Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
1241/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä tutulla yhdessä asuvalla pariskunnalla on eri ruoat. Enemmän tienaava ostaa parempaa, eikä jaa niitä puolisolleen, vaan tämä saa syödä sitä, mihin omat rahat riittävät.

Näin minäkin tein nuorempana. Poikaystäväni oli velaton ja ansaitsi ihan hyvin. Minä olin työtön.

Hän osti ruokansa kauppahallien erikoisliikkeistä ja minä marketin ale-laarista. 

Joskus hän kyllä tarjosi minullekin ruokiaan mutta jouduin kieltäytymään koska se oli hänen tapansa vongata seksiä.

"Minä tarjosin sinulle kallista juustoa/hilloa/leivonnaisia/pihviä...jne ja nyt sinä kieltäydyt seksistä...". Sanoin siihen, että en ole ilotyttö, jolle maksetaan seksistä vaikka valuuttana olisi juusto.

Kun luen tuota tekstiäni, minua alkaa naurattaa mutta ei naurattanut silloin. 

Minä kyllä antaisin hyvästä juustosta.

Jukoliste, niin hyvää juustoa ei olekaan.

Ja vaikka olisikin, niin en vaihda seksiä juustoon. Annan vastineetta , jos minusta tuntuu siltä.

T. Tuo juustolla houkutelleen ex-tyttöystävä. :D (Tämä minun kokemukseni päätyy parhaass...pahimmassa tapauksessa jollekin huumoripalstalle. Oikeasti asiaan liittyi muitakin "jos ostan sinulle tätä, niin annathan sitten illalla"-seksintappo vaateita)

Tässä on nyt asioissa vissi ero. Kyllä minäkin antaisin, jos poikaystävä lupaisi kaupasta tuoda hyvää juustoa, mutta en antaisi jos poikaystävä yrittäisi juustolla kiristää mua seksiin, kun näkisin nälkää.

Vierailija
1242/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetystä talokaupoilla kirjoitti:

Ostettiin talo 200k-hinnalla. Entinen omistaja halusi tulla vielä kaupan jälkeen vanhaan asuntoonsa ja kävi poistamassa palovaroittimista vanhat paristot - ilmoitti, etteivät ne kuulu talokauppaan.

Reilu tyyppi, kun sentään jätti palovaroittimen.

Meillä asunnon myyjä vei palovaroittimet mukanaan. En itse edes tajunnut koko asiaa remontti- ja muuttohässäkässä, kunnes anoppi onneksi tajusi kysyä, että eikö teillä ole täällä palovaroittimia ollenkaan. Ei käynyt mielessäkään, että joku veisi ne mukanaan.

XDDDDD Minä vein palovaroittimet mennessäni XDDD ei ole minun tehtäväni jättää kaikkea valmiiksi, hommatkoon itse.

Me ostettiin talo semmoiselta nuorelta pariskunnalta, jonka  mies oli isänsä kanssa rakentanut talon (tehnyt sähkötyötkin, vaikkei ollut sähköalan ammattilainen, tämä selvisi jälkeenpäin). Muutaman vuoden jälkeen ei ollutkaan varaa velkohin ja joutuivat myymään talon. Palovarottimia 200 m2 kämpässä oli useita, mutta mikään niistä ei ollut liitetty sähköverkkoon ja vain yhdessä olohuoneessa olevassa oli paristo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu vaan uskomattomalta, että sulla ei olisi koskaan käynyt laskun tietoja verkkopankkiin naputellessasi mielessä että laitanpa tämän heti maksuun.

Ei, koska en naputtele juuri mitään laskuja verkkopankissa. Skannaan laskujen viivakoodit kännykällä, niin data liikkuu suoraan mobiili-appiin. Ja sen viivakoodin skannaamalla se maksupäivä on automaattisesti laskun eräpäivänä...joten miksi ihmeessä alkaisin joka ainutta laskua muutella ja hieroa maksupäiviä suuntaan tai toiseen?!?

Vierailija
1244/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostettiin talo 200k-hinnalla. Entinen omistaja halusi tulla vielä kaupan jälkeen vanhaan asuntoonsa ja kävi poistamassa palovaroittimista vanhat paristot - ilmoitti, etteivät ne kuulu talokauppaan.

Meidän talon edelliset asukkaat veivät myös uuninpellit sekä ikkunalaudat mukanaan. :--D

Meiltäkin oli viety ikkunalaudat ja verhotangot. Otti hiukan päähän kun huomattiin asia.

Mun 'uudesta' kämpästä asukit oli vieneet sokeripalat katosta.

Lain mukaan ne kuuluvat asuntoon.

Ent omistaja maksoi sitten sähkömiehen käynnin. Tuli hintaa pikku kuutioille.

Tarkoitatko, että pitää vaihtaa valaisinpistorasioiden tilalle vanhanaikaiset riviliittimet?

En nyt oikein hahmota kysymystäsi. Ostamassani asunnossa oli katossa lamppujen kohdalla vain 2 lyhyttä johdonpäätä irrallaan. Olisi voinut aiheuttaa oikosulun.

Hankin itse valaisinpistorasiaan liitettävät valaisimet, ja asennutin kattoon ne pistorasiat.

Vierailija
1245/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itse ostamani palovaroitin Lento (design by Paola Suhonen). Asunnossa ei siis ollut palovaroitinta kun sinne muutin ja asunto on sen ikäinen että kun se on valmistunut eivät varoittimet olleet pakollisia. Joten jokainen asukas on ihan itse ostanut varoittimen ja sitten vienyt sen mukanaan. Ja niin minäkin aion viedä omani mukanani kun joskus muutan pois.

Ei kai palovaroitin ole mikään asunnon vakiovaruste, verrattavissa lieteen tai vessanpyttyyn? Tokihan se on pakollinen olla jokaisessa asunnossa ja siitä kukin asuja/ omistaja on (vuorollaan) vastuussa. Korjatkaa jos olen väärässä.

Vierailija
1246/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yli 40v miehen, joka kylään mennessään on syömättä koko päivän, koska säästää siinä omissa ruokakuluissa kun syö sitten vierailla. Syö häpeilemättä ja kyselemättä astiat tyhjiksi, varmistaa että itse pystyy santsaamaan.

Ottaa tarjotut ruuat ja juomat, kyydit ja kutsut aina vastaan, täydellisesti ilman mitään vastavuoroisuutta.

Sama tyyppi menee joka paikkaan ilman viemisiä, käyttää ahkerasti kaikki mahdolliset alennukset ja tarjoukset ravintoloissa ym. Harmittelee jos kyläilykutsu ja jonkun ravintolan alennuspäivä osuvat samalle päivälle, kun ei saa silloin täyttä hyötyä irti.

Kitsaus on sairaus. :(

Tosielämän Ove siitä ruotsalaissarjasta.

Vierailija
1247/3893 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yli 40v miehen, joka kylään mennessään on syömättä koko päivän, koska säästää siinä omissa ruokakuluissa kun syö sitten vierailla. Syö häpeilemättä ja kyselemättä astiat tyhjiksi, varmistaa että itse pystyy santsaamaan.

Ottaa tarjotut ruuat ja juomat, kyydit ja kutsut aina vastaan, täydellisesti ilman mitään vastavuoroisuutta.

Sama tyyppi menee joka paikkaan ilman viemisiä, käyttää ahkerasti kaikki mahdolliset alennukset ja tarjoukset ravintoloissa ym. Harmittelee jos kyläilykutsu ja jonkun ravintolan alennuspäivä osuvat samalle päivälle, kun ei saa silloin täyttä hyötyä irti.

Kitsaus on sairaus. :(

Tosielämän Ove siitä ruotsalaissarjasta.

Vierailija
1248/3893 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on itse ostamani palovaroitin Lento (design by Paola Suhonen). Asunnossa ei siis ollut palovaroitinta kun sinne muutin ja asunto on sen ikäinen että kun se on valmistunut eivät varoittimet olleet pakollisia. Joten jokainen asukas on ihan itse ostanut varoittimen ja sitten vienyt sen mukanaan. Ja niin minäkin aion viedä omani mukanani kun joskus muutan pois.

Ei kai palovaroitin ole mikään asunnon vakiovaruste, verrattavissa lieteen tai vessanpyttyyn? Tokihan se on pakollinen olla jokaisessa asunnossa ja siitä kukin asuja/ omistaja on (vuorollaan) vastuussa. Korjatkaa jos olen väärässä.

Repesin tuolle palovaroittimen merkin ja suunnittelijan ilmoittamiselle :D 

Vierailija
1249/3893 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Repesin tuolle palovaroittimen merkin ja suunnittelijan ilmoittamiselle :D 

Noo vähän kömpelösti ilmaistu ehkä, mutta ymmärsin kirjoittajan pointin, se on se yöperhosen muotoinen joka maksaa jotain 30 eurosta ylöspäin. Mullakin se on kulkenut mukana uusiin asuntoihin, korkeintaan lätkässyt jonkun vitosen palovaroittimen lähtiessä sen tilalle. Ainahan sitä uudessa asunnossa täytyy tarkistaa tilanne, palovaroitinhan on aina juuri sen hetkisen asukkaan vastuulla. Lisäksi ainakin omista asunnoistani palovaroittimia on muuttaessa löytynyt mm. ties millä hätäratkaisuilla ja vääriin paikkoihin kiinnitettynä...plus ne tosiaan myös vanhenevat käytössä.

Vierailija
1250/3893 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on jo aika huono: mun vaimo säästää siten, että jättää jonkun laskun maksamatta ja siirtää vastaavan summan säästötilille. Ei ymmärrä että se lasku joudutaan sitten maksamaan seuraavassa kuussa korkojen kera. Raivostuttavaa...

Siis... millä logiikalla vaimosi kuvittelee säästävänsä noin? En mitenkään saa kiinni tosta ajatuksen juoksusta vaikka kuinka asiaa mielessäni kääntelen.

No en ymmärrä minäkään. Jotenkin kun se raha on sillä hetkellä siellä säästötilillä lämmittää hänen mieltä.

Tämä on varmaan sitä samaa ihmistyyppiä, joka ei voi maksaa laskuja silloin kun ne tulee vaan niitä pitää venyttää eräpäivään asti.

Nyt meni ohi. Minä merkkaan aina maksupäiväksi eräpäivän. Eikö niin muka saisi tehdä? Enkä ole pihi enkä mitään, muu ei ole edes käynyt mielessä.

Tottakai noin saa tehdä. Tuntuu vaan uskomattomalta, että sulla ei olisi koskaan käynyt laskun tietoja verkkopankkiin naputellessasi mielessä että laitanpa tämän heti maksuun.

Näin ne asiat nähdään sieltä omista näkökulmista käsin. Itse laitan aina maksuun välittömästi kun olen pankin sivuilla enkä seisota laskuja siellä johonkin sattumanvaraiseen eräpäivään, koska en näe sillä mitään lisäarvoa.

Ihmiset, jotka pelkäävät tilinsä olevan tyhjä eräpäivänä, maksavat laskunsa heti saadessaan ne. Kun taas niille, joiden raha-asiat pysyvät hallinnassa ja joilla katetta riittää läpi kuukauden, asialla ei voisi olla vähempää merkitystä.

Eli paradoksaalisesti ne, jotka eivät osaa hoitaa raha-asioitaan maksavat laskut ajallaan, mutta ne joilla on raha-asiat ovat kunnossa, maksavat laskut milloin sattuu?

Vierailija
1251/3893 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän talon edelliset asukkaat veivät myös uuninpellit sekä ikkunalaudat mukanaan. :--D

Meiltäkin oli viety ikkunalaudat ja verhotangot. Otti hiukan päähän kun huomattiin asia.

Mun 'uudesta' kämpästä asukit oli vieneet sokeripalat katosta.

Lain mukaan ne kuuluvat asuntoon.

Ent omistaja maksoi sitten sähkömiehen käynnin. Tuli hintaa pikku kuutioille.

Tarkoitatko, että pitää vaihtaa valaisinpistorasioiden tilalle vanhanaikaiset riviliittimet?

