Oikeasti lämmin talvitakki ja kengät?? (Ei Soreleita jotka yhdet kylmimmistä kengistä mitä mulla on ollut)
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Sievi kengät. Torstai tai Luhta takki.
Takki ei muutu yhtään sen lämpimämmäksi vaikka siinä lukee "Torstai" tai "Luhta" mutta hintaa tulee kyllä 3x enemmän kuin ihan yhtä lämpimälle no-brand takille.
AP olisi voinut täsmentää haluaako vain funktionaalisen asusteen jota käyttää pahimpien pakkasten aikana eikä aio pitää sitä päällään noustessaan limusiinin takapenkiltä punaiselle matolle gaalaillassa.
Mulla on Columbia-merkkiset toppasaappaat, ovat tosi lämpimät ja juuri ja juuri kehtaa ihmisten ilmoilla liikkuakin. Urheiluliikkeistä löytyy myös lämpimimmät takit.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Pomarin kengät ja olen tyytyväinen, lesti on kyllä ihmeen kapea, outo suomalaiseksi kengäksi, tai ehkä nykyään ihmisillä on kapeammat valat kuin meillä 50+.
Pomarilla on tavallisen lestin lisäksi leveämpi lestisiä malleja, leveimmät on jotain ortho-malleja. Jalka levenee yleensä iän myötä
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa oikeasti lämpimät pohjalliset. On kokeiltu sievin ja jalaksen yms mutta kun jalat hikoaa niin kastuu ja sitten jalat jäätyy
Ethän käytä mitään puuvillasukkia, jotka jäävät märiksi ja sitten tulee kylmä? Käytä jotain teknisiä sukkia, jotka siirtävät hien pois. Ehkä kannattaisi kokeilla vähän viileämpiä sukkia, ettei ne jalat hikoilisi?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa oikeasti lämpimät pohjalliset. On kokeiltu sievin ja jalaksen yms mutta kun jalat hikoaa niin kastuu ja sitten jalat jäätyy
Monesta halpakaupasta löytää reilulla kympillä todella paksut aitoa villaa/huopaa olevat pohjalliset siis luokkaa 5mm tai enemmän joista voi sormilla puristellen päätellä etteivät ne litisty heti käytössä paperinohuiksi. Jos tällaisessa on vielä toisella puolella lämpöä heijastava alumiinikalvo niin parempaa ei juuri löydy.
Pohjallisen täytyy siis olla villan kaltaista hengittävää materiaalia eikä mitään polyuretaania tai muuta kumia ja kenkään pitää jäädä sen verran tilaa että ilma pääsee kiertämään. Kannattaa valita sukaksi kosteutta johtava merinovillaa tms.
Sievi kengät. Torstai tai Luhta takki.