Mikä ihmeen tauti jyllää nyt? Töistä joka NELJÄS pois, samat oireet kaikilla.
Viimeisen kahden viikon aikana vuorotellen joku pois ja 60 hengen työporukasta joka neljäs pois.
Kurkkukipua, lihassärkyä, kuumetta. Flunssako oikeasti kaataa ihmisiä nyt? Influenssaa ei pitäisi olla, koko työyhteisö rokotettu. Tai siis tietenkin voi osalla olla, mutta ei kai rokotetusta yhteisöstä yhtäkkiä neljäsosa voi olla influenssassa?
Vantaasta kyse.
Kommentit (69)
Nyt on tosiaan flunssakausi, ja nuo ovat ihan tyypillisiä flunssan oireita. Voi olla, että joku on tartuttanut monia työpaikalla ja siksi niin moni on nyt kipeänä samassa taudissa. Tässä ei ole mitään ihmeellistä. Myös influenssan voi saada rokotettuna, ja silloin se on yleensä lievempi. Ei kannata jokaisesta aivastuksesta panikoida. Pilaa vain mielenterveytensä.
Meillä oli myös 14-vuotias 4 päivää kovassa kuumeessa ja koko viikon pois koulusta. Nielu oli kovasti tulehtunut, mutta ei bakteeriperäistä. Tämä Keravalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se rokotteen ottaminen on täyttä arpapeliä, että sattuuko se tuleva viruskanta olemaan juuri sitä jolta se rokote suojaa.
Selittelyä. Rokotuksista on apua, ei niitä muuten käytettäisi. Ja terveydenhoitoväen pitäisi aivan erityisesti pitää huolta siitä, etteivät tartuta asiakkaitaan, jotka saattavat olla muutenkin jo sairaita. Mielestäni jos alan ihminen kieltäytyy rokotuksista, hän on vastuuton ja hänet pitäisi panna muihin hommiin.
Otin influenssarokotteen työnantajan velvoittamana. Olin kaksi viikkoa kipeämpi kuin olen koskaan elämässäni ollut. Mikähän se rokotteen hyöty tässä tapauksessa oli?
Ne piikitti sulle sairauden ja sait immuniteetin kun sairastit sen ;)
Zinc
Meillä ainakin jyllää influenssa, vaikka koko porukka on rokotettu. Tai ainakin meistä otettujen näytteiden mukaan tämä on influenssaa eikä mikään pieni räkätauti. Yksi on keuhkokuumeen takia sairaalassa. Työyhteisössä noin 50 jäsentä, 25 on sairaana tai jo sairastanut. Todella sitkeä virus, joka tarttuu myös niihin, joilla nelinkertainen tutkimusrokoteannos.
Mulla on miehen kanssa semmonen jossa kuume ei nouse ku 37 risat,mutta pulssi hakkaa ja aivan voimaton raato ja rintaa ajoittain puristaa.
Tänä vuonna ei influenssarokotus taida tarvita kovin hyvin. Mun miehen työpaikalla lähes kaikki sairastui, oli rokotettuja tai ei. Ja tauti oli raju.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna ei influenssarokotus taida tarvita kovin hyvin. Mun miehen työpaikalla lähes kaikki sairastui, oli rokotettuja tai ei. Ja tauti oli raju.
tarvita = tehota
Vierailija kirjoitti:
Rokotteet eivät t(oimi! Se on helppoa rahastusta. Jos kukaan ei ottaisi influenssarokotteita, niin mikään ei muuttuisi. Paitsi tietysti näkyisi selvemmin että keisarilla ei ole vaatteita. Tämän demoaminen olisi tietysti hyvin paljastavaa, ja sen vuoksi rokotuksista ei haluta luopua. Vähän sama asia Brexitin kanssa, EU piti kynsin hampain kiinni Englannista, ettei se näkyisi miten hyvin rupeaa menemään kun eroaa EU:sta. Se olisi loppu EU:lle kun kaikki sen huomaavat, että EU:sta on vain haittaa. Samaten se on rokotteiden kanssa.
Mikä siinä onkin että kaikki salaliittoteoriat löytyy hyvin usein samasta päästä.
Se on tän talven flunssa (eri kuin influenssa). Kävin sairaanhoitajan pakeilla (lääkärille ei päässyt) maanantaina, kirjoitettuna lapulle oireet, kun ei ääntä löytynyt.
Kannattaa kysyä Duact-reseptiä, se auttaa tukkoisuuteen, ja apteekista reseptittä saa "Pharysol" nimistä nielusuihketta, joka auttaa siihen helvetilliseen kipuun nieltäessä, yskiessä, puhuessa ja suun kautta hengitettäessä.
Nyt yskin melkein tauotta niin saa nähdä miten pian olen siellä takaisin, jos tuosta tulee keuhkoputkentulehdus niin kuin kaverille tuli. Kuumetta ei ole varsinaisesti noussut, kun sen rajana on 37,5 C.
Kelju tauti, olisin melkein mieluummin ottanut influenssan, kun kovassa kuumeessa ei ole niin tajuissaan siitä miten kurja olo on.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut että osa hoitoalalta huijaa ottaneensa rokotteen, eikä ota.
Joten siksikin influenssa leviää.
Ihan ku se jostain hoitajista olis kiinni! Ei kaikki lääkäritkään ota + terveyskeskukset on täynnä influenssapotilaita tartuttamassa ja levittämässä tautia muihinkin.
Meidän työpaikalla kaikki ovat rokotettuja eikä kenelläkään työntekijällä ole ollut influenssaa.
Että en voi allekirjoittaa etteikö rokote toimisi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairastanut kaksi kertaa influenssan ja molemmilla kerroilla olin saanut rokotteen. En siis sano että se rokotteesta johtuu vaan siitä huolimatta. Ja on aikamoista tuuria että muina vuosina en ole sairastanut influenssaa.
En tunne ketään joka olisi saanut influenssan rokotteesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä höpötä. Hoitohenkilöstö joutuu näyttämään rokotustodistuksen, tai hoitaja rokottaa paikanpäällä. Älä levitä väärää tietoa.
Tämä ei pidä paikkaansa! Ei tarvitse mitään näyttää.
Hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä höpötä. Hoitohenkilöstö joutuu näyttämään rokotustodistuksen, tai hoitaja rokottaa paikanpäällä. Älä levitä väärää tietoa.
Itse levität täällä väärää tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se rokotteen ottaminen on täyttä arpapeliä, että sattuuko se tuleva viruskanta olemaan juuri sitä jolta se rokote suojaa.
Selittelyä. Rokotuksista on apua, ei niitä muuten käytettäisi. Ja terveydenhoitoväen pitäisi aivan erityisesti pitää huolta siitä, etteivät tartuta asiakkaitaan, jotka saattavat olla muutenkin jo sairaita. Mielestäni jos alan ihminen kieltäytyy rokotuksista, hän on vastuuton ja hänet pitäisi panna muihin hommiin.
Otin influenssarokotteen työnantajan velvoittamana. Olin kaksi viikkoa kipeämpi kuin olen koskaan elämässäni ollut. Mikähän se rokotteen hyöty tässä tapauksessa oli?
Olen ottanut influenssarokotteen jo ainakin 20 vuotta joka talvi ja olen ollut muutaman päivän pois töistä tuona aikana mahataudin ym.vuoksi. Pienempiä flunssia tietysti ollut. Miksi ihmiset eivät usko tieteeseen? Leikatkaa sitten omat kasvaimenne ja paikatkaa hampaanne!! Rokotuksissa on kyse joukkosuojasta mutta sitäkään ihmiset eivät tajua. Mitä vähemmän ihmisiä rokotetaan, leviää virukset ja ovat vaarallisiä esim.perussairaille, vanhuksille ja lapsille. Kyse ei ole siis siitä, että MINÄ sairastan tai en sairasta! Itsekkyys, välinpitämättömyys ja tyhmyys ovat tämän ajan suurin virus. Rokote astaisius on osa maailmanlaajuista altright-liikettä, joka muutenkin perustuu tieteidenvastaisuuteen, valheiden levittämiseen ja vihapuheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla kaikki ovat rokotettuja eikä kenelläkään työntekijällä ole ollut influenssaa.
Että en voi allekirjoittaa etteikö rokote toimisi hyvin.
Influenssakausi on vasta alussa..
Influenssa ei kovinkaan pahasti tunnu jylläävän pk-seudulla. Johtuuko kenties tehokkaasta rokottamisesta? Ehkä, mutta aika vähän influenssaa ilmennyt pk-seudulla tähän mennessä.
Nyt on yhtä sun toista flunssaa liikkeellä ja ilmeisesti vähän vatsatautiakin. Influenssan tunnistaa erittäin kovasta kuumeesta (39-40c), kovista lihassäryistä. Myös kovaa limaisuutta voi ilmetä jossain vaiheessa sairastamista ja sairastaminen voi tosiaan kestää pitkään. Hoitona lepo, kuumetta alentava lääke ja riittävä nesteytys. Kannattaa välttää mahdollisimman paljon julkisilla alueilla liikkumista jottei tauti leviä entisestään.
Rokotetuilla ei ole influenssaa näkynyt. Oman näkemyksen mukaan kaikki joilla se on tähän mennessä todettu, ovat olleet rokottamattomia. Toki aina rokotettukin voi sen saada mutta se on paljon harvinaisempaa ja tauti on yleensä huomattavasti lievempi.
Mäntaas oon ollut sairas 15 v sitten. Yhden influenssapiikin oon ottanut tässä kyllä. En vaan ole niitä joka sairastuu helposti
Kova kuume, 39-40, kova lihassärky, kuiva yskä, keuhkoihin sattuu mutta mitään ei löydy, vatsakipu - lapsella muutama oksennus?
Yskä jää päälle.
Täällä se kävi, kävin testaamassa influenssan, ei ole se. Lääkäri sanoi Adeno, tai jokin muu virus.
Oli kyllä rankka.