Mikä ihmeen tauti jyllää nyt? Töistä joka NELJÄS pois, samat oireet kaikilla.
Viimeisen kahden viikon aikana vuorotellen joku pois ja 60 hengen työporukasta joka neljäs pois.
Kurkkukipua, lihassärkyä, kuumetta. Flunssako oikeasti kaataa ihmisiä nyt? Influenssaa ei pitäisi olla, koko työyhteisö rokotettu. Tai siis tietenkin voi osalla olla, mutta ei kai rokotetusta yhteisöstä yhtäkkiä neljäsosa voi olla influenssassa?
Vantaasta kyse.
Kommentit (69)
Harvinaisen paljon on nyt myös koululaisia kipeänä. Omalta valvontaluokaltanikin on viimeisen kahden viikon aikana ollut kuumeen vuoksi kipeänä reilusti yli puolet. Varsin kova kuume tuntuu kestävän useitakin päiviä, ja muut oireet tuntuvat ainakin osalla heistä jatkuvan vielä pitkään sen jälkeenkin.
thl:n tilastojen mukaan joko influenssa tai flunssa.
Lorvikatari
Ei paljon työnteko maistu kun työkaverit jäävät saikulle. Homma kertaantuu nääs.
Vierailija kirjoitti:
Se rokotteen ottaminen on täyttä arpapeliä, että sattuuko se tuleva viruskanta olemaan juuri sitä jolta se rokote suojaa.
Kyllä sen aika huono arpa pitäisi olla, suoja on 50-80 prosenttia yleensä. Ja jos rokotettu taudin saa, niin se on silloin lievempi eikä yleensä johda kuolemaan (niilläkään riskiryhmillä), siksi otan aina rokotuksen ja siksikin, kun työstentelen vanhusten kanssa, enkä halua tuntea olevani syyllinen jos joku heistä sairastuu minun tartuttamanani. Teorissa voin tietenkin siltikin tartuttaa, mutta olen kuitenkin tehnyt sen mitä voi odottaa.
Ja kyllä, kausiflunssa ja influenssa voidaan erottaa toisistaan vain laboratorio-testillä.
Taas joku työn sankari ei ole voinut jäädä kotiin potemaan, vaan tullut sairaana töihin sairastuttamaan koko yhteisön.
Olen sairastanut kaksi kertaa influenssan ja molemmilla kerroilla olin saanut rokotteen. En siis sano että se rokotteesta johtuu vaan siitä huolimatta. Ja on aikamoista tuuria että muina vuosina en ole sairastanut influenssaa.
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisen paljon on nyt myös koululaisia kipeänä. Omalta valvontaluokaltanikin on viimeisen kahden viikon aikana ollut kuumeen vuoksi kipeänä reilusti yli puolet. Varsin kova kuume tuntuu kestävän useitakin päiviä, ja muut oireet tuntuvat ainakin osalla heistä jatkuvan vielä pitkään sen jälkeenkin.
Pitkä kuume! Näin on.
Olen ollut neljättä viikkoa kipeänä. Kaksi viikkoa ni täysin pois, 10 vrk kuumetta, muutama vrk repivä yskä. En musta tällästä tautia sairastaneeni.
Ikinä en ole influenssarokotetta ottanut enkä influenssaa sairastanut.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut että osa hoitoalalta huijaa ottaneensa rokotteen, eikä ota.
Joten siksikin influenssa leviää.
Älä höpötä. Hoitohenkilöstö joutuu näyttämään rokotustodistuksen, tai hoitaja rokottaa paikanpäällä. Älä levitä väärää tietoa.
Tämä ihana pakkaseton talvi täällä etelässä auttaa pöpöjä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se rokotteen ottaminen on täyttä arpapeliä, että sattuuko se tuleva viruskanta olemaan juuri sitä jolta se rokote suojaa.
Selittelyä. Rokotuksista on apua, ei niitä muuten käytettäisi. Ja terveydenhoitoväen pitäisi aivan erityisesti pitää huolta siitä, etteivät tartuta asiakkaitaan, jotka saattavat olla muutenkin jo sairaita. Mielestäni jos alan ihminen kieltäytyy rokotuksista, hän on vastuuton ja hänet pitäisi panna muihin hommiin.
Otin influenssarokotteen työnantajan velvoittamana. Olin kaksi viikkoa kipeämpi kuin olen koskaan elämässäni ollut. Mikähän se rokotteen hyöty tässä tapauksessa oli?
Kaverille kävi ihan samoin. Tuon jälkeen en ole edes harkinnut rokotetta.
Se on just se korona mikä on jo sairastettu täälläpäin.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairastanut kaksi kertaa influenssan ja molemmilla kerroilla olin saanut rokotteen. En siis sano että se rokotteesta johtuu vaan siitä huolimatta. Ja on aikamoista tuuria että muina vuosina en ole sairastanut influenssaa.
Tuttu, nyt jo eläkkeellä oleva sairaanhoitaja sanoi, ettei enää ikinä ota influenssarokotusta.
Samassa kerrostalossa kolme rokotettua naapuria oli sairastunut niin pahasti, että joutuivat sairaalaan.
Itse otin pari vuotta sitten rokotuksen, kun olin menossa leikkaukseen.
En sairastunut. Jostain syystä en koskaan sairastu, vaikka koko muu perhe olisi kovassa kuumeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittelyä. Rokotuksista on apua, ei niitä muuten käytettäisi. Ja terveydenhoitoväen pitäisi aivan erityisesti pitää huolta siitä, etteivät tartuta asiakkaitaan, jotka saattavat olla muutenkin jo sairaita. Mielestäni jos alan ihminen kieltäytyy rokotuksista, hän on vastuuton ja hänet pitäisi panna muihin hommiin.
Otin influenssarokotteen työnantajan velvoittamana. Olin kaksi viikkoa kipeämpi kuin olen koskaan elämässäni ollut. Mikähän se rokotteen hyöty tässä tapauksessa oli?
Väsynyttä. Rokote ei anna 100% suojaa. Ja labrakokeilla varmistettiin että sairaus aiheutui samasta viruksesta jota vastaan rokotettu? Minäkin laitoin oven lukkoon, mutta murtovarkaat tulivat sisään. Ei siis kannata lukita ovia. Tai edes ostaa lukkoa.
Captain Trips