Oikeasti lämmin talvitakki ja kengät?? (Ei Soreleita jotka yhdet kylmimmistä kengistä mitä mulla on ollut)
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takeista pitkä untuvatakki ja kengistä yllättäen Icebugit, en oo edes villasukkia alle tarvinnut pakkasilla.
Perinteisissä Uggeissa tai Emuissa tarkenee vaikka ilman sukkia.
Ei missään nimessä Uggeja/Emuja. Ovat aivan h*lvetin liukkaat. Kaaduin pahasti pari vuotta sitten Uggeissa (kyllä, murtui luita) ja sen jälkeen kulkenut Icebugeilla.
Emuissa on ainakin pitävät pohjat. Ja suutarihan laittaa uusiksi mitä vaan.
Niin, ensin ostetaan monen sadan kengät ja sitten mennään suutariin laitatuttamaan pohjat Suomen olosuhteisiin.
No juurikin niitä hyviä ja kalliita kenkiä kannattaa huoltaa.
Kyllä ne pohjat kuluu loppuun jossain vaiheessa Icebugeistakin.
Uggit on järkyttävän liukkaat mutta ihan ainoat kengät missä varpaat pysyy lämpimänä kovillakin pakkasilla.
Luhdan naisten talvitakki, jossa untuvavuori, on ainakin tosi lämmin. Nyt on hyvät alatkin talvivaatteissa Luhdan omissa kaupoissa.
Osta vaellusnilkkurit, yhtä kokoa liian isot. Laita jalkaan tavallinen sukka, ohut merinovillasukka ja paksu vaellusvillasukka.
Vierailija kirjoitti:
Luhdan naisten talvitakki, jossa untuvavuori, on ainakin tosi lämmin. Nyt on hyvät alatkin talvivaatteissa Luhdan omissa kaupoissa.
Osta vaellusnilkkurit, yhtä kokoa liian isot. Laita jalkaan tavallinen sukka, ohut merinovillasukka ja paksu vaellusvillasukka.
Paras on, kun ei laita sitä puuvillasukkaa ollenkaan.
Ostin Pomarin kengät ja olen tyytyväinen, lesti on kyllä ihmeen kapea, outo suomalaiseksi kengäksi, tai ehkä nykyään ihmisillä on kapeammat valat kuin meillä 50+.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Pomarin kengät ja olen tyytyväinen, lesti on kyllä ihmeen kapea, outo suomalaiseksi kengäksi, tai ehkä nykyään ihmisillä on kapeammat valat kuin meillä 50+.
Siis jalat.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tiedä miten olet onnistunut Soreleista saamaan kylmät mutta palauta ne ihmeessä, ovat rikki.
Sorel Caribout ovat ainakin lämpimät. Huopatossut myös toimivat kuivalla pakkaskelillä, märällä kelillä pilkkisaappaat.
Mikään ei vedä vertoja turkille. Sattuimoisin kävin Bulevardin UFFissa ja siellä oli pitkä rivi oikein hyvännäköisiä turkkeja muutaman kympin hinnalla. Aivan yliveto kunnon pakkaseen.
Merrellin Moab FST Ice+ Thermo. Pitopohja tarraa jääkelilläkin kunnolla kiinni alustaan. Ja niin lämpimät, että sisätiloissa pakko ottaa pois jaloista.
Luhta on minustakin lämpimin takki (untsikka), jonka koskaan olen omistanut. Kenkäpuolella on Kuomat.
Uggit on kidutettua lammasta. Osta suomalaiset Kuomat niin tarkenee! Väliin tietenkin villasukka.
Talvipakkasella seisoskeluun tarvitaan siihen tarkoitetut kengät. Niitä valmistaa mm. Baffin. Eristävyys on moninkertainen esimerkiksi tässä ketjussa kehuttuihin Kuomiin verrattuna. Baffinin kengät ovat paksusta eristävyydestä johtuen varsin suuria, mutta kevyitä. Minulla on nämä : https://www.baffin.com/products/epicm004
-70 C lämpötiloihin tarkoitetut kengät. Ovat hyvät. Näitä kenkiä tehdään mm Pohjanmeren öljynporauslautoilla työskenteleville.
Hylkeennahka-asu ja töppöset, ikinä en ole ollut niin lämpimissä vaatteissa.
Grönlannissa kuului husky-retken varustukseen ja siinäpä oli talveen mainiosti sopiva vaatetus. Jokseenkin sarjakuvamainen ilmestys tosin varmaan täällä. Ehkä tilaaamalla saisi.
Onneksi Helsingissä ei tarvitse koko talvena talvikenkiä! Ihan Addun syyslenkkarit on mulla riittänyt 😀
Vierailija kirjoitti:
Talvipakkasella seisoskeluun tarvitaan siihen tarkoitetut kengät. Niitä valmistaa mm. Baffin. Eristävyys on moninkertainen esimerkiksi tässä ketjussa kehuttuihin Kuomiin verrattuna. Baffinin kengät ovat paksusta eristävyydestä johtuen varsin suuria, mutta kevyitä. Minulla on nämä : https://www.baffin.com/products/epicm004
-70 C lämpötiloihin tarkoitetut kengät. Ovat hyvät. Näitä kenkiä tehdään mm Pohjanmeren öljynporauslautoilla työskenteleville.
Noi on tosiaan lämpimät. Sain niitä lainata vaihto-oppilasvuotena Kanadassa. Aika painavat ja kömpelöt tosin esim autolla ajamiseen.
Vierailija kirjoitti:
-70C on tosiaan hiukan liioiteltua näihin Helsingin keskieurooppalaisen talviin.
Haltin kalliimman pään takit ovat olleet kohtuullisen hyviä, National Georaphicin takit ja Canada Goose.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Helsingissä ei tarvitse koko talvena talvikenkiä! Ihan Addun syyslenkkarit on mulla riittänyt 😀
Kumiteräsaappailla on aika pitkälti ainakin päiväkodin pihalla nyt 'talvella' seisottu. Mielummin pakkasta ja lunta, kun ainaista vesisadetta.
Panama Jack K-kengästä ainakin saa! Tukeva pohja, vettä kestävät ja villaa sisällä. On lämpimät!
Kannatan myös perinteisiä arktisten kansojen vaatteita. Ikävä ettei kaupasta saa hylkeennahkasaappaita sun muuta :)
Mutta Suomessa perinteinen lämmin jalkine on tietysti ollut huopikkaat! Nyt saa suomalaisen Pomarin huopasaappaaita, jotka on päivitetty moderneiksi lisäämällä Gore-Tex kalvo ja kitkapohjallinen. Ja värivalikoimaakin on.
Ovat lämpimät, mutta kestävät myös kosteutta, niillä ei liukastele. Niissä on sellainen lumi/vesilukko, eli vaikka astuisi koko jalkaterä veteen tai lumeen, mitään ei pääsee sisään. Jalassa mukavat, lesti on leveä. Toki huopaa joutuu sitten hoitamaan kun se pörrööntyy.
Ostin täksi talveksi ja nyt näyttää siltä etten muita enää ostakaan.
Tässä:
Mä oon tehnyt just noin, kun ostin nahkapohjaiset Red Wings -kengät.