Ihanaa olla kotirouva!
Saa siivota kunnolla ja rauhassa. Tänään siivosin kirjastohuoneen ja luetteloin kirjat, huomenna jatkan. Samalla panin sulamaan arkkupakastimen. Sitten tein vielä lindströmin pihvejä soijasta ja siivosin lääkekaapin. Ehdin vielä koirankin kanssa lenkkeillä tunnin.
Kommentit (78)
Onhan se vähän aikaa kivaa, mutta sitten iskee mökkihöperyys ja rahapula ja juttuseuraa alkaa etsiä vaikka vauva.fistä.
Muista eläke, muista ero, muista sairaus ja kuolema. Kaikki nämä voi lävähtää naamalle ja qusessa oot. Ja taskurahan lähde hyytyä ja alkaa taloudellinen kontrollointi ja painostus.
Tuhannet naiivit naiset joutuvat heitteille kun äijä kyllästyy ja nostaa kytkintä. Kannattaa pitää koulutus tuoreena ja verkostot kunnossa.
En ymmärrä miksi tämä provo herättää noin negatiivisia tunteita. Aloitus ei ensinnäkään ole todellinen ja toisekseen kotiäidin tai kotirouvan työ pitäisi olla ihan hyväksyttävää. Muistan kun itse olin lapsi ja isäni oli sairauseläkkeellä keuhkosairauden vuoksi. Meillä oli iso perhe ja äiti kävi töissä. Isän työpanoksesta (sen mukaan miten hän jaksoi) oli suuri hyöty meille muille. Välillä hän väsyi siihen, että hän oli aina yksin ja työ oli yksitoikkoista kodinhoitoa, mutta itselleni ei olisi koskaan tullut mieleenikään vähätellä hänen työtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kahdeksan vuotta kotona lasten kanssa ja kun pääsin taas töihin, niin se oli ihanaa! Lapset ovat jo teinejä, kotona on siistiä ja pihatöitäkään ei juuri nyt ole, joten kyllä ainakin minulla aika kävisi pitkäksi kotosalla.
Onneksi työni on tosi mukavaa ja rahakaan ei ole sen täky, sillä meillä on sitä ihan mukavasti. En saisi kotona mitenkään aikaani kulumaan, vaan ap:n tavoin luuhaisin varmaan tuntikausia av:lla, pelaisin jotain, tuijottaisin telkkaa ja tylsistyisin täydellisesti. Jos sitä olisi tiedossa toistaiseksi, niin tulisin hulluksi.
Te "uratykit" jotka ette keksi mitään sisältöä elämään paitsi työn, olette säälittäviä! :D ja vielä ylpeilette sillä! Eihän se kerro ku teidän puuttellisesta ajattelukyvystä ja mielikuvituksen puutteesta. Maailma on täynnä tekemistä!
Miksei nainen voisi tehdä uraa? Noita elättäjä miehiä ei riitä yksinkertaisesti kaikille jonka takia muiden on välttämätöntä kouluttautua ja mennä töihin.
No enhän minä sanonut etteikö voisi tai saisi! Enhän MINÄ tässä arvostellut toisten valintoja, vaan nämä pari ylpeilevää uranaista, jotka halveksuen suhtautuu muihin valintoihin. Minä toin esiin, että työn lisäksi maailma on täynn kiinnostavaa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vähän aikaa kivaa, mutta sitten iskee mökkihöperyys ja rahapula ja juttuseuraa alkaa etsiä vaikka vauva.fistä.
Muista eläke, muista ero, muista sairaus ja kuolema. Kaikki nämä voi lävähtää naamalle ja qusessa oot. Ja taskurahan lähde hyytyä ja alkaa taloudellinen kontrollointi ja painostus.
Tuhannet naiivit naiset joutuvat heitteille kun äijä kyllästyy ja nostaa kytkintä. Kannattaa pitää koulutus tuoreena ja verkostot kunnossa.
Nämä kaikki on otettu huomioon ennen kotoilua. Ei huolta huomisesta missään tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä kaikki on otettu huomioon ennen kotoilua. Ei huolta huomisesta missään tilanteessa.
Niin varmasti. Ja silti olet niin yksinäinen, että tänne änkeät. Ja niin epävarma että uskottelet.
Vierailija kirjoitti:
Annatko iltaisin vielä seksuaalisia palveluja isännällesi? Pikku bikineissä ja stay-upit jalassa?
Totta kai. Mutta en bikineissä ja stay upeissa. Ap
Mä oon työkyvyttömyyseläkkeellä. Kovasti mielelläni tekisin vaikka vapaaehtoistyötä, mutta en voi sitoutua säännöllisiin vuoroihin, kun kunto vaihtelee nopsaan.
Olen ikioma kotirouvani 100% omistamassani asunnossa, ei velkaa jne.
Melko noloa olisi jonkun muun tuloilla täällä elellä.
Vierailija kirjoitti:
Kotoilu on aivan ihanaa, jos se sopii omaan luonteeseen ja siitä oikeasti nauttii! Itsekin tykkään siivoilla ja touhuilla koko ajan kaikenlaista ilman, että se tuntuu joltain kotiapulaisena hääräämiseltä. Ymmärrän hyvin myös niitä uraihmisiä, jotka eivät samalla tavalla viihdy arjen askareiden parissa. On vain niin ihanaa olla kotona etten vaihtaisi tätä mihinkään!
Olet samanlainen kuin minä. Nautin todella siivoamisesta, siis siitä että saa kerrankin siivota rauhassa ja perusteellisesti ilman kiirettä. Töissä ollessani siihen ei ollut koskaan aikaa. Ap
Monesti nämä "uratykit" on jotai siivoojia tai sairaanhoitajia :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annatko iltaisin vielä seksuaalisia palveluja isännällesi? Pikku bikineissä ja stay-upit jalassa?
Nehän ei edes näytä hyvältä koossa 54.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi tämä provo herättää noin negatiivisia tunteita. Aloitus ei ensinnäkään ole todellinen ja toisekseen kotiäidin tai kotirouvan työ pitäisi olla ihan hyväksyttävää. Muistan kun itse olin lapsi ja isäni oli sairauseläkkeellä keuhkosairauden vuoksi. Meillä oli iso perhe ja äiti kävi töissä. Isän työpanoksesta (sen mukaan miten hän jaksoi) oli suuri hyöty meille muille. Välillä hän väsyi siihen, että hän oli aina yksin ja työ oli yksitoikkoista kodinhoitoa, mutta itselleni ei olisi koskaan tullut mieleenikään vähätellä hänen työtään.
Ei ole provo. Olin vain eilen niin hyvällä fiiliksellä kun sain niin paljon aikaan ja yllätyin, että tänne on tullut jatkokeskustelua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyviä neuvoja, mutta mulla on pitkä ura työelämässä takana. Ap
Lähden kohta tapaamaan rakastajaani. En elä kultaisessa häkissä kuten eräs.
T. Hyvää vapaapäivää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyviä neuvoja, mutta mulla on pitkä ura työelämässä takana. Ap
Pitkä ja kuiva ura sulla on jalkovälissäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän ei edes näytä hyvältä koossa 54.
Ap
Kuinka paljon se sua ilahduttaisi, jos kokoni olisi tuo tai jopa isompi?
Ap
Ap, olisit heti sanonut, että olet 72 ja odotat uutta lonkkaa.
Kaikki me eräänä päivänä eläkkeellä olemme. Mutta kaikilla ei ole alkuperäisosat kunnossa 😂
Vierailija kirjoitti:
Ap, olisit heti sanonut, että olet 72 ja odotat uutta lonkkaa.
Kaikki me eräänä päivänä eläkkeellä olemme. Mutta kaikilla ei ole alkuperäisosat kunnossa 😂
En ole eläkeikäinen ja tuskin tulen uutta lonkkaakaan tarvitsemaan. Mutta sen verran ilkeitä kommentteja, että lopetan tähän. Joku voi teeskennellä rauhassa olevansa ap, ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kahdeksan vuotta kotona lasten kanssa ja kun pääsin taas töihin, niin se oli ihanaa! Lapset ovat jo teinejä, kotona on siistiä ja pihatöitäkään ei juuri nyt ole, joten kyllä ainakin minulla aika kävisi pitkäksi kotosalla.
Onneksi työni on tosi mukavaa ja rahakaan ei ole sen täky, sillä meillä on sitä ihan mukavasti. En saisi kotona mitenkään aikaani kulumaan, vaan ap:n tavoin luuhaisin varmaan tuntikausia av:lla, pelaisin jotain, tuijottaisin telkkaa ja tylsistyisin täydellisesti. Jos sitä olisi tiedossa toistaiseksi, niin tulisin hulluksi.
Te "uratykit" jotka ette keksi mitään sisältöä elämään paitsi työn, olette säälittäviä! :D ja vielä ylpeilette sillä! Eihän se kerro ku teidän puuttellisesta ajattelukyvystä ja mielikuvituksen puutteesta. Maailma on täynnä tekemistä!
Vai että olen uratykki!! :D No enpä tiedä kun kerran kotonakin olin kahdeksan vuotta. Tottakai viihdyin kotona ja lasten kanssa meillä oli oikeasti hauskaa varsinkin kun täällä aika maalla asumme, mutta kahdeksan vuotta riitti hyvin ja intoa riittää.
Onko jonkun mielestä niin outoa, että joku tykkää tehdä töitä? Että joku nauttii, kun saa lähteä yhtä aikaa perheen kanssa omaan mukavaan työhönsä ja elämä on muutakin kodin seinät, pihapiiri ja kaiken kruunaava kauppamatka?
Olen alle viisikymppinen nainen ja ehdin olemaan töiden jälkeen, viikonloppuisin ja lomilla perheen kanssa hyvin. Sitten kun mieheni jää eläkkeelle ehkä joskus 15 vuoden päästä ja lapset ovat muuttaneet jo pois kotoa, niin varmasti minäkin jään kotosalle, mutta luultavasti vaihdamme silloin ympyröitä kokonaan. Yksikään perheestäni ei ole mikään laakereillaan lepäävä vanha nahjus, vaan intoa riittää työpäivän jälkeenkin.
Kotoilu on aivan ihanaa, jos se sopii omaan luonteeseen ja siitä oikeasti nauttii! Itsekin tykkään siivoilla ja touhuilla koko ajan kaikenlaista ilman, että se tuntuu joltain kotiapulaisena hääräämiseltä. Ymmärrän hyvin myös niitä uraihmisiä, jotka eivät samalla tavalla viihdy arjen askareiden parissa. On vain niin ihanaa olla kotona etten vaihtaisi tätä mihinkään!