voileipänsä valmiina käteen ja ruuan eteensä eväänsä liikauttamatta. Äiti passaa, mutta ei ole onnellinen, välillä sanoo terävästikin. Isä ei ymmärrä yskää. Tympii katsella moista esitystä. Oma mieheni ei odota saavansa voileipää käteen. Päinvastoin hoitaa meillä viikonloppuisin aamiaiset koko perheelle, illalliset kokataan yhdessä. Eipä tuo olekaan suomalainen. 

Eli on tympeää kun äitisi tekee ruoat isällesi. Ja on on ihanaa kun miehesi tekee saman sinulle.

Jepjep.

Vierailija
114/155 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin perusjurrikkana suomimiehenä minulle mikä vain pieni konkreettinen teko on merkitsee enemmän kuin tuhat tunteellista sanaa tai hellittelyelettä. Oli se teko sitten vaikka voileipä.

Vierailija
115/155 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan ollut liian kauan naimisissa, kun minusta tuo on ennemmin hellyttävää kuin outoa? Niin kauan siis, kun mies ei huuda, että nyt akka se leipä pöytään.

Rakkaus on pieniä tekoja, tuohan on vain hyvä esimerkki sellaisesta.

Mitä pikku rakkaudentekoja mies tekee naiselle? Samassa suhteessa? Jatkuvasti.

Jotkut vain tuppaavat tottumaan passaamiseen ja siitä tulee normaali asia.

Jos se on yksipuolista niin se on vinoutunutta.

Minä saatan tehdä miehelle aamupalan lautaselle - hän saattaa käydä tankkaamassa minun autoni tai pesettämässä sen - minä silitän kaikki hänenkin paidat - hän käy hakemassa halkoja takkaan - jos hän tulee myöhään kotiin minä luon lumet niin että hän voi vain ajaa auton suoraan parkkiin - kun hän tulee kotiin niin hän saattaa yllättää viemällä elokuviin ja syömään - hän kantaa meidän painavimmat laukut - minä pidän huolta, että siellä on ne 'välttämättömät' (superisti parempi miettimään mitä viikon matkalle tarvitaan) - hän tamppaa matot - minä kirjoitan ne vähät joulukortit - eli kumpikin tekee asioita helpottaakseen myös toisen elämää ja tehdäkseen siitä yhteistä. Ja lapset (nuoret aikuiset) ihmettelevät kun me ei koskaan tapella (kyllä me asioista eri mieltäkin osataan olla, mutta sitä väittelyä ei tarvitse lasten edessä tehdä ;)

Pienet pyytämättä tehdyt ylimääräiset välittämistä indikoivat eleet puolin ja toisin ovat pitkän parisuhteen salaisuus! Jokainen meistä haluaa olla välitetty!

Pakko sanoa, että tämä kuulostaa kamalalta.

Aamupala joka päivä lautaselle - silloin tällöin auton tankkaus ja autossa istuminen, kun se pestään

Lumien luonti - viedä elokuviin ja syömään, ei mitään vaivaa, ja samalla pääsee itsekin

Viikon kamojen miettiminen ja pakkaus - nostaa laukku lattialta ja kantaa se autoon/taksiin

Tampata matot, toinen tod näk tekee muun siivouksen  - istua tuntikaupalla etsimässä osoitteita ja kirjoitella kortteja

Musta tästä on kyse, miehet usein tekee jotain näennäistä silloin tällöin ja odottaa siitä vastineeksi joka päiväisiä palveluja.

Vierailija
116/155 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies tekee noin. Rakkautta.

Mun mies myös haluaa tehdä noin. Osoittaa sillä mulle hoivaa ja rakkautta.

Vierailija
117/155 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen tekee uran,maksaa asunnon,autot,matkat,kaiken,ihan kaiken ja tienaa eläkkenen millä jatketaan maksamista  ja toinen loisii menemään, niin todellakin se palvelu jatkuu niin kauan ku ei oo haudassa.

Onneksi olkoon, olet harvinaisuus, suomalainen kotirouvan elättäjä. Täällä naisilla on tapana käydä töissä.

Vierailija
118/155 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpailkaa toinen toisenne palvelemisessa. Siis jos haluatte onnellisen avioliiton, muuten ei tarvi.

Tässä se taika on. Pitää oikein miettiä, kun toinen on huomioinut minua niin paljon. Että mitä keksisin, mistä hän tykkäisi yhtä paljon. Aina tuntuu, että olen pikkuisen jäljessä, ja yritän kiriä.

Vierailija
119/155 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "mies" ei saa itselleen voileipää tehtyä tai perunoitaan kuorittua niin olkoon ilman. Minä en ala palvelemaan yhtään ketään. Joku ihana yllätysaamiainen syntymäpäivänä/juhlapäivänä on ok, mutta ei jokapäiväinen palveleminen ja passaaminen. Minun tätini kuorii vielä tänäkin päivänä perunat ja tekee leivät kohta 50v pojalleen kun tämä tulee käymään.

Vierailija
120/155 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja peruskoulun kesken jättänyt, äidinkielentunnilla nukkunut uli on näköjään herännyt krapulaisena ja kiukkuisena kuin ampiainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi