Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihmeen tauti jyllää nyt? Töistä joka NELJÄS pois, samat oireet kaikilla.

Vierailija
05.02.2020 |

Viimeisen kahden viikon aikana vuorotellen joku pois ja 60 hengen työporukasta joka neljäs pois.

Kurkkukipua, lihassärkyä, kuumetta. Flunssako oikeasti kaataa ihmisiä nyt? Influenssaa ei pitäisi olla, koko työyhteisö rokotettu. Tai siis tietenkin voi osalla olla, mutta ei kai rokotetusta yhteisöstä yhtäkkiä neljäsosa voi olla influenssassa?

Vantaasta kyse.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole influenssaa saanu jos rokotus on ollut!

Ihmettelen tuota rokotevastaisuutta influenssarokotetta kohtaan. Moni ei tunnu tajuavan miten rankasta sairastamisesta on kyse jos saa influenssan, ja tosiaan jälkitautina voi saada keuhkokuumeen joka ei todellakaan ole leikin asia.

En ymmärrä hoitajienkaan marinaa inf. Rokotuksesta. En myöskään tiedä yhtäkään lääkäriä joka ei tuota rokotetta ottaisi ihan vapaaehtoisesti. Tuolla rokotteella sinä suojaat ITSEÄSI. Minä en ainakaan tekisi terveyskeskustyötä päivääkään influenssakausella ilman rokotusta. Olen ollut tk:ssa päivystystyössä töissä ja influenssapotilaita vastaanotolla päivittäin. Miettikääpä jos ei olisi ollut rokotusta? Hyvin on tullut rokotteen teho testattua kun ei ole influenssaa saanut vaikka päivittäin influenssapotilaita tavannut.

Tämän vuoden rokotteesta en osaa sanoa kun olen toisissa työtehtävissä nykyään, mutta aiemmista vuosista hyviä kokemuksia. Ja tosiaan haluaisin muistuttaa siitä, että influenssarokote suojaa paitsi potilaita, myös sinua itseäsi hoitaja/lääkäri .........

Vierailija
62/69 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä voi olla myös korona viruksen mutatioitunut versio. Jos työkaverisi on ollut esim samassa junassa joidenkin aasialaisten kanssa, niin on ihan mahdollinen skenaario. Tai jos joku työpaikallasi on ollut Aasiassa lokakuun jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisin rokotteen turvin koko talven ja syksyn.

Toisaalta aina tuli pieniä hyökkäyksiä ja tajusi levätä. Meni päivässä parissa ohi.

Nyt kun rokotteesta on noin 4kk niin tuntuu että kohta mennään sänkyyn haudanlepoon.

Tunnen merkit että kohta ei enää tehdä yhtään mitään ja tuntee miten lähellä kuolema taas käy.

Vierailija
64/69 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl aaltoilee tää tauti. Eka oltiin lapsen kaa ihan voimattomia, lapsellapäänsärky. Sit ”parannuttiin”, kunnes lapselle iski 40 kuumetta pari päivää, 38 pari päivää ja hakkaava yskä. Mäolen harvoin kipee mutta nytjopa hieman lämpöä, särkee edelleen kehoa sorminiveliä myöten, voimaton ja pahimpana hakkaava ärsytysyskä. Ehkä 3 viikkoa aaltoillut, nyt pääsi lapsi kouluun, mä sairaslomalla. Puhuttiin viesteissä aiemmin että normia ärhäkämpi (tarttumaan), samaa mieltä.

Vierailija
65/69 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun pitää lähteä lentokoneeseen tartuttamaan muita. Sääli.

Sen verran rahaa pistin pienistä säästöistä lentoihin vuosi sitten että nyt on sääli että pitää tartuttaa muut.

Vierailija
66/69 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Koronaa jo helmikuussa Suomessa?

Vierailija
67/69 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edelleenkään ollut koronaa mutta siinä näette, ettei mitään herkkua ollut tuokaan flunssa. Olin myös sairas vaikka aiempina vuosina olen välttynyt flunssilta tai vain vähän niistellyt ja yskinyt enemmän.

Vierailija
68/69 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssassassa ja RS-viruksessa ja koronassa kuume on yleensä n. 38 astetta, koronassa kaikilla ei edes tule kuumetta ja muillakin se kestää muutaman päivän.

Influenssa on sitten ihan omassa luokassaan: Kuume tulee eriträin nopeasti ja helposti 40 astetta ja kestää kaksikin viikkoa, lapsilla kolmekin viikkoa. Rokotettu voi selvitä viikon kuumeella. Vasta 42 astetta on vaarallinen. Sitten alkavat jälkitaudit. Paraneminen kestää kauan.

Kyllä influenssan erottaa helposti muista taudeista, jos ei ihan kummia tapahdu. Näin sanoi mulle lääkärikin ja näin taudit on tutuillakin menneet eli influenssa ihan selvösti muita kovempi.

Vierailija
69/69 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaan vuodesta jyllää pöpöaallot joka ikinen vuosi ja porukkaa kaatuu petiin, onko tämä unohtunut ihmisiltä jo?