Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Lämmitän pannukahvia useaan otteeseen.
Tuttuni korjasi itse jonkun 20v vanhan pesukoneen kun se meni rikki. Niin pihi ettei raskinut korjauttaa, puhumattakaan uuