Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menikö Tuiskulla överiksi uuden videon/biisin kanssa?

Vierailija
05.02.2020 |

Onko Antilla varaa vetää vitsiksi tuollakin aiheella vai onko jo mautonta häneltäkin?

Kommentit (907)

Vierailija
401/907 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tämä oli vahva kannanotto nykyajasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/907 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuu järkyttää eniten että jengi menee tästä ihan sekasin. Jos sinun usko kariutuu johonki musiikkivideoon, ei se oo ollu vahva alun alkaenkaa.

Ja mitä niihin muksuihin tulee, nii ei ne oo yhtä tyhmiä ku miltä näyttää. Ne osaa nykysin ettiä vertauksia ja symboleja, esimerkkinä vaikka BTS:n musiikkivideot, niistä on faneilla ties mimmosta teoriaa kehissä. Koulussa opetetaan jo ihan pieniä ajattelemaan omilla aivoilla ja hyvä niin. Mikäli ei vanhemmalta polvelta onnistu nii suosittelen lämpimästi vaikkapa opiskelemaan äidinkieltä iltalukiossa, siellä käydään sitten ihan perusteellisesti läpi kaiken moista kuvallisuutta, analysoidaan niin runoutta kuin mainosfilmeikin.

T. Opeopiskelija

Mikä jengi tästä nyt on mielestäsi "mennyt sekaisin". Hekö, joihin puhkikulutettu mainstream-höttö ei uponnutkaan vaan pitivät tuotosta lapsellisena ja epäkiinnostavana koska ei tarjonnut yhtään mitään uutta tulokulmaa mihinkään.

Miksi ihmeessä "omilla aivoilla ajatteleva" runoutta ja mediakasvatusta opiskellut ja symboloita osaavasti tulkitseva ja analysoiva yksilö ei voisi sitten muka vaistomaisesti kunnioittaa toisen arvoja? 

"Koulussa opetetaan jo pieniä ajattelemaan omilla aivoilla", noinko "minuu järkyttää"opeopiskelija tosiaan kirjoitti. Ei se omilla aivoilla ajatteleminen sulje pois muiden huomioimista ja fiksuutta .

Provokaatio ei välttämättä edellyttä yhtään mitään.

Senkun nostaa keskisormen pystyyn ja välittömästi on heti kantaaottava symbolieleineen  ja muut "menee sekaisin eikä osaa ajatella omilla aivoillaan mitä mä tässä ihan selkeesti tarkotin " jos he eivät jaksa innostua tai sanovat että hitto kun oli tosi typerä juttu.

Vierailija
404/907 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän ymmärtää oikein hyvin, jos on itse ollut joskus sekaantunut överiuskontoon ja tajunnut nostaa kytkintä.

Erittäin hyvä parodia👍.

Vierailija
405/907 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuu järkyttää eniten että jengi menee tästä ihan sekasin. Jos sinun usko kariutuu johonki musiikkivideoon, ei se oo ollu vahva alun alkaenkaa.

Ja mitä niihin muksuihin tulee, nii ei ne oo yhtä tyhmiä ku miltä näyttää. Ne osaa nykysin ettiä vertauksia ja symboleja, esimerkkinä vaikka BTS:n musiikkivideot, niistä on faneilla ties mimmosta teoriaa kehissä. Koulussa opetetaan jo ihan pieniä ajattelemaan omilla aivoilla ja hyvä niin. Mikäli ei vanhemmalta polvelta onnistu nii suosittelen lämpimästi vaikkapa opiskelemaan äidinkieltä iltalukiossa, siellä käydään sitten ihan perusteellisesti läpi kaiken moista kuvallisuutta, analysoidaan niin runoutta kuin mainosfilmeikin.

T. Opeopiskelija

Opeopiskelijan mielestä se, että joku ei innostu jonkun hölmöstä musavideosta on merkki siitä, että jonkun "usko nyt kariutuu musavideoon".

Ei ristus.

Tyyppi varmaan innosta vapisevin käsin kiikuttaa tuonkin musavideon opetustunnilleen ja pyytää oppilaita etsimään "symboleita ja merkityksiä". Että nyt mää opettajaopiskelija tässä annan oikeen terhakkaana sisältöä ja oppia tunnille että oppivat ajattelemaan omilla aivoillaan.

Kas musavideoilla on niin kova mahti ihmismieleen, opettajaopiskelijan mielestä.

Vierailija
406/907 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkasiko ja järkyttikö minua uskovaista Antti Tuiskun musiikkivideo ja biisi? Niin Kyllä! Mutta se siitä, hänen valintansa ja itse kantaa vastuun. Toisaalta en oo yllättynyt. Raamatussa sanotaan kuinka synnissä/pahuudessa elävä ihminen menee kokoajan vain syvemmälle ja syvemmälle siihen pahuuteen. Eikä ihminen itsekään oikein ymmärrä mitä se syntielämä on tehnyt tai saa ihmisessä aikaan.

Ja lisään. Ei, en ole synnitön ihminen ja täydellinen uskova. Vaan armosta pelastunut.

Vierailija
407/907 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaika: älä häpee mitään niin oot kaikkin mielestä tosi cool ja "rohkea".

Vierailija
408/907 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meni =(

Vierailija
409/907 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea kaikkia kommentteja, mutta odotan innolla mitä Päivi Räsänen tästä sanoo.

Itse biisi ja video, loistavaa! Ei se haittaa vaikkette suurin osa ymmärrä, rakkaat lampaat <3

Ja siinäpä yksi joka "ei jaksa lukea kaikkia kommentteja" mutta siitä huolimatta "odottaa innolla mitä Päivi Räsänen" kommentoi? Häh?

Mä taidan sitte olla niitä lampaita kun en ymmärrä  logiikkaa.

Ja tuo kommentoija kohderyhmää mihin ko viihde uppoo.

Vierailija
410/907 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaiskohan se muslimeista?

Vierailija
411/907 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun menisi sontimaan jonkun olkkarin matolle ja istuisi sitten hihkumaan sohvan nurkkaan, että kattokaa kaikki kuinka "mie tässä aiheutin ny voimakkaita reaktioita rajoittuneissa ihmisissä jotka ei osaa ite ajatella omilla aivoillaan "  ,tällä mun tuotoksellani tossa noin .

Toi haju on sitte mun kannanottoni maailman pinnallisuuteen ja henkilöpalvontaan, etteks te ny tajuu.

Vierailija
412/907 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, joskus hämmästyttää miten vähän ihmiset ymmärtävät asioista. Tässäkin takerrutaan Jeesukseen eikä nähdä metsää puilta. Katsotte varmaan selkokielisiä uutisiakin...

Tää oli hyvä. Selkokieliset uutiset 😂

Vierailija
413/907 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljo kirjoitti:

Uskaltaiskohan se muslimeista?

Todennäköisemmin kuin Viljo uskaltaisi ulos sieltä peräkammaristaan.

Vierailija
414/907 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en usko että hänen tarkoituksena sinänsä on pilkata uskoa, uskovia tai Jumalaa. Mutta  monet kääntävät tämän kyllä sellaiseksi. Eli homma kääntyy siihen vaikkei Tuisku itse haluiskaan.

Tosin voi tämä herättää ihan asiallistakin keskustelua.

Oikeassahan Tuisku on esim siinä ettei kristinusko perustu jollekkin automaatiolle jossa synnit annetaan anteeksi simsalabim seuraamalla jotain systeemia ja siten voi elää ihan miten lystää. Näinhän opettaa esim liberaali kirkko.

Videossahan Jeesus on jätetty ulkopuolele ja ihmiset palvovat epäjumalaa. Näin minä sen ymmärrän,

Vierailija
415/907 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flirttaillaan vähä veikeen sek-ikkääs-ti sarvipään kanssa ja pyllistetään kirkkoon päin.

Siinäpä sitä taiteellista sisältöä kerrakseen, symboleineen. Kyllä noista yhen videon pykää. Jätä tosin pikkarit jalkaan tai pistä ainaskin palmusta lehti penikses eteen.

Vierailija
416/907 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi mulla on sellainen mielikuva että Antti Tuisku on aika uskonnollinen tai hällä on sellainen tausta tai jotain. En ole hänen seuraajiaan joten en paljokaan tiedä hänestä mutta jostain on tälläinen jäänyt.

Katsoin tuon videon ja minusta siinä ei pilkata Jumalaa vaan jonkinlaista Jumalan tilalle tehtyä palvontaa.

Vierailija
417/907 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappaleen idea on hyvä, mutta sanat olisi voineet olla nokkelammatkin.

Vierailija
418/907 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan pilkkaamista ei ole laitettu mukaan. Ja on kuvattu aikoja sitten eli ei mikään "vedän sanoja takaisin" tapaus.

Vierailija
419/907 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tavallaan vapaissa suunnissa kasvaneena tuo Tuiskun kritiikki on pohjimmiltaan aika samaa mitä lapsena opin kuulemaan kohdistetun esim Luterilaista kirkkoa kohtaan. Kirkkoa arvosteltiin juuri siitä että siellä tuuditetaan ihmiset siihen uskoon että kuulumalla kirkkoon synnit on anteeksi annettu ja ihminen voi sitten rellestää miten tahtoo.

Vierailija
420/907 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/kommentti-antti-tuiskun-uuden-videon…

Hyvä analyysi!

Höpsistä taas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme