Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanna Ukkola: naiset haluavat miehekkään miehen, eivät beta-feministimiestä

Vierailija
06.02.2020 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ab2389aa-c6fb-4e89-8ccf-ded378f06602

” Nykyajan miessankarin pitäisi puhua vuolaasti tunteistaan, kyynelehtiä soijalattensa ääressä ja pohtia Rennossa feministiryhmässä, kuinka hän itse voisi synnyttää.

Samaan aikaan, kun teemme parhaamme emaskuloidaksemme miehet, ihmettelemme, miksi syntyvyys laskee.

Tämä tulee ehkä yllätyksenä, mutta suurin osa tuntemistani naisista haluaa sänkyynsä miehen, ei henkisesti kastroitua tossukkaa. Vaikka he eivät sitä edes myöntäisi ääneen, useimmat heteronaiset haluavat itselleen mieluummin maskuliinisen alfauroksen kuin heikkouttaan kitisevän lapatossun.”

Kommentit (169)

Vierailija
61/169 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sanoi ihan oikein, että miesten pitää miehistyä.

Ei miestä nosteta niin, että naisten pitää heikentyä. Moni tuntuu olevan sitä mieltä.

Vierailija
62/169 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-6795505

tässäkin oksettava naisia, LGBT:tä ja muslimeja halveksuva kirjoitus

Tuo alkaa hyvin, mutta ruuti loppuu nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/169 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kolumnin kirjoittajan kanssa.

Toki parisuhteita on yhtä monenlaisia kuin on parisuhteitakin, mutta itselläni seksuaalinen vetovoima vaatii, että mies on tietyllä tapaa hyvin voimakas ja miehinen, joka tulee ja ottaa.

Haluan olla parisuhteen nainen monessa mielessä. Olen hyvin sanavalmis ja kerron kyllä mielipiteeni, en ole sillä tavalla luonteeltani alistuva lainkaan, mutta haluan kuitenkin parisuhteessa tuntea olevani nainen, se jollain tasolla tietyllä tapaa heikompi huolehdittava, jokin sellainen alkukantainen tarve joka ei taas niin arjessa mitenkään paista läpi.

Tykkään, että mies on huomaavainen minulle ja lapsille hyvä isä, mutta se on enemmänkin sellaista seksuaalista asennetta, jota haluan mieheltä. Sitä on vaikea selittää.

Aika moni sellaisen haluaa.

Ne miehet on kortilla. Mutta mielestäni vaatimus oli, että mitää naisasiaa tai tasa-arvoa ei saa ajaa, että mies voi rauhassa olla alfa. Vaikka ei oikeasti sitä luonnostaan ole.

Vierailija
64/169 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijalatte-läpät oli kuin suoraan ulilaudalta pöllitty.

Ja kieltämättä tuli fiilis, että tässä nyt vakuutellaan ennen kaikkea itselle, että kyllähän miehen pitääkin olla juntti persu, että näinhän sen kuuluukin mennä. Eiköhän ole ero taas ovella.

Vierailija
65/169 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amazon87 kirjoitti:

Kaikki soijalattea juovat miehet lisääntymiskieltoon.

Ei tarvitse niiden lisääntymisestä huolehtia :)

Vierailija
66/169 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on, että vaikka olisi tiukkapipoisempikin akateeminen nainen, niin kyllä se hintelä, epämiehekkäästi piipittävä, olmin valkea, tappelun sijaan jotain platonia siteeraava, julkisilla kulkeva tai munattomalla etuvetoriisikipolla ajava, kasviksia syövä, urheilua seuraamaton, viinilitkua lipittävä, yliopisto"mies" unohtuu alle aikayksikön, kun pihaan karauttaa luunmurtaja-Kake aidolla HD:lla, eli sellainen >100kg painava, piikkilangalla ja tribaaleilla tatuoitu, sieltä täältä arpinen, linnassa istunut, kaljaa kittaava, nipottajia kuuntelematon ja hyypiöitä nyrkillä turpaan pamauttava, kokolihaa syövä, kirjaviisaudesta välittämätön, röökiä polttava, hiilijalanjäljestä piittaamaton, ruumiillista työtä tekevä, liibalaaballe naurava, bensalta haiseva, autoja korjaava, jääkiekkoa katsova ja muutenkin kaikin puolin miehekäs ja raamikas Mies, eikä mikkihiiri.

Miksi pitää kärjistää näin vahvasti? Harvempi nainen on erityisesti "piipittävän" miehen perään, mutta ensimmäisenä kuvatussa miehessä on valtavasti monien naisten arvostamia ominaisuuksia. Näistä kahdesta mun mies - mulle maailman seksikkäin - muistuttaa enemmän ensimmäistä.

Vierailija
67/169 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksettava? Tuo on isoin annos totuutta mitä YLE on pitkään aikaan julkaissut! Based & Redpilled

Vierailija
68/169 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisi Ukkolan kuvailemia beta-alfamiehiä ei edes juuri ole muualla kuin stadissa ja Kalliossa. Siis ainakaan täällä Tampereella niitä ei paljoa ole vaan mennään sellaisella perusäijä tykkää lätkästä ja kaljasta ja boobseista menolla.

Onkohan kuinka paljon Matias Turkkila vaikuttanut Ukkolan mielipiteisiin?

Itse olen feministi mutta en ole koskaan olettanut että esim. minun ruokani maksettaisiin treffeillä. Jos niin käy niin toki se ilahduttaa mutta jos joku on esim. köyhä opiskelija niin ei minua haittaa vaikkei hän maksa, saatan silloin jopa itse maksaa.

Ne kalliolaiset saavat kyllä aik hyvin naisia, sanoisin, veikkaan että paljon paremmin kuin tamperelaiset perusäijät

Vierailija
69/169 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kolumnin kirjoittajan kanssa.

Toki parisuhteita on yhtä monenlaisia kuin on parisuhteitakin, mutta itselläni seksuaalinen vetovoima vaatii, että mies on tietyllä tapaa hyvin voimakas ja miehinen, joka tulee ja ottaa.

Haluan olla parisuhteen nainen monessa mielessä. Olen hyvin sanavalmis ja kerron kyllä mielipiteeni, en ole sillä tavalla luonteeltani alistuva lainkaan, mutta haluan kuitenkin parisuhteessa tuntea olevani nainen, se jollain tasolla tietyllä tapaa heikompi huolehdittava, jokin sellainen alkukantainen tarve joka ei taas niin arjessa mitenkään paista läpi.

Tykkään, että mies on huomaavainen minulle ja lapsille hyvä isä, mutta se on enemmänkin sellaista seksuaalista asennetta, jota haluan mieheltä. Sitä on vaikea selittää.

Aika moni sellaisen haluaa.

Ne miehet on kortilla. Mutta mielestäni vaatimus oli, että mitää naisasiaa tai tasa-arvoa ei saa ajaa, että mies voi rauhassa olla alfa. Vaikka ei oikeasti sitä luonnostaan ole.

Vaatimus Ukkolan kolumnissa vai? Tässä suora lainaus:

"Tietysti tavoiteltavaa on se, että mies saisi olla juuri sellainen kuin haluaa. Tällaisten kannanottojen tarkoitus on vapauttaa pojat ja miehet, jotka eivät mahdu perinteisiin miehen malleihin. Ja se on hyvä asia.

Mutta metsään mennään, kun syyllistetään samalla iso joukko miehiä, jotka ovat luonnostaan maskuliinisia, voimakkaita tai vaikkapa kilpailuhenkisiä."

Vierailija
70/169 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli fiilis että tämä oli Ukkolalta jonkinlainen itseterapiakirjoitus. Hänhän erosi jo kertaalleen Matiaksesta mutta otti tämän takaisin. Tuli mieleen että ehkä Matias on käyttäytynyt jotenkin liian toksisesti tms. mutta nyt Ukkola haluaakin selittää itselleen että maskuliininen käytös on ok.

Siis tuntui aika hlökohtaiselta kirjoitukselta ja jopa puolustuspuheelta.

Tuliko muille tämä fiilis?

Aivan sama fiilis tuli! Ihan kuin yrittäisi selittää itselleen, miksi Matias onkin hyvä mies...

Vierailija
71/169 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Viime vuonna psykologiseura American Psychological Association esimerkiksi julisti raportissaan, että “perinteinen maskuliinisuus on haitallista pojille ja miehille”. APA väitti, että miehisyyteen liitetyt piirteet kuten stoalaisuus, kilpailullisuus, suorittaminen ja dominanssi ovat haitallisia.

Käytännössä järjestö siis väitti, että on väärin olla maskuliininen mies."

APA:n artikkelista:

"It’s also important to encourage pro-social aspects of masculinity, says McDermott. In certain circumstances, traits like stoicism and self-sacrifice can be absolutely crucial, he says. But the same tough demeanor that might save a soldier’s life in a war zone can destroy it at home with a romantic partner or child."

ja

"The clinician’s role, McDermott says, can be to encourage men to discard the harmful ideologies of traditional masculinity (violence, sexism) and find flexibility in the potentially positive aspects (courage, leadership). He and his team are working on a positive-masculinities scale to capture peoples’ adherence to the pro-social traits expected from men, something that has yet to be measured systematically."

Eihän tuossa artikkelissa "tyrmätä" stoalaisuutta, kilpailullisuutta, suorittamista tai dominanssia.

Vierailija
72/169 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muslimeja, naisten alistajia saakin halveksia.

Vierailija
73/169 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Ukkolan mies Matias Turkkila on kertonut itkevänsä suihkussa ja käyttävänsä luotiliivejä liikkuessaan kaupungilla. Hän on siis vastaus Sanna Ukkolan huutoon.

Vierailija
74/169 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi Tony "Viikinki" Halmeelle kysyntäää

Ei Tony ollut alpha, vaan huonosta itsetunnosta kärsivä ressukka. Toki sangen aikaansaava ja menestynyt sellainen.

Vaikka mies olikin oman kannattajakuntansa keskuudessa palvottu kulttihahmo, ei hän suosiostaan huolimatta kyllä mikään naisten märkä päiväuni ollut.

Vierailija
75/169 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alku ihan ok, mutta loppu pelkkää tuubaa.

Ihme kirjoitus. Tulee mieleen kysymys, mikä tuota naista vaivaa?

Onhan se mukavaa, jos mies hoitaa kaiken ja itse voi olla heikko nainen. Mutta elävässä elämässä olen nainen, mutten heikko. Parisuhteessa ratkaisee muutkin asiat, kuin pelkka alfastatus.

Kirjoituksesta tulee mieleen, että naisen pitää alistua. Ei niin, että miesten pitää miehistyä.

Minun silmissäni aina vain alkaa enemmän ja enemmän persuliinit ja äärimuslim. vaikuttaa samanlaisilta arvoiltaan.

"Parisuhteessa ratkaisee muutkin asiat, kuin pelkka alfastatus."

Niin. Resurssit. Looks, Money, Status.

Vierailija
76/169 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä naiset? Tässä on persun esimerkki laadukkaasta ja hyödyllisestä yhteiskunnallisesta keskustelusta. Täysin turha toimittaja kirjoittaa kolumnin siitä millaisista miehistä tykkää.

Vierailija
77/169 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin tuota kehuvat ja komppaavat taas sellaiset miehet, jotka ovat kaikkea muuta kuin mielestään miehekkäitä miehiä, saati naisten suosiossa.

Vierailija
78/169 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna Ukkolan mies Matias Turkkila on kertonut itkevänsä suihkussa ja käyttävänsä luotiliivejä liikkuessaan kaupungilla. Hän on siis vastaus Sanna Ukkolan huutoon.

Missähän näin on todettu?

Vierailija
79/169 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämäkin eläisi niin kuin opettaisi, niin pitäisi suunsa supussa ja istuisi kotona synnyttämässä arjalaisvauvoja persumiehelle. Mut ei taidakaan olla niin kivaa vaikka samaa ollaan kyllä muille naisille vaatimassa? Jännä juttu.

Vierailija
80/169 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa seksististä sontaa. Ja nimenomaan miehiä kohtaan. Onneksi tänä päivänä voi olla mies monella tapaa, sanoivat kaikenmaailman ukkolat siitä mitä hyvänsä.

Mies voi olla monella tapaa, jos tyytyy olemaan sinkku mies.

Tai aisuri.