Sanna Ukkola: naiset haluavat miehekkään miehen, eivät beta-feministimiestä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ab2389aa-c6fb-4e89-8ccf-ded378f06602
” Nykyajan miessankarin pitäisi puhua vuolaasti tunteistaan, kyynelehtiä soijalattensa ääressä ja pohtia Rennossa feministiryhmässä, kuinka hän itse voisi synnyttää.
Samaan aikaan, kun teemme parhaamme emaskuloidaksemme miehet, ihmettelemme, miksi syntyvyys laskee.
Tämä tulee ehkä yllätyksenä, mutta suurin osa tuntemistani naisista haluaa sänkyynsä miehen, ei henkisesti kastroitua tossukkaa. Vaikka he eivät sitä edes myöntäisi ääneen, useimmat heteronaiset haluavat itselleen mieluummin maskuliinisen alfauroksen kuin heikkouttaan kitisevän lapatossun.”
Kommentit (169)
Olen itse ollut aina näihin päiviin saakka jonkunsortin feministi, ikää 66 v.
Nämä nykyiset feministit saavat aikaan vain myötähäpeää, ovat niin pähkähulluja heidän puheet.
Todellisiin asioihin ei silti puututa epätasa-arvoa on vielä paljon, palkoissa esim.
Kaikki mielipiteet kierrätetään seksin kautta, se on noloa.
No se feminististä, mutta onhan tuo Ukkola oikeassa monessa asiassa.
Tietenkin tämä on kolumni, ja asia esitetään vähän kärjistäen.
Mutta siitä ei päästä yli eikä ympäri, että naiset ja miehet on erilaisia, ja se on ihanaa.
Elämän suola.
No tietenkin!
Tasa-arvo on ihan jees kohtuullisesti mutta ei miesten tarvitse liikaa naisistua. Niistä menee kaikki hohto.
Tuli fiilis että tämä oli Ukkolalta jonkinlainen itseterapiakirjoitus. Hänhän erosi jo kertaalleen Matiaksesta mutta otti tämän takaisin. Tuli mieleen että ehkä Matias on käyttäytynyt jotenkin liian toksisesti tms. mutta nyt Ukkola haluaakin selittää itselleen että maskuliininen käytös on ok.
Siis tuntui aika hlökohtaiselta kirjoitukselta ja jopa puolustuspuheelta.
Tuliko muille tämä fiilis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo... Näköjään hienoa myös morkata miehiä, jotka sattuvat olemaan herkkiä, tunteikkaita ja vaikka niitä soijalaten juojia... Eivät kai sitten ole oikeita miehiä ollenkaan...
No voi kyynel 😢
No, kyllä tuollainen morkkaaminen on p*rseestä. Mitäpä, jos joku mies tekisi tuollaisen kolumnin ja arvostelisi, kuinka äijämäiset naiset ovat kamalia otuksia.
Antaa mennä vaan! Rekkakuskien (naispuolisten) kitkeriä vastineita odotellessa...
Luulenpa, että jopa Ukkola ottaisi nokkiinsa, kun vahvoja naisia noin kovin arvostellaan...
Itkeskelevä ja vetistelevä könsikäs ei ole mies vaan ämmä. Oli edessä latte tai tissi. Miehen pitää olla se luja peruskallio joka tarjoaa naiselle turvaa ja toisaalta henkevä seuraa tarjoava kumppani.
Harva pystyy käsittelemään kipeää parisuhde-eroaan työajalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näiden ihmisten maailmaan mahtuu vain kahdenlaisia ihmisiä? Olet joko mies joka vollottaa päivät läpeensä tai Erittäin-Miehekäs-Mies™
"Maskuliininen mies ei automaattisesti tarkoita vaimoaan kiduttavaa hirviötä, joka syö iltapalaksi pieniä lapsia. Miehekäs mies voi olla hyvä isä ja puoliso ihan samalla tavalla kuin feminiinisempikin mies. Hän voi puhua tunteistaan, vaikka ei purskahda itkuun joka kerta, kun vegaanipihvi loppuu Alepasta."
:D:D:D
Täytyy nyt tunnustaa, että vähän hihittelin näille, vaikka muuten tuo provosoiva tyyli oli minusta vähän turhaa. Ymmärrän kyllä pointin ja suurilta osin olen samaa mieltä, mutta kaikenlainen jako ääripäihin ei palvele ketään. Tietysti kolumnissa on kai pakkokin kärjistää...
Miksi näistä asioista ei voida puhua asiallisesti vaan aina pitää kärjistää ja vahvistaa stereotypioita? Sanna Ukkolaa ei ole valittu missään vaiheessa maailmankaikkeuden naisten puolestapuhujaksi. Hän voi puhua vain omasta puolestaan. Siinä vaiheessa kun nainen ulisee vuosi sitten tapahtuneesta kauheudesta, että hän ihan itse joutui maksamaan omat ruokansa, ei ole kovin vakavasti otettava tyyppi minun silmissäni.
Olipa taas taattua Ukkola-ripulia koko kolumni.
Ukkolahan on tyypillinen pickme-nainen. Hakee miesten hyväksyntää kirjoituksillaan tajuamatta etteivät miehet häntä yhtään enempää arvosta. Surullista sinänsä.
Tottahan se on, että vaikka olisi tiukkapipoisempikin akateeminen nainen, niin kyllä se hintelä, epämiehekkäästi piipittävä, olmin valkea, tappelun sijaan jotain platonia siteeraava, julkisilla kulkeva tai munattomalla etuvetoriisikipolla ajava, kasviksia syövä, urheilua seuraamaton, viinilitkua lipittävä, yliopisto"mies" unohtuu alle aikayksikön, kun pihaan karauttaa luunmurtaja-Kake aidolla HD:lla, eli sellainen >100kg painava, piikkilangalla ja tribaaleilla tatuoitu, sieltä täältä arpinen, linnassa istunut, kaljaa kittaava, nipottajia kuuntelematon ja hyypiöitä nyrkillä turpaan pamauttava, kokolihaa syövä, kirjaviisaudesta välittämätön, röökiä polttava, hiilijalanjäljestä piittaamaton, ruumiillista työtä tekevä, liibalaaballe naurava, bensalta haiseva, autoja korjaava, jääkiekkoa katsova ja muutenkin kaikin puolin miehekäs ja raamikas Mies, eikä mikkihiiri.
Mä oon niin kyllästynyt näihin provo-"kolumneihin". Pelkkää klikkih*orausta. Eikö kellään ole enää mitään ammattiylpeyttä?
Olipa seksististä sontaa. Ja nimenomaan miehiä kohtaan. Onneksi tänä päivänä voi olla mies monella tapaa, sanoivat kaikenmaailman ukkolat siitä mitä hyvänsä.
Persuli Sanna ei tykkää persuli uliuleista. Tapelkaa nasupetterit niin saatte tupakkia.
Vierailija kirjoitti:
Olipa seksististä sontaa. Ja nimenomaan miehiä kohtaan. Onneksi tänä päivänä voi olla mies monella tapaa, sanoivat kaikenmaailman ukkolat siitä mitä hyvänsä.
Mies voi olla monella tapaa, jos tyytyy olemaan sinkku mies.
Hmm Sanna taitaa olla meikäläisiä..
T. ULI-VÖLLER
Nainen haluaa nahkahousuihin ja BDSM vaatteisiin puetun miehen
Tuollaisi Ukkolan kuvailemia beta-alfamiehiä ei edes juuri ole muualla kuin stadissa ja Kalliossa. Siis ainakaan täällä Tampereella niitä ei paljoa ole vaan mennään sellaisella perusäijä tykkää lätkästä ja kaljasta ja boobseista menolla.
Onkohan kuinka paljon Matias Turkkila vaikuttanut Ukkolan mielipiteisiin?
Itse olen feministi mutta en ole koskaan olettanut että esim. minun ruokani maksettaisiin treffeillä. Jos niin käy niin toki se ilahduttaa mutta jos joku on esim. köyhä opiskelija niin ei minua haittaa vaikkei hän maksa, saatan silloin jopa itse maksaa.
Alku ihan ok, mutta loppu pelkkää tuubaa.
Ihme kirjoitus. Tulee mieleen kysymys, mikä tuota naista vaivaa?
Onhan se mukavaa, jos mies hoitaa kaiken ja itse voi olla heikko nainen. Mutta elävässä elämässä olen nainen, mutten heikko. Parisuhteessa ratkaisee muutkin asiat, kuin pelkka alfastatus.
Kirjoituksesta tulee mieleen, että naisen pitää alistua. Ei niin, että miesten pitää miehistyä.
Minun silmissäni aina vain alkaa enemmän ja enemmän persuliinit ja äärimuslim. vaikuttaa samanlaisilta arvoiltaan.