Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohdunulkoinen raskaus

Vierailija
06.02.2020 |

Minulla oli kohdunulkoinen raskaus vastikään ja tammikuun 1.pv olin naistenklinikalla leikkauksessa. Menetin toisen munanjohtimeni ja melkein henkeni sisäiseen verenvuotoon.
Kellään kokemuksia? Olisi kiva puida yhdessä :)
Olen perusterve 23-vuotias nainen ja oli kyllä kova pala itselle!
Serkkuni tyttöystävä ”sairastui” kyseiseen raskauteen ja menetti tuohon henkensä!

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole enää saanut ulkoisen raskauden jälkeen positiivisia testejä raskauden suhteen :( ennen ulkoista sain kyllä ja yksi lapsikin siitä tuli.. tsemppiä sulle jatkoon lasten teon suhteen!

Oli kyllä kans kivuliain kokemus mitä fyysisesti oon kokenu

Vierailija
62/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi tietää tuosta laparoskopiasta! Olen menossa ensi viikolla. Tsemppiä Aplle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole enää saanut ulkoisen raskauden jälkeen positiivisia testejä raskauden suhteen :( ennen ulkoista sain kyllä ja yksi lapsikin siitä tuli.. tsemppiä sulle jatkoon lasten teon suhteen!

Oli kyllä kans kivuliain kokemus mitä fyysisesti oon kokenu

Ikävä kuulla! Toivotaan että vielä onnistaa tavalla tai toisella sinua!🙏💕

Vierailija
64/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaisi tietää tuosta laparoskopiasta! Olen menossa ensi viikolla. Tsemppiä Aplle!

Laparoskopia oli omasta kokemuksestani ainakin suht helppo leikkaus! Arvet ovat pieniä ja varmasti ajan kuluessa olemattomia. Tikit sulavat itsestään.

Nukutuksen jälkeen olo oli ihan suht hyvä. Toki kipulääkeitä syötiin n. viikon ajan kolme kertaa päivässä että selvisi.

Sairaalasta pääsi pois yhden päivän päästä.

Liikkuminen oli aika vaikeaa ensimmäiset päivät. Myös yleinen kunto oli heikko.

Parin viikon kuluttua ainakin itse olin jo hyvässä kunnossa. Urheilun aloitin kuitenkin (salilla) vasta kuukauden jälkeen!

Vierailija
65/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin ku-raskaus nelisen viikkoa sitten. Olen siitä erikoinen tapaus, että tiesin olevani raskaana, kuukautiset oli jääneet pois ja testikin näytti positiivista ajallaan. Kohdunulkoinen löytyi 8. raskausviikolla ja sitä on nyt hoidettu metotreksaatti-pistoksilla eli sytostaateilla.

Aika rankkaa on ollut, kun kipuja on edelleen ja metotreksaatti-pistokset ovat vieneet joksikin aikaa aika heikkoon kuntoon. Tietysti on hyvä juttu, ettei minua jouduttu leikkaamaan. Nyt vaan huolettaa kovasti, että onko toinen munajohdin (jossa raskaus siis oli) nyt pilalla ja jos on niin mahtaako toinen johdin toimia...

Tsemppiä sinulle ap!

Vierailija
66/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla todettiin ku-raskaus nelisen viikkoa sitten. Olen siitä erikoinen tapaus, että tiesin olevani raskaana, kuukautiset oli jääneet pois ja testikin näytti positiivista ajallaan. Kohdunulkoinen löytyi 8. raskausviikolla ja sitä on nyt hoidettu metotreksaatti-pistoksilla eli sytostaateilla.

Aika rankkaa on ollut, kun kipuja on edelleen ja metotreksaatti-pistokset ovat vieneet joksikin aikaa aika heikkoon kuntoon. Tietysti on hyvä juttu, ettei minua jouduttu leikkaamaan. Nyt vaan huolettaa kovasti, että onko toinen munajohdin (jossa raskaus siis oli) nyt pilalla ja jos on niin mahtaako toinen johdin toimia...

Tsemppiä sinulle ap!

Mulla oli kans selkeät raskausoireet, siksi niitä testejäkin tein. Toivottavasti johtimesi pelastuu!

Vierailija
67/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sinulle ap!

Mulla oli kans selkeät raskausoireet, siksi niitä testejäkin tein. Toivottavasti johtimesi pelastuu!

Tämä siis nro 27

Vierailija
68/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sinulle ap![/

Kiitos paljon viestistäsi ja samoin sinulle tsemppejä! 💕💪🏻 Sama huoli itselläkin! Toivotaan että molemmilla toimii vielä nuo ehjät johtimet!

Vierailija
69/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös kokemus parin vuoden takaa!

Kun tätä keskustelua lukee tuntuu huojentavalta että kohtalotovereita löytyy ja on selviytynyt! :-) Tsemppiä kaikille!

Vierailija
70/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä myös kokemus parin vuoden takaa!

Kun tätä keskustelua lukee tuntuu huojentavalta että kohtalotovereita löytyy ja on selviytynyt! :-) Tsemppiä kaikille!

Näimpä! 🙏 Huomaa ettei ole yksin asiansa kanssa. Vaikka toki ikävää että tätä tapahtuu mutta ainakin on ihmisiä jotka tasan tietävät mistä puhut! Kiitos viestistäsi ☺️

Vierailija
71/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kohdunulkoinen raskaus tullut yhdynnässä?

Vierailija
72/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kohdunulkoinen raskaus tullut yhdynnässä?

On.

Vierailija
73/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harmillista noin nuorelle naiselle! Jos vielä lapsiakin haluaa.. mutta toivotaan kohdallasi parasta! Eihän se peli menetetty ole yhdellä johtimella :-)

Vierailija
74/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkälle raskaus etenee ennen kuin sen saa selville kokeista?

Vierailija
75/82 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kamala!

Millasia vatsakipuja kyseiseen raskauteen liitty?

Vierailija
76/82 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös ku raskaus puolisen vuotta sitten. Ei näyttänyt positiivista kun vasta viikolla 6-7 Menkat tuli ajallaan ja ruskeaa tuhrua kolme viikkoa. Kipuja alkoi tulla ja kun sain plussan testiin niin tiesin lähteä naistenklinikalle. En melkein päässyt hoitoon, piti "liioitella" kipuja vaikka tiesin että mistä on kysymys. No kohdun sisällä Ei ollut mitään, joten raskaus näytti olevan munanjohtimessa, siellä oli jotain pientä, ei mitään selkeää näkyvyyttä kuitenkaan. Seurannalla lähti viikkojen aikana. Veriarvot nousivat epätyypillisesti ja lopulta lähtivät laskuun. Oli elämäni kamalinta aikaa kipuineen ja pelkoineen. Jätti edelleen pahat arvet ja ahdistuksen. En tiedä uskallanko enää koskaan yrittää. Varsinkin kun hoitoon oli vaikea päästä ja keskusteluapua ei saanut, ja hoitokin lähes olematonta. Verikokeissa sai rampata viikkoja,mutta se epätietoisuus ja jatkuvat kivut olivat kamalia. Raskausoireet joista tiesi ettei vauvaa tule..epäonnistumisen kokemus myös, miksi kehoni teki tämän?

Vierailija
77/82 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuottaako KU raskaus aina kipua? Kovaakin? Tai mitkä ovat vuodon lisäksi oireita? :/ voiko tuulimuna raskauden ja kohdunulkoisen sekoittaa keskenään?

Vierailija
78/82 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli KU raskaus joitakin vuosia sitten. Viikkoja kuukautisten poisjäännistä laskettuna oli tuolloin 5+5 ja raskaustesti oli jo näyttänyt plussaa. Ensin oli ollut lievää tiputteluvuotoa, mutta alkuraskaudessa tämä voi olla normaaliakin, joten en huolestunut vielä. Kesken työpäivän alkoi sitten ihan yhtäkkiä järkyttävät ja kovenevat vatsakivut, mutta ei mitään vuotoa. Kaksin kerroin joutui kävelemään, alkoi huimata ja tulla paha olo. Soitin ensin gynen päivystykseen, käskivät ottaa Panadolin. Menin suoraan sairaalapäivystykseen, kun en enää pystynyt seisoman, sieltä lähete suoraan gynen päivystykseen ja samantien osastolle. 5 tunnin päästä kipujen alkamisesta olin leikkauspöydällä, huimausta ja pyörrytystä oli jo makuulla ollessanikin verenpaineiden laskusta johtuen. Toinen munanjohdin oli revennyt ja olin vuotanut runsaasti verta vatsaonteloon. Revennyt munanjohdin poistettiin laparoskopiassa. Sairaalassa olin yhden yön ja sairauslomalla 4 vrk. Mulla oli tuohon aikaan 1,5v ikäinen lapsi, itse olin 30, että kyllä säikäytti. Tämän jälkeen on tullut 2 lasta lisää, tosin kaikki kolme ovat tulleet IVF-hoidoilla. Kohdun ulkoinen raskaus oli kuitenkin normaalisti alkanut raskaus, eikä liittynyt hoitoihin.

Vierailija
79/82 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli myös ku raskaus puolisen vuotta sitten. Ei näyttänyt positiivista kun vasta viikolla 6-7 Menkat tuli ajallaan ja ruskeaa tuhrua kolme viikkoa. Kipuja alkoi tulla ja kun sain plussan testiin niin tiesin lähteä naistenklinikalle. En melkein päässyt hoitoon, piti "liioitella" kipuja vaikka tiesin että mistä on kysymys. No kohdun sisällä Ei ollut mitään, joten raskaus näytti olevan munanjohtimessa, siellä oli jotain pientä, ei mitään selkeää näkyvyyttä kuitenkaan. Seurannalla lähti viikkojen aikana. Veriarvot nousivat epätyypillisesti ja lopulta lähtivät laskuun. Oli elämäni kamalinta aikaa kipuineen ja pelkoineen. Jätti edelleen pahat arvet ja ahdistuksen. En tiedä uskallanko enää koskaan yrittää. Varsinkin kun hoitoon oli vaikea päästä ja keskusteluapua ei saanut, ja hoitokin lähes olematonta. Verikokeissa sai rampata viikkoja,mutta se epätietoisuus ja jatkuvat kivut olivat kamalia. Raskausoireet joista tiesi ettei vauvaa tule..epäonnistumisen kokemus myös, miksi kehoni teki tämän?

Tämä oli kuin suoraan omalta näppikseltäni, niin samanlainen kokemus!

Jatko pelottaa, sillä ajatuskin uuden kohdunulkoisen kärsimisestä olisi kestämätön. Raskautta silti seuraavaksi taas yritämme. Joku kirjoitti, että täytyy koittaa ajatella positiivisesti, sillä suurin osa lopulta onnistuu. Sitä odotellessa. 😬

Kiinnostaisi tietää, miten munanjohdin selviää kohdunulkoisesta? Lääkäri vähätteli mutta onassa päässäni olen kuvitellut sinne ties millaiset arpikudokset. Jos ei toiminut terveenä, niin miksi toimisi nytkään? 😬

Vierailija
80/82 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksyin lukemaan näitä kun eilen sain kuulla että minulla on KU raskaus. Ikävuosia 20v ja ollaan yritetty nyt puolisen vuotta. Muutama viikko takaisin minulla tuli sikiö ulos keskenmenon yhteydessä. Oli mahdollisesti kaksoisraskaus joista toinen tuli normaalisti ulos ja toinen jäikin sitten kohdun ulkopuolelle.. Sain eilen metotreksaattipiikin kankkuun ja muutaman päivän päästä verikokeet, katsotaan lähteekö hcg laskuun uusi raskaus olisi toivottua mahdollisimman pian, mutta hoidetaan nyt tämä pois alta ettei tule mitään muita ongelmia..