Oikeasti lämmin talvitakki ja kengät?? (Ei Soreleita jotka yhdet kylmimmistä kengistä mitä mulla on ollut)
Kommentit (87)
Porontaljalla vuoratut lapikkaat.
Kylmistäkin kengistä saa Thermo-pohjallisilla lämpimät. Siis ne pohjalliset jossa alapinta kylmää eristävää foliota. Eivät ole edes paksut, joten mahtuu joka kenkään.
Nimimerkillä kylmän virheostoksen korjannut
Vierailija kirjoitti:
Kylmistäkin kengistä saa Thermo-pohjallisilla lämpimät. Siis ne pohjalliset jossa alapinta kylmää eristävää foliota. Eivät ole edes paksut, joten mahtuu joka kenkään.
Nimimerkillä kylmän virheostoksen korjannut
Voi, voi olen kokeillut tuota, mutta ei pohjallinen lämmitä jos kengän päällinen on kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takeista pitkä untuvatakki ja kengistä yllättäen Icebugit, en oo edes villasukkia alle tarvinnut pakkasilla.
Perinteisissä Uggeissa tai Emuissa tarkenee vaikka ilman sukkia.
Uggit on joo lämpimät mutta aivan hlvetin liukkaat monot.. Joten jos liikkua pitää lumikelillä niin unohda uggit..
Polvimittainen parkatakki, Monenlaisia talvikenkiä ollut, todellakin eri asia seistä kaksi tuntia paikoillaan kuin kävellä sama aika 20 asteen pakkasessa.
Ilmatilaa oltava, villasukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tiedä miten olet onnistunut Soreleista saamaan kylmät mutta palauta ne ihmeessä, ovat rikki.
Riippuu varmaan aika paljon mallista kylmänkestävyys... Mulla on Caribou slim eikä ne mitkään pakkaskengät tosiaan ole. Lähinnä loskakelin kumpparit.
Nehän on suunniteltu Caribialle. Ei niillä pohjolassa pärjää. Jos etelän lomalle lähdet, niin ota mukaan, jos pelkäät monsuunia.
Zinccis
Vierailija kirjoitti:
Timberland 👍🏻
Yhtä kokoa normaalia isompina ja merinovillasta sukat. Ei tule kylmä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tiedä miten olet onnistunut Soreleista saamaan kylmät mutta palauta ne ihmeessä, ovat rikki.
Riippuu varmaan aika paljon mallista kylmänkestävyys... Mulla on Caribou slim eikä ne mitkään pakkaskengät tosiaan ole. Lähinnä loskakelin kumpparit.
Nehän on suunniteltu Caribialle. Ei niillä pohjolassa pärjää. Jos etelän lomalle lähdet, niin ota mukaan, jos pelkäät monsuunia.
Zinccis
Caribou tarkoittaa karibua eli metsäpeuraa, siis samaa eläintä joka on kesytettynä poro.
Ei ole mitään viittausta Karibialle...
Siis päiväkodin pihalla seisoskelin ja pakkasta vasta -12. Koko iltana en palautunut siitä horkasta. Kiitos kaikista vinkeistä. Google laulaa ahkeraan.
Ja tosiaan ihan ne perus sorelit mulla oli. Ehkä ne on enemmän lämmin Kumisaapas loskakeleihin...
Minä käytän villasukkia ja villapaitoja, niin takin ja kenkien ei tarvitse olla kovin lämpimät.
Kannattaa ostaa vähän pitempi talvitakki, se lämmittää paremmin kuin ihan lyhyt.
Joutsenen pitkä untuvatakki ja merrellin talvikengät eräkaupasta, niillä pärjää.
Ostin Mujista hupullisen untuvatakin, aivan uskomattoman kevyt ja lämmin esim. vaikkapa kohtuullisen kevyesti pyöräillessä pidettävä puoliksi auki, jottei hikoile.
"pilkkikengät"/ lämpökengät. Halvat, mutta todella lämpimät
Talvitakin pitää olla ylisuuri jos haluaa että se on lämmin. Toppatakkikaan ei lämmitä jos se on tiukkaa mallia. Sama kengissä.
Baffin valmistaa oikeasti lämpomiä kenkiä. Itsellä -60 ja -80 C tarkoitetut kengät. Ovat erittäin lämpimät.
En tiedä onko tämän ketjun ap:lla tätä ongelmaa, mutta minusta tuntuu, että nykyään keskitytään ihan liikaa takkiin ja kenkiin talvipukeutumisessa.
Luulen, että se johtuu siitä että talvitakeissa ja -kengissäkin palellaan - koska jalassa on farkut, pää paljaana ja takki auki.
Palelemiselle saa lopun, kun ihoa vasten tulee villaa joka paikkaan: pitkähihainen paita, villahousut, villasukat, villalapaset, kauluri, pipo. Sitten päälle puuvillapaita imemään kosteutta, tuulenpitävät housut, tiivis takki, säärystimet, rukkaset, lakki, huopapohjalliset, nahkakengät.
Tosi kovilla pakkasilla, siis ne alle -25, alkaa olla hyötyä siitäkin että takki on kunnolla eristävä, mutta kyllä se peruslämpö silti hankitaan sillä, että asussa ei ole heikkoja paikkoja, joiden kautta keho pääsee jäähtymään.
Nuo Sorelin kengät ei muuten minustakaan ole maineensa väärtit. Kankeat ja painavat, ja kostuvat herkästi sisältä päin. Seisoskelussa voivat toimia, mutta kävelyyn niitä ei ole tehty.
Mulla on superlämpimät Eccon nahkaiset pitkävartiset talvikengät Goretex-ominaisuudella ja niissä on sellainen lämmin karvavuorikin. Ei ole vielä kertaakaan ollut kylmä varpaista pakkasella. Tosin en missään -30 pakkasissa ole ollut, vaan max -20. Takki on Luhdan untuvatakki, eipä ole sillä tullut tunturin viimassakaan lasketellessa kylmä.