Menikö Tuiskulla överiksi uuden videon/biisin kanssa?
Onko Antilla varaa vetää vitsiksi tuollakin aiheella vai onko jo mautonta häneltäkin?
Kommentit (907)
AndymcCoys kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-11193117?fbclid=IwAR03OxdGZvAv-KDjjQMz9u62nKCZ…
antti ruisku kritisoi muka "tekopyhyyttä" ja "suvaitsemattomuutta" eli sitäkin ettei uskovat hyväksy homoutta, mutta eikö se juuri ole pyhyyttä eikä tekopyhyyttä ettei homoja suvaita?
Antti Holman podcastissa oli tästä hyvin sanottu että hän erosi kirkosta kun jotain sikalaa (tai kanalaa) siunattiin, mutta homoja ei voi siunata. Paitsi salaa, niin ettei kerrota piispalle.
Täys kymppi videolle!
Törkeen hyvä video! Jotain erillaista, uskallusta, härskiä :-)
N -67
AndymcCoys kirjoitti:
antti ruisku kritisoi muka "tekopyhyyttä" ja "suvaitsemattomuutta" eli sitäkin ettei uskovat hyväksy homoutta, mutta eikö se juuri ole pyhyyttä eikä tekopyhyyttä ettei homoja suvaita?
Jos tämä video oli yritys saada uskovaiset "suvaitsemaan" homoutta paremmin, niin öh... aika pieleen ja vastakkaiseen suuntaan tais mennä.
Olisi helpompaa "suvaita" (hirveä sana), jos ei mentäis riettauden kautta. Uskovaisille on heteroidenkin riettailu videoilla vastemielistä, sen esittely ja sanat "napit ja suu auki" EI ehkä lisää ajatusta, että homot haluaa vain rakastaa rauhassa. Tuo on irstauden ylistystä, rakkauden sijaan himoa alleviivataan. Huono veto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa ärsyttämään uskovaisten puolesta pikkuhiljaa tarpeeton sonta mitä joutuvat nielemään.
Samalla kun heiltä vaaditaan jatkuvasti kohtuuttomuuksiin saakka venyttämään rajoja jopa omista uskonkappaleistaan että oltaisiin mainstreamille "suvaitsevaisia ja sallivia".
Prkl!
Alan pikkuhiljaa ihailla Päivi R.ää .
On niitä harvoja ,jotka uskaltaa sanoa että jo riittää pascanjauhantanne, näpit irti arvokkaimmastamme mitä meillä jäljellä vielä on.
No miten uskonnon pilkka eroaa uskovaisten tavasta vetää lokaan toisten ihmisten eläminen? Ai koska se osuu omaan nilkkaan? Jep jep. Niin kauan kuin uskovaiset kokevat oikeudekseen laukoa mielipiteitään niin sen tulee toimia myös toiseen suuntaan.
Olet oikeassa siinä, että uskovaiset tekevät yhtä lailla väärin, jos haukkuvat muita. Ketään ei saa yrittää vetää lokaan, vaan päinvastoin kaikkia pitää yrittää auttaa!
Räsänen on usein sanonut, että homot eläkööt rauhassa kuten haluaa, mutta heidän virallista avioliittoaan ei voi hyväksyä. No, avioliitto on nyt laillista eikä Päivikään sille mitään voi, mutta kai silti saa sanoa, että avioliitto ei ole Raamatun mukaista.
Vierailija kirjoitti:
AndymcCoys kirjoitti:
Antti Holman podcastissa oli tästä hyvin sanottu että hän erosi kirkosta kun jotain sikalaa (tai kanalaa) siunattiin, mutta homoja ei voi siunata. Paitsi salaa, niin ettei kerrota piispalle.
Ymmärrän pointin. Se vain, että kanala tai sikala hyvin järjestettynä ei ole synti, toisin kuin tämä toinen =(
Mä olen tykännyt ihan älyttömän paljon Antin uudistumisen jälkeisestä tuotannosta, siis siitä hetkestä kun Peto on irti- tuli.
Niille jotka itkee sen Idols- Antin perään: se Antti oli feikki ja menettänyt suosionsa kokonaan. Se oli just sellaista musateollisuuden teennäistä paskaa, jossa nätti poika laitetaan laulamaan nättejä, vaarattomia lauluja.
MUTTA. Mun mielestä tää uusin on taas ihan paskaa. Mukarohkeaa höttöä, ei nykypäivän suomessa vaadi mitään tehdä tuollainen jumalanpilkka-laulu. En jaksanut edes katsoa videota kunnolla loppuun saati kuunnella biisiä sen jälkeen kun oli käynyt selväksi, että se todella on niin tylsä miltä alkuun kuullosti, ei ollut ylläreitä tulossa.
Harmi. Mutta ei aina voi onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AndymcCoys kirjoitti:
Ymmärrän pointin. Se vain, että kanala tai sikala hyvin järjestettynä ei ole synti, toisin kuin tämä toinen =(
Voi nyt taas kerran, avioerokin on synti, mutta kas kummaa kun se ei niin haittaa... Miksei siitä pidetä niin saatananmoista meteliä? Ai siksi kun ois tosi kurjaa jos joutuisi elämään kurjassa suhteessa vaan sen takia, että joku sanoo että se on syntiä...
Vierailija kirjoitti:
Mua harmittaa, että joudun sanomaan etten pidä Antin musasta enää. Entiset biisit kivoja vaikkei tietenkään tartte enää olla ujo popparipoika. En ole uskovainen, enkä ota nokkiini uskontoteemasta vaan lähinnä pettynyt kun uskonto ja pop ei mielestäni sovi yhteen. En halua pitkällä automatkalla laulaa "Amen", mieluummin "taas mennään rahan takii".
Nykyiset biisit menee liikaa alapää juttuihin, enkä voi niitä kuunnella ollenkaan lapsen kuullen. Antti on ihana ihminen mut valitettavasti musa ei nyt toimi.
Nimim. Tykännyt jo Idolsista lähtien <3 <3 <3
Siis toi on ihan totta että ne vanhat biisit on parempia tähän uudempaan musaan verrattuna (uutena tarkotan ny 20 lukuu:D)
Nyt on koko levy julki. Melkoista tykitystä tapaluterilaisille. Heti ekasta biisistä alkaen, "kerran vuodes kirkkoon".
Myrsky nousee kun tapaluterilaiset hermostuu :)
Ihan hirveä video, jotenkin ällöttävä ja myös sekava. En ole mikään Tuisku-fani, mutta tähän verrattuna joku Juuret tai Hyökyaalto vaikuttaa mestariteokselta.
AndymcCoys kirjoitti:
miten jokin aikuinen ihminen voi "tykätä" anssi ruiskun biiseistä? ei voi olla kovin korkea ÄO, ja en kyllä voisi seurustella naisen kanssa joka" tykkää" ihqusta anssi ruiskusta, progea se pitää olla!
Siinä sitä on kriteeri kumppanin valintaan. Itse olen vaativassa asiantuntijatehtävässä ja pidän Antti Tuiskusta.
Vähän pettymys oli video ja biisi tän kohun jälkeen.
Niitä, jotka tuosta loukkaantuu, kehotan katsomaan peiliin ja kasvattamaan itsetunnon.
Antin uudempi tuotanto voittaa 6-0 ne idols-antin hempeät lepertelyt, Peto on irti jne. jälkeen Antin OIKEA suosio vasta alkoi.
Antti on livenä todella hyvä. Olen hänet yksillä festareilla nähnyt ja kaveri, joka ei tykkää yhtään Antin musiikista katsoi koko keikan todeten lopuksi, et oli niin hyvä keikka, että ei raaskinut lähteä.
Biisi oli vähän laimea, en tiedä paraneeko toisella kuuntelulla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on koko levy julki. Melkoista tykitystä tapaluterilaisille. Heti ekasta biisistä alkaen, "kerran vuodes kirkkoon".
Toi on juuri näin. Kirkot ammottaa tyhjyyttään paitsi jouluna ja kuitenkin nää palstat täyttyy toinen toistaan kiihkeämpi Jeesuksen seuraaja. Menkää kirkkoon hakemaan itsellenne rauhaa ei tarvi pillastua joka asiasta.
Uskoaan julistavat valittavat uskon pilkkaamisesta ja kuinka se on väärin ja loukkaavaa. Samaan hengenvetoon uhkailevat uskonnottomia Jumalan kostolla ja karmeilla seurauksilla sanoistaan. I rest My case
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on juuri näin. Kirkot ammottaa tyhjyyttään paitsi jouluna ja kuitenkin nää palstat täyttyy toinen toistaan kiihkeämpi Jeesuksen seuraaja. Menkää kirkkoon hakemaan itsellenne rauhaa ei tarvi pillastua joka asiasta.
Kyllä sitä ehtii kirkkoon että tännekin. On täällä yhtä paljon ateisteja, väittäisin.
Biisi ja levy ei pilkkaa Jumalaa vaan nimenomaan tekopyhiä tapaluterilaisia. Niitä jotka käy ehkä kerran vuodessa kirkossa. Ostaa sillä yhdellä käyntikerralla ja kirkollisveroilla itselleen puhtaan omantunnon. Kaikkea saa ja voi tehdä kun synnit saa kuitenkin anteeksi. Kuulumalla kirkkoon ja uskottelemalla että olen kristitty. Pidetään se kirkko siinä varuilta takaporttina, että jos sit kuitenkin tarvis sen vapaalipun taivaaseen. Jos nimittäin se Jumala kaikesta huolimatta olis olemassa.
Itsekin olin tuollainen, kunnes otin ja erosin siitä porukasta. Päätin että koska en oikeasti usko niin turha tässä on teeskennellä ja pitää takaporttia auki. Ei se jäsenyys tai verot oikeasti mua taivaaseen siivitä. Siihen tarvis uskoa ja sitä mulla ei ole. Otan vastuun teoistani itse. Katotaan sitten kuoleman jälkeen oliko valinta oikea vai väärä.
En jaksa lukea koko kommenttiketjua, mutta mielestäni Antti Tuisku käyttää hienosti itseironiaa ja raamattukuvastoa hyödykseen. Se kertoo älykkyydestä. Kukaan ei pilkkaa ketään, korkeintaan kyseenalaistaa sen, mihin uskomme. Tämän A.T. tiedostaa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vähän pettymys oli video ja biisi tän kohun jälkeen.
Niitä, jotka tuosta loukkaantuu, kehotan katsomaan peiliin ja kasvattamaan itsetunnon.
Antin uudempi tuotanto voittaa 6-0 ne idols-antin hempeät lepertelyt, Peto on irti jne. jälkeen Antin OIKEA suosio vasta alkoi.
Antti on livenä todella hyvä. Olen hänet yksillä festareilla nähnyt ja kaveri, joka ei tykkää yhtään Antin musiikista katsoi koko keikan todeten lopuksi, et oli niin hyvä keikka, että ei raaskinut lähteä.
Biisi oli vähän laimea, en tiedä paraneeko toisella kuuntelulla.
Antti tykitti menemään vuodet 2015-2018. Mutta tää uusin levy ei lähtenyt kyllä mulla. On mietitty tarkkaan teema koko kokonaisuuden ympärille ja varmaan on sanomaakin, mutta noista biiseistä en vaan tykkää. Ei niissä ole iskua yhtään kuten En kommentoi ja Anatude-levyillä. Ei yhtään biisiä joita voisi ennustaa hiteiksi kansan keskuudessa, ei ole kiinnostavia koukkuja. Tuo eka julkasu kohauttaa videon ja teeman vuoksi, mutta veikkaan, että Spotifyssä suunta on hyvin pian laskeva. Ei noussut siellä edes ykköseksi ekan päivän jälkeen vaan jäi Elan ja Jennin jälkeen.
Ei kohahduta, mutta eipä uskontoteemainen juttu, oli se sitten kriittistä tai ylistävää, näin ateistina juuri iske. Ainoa aihealue, joka on tätäkin huonompi ja kuluneempi on rakkaus.
miten jokin aikuinen ihminen voi "tykätä" anssi ruiskun biiseistä? ei voi olla kovin korkea ÄO, ja en kyllä voisi seurustella naisen kanssa joka" tykkää" ihqusta anssi ruiskusta, progea se pitää olla!