Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohdunulkoinen raskaus

Vierailija
06.02.2020 |

Minulla oli kohdunulkoinen raskaus vastikään ja tammikuun 1.pv olin naistenklinikalla leikkauksessa. Menetin toisen munanjohtimeni ja melkein henkeni sisäiseen verenvuotoon.
Kellään kokemuksia? Olisi kiva puida yhdessä :)
Olen perusterve 23-vuotias nainen ja oli kyllä kova pala itselle!
Serkkuni tyttöystävä ”sairastui” kyseiseen raskauteen ja menetti tuohon henkensä!

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen menee siis sokkiin tuollaisessa tilanteessa?

Johtu siis siitä että vatsaonteloon oli munanjohtimen räjähdyksen takia päässyt paljon sisäistä verenvuotoa joka aiheuttaa ihmisessä erilaisia oireita mm ton sokin!

Tosiaan se johdin repes koska raskaus oli jo vkolla 9 ja alkio sen verran suuri jo tuonne putkeen.

Vierailija
42/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla oli kans mutta munanjohdin ei onneks räjähtänyt! Eli oli sen verran alussa koko homma... seurannassa mäkin olin jonkun aikaa!

tsemppiä

Kiitos paljon! ☺️ Ja hyvä että sullakin koettelemus ohi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kivut ovat minunkin mielestä aivan kamalat kyseisessä raskaudessa. Olen myöhemmin saanut lapsia ja voin sanoa että raskasuaikanani tai synnytyksessä en kokenut kertaakaan yhtä suurta kipua!

Tsemppiä ❤️

Kiitos paljon ja ihana kuulla että sulla onnistanut myöhemmin! 💪🏻💕

Vierailija
44/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sä enää lapsia saat. Noin nuori ihminen ja jo noin negatiivinen ennuste. Onnea silti

Vierailija
45/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sä enää lapsia saat. Noin nuori ihminen ja jo noin negatiivinen ennuste. Onnea silti

Juuh..:D Voiko tähän sanoa mitään? Kaikenlaisia sitä maailmasta löytyy.

Vierailija
46/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuh..:D Voiko tähän sanoa mitään? Kaikenlaisia sitä maailmasta löytyy.

Nimenomaan, tsemppiä Ap!

Vierailija
47/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti kuoli kohdunulkoseen kun olin pieni❤️

Vierailija
48/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että oot selvinny!

Aika huolimatonta toimintaa klinikalta.. toisaalta ei ihme tällä hoitajamitoituksella.

Vierailija
49/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en todellakaan tiennyt että raskauteen voi kuolla!!!! Paljon voimii

Vierailija
50/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se väärin että nainen kuolee miehen orgasmin takia

Vierailija
51/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo itsekin kokenu saman. Tai en varmaan siis täysin mutta kuitenkin. Pisti arvostamaan entisestään omaa vartaloa ja naisen kehon voimaa❤️🙏

Vierailija
52/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini meinasi kuolla tähän. Kohdunulkoinen diagnosoitiin väärin eli normaaliksi raskaudeksi, mikä osoittautui vääräksi sitten siinä vaiheessa kun munajohdin ratkesi ja ambulanssilla leikkaukseen sisäisen verenvuodon takia. Kammottavaa.

Tässä itse raskautta yrittäessä aion kyllä vaatia katsomaan hyvin tarkkaan, että alkio on sitten varmasti ihan oikeassa paikassa, jos tärppi koskaan tulee...

Vierailija
53/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein viime heinäkuussa positiivisen raskaustestin viiden vuoden lapsettomuuden jälkeen. Seuraavana yönä heräsin aivan valtaviin kipuihin. Olin hiestä märkä ja liikkuminen oli todella, todella vaikeaa. Makasin vain sikiö asennossa ja huusin kivusta. Ei vuotoa, eikä muuta vielä tuolloin. Menin yöllä päivystykseen ja aamulla leikattiin kohdunulkoinen raskaus ja toinen munanjohdin poistettiin. Elämän kivuliain kokemus, ehdottomasti. Verta menetin myös todella paljon. Myös henkisesti se oli erittäin raskasta, kun viimein sen plussan sai, niin sitten käy näin. Olin pariviikkoa todella kipeä vielä leikkauksen jälkeen, ennen kuin sit pikkuhiljaa liikkuminen alkoi sujua.

Nyt ollaan lapsettomuushoidoissa ja IVF hoito starttasi juuri.

Tsemppiä ja paljon voimia sinne! 

Vierailija
54/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini meinasi kuolla tähän. Kohdunulkoinen diagnosoitiin väärin eli normaaliksi raskaudeksi, mikä osoittautui vääräksi sitten siinä vaiheessa kun munajohdin ratkesi ja ambulanssilla leikkaukseen sisäisen verenvuodon takia. Kammottavaa.

Tässä itse raskautta yrittäessä aion kyllä vaatia katsomaan hyvin tarkkaan, että alkio on sitten varmasti ihan oikeassa paikassa, jos tärppi koskaan tulee...

Onneksi äitisi selvisi! ❤️ Ja onnea sulle yritykseen raskauden suhteen! Hyvä että näistä puhutaan niin naiset pystyy olemaan varovaisempia❤️

Vierailija
55/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein viime heinäkuussa positiivisen raskaustestin viiden vuoden lapsettomuuden jälkeen. Seuraavana yönä heräsin aivan valtaviin kipuihin. Olin hiestä märkä ja liikkuminen oli todella, todella vaikeaa. Makasin vain sikiö asennossa ja huusin kivusta. Ei vuotoa, eikä muuta vielä tuolloin. Menin yöllä päivystykseen ja aamulla leikattiin kohdunulkoinen raskaus ja toinen munanjohdin poistettiin. Elämän kivuliain kokemus, ehdottomasti. Verta menetin myös todella paljon. Myös henkisesti se oli erittäin raskasta, kun viimein sen plussan sai, niin sitten käy näin. Olin pariviikkoa todella kipeä vielä leikkauksen jälkeen, ennen kuin sit pikkuhiljaa liikkuminen alkoi sujua.

Nyt ollaan lapsettomuushoidoissa ja IVF hoito starttasi juuri.

Tsemppiä ja paljon voimia sinne!

Kiitos paljon ja samoin sulle kaikkea hyvää ja onnea uuteen yritykseen!❤️🙏

Kamalaa on lukea näitä teidän muidenkin kokemuksia samasta asiasta kun pystyy niin samaistumaan noihin kipuihin ja tuskiin. Toivottavasti sulla hoidot auttaa.

Kiitos viestistä❤️

Tiedätkö muuten sun toisen johtimen tilaa? Onko se terve tai onko johdin auki ?

Vierailija
56/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti kuoli kohdunulkoseen kun olin pieni❤️

Otan syvästi osaa ❤️

Vierailija
57/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo itsekin kokenu saman. Tai en varmaan siis täysin mutta kuitenkin. Pisti arvostamaan entisestään omaa vartaloa ja naisen kehon voimaa❤️🙏

No juurikin näin ❤️ Voimia myös sinulle!!

Vierailija
58/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans lähipiirissä oli tapaus, kuitenkin raskaus oli munanjohtimessa! Vähän vissiin harvinaisempaa.

Tsemppiä sulle!

Miten siitä laparoskopiasta eli tähystysleikkauksesta parani?

Jäikö arvet?

Vierailija
59/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitatteko te naiset nyt siitä että tämä on miesten vika että teillä tulee raskauksia pyh

Vierailija
60/82 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kohdunulkonen raskaus ja just munanjohtimessa.

Oli kans viikolla 7-10. Johdin ei räjähtänyt, mutta jouduttiin silti poistaa kun oli niin huonossa kunnossa.

Mulle sanottiin että toinenkin johdin on vaurioitunut.. eli aika huonot ennusteet saada lapsia! Koeputkihedelmöitys varmaan vaihtoehto.

Tsemppiä!