Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
1221/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mummo tyhjentää käytetyt kahvinsuodatinpussit ja käyttää uudelleen. Samoin hän kerää tyhjät jogurttipurkit

Mun työkaveri tuo mulle joululahjaksi aina muovipussillisen viilipurkkeja.

Kasvatan niissä mm kesäkukkia.

Ollaan annettu myös niitä paljon lahjaksi, siksi onkin kätevää purkki on arvoton .

Vastalahjaksi annan aina joulukoristeen ja näemmä on tyytyväinen , koska tekee sen joka vuosi.

Vierailija
1222/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuka ja saita tuttava ei osta kuukautissiteitä. Käyttää jotain rättejä ja hajusta päätellen koko menkkojen ajan yhtä rättiä. Siis edelleen vuonna 2020. Sääliksi käy työkavereita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin rikas tätini oli sitä mieltä, että meidän hääparin olisi pitänyt maksaa heidän taksikyytinsä (n. 13 euroa) häistä kotiin. Muuten ajavat omalla autolla takaisin kotiin eivätkä juo tippaakaan alkoholia. Viiniä heille vain, jos taksi on maksettu.

Vierailija
1224/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä oli pihi tapaus ja rasittava tässä suhteessa vaikka varakas olikin. Kerran menetti hermonsa, kun oli laskenut paljonko sähköä kahvinkeitin oli kuluttanut päivän aikana, kun hän oli unohtanut sen moccamasterin lämmitysosan aamulla päälle ja huomannut asian vasta töistä kotiin tullessaan. Hän osti sitten kaittimeen sellaisen mötikkäajastimen, joka kiinnitettiin kahvinkeittimen johtoon, jolla sai estettyä vastaavan taloudellisen katastrofin toistumisen :D   

Vierailija
1225/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä oli pihi tapaus ja rasittava tässä suhteessa vaikka varakas olikin. Kerran menetti hermonsa, kun oli laskenut paljonko sähköä kahvinkeitin oli kuluttanut päivän aikana, kun hän oli unohtanut sen moccamasterin lämmitysosan aamulla päälle ja huomannut asian vasta töistä kotiin tullessaan. Hän osti sitten kaittimeen sellaisen mötikkäajastimen, joka kiinnitettiin kahvinkeittimen johtoon, jolla sai estettyä vastaavan taloudellisen katastrofin toistumisen :D   

Kuulosti mun enolta :D

Vierailija
1226/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin isäpuoli kiljui aina kaikesta kuluttamisesta. Eniten varmaan sähköstä. Ukko asenti jotain aikakatkaisimia kattolamppuihin, ettei "kakarat jätä valoja turhaan päälle". Oli tosi ärsyttävää. Tämä oli siis 80-luvulla.

Vierailija
1227/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetystä talokaupoilla kirjoitti:

Ostettiin talo 200k-hinnalla. Entinen omistaja halusi tulla vielä kaupan jälkeen vanhaan asuntoonsa ja kävi poistamassa palovaroittimista vanhat paristot - ilmoitti, etteivät ne kuulu talokauppaan.

Reilu tyyppi, kun sentään jätti palovaroittimen.

Meillä asunnon myyjä vei palovaroittimet mukanaan. En itse edes tajunnut koko asiaa remontti- ja muuttohässäkässä, kunnes anoppi onneksi tajusi kysyä, että eikö teillä ole täällä palovaroittimia ollenkaan. Ei käynyt mielessäkään, että joku veisi ne mukanaan.

XDDDDD Minä vein palovaroittimet mennessäni XDDD ei ole minun tehtäväni jättää kaikkea valmiiksi, hommatkoon itse.

Vierailija
1228/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en tainnut silloin olla varma, että onko täällä uudessa valmiina palovaroittimet vai ei. Eli varmuudenkin vuoksi otin ne mukaan.

Vierailija
1229/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää kuorin banaanit kaupassa ennenkuin punnitsen ne. Siinä säästää yllättävän pitkän pennin. Käännän myös kahvin suodatinpussit.

Vierailija
1230/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttuni sanoi, että voidaan kuunnella auton radiota vain hiljaisella voluumilla, koska se säästää bensaa

Tottahan tuo on. Auton sähkölaitteet saavat sähkön akusta, johon se ladataan auton laturilla, joka taas toimii sillä polttoaineella.

Jäi tuo volyymi pois. Kovemmalla volyymillä kuunteleminen lisää sähköenergian kulutusta, mikä taas nostaa latauksen tarvetta ja lisää polttoaineen kulutusta.

Yksi tuttuni ei käytä koskaan auton ilmastointia, koska se lisää bensankulutusta.

Helteellä ajellaan sitten moottoritietä räppänät auki, tukka solmussa ja huudetaan toisillemme kuulumiset.

Kysy seuraavan kerran, miksi hän tuhlasi rahaa autoon, jossa on ilmastointi, kun auton, jossa sitä ei ole, olisi saanut halvemmalla.

--- Auto säilyttää paremmin jälleenmyyntiarvonsa, jos ilmastointi.

Öööö, jos ilmastointi mitä?!

Vierailija
1231/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sunkin kannattaisi aloittaa, saattaisit saada ostettua sen oman kesämökin.

Vierailija
1232/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesä. Järvi. Sauna! Ja miten tuttavaparilla toimitaan: sauna lämmin NYT! Ensimmäiset saunaan NYT! Seuraavat HETI perään... ei vilvoitteluja / terassijuomaa välillä. Pikainen uinti ja pois.... homman juju on siinä että SÄÄSTETÄÄN saunapuita....kyllä, säästävät saunapuita! Eikä oo rahasta kiinni

Ehkä sunkin kannattaisi aloittaa, saattaisit saada ostettua sen oman kesämökin.

Vierailija
1233/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunapuiden säästäjälle vois viedä tuliaisiksi niitä puita, tai olla menemättä mökille.

Vuokraa tai osta oma mökki niin saat elää siellä kuten haluat.

Sairaasti pihit ihmiset käy kyllä hermoon, miehen sisko ja äiti.

Eka superpihi ja toka ottaa ja haalii toisten omia tavaroita, tai ostattaa muilla.

Voivottelee ku on niin pieni eläke tai vanhuus vaivaa. Sama virsi jo 40 vuotta.

Vierailija
1234/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen syy on tapaus, josta olen kuullut. Vaikka eräpäivänä maksettu lyhennys pitäisi olla täysin sallittua, eräs ulkomainen luotottaja tulkitsi asiakkaan omassa pankissaan eräpäivänä tekemänsä maksut myöhästyneiksi, koska rahojen siirtymisessä meni muutama päivä.

Tämän seurauksena he irtisanoivat lainan jatkuvien myöhästyneiden suoritusten vuoksi.

Kuulostaa urbaanilegendalta.

Uskon kyllä tähän, sillä olin aivan pöyristynyt, että esim. Taysista tulleissa laskuissa lukee, että maksa mieluummin ennen eräpäivää, jotta ei tule viivästymismaksua. 

Mitä helkutin viivästymismaksua? On täysin sallittua maksaa eräpäivänä. Tays voisi hieman tarkistaa lakipykäliä ennenkuin ryhtyy uhkailemaan. 

TAYS:n laskussa lukee että "Suorituksen viivästyessä perintätoimisto Intrum lähettää 5 euron maksuhuomautuksen". Katson laskua juuri nyt edessäni. Ei sanaakaan ole mainittu laskussa, että pitäisi maksaa ennen eräpäivää.

Ulkomailla on yleistä, että suorituksen tulee näkyä tilillä eräpäivänä. Sitä eräpäivä on alunperin tarkoittanut, lasku tulee näkyä laskuttajalla maksettuna viimeistään silloin. Suomessa on vakiintunut tapa, että eräpäivä on viimeinen maksupäivä. Näin ei kuitenkaan ole suuressa osassa muuta maailmaa.

Vierailija
1235/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "sitä itseään" olisi naamallasi niin siivoaisitko sen mieluummin paperilla vai vedellä?

Vierailija
1236/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitus kansalaisaloitteeseen Sähkö on meidän!

Vierailija
1237/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on jo aika huono: mun vaimo säästää siten, että jättää jonkun laskun maksamatta ja siirtää vastaavan summan säästötilille. Ei ymmärrä että se lasku joudutaan sitten maksamaan seuraavassa kuussa korkojen kera. Raivostuttavaa...

Siis... millä logiikalla vaimosi kuvittelee säästävänsä noin? En mitenkään saa kiinni tosta ajatuksen juoksusta vaikka kuinka asiaa mielessäni kääntelen.

No en ymmärrä minäkään. Jotenkin kun se raha on sillä hetkellä siellä säästötilillä lämmittää hänen mieltä.

Tämä on varmaan sitä samaa ihmistyyppiä, joka ei voi maksaa laskuja silloin kun ne tulee vaan niitä pitää venyttää eräpäivään asti.

Nyt meni ohi. Minä merkkaan aina maksupäiväksi eräpäivän. Eikö niin muka saisi tehdä? Enkä ole pihi enkä mitään, muu ei ole edes käynyt mielessä.

Tottakai noin saa tehdä. Tuntuu vaan uskomattomalta, että sulla ei olisi koskaan käynyt laskun tietoja verkkopankkiin naputellessasi mielessä että laitanpa tämän heti maksuun.

Näin ne asiat nähdään sieltä omista näkökulmista käsin. Itse laitan aina maksuun välittömästi kun olen pankin sivuilla enkä seisota laskuja siellä johonkin sattumanvaraiseen eräpäivään, koska en näe sillä mitään lisäarvoa.

Vierailija
1238/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostettiin talo 200k-hinnalla. Entinen omistaja halusi tulla vielä kaupan jälkeen vanhaan asuntoonsa ja kävi poistamassa palovaroittimista vanhat paristot - ilmoitti, etteivät ne kuulu talokauppaan.

Meidän talon edelliset asukkaat veivät myös uuninpellit sekä ikkunalaudat mukanaan. :--D

Meiltäkin oli viety ikkunalaudat ja verhotangot. Otti hiukan päähän kun huomattiin asia.

Mun 'uudesta' kämpästä asukit oli vieneet sokeripalat katosta.

Lain mukaan ne kuuluvat asuntoon.

Ent omistaja maksoi sitten sähkömiehen käynnin. Tuli hintaa pikku kuutioille.

Tarkoitatko, että pitää vaihtaa valaisinpistorasioiden tilalle vanhanaikaiset riviliittimet?

Vierailija
1239/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on jo aika huono: mun vaimo säästää siten, että jättää jonkun laskun maksamatta ja siirtää vastaavan summan säästötilille. Ei ymmärrä että se lasku joudutaan sitten maksamaan seuraavassa kuussa korkojen kera. Raivostuttavaa...

Siis... millä logiikalla vaimosi kuvittelee säästävänsä noin? En mitenkään saa kiinni tosta ajatuksen juoksusta vaikka kuinka asiaa mielessäni kääntelen.

No en ymmärrä minäkään. Jotenkin kun se raha on sillä hetkellä siellä säästötilillä lämmittää hänen mieltä.

Tämä on varmaan sitä samaa ihmistyyppiä, joka ei voi maksaa laskuja silloin kun ne tulee vaan niitä pitää venyttää eräpäivään asti.

Nyt meni ohi. Minä merkkaan aina maksupäiväksi eräpäivän. Eikö niin muka saisi tehdä? Enkä ole pihi enkä mitään, muu ei ole edes käynyt mielessä.

Tottakai noin saa tehdä. Tuntuu vaan uskomattomalta, että sulla ei olisi koskaan käynyt laskun tietoja verkkopankkiin naputellessasi mielessä että laitanpa tämän heti maksuun.

Näin ne asiat nähdään sieltä omista näkökulmista käsin. Itse laitan aina maksuun välittömästi kun olen pankin sivuilla enkä seisota laskuja siellä johonkin sattumanvaraiseen eräpäivään, koska en näe sillä mitään lisäarvoa.

Ihmiset, jotka pelkäävät tilinsä olevan tyhjä eräpäivänä, maksavat laskunsa heti saadessaan ne. Kun taas niille, joiden raha-asiat pysyvät hallinnassa ja joilla katetta riittää läpi kuukauden, asialla ei voisi olla vähempää merkitystä.

Vierailija
1240/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän talon edelliset asukkaat veivät myös uuninpellit sekä ikkunalaudat mukanaan. :--D

Meiltäkin oli viety ikkunalaudat ja verhotangot. Otti hiukan päähän kun huomattiin asia.

Mun 'uudesta' kämpästä asukit oli vieneet sokeripalat katosta.

Lain mukaan ne kuuluvat asuntoon.

Ent omistaja maksoi sitten sähkömiehen käynnin. Tuli hintaa pikku kuutioille.

Tarkoitatko, että pitää vaihtaa valaisinpistorasioiden tilalle vanhanaikaiset riviliittimet?

No ei vaan sitä ettei katossa ole pistorasiaa eikä sokeripaloja. Ohis