Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsena seksuaalisen hyväksikäytön uhreiksi joutuneita?

Vierailija
05.02.2025 |

Vaikea aihe joten varmaan poistetaan heti..

Nyt keski-ikäisenä vasta jotenkin havahtunut miettimään tätä.

Itse olin 9v kun ensimmäisen kerran pelkäsin olevani raskaana.  Olin vielä hieman pullukka lapsi joten maha ei ollut mikään littana ja isäpuoli oli oli minua kosketellut "sieltä "

Oli kamalaa odottaa tuleeko siitä vauva 💔 ja samalla kuitenkin kävin koulua ja esitin että kaikki on hyvin. Sama esitys jatkuu edelleen,  ei ole sellaista ongelmaa jota en voisi salata kaikilta muilta. 

N53 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja siunausta sinulle, voisit hakea keskusteluapua psykologilta. Äitini koki myös 9-vuotiaasta lähtien seksuaalista hyväksikäyttöä, ja jäi valtavat traumat. Läheisten rakkaus toi onnen, varsinkin omilta lapsilta.

Vierailija
2/13 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vauvaa jo näkyny?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut, mutta olen tuntenut useammankin uhrin ja lähipiirissä edelleen muutama. Siis sellaisia jotka tiedän, koska useinhan nämä asiat ovat niitä, jotka pysyvät piilossa. 

Silti, vaikka paljon olen näistä kuullut ja nähnyt mitä tuollaiset teot ihmisille aiheuttavat, tulee nämä aina yhtä isona järkytyksenä. Tämä aloitus sai minut todella surulliseksi ja myös vihaiseksi, että olet joutunut kokemaan mitään tuollaista. En edes tiedä mitä sanoa.

Vierailija
4/13 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sormella koskettaa ja tulee raskaaksi?

Vierailija
5/13 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sormella koskettaa ja tulee raskaaksi?

Niin, 9-vuotiaan ajatusmaailmassa.

Ei ap, mutta empatiakyvyllä varustettu

Vierailija
6/13 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Setäni käyttäny hyväksi, tragikoomiseksi asian tekee etten edes muista tapahtumaa. Tiedän puheista vain, setäni ei ollut minua paljon vanhempi. " Nuori" ajattelematon itsekin, onko se lieventävä asianhaara? Tiedä sitä.

Vierailija
7/13 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä.

Vierailija
8/13 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Setäni käyttäny hyväksi, tragikoomiseksi asian tekee etten edes muista tapahtumaa. Tiedän puheista vain, setäni ei ollut minua paljon vanhempi. " Nuori" ajattelematon itsekin, onko se lieventävä asianhaara? Tiedä sitä.

Tuota kutsutaan dissosiaatioksi ja on tyypillistä juurikin seksuaalisen hyväksikäytön uhreille. Ja, ei, ei ollut lieventävä asianhaara.

Vierailija
9/13 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän täältä löydy ne tekijät.

Vierailija
10/13 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota kutsutaan dissosiaatioksi ja on tyypillistä juurikin seksuaalisen hyväksikäytön uhreille. Ja, ei, ei ollut lieventävä asianhaara.

Jotain tuollaista ajattelinkin, tulenkohan koskaan muistamaan. Hypnoosissa ehkä..

Vierailija
11/13 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, onpa kiinnostava aihe! Kerro psykiatrille.

Vierailija
12/13 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut edes että tuossa olisi jotain pahaa ennen kuin aikuisena. En kärsinyt siitä lapsena sen enempää. Väärin se oli silloin ja väärin se on nyt, mutta tavallaan hävettävä tai miettimistä tuo aiheutti vasta nyt aikuisena. Edelleen muistan tekijää lämmöllä, hän oli hyvä ihminen, vaikka ei pystynyt itseään pitämään kurissa. En suostu siihen yleiseen käsitykseen, että tuosta aina kärsii. En minä kärsinyt. Nyt aikuisena piti ihan miettiä asia pala kerrallaan ja useammalta puolelta. Sitä ei saa tekemättömäksi, sen kanssa on elettävä. Se ei haittaa arkeani eikä siitä jäänyt jälkiä.

Vierailija
13/13 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain tuollaista ajattelinkin, tulenkohan koskaan muistamaan. Hypnoosissa ehkä..

Se on autuasta jos ei ole muistikuvia, niitä ei kannata kaivella esiin. Itselläni on asian suhteen onneksi täysi black out. Läheiseni, jolla on sama trauma, ei ole yhtä onnekas...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän