Menikö Tuiskulla överiksi uuden videon/biisin kanssa?
Onko Antilla varaa vetää vitsiksi tuollakin aiheella vai onko jo mautonta häneltäkin?
Kommentit (907)
Antti toimii vain käsikirjoituksen mukaan, suosio on taattu jos suostuu hyppimään levy-yhtiön ja eliitin pillin mukaan. http://eliitinesoteerisetsymbolit.blogspot.com/2016/01/suomalainen-musi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä nykyaikaa, kaikkea saa rienata varsinkin kristinuskoa. Ai jai kun on kovia pahiksia..tekisi saman muslimeille. Ei eikö uskalla?? Mitens nyt noin??
Miksi Tuisku kirjoittais lauluja islamista? Ihan tuntemattomasta uskonnosta. Yleensä muusikot keskittyy itselleen tuttuun. Tuisku on elänyt Suomessa missä valtauskonto on ev.lut.
Ja mites muuten sä itse olet hoitanut tuon islamin kritisoinnin? Oletko omalla naamalla ja nimellä kertonut mielipiteesi? Vai urputatko vaan vauvapalstalla nimettömänä ja vaadit muita kritisoimaan omalla nimellään ja naamallaan? Mites on, etkö uskalla? Miksi muiden pitää tehdä sun vaatimat asiat? Tee kerrankin itse, äläkä vaan vaadi muilta. Veikkaan kuitenkin, ettet sä nynnerö uskalla. Et sä uskalla kuin nimettömänä huudella.
Mikäs helkkarin syyte-oksennus sieltä pullahti ulos??:D Faktahan on se ettei nämä velliperseet ikipäivänä uskaltaisi rienata islamia. Eiköhän tyhminkin tiedä sen;)
Fakta on että sä et uskalla kun vauvapalstalla nimettömänä kitistä. Ihan oot Tuiskun kaltainen velliperse. Vaadit muilta sellaista mitä et itsekään uskalla tehdä ja sitten haukut muita velliperseiksi.
Kuunnelkaapa Timo Rautiaisen biisi "Jeesus tule takaisin" tai "uskonnon pastori" Raakaa tekstiä mutta totta.
Vierailija kirjoitti:
Biisi ja levy ei pilkkaa Jumalaa vaan nimenomaan tekopyhiä tapaluterilaisia. Niitä jotka käy ehkä kerran vuodessa kirkossa. Ostaa sillä yhdellä käyntikerralla ja kirkollisveroilla itselleen puhtaan omantunnon. Kaikkea saa ja voi tehdä kun synnit saa kuitenkin anteeksi. Kuulumalla kirkkoon ja uskottelemalla että olen kristitty. Pidetään se kirkko siinä varuilta takaporttina, että jos sit kuitenkin tarvis sen vapaalipun taivaaseen. Jos nimittäin se Jumala kaikesta huolimatta olis olemassa.
Itsekin olin tuollainen, kunnes otin ja erosin siitä porukasta. Päätin että koska en oikeasti usko niin turha tässä on teeskennellä ja pitää takaporttia auki. Ei se jäsenyys tai verot oikeasti mua taivaaseen siivitä. Siihen tarvis uskoa ja sitä mulla ei ole. Otan vastuun teoistani itse. Katotaan sitten kuoleman jälkeen oliko valinta oikea vai väärä.
Ai on jokin laki, ettei voi olla uskossa jos ei pönötä säännöllisesti kirkon penkillä? Mielenkiintoista. Itse uskon tavallani, mutta en pidä säännöllisistä kokoontumisista muissakaan tilanteissa. Käyn kyllä mielelläni joskus omalla ajallani hiljentymässä kirkoissa ja jättämässä pienen avustuksen.
Tästä biisistä en tykännyt ja se ei johdu pelkästää överiksi menneestä videosta. Harmi jos Antin uusi tyyli on tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on koko levy julki. Melkoista tykitystä tapaluterilaisille. Heti ekasta biisistä alkaen, "kerran vuodes kirkkoon".
Myrsky nousee kun tapaluterilaiset hermostuu :)
Toi on juuri näin. Kirkot ammottaa tyhjyyttään paitsi jouluna ja kuitenkin nää palstat täyttyy toinen toistaan kiihkeämpi Jeesuksen seuraaja. Menkää kirkkoon hakemaan itsellenne rauhaa ei tarvi pillastua joka asiasta.
Oikeasti uskovat eivät käy luterilaisessa kirkossa. Itse käyn esim. vapaakirkossa ja helluntaiseurakunnassa.
"Valittu kansa" siis tehdäänkö tässä nyt kristittyjen lisäksi pilkkaa myös juutalaisista? Voi Antti....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on koko levy julki. Melkoista tykitystä tapaluterilaisille. Heti ekasta biisistä alkaen, "kerran vuodes kirkkoon".
Myrsky nousee kun tapaluterilaiset hermostuu :)
Toi on juuri näin. Kirkot ammottaa tyhjyyttään paitsi jouluna ja kuitenkin nää palstat täyttyy toinen toistaan kiihkeämpi Jeesuksen seuraaja. Menkää kirkkoon hakemaan itsellenne rauhaa ei tarvi pillastua joka asiasta.
Oikeasti uskovat eivät käy luterilaisessa kirkossa. Itse käyn esim. vapaakirkossa ja helluntaiseurakunnassa.
No ei nyt täysin näinkään. Kyllä joka paikassa on oikeita uskovaisia, jopa taviskirkossa myös.
Nykyisin on myös pieniä luterilaisia seurakuntia, joissa käy ns. uskovaisia, esim. lhpk ja seurakuntaliitto. Ei isoja, mut yhteensä tuhansia aktiiveja kuitenkin.
Levy on loistava! Toki muissa uskonnoissa on vieläkin pahempia asioita, johon kukaan Suomessa ei uskalla kajota. Mutta kristinusko kuuluu suomalaiseen kulttuuriin ja moni suomalainen on uskonyhteisönsä uhri. Tässä Levyllä on upealla tavalla käsitelty tätä tematiikkaa. Kaksinaismoralismi loistaa näissä fundalistisissa yhteisöissä. Levyllä Jumalan olemassaoloa ei kielletä eikä pilkata. Ihminen on se, jota tässä kyseenalaistetaan. Kukaan ei ole toisen yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Levy on loistava! Toki muissa uskonnoissa on vieläkin pahempia asioita, johon kukaan Suomessa ei uskalla kajota. Mutta kristinusko kuuluu suomalaiseen kulttuuriin ja moni suomalainen on uskonyhteisönsä uhri. Tässä Levyllä on upealla tavalla käsitelty tätä tematiikkaa. Kaksinaismoralismi loistaa näissä fundalistisissa yhteisöissä. Levyllä Jumalan olemassaoloa ei kielletä eikä pilkata. Ihminen on se, jota tässä kyseenalaistetaan. Kukaan ei ole toisen yläpuolella.
Fundamentalistisissa siis...kirjaimia putosi pois
Helsingin sanomien musiikkikriitikko antoi Antin uudelle levylle 5 tähteä.
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006399346.html
Mielestäni osuva vertaus Juhannustansseihin ja nyt eletään sentään 2020-lukua.
Kuuntelin levyn ja voi haukotus. Ei iskenyt sitten yhtään. Tylsä. Jotenkin tuntuu, että alkaa olla aiheet ja ideat kaluttu loppuun ja sitten on epätoivoisesti päätytty tarttua johonkin kohun toivossa. Sääli Antin kannalta, koska hän on selvästikin symppis tyyppi. Nyt vaan näyttää aika teennäiseltä.
En kommentoi itse biisiä tai sen toteutusta tässä.
Luin Antin ajatuksia iltapäivälehdessä kyseisestä biisistä:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/8da27fd6-206d-4e18-837d-55bc0a…
Antti mainitsee:
– Siinä voi ehkä kuulla sellaista, että miksi tuo laulaa Jessestä sillä tavalla, että Jesse tarjoaa salmarii ja Jesse sitä ja Jesse tätä. Jos sen ajattelee niin, että siinä lauletaan Jeesusuksesta.
– Mielestäni se on nerokas biisi, koska minulle kyse on siitä, että siinä lauletaan Jessestä, frendistä.
Hihittelin, kun luin tätä. Aikaa hauskaa! Antti taitaa vähän nyt ali arvioida kuulijoidensa älykkyyttä. Jos viittaus ei olisi Jeesukseen, niin siinähän olisi ollut Matti, Ville tai Ossi.
Ihan perus koulukiusaus tilanteesta tuttu kuvio:
Luokassa on kiusattu Maisa niminen tyttö. Muu luokka puhuu yhdessä ” Haisasta” kaikkien kuullen. Kaikki tietää ketä tarkoitetaan ja kenestä puhutaan. Opettajan puuttuessa tilanteeseen lapsoset silmät kirkkaina väittää, että ” ihan totta me puhuttiin yhdestä ” Haisasta” 😂😂😂
Ei Antti minulta huomiota saa biisin tai aiheen valinnan takia, vaan epäloogisuus ja kuulijan ali arviointi herättää mielenkiintoni. Ihan komediasta käy tämä.
Vierailija kirjoitti:
En kommentoi itse biisiä tai sen toteutusta tässä.
Luin Antin ajatuksia iltapäivälehdessä kyseisestä biisistä:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/8da27fd6-206d-4e18-837d-55bc0a…
Antti mainitsee:
– Siinä voi ehkä kuulla sellaista, että miksi tuo laulaa Jessestä sillä tavalla, että Jesse tarjoaa salmarii ja Jesse sitä ja Jesse tätä. Jos sen ajattelee niin, että siinä lauletaan Jeesusuksesta.
– Mielestäni se on nerokas biisi, koska minulle kyse on siitä, että siinä lauletaan Jessestä, frendistä.
Hihittelin, kun luin tätä. Aikaa hauskaa! Antti taitaa vähän nyt ali arvioida kuulijoidensa älykkyyttä. Jos viittaus ei olisi Jeesukseen, niin siinähän olisi ollut Matti, Ville tai Ossi.
Ihan perus koulukiusaus tilanteesta tuttu kuvio:
Luokassa on kiusattu Maisa niminen tyttö. Muu luokka puhuu yhdessä ” Haisasta” kaikkien kuullen. Kaikki tietää ketä tarkoitetaan ja kenestä puhutaan. Opettajan puuttuessa tilanteeseen lapsoset silmät kirkkaina väittää, että ” ihan totta me puhuttiin yhdestä ” Haisasta” 😂😂😂
Ei Antti minulta huomiota saa biisin tai aiheen valinnan takia, vaan epäloogisuus ja kuulijan ali arviointi herättää mielenkiintoni. Ihan komediasta käy tämä.
No mutta se tässä oli tarkoituskin, että ihminen voi ajatella biisiä kahdesta eri kulmasta ja miten se muuttaa ajattelua ja omaa olotilaa. Joillekin on valtava tabu kyseenalaistaa asioita.
Aivan sama vaikka olisi rienattu buddhaa.
Siitä huolimatta ällöttävä/vastenmieleinen esiintulo ja musiikkivideo pikkulikkojen idolilta.
Ei ole käsittääkseni kyse siitä, että ei kykene kyseenalaistamaan tai rikkomaan tabuja, vaan siitä, että Antti sanoo, ettei viittaus ole Jeesukseen. Tietysti on! Uskonnollissävytteinen biisi ja nimi. Hän saa sanoa, että itse ajattelee sen kaverina, ja se on ok, mutta on naivia väittää , ettei yhtään olisi Hänen puolelta biiisin laulavana artistina viittausta ja tarkoitusta viitata Jeesukseen kaverin sijaan.
Saahan niin tehdä- viitata Jeesukseen biiseissään, vapaa maa! Ei minulle ongelma ole viittaus , vaan naureskelin hänen väitteelleen, että puhtaasti ja ainoastaan hänelle Jesse on viittaus ystävään. Se on mielestäni kuulijan ali- arviointia.
Hengittäkää. Kuunnelkaa biisit uudestaan. Loistavaa ironiaa ihmisestä, maallistumisesta. Jumalaa ei pilkata missään vaiheessa, millään tavalla. Antti on älykäs ja mikä parasta älykäshumoristi. Osa suomalaisista ei näitä biisejä tuu ymmärtämään tai sulattamaan ikinä, koska nk ainoat oikeat uskovaiset Suomessaa ovat aina niin helvetin tosikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Antti Tuisku kuvasi videolla antikristuksen touhuja aika lailla, illuminatiakin oli.
No, apokalyptinen biisi, viimeisinä aikoina mennään valitettavasti Babylonian malliin eli yhdistetään homoseksi ja rituaalit.
-uskova
Ja näin viimeisinä aikoina (lol) itseään uskoviksi kutsuvat nautiskelevat salaa kaikella internetistä löytyvällä saastalla. Myös Antti Tuiskun kohuttu musavideo on pakko käydä katsomassa ihan vain, jotta tietäisi, mistä taas puhutaan, ja seli seli. Muiden edessä kauhistellaan ja ollaan hurskaita, mutta kyllä se oma mieliteko ja syvällä istuva perisynti ajaa näitä asioita katsomaan.
Loistava levy. Ei muuta voi sanoa.
Ja varmasti noi biisit tulee soimaan radioissa ja bileissä. Menevää musaa. Hienoa että meillä on Tuiskun kaltainen artisti, joka uskaltaa tehdä mitä haluaa. Eikä vaan sitä samaa rakkaussaippuaa.
https://www.instagram.com/p/B8QdL98BGjn/?igshid=1nkkdyjz5e1zp
Vantaan seurakunta ei ainakaan suuttunu.