En nyt oikein hahmota kysymystäsi. Ostamassani asunnossa oli katossa lamppujen kohdalla vain 2 lyhyttä johdonpäätä irrallaan. Olisi voinut aiheuttaa oikosulun.

Hankin itse valaisinpistorasiaan liitettävät valaisimet, ja asennutin kattoon ne pistorasiat.

Jos lain mukaan kattovalaisimen johtoja varten katossa pitää olla sokeripala, se tarkoittaa, että se kaksi tai kolminapainen valaisinpistorasia on laiton.

Vierailija
1252/3893 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaavilla asuva sukulainen valittaa,kun syö aina vaan kalaa.itse kalastavat.Pihi,kun on ei raaski muuta ruokaa ostaa.

Vierailija
1253/3893 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaavilla asuva sukulainen valittaa,kun syö aina vaan kalaa.itse kalastavat.Pihi,kun on ei raaski muuta ruokaa ostaa.

Vierailija
1254/3893 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni maksaa laskut vasta eräpäivänä, että rahat kasvaisi korkoa mahdollisimman pitkään tilillä ja ettei firmat rikastu, kun niiden tilille tulee aikaisin rahaa korkoa kasvamaan.

Vierailija
1255/3893 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni maksaa laskut vasta eräpäivänä, että rahat kasvaisi korkoa mahdollisimman pitkään tilillä ja ettei firmat rikastu, kun niiden tilille tulee aikaisin rahaa korkoa kasvamaan.

Korko maksetaan kuukauden alimmalle saldolle, ja nykyisellä korkotasolla tuo ei auta lainkaan vaikka korko laskettaisiinkin päivittäin. Joten jos ei isälläsi ole tuottavampaa käyttöä tuolle rahalle kun tilillä makuuttaminen niin turhaa tuo on.

Vierailija
1256/3893 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korko maksetaan kuukauden alimmalle saldolle, ja nykyisellä korkotasolla tuo ei auta lainkaan vaikka korko laskettaisiinkin päivittäin. Joten jos ei isälläsi ole tuottavampaa käyttöä tuolle rahalle kun tilillä makuuttaminen niin turhaa tuo on.

On olemassa tilejä, joille maksetaan päiväkohtaista korkoa. Ota selvää.

-eri

Vierailija
1257/3893 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut firmat saattavat maksaa kaikki laskunsa aina sopivasti eräpäivän jälkeen. Pienistä puroista kasvaa iso virta ja vuodessa voi säästyä äkkiä monen ihmisen vuosipalkka.

Vierailija
1258/3893 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut firmat saattavat maksaa kaikki laskunsa aina sopivasti eräpäivän jälkeen. Pienistä puroista kasvaa iso virta ja vuodessa voi säästyä äkkiä monen ihmisen vuosipalkka.

Häh? En tajua. Selitä?

Vierailija
1259/3893 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? En tajua. Selitä?

Kun firma pitää rahat itsellään mahdollisimman pitkään, niitä voidaan pitää tuottamassa itselle rahaa sen sijaan, että ne annettaisiin pois turhan aikaisin. Sopivasti eräpäivän jälkeen maksaminen tarkoittaa, että siitä ei vielä mene korkokuluja tai viivästysmaksuja.

Tämä on kyllä jäänyt ehkä enämpi pois nyt, kun maksuliikenne pankkien välillä on jo melkein reaaliaikaista ja korkotasokin on liki nollassa ellei jopa negatiivinen.

Mutta käsittääkseni aiemmin esim. isojen pankkien kyseessä ollessa rahaliikenteessä saatettiin puhua vuositasolla miljoonien hyödystä, kun rahoja pidettiin itsellä viimeiseen asti.

Vierailija
1260/3893 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa tilejä, joille maksetaan päiväkohtaista korkoa. Ota selvää.

-eri

Totta kai on, mutta sellaisten tilien ehdot yleensä tekevät niistä mahdollisimman epäkäytännöllisiä päivittäiseen (käyttelytilityyppiseen) pankkiasiointiin, joten on epätodennäköistä että kirjoittajan isä käyttäisi sellaista kaikkien laskujen maksuun. Ja kuten sanottua nykyisellä korkotasolla tililläpidosta ei saa merkittävää voittoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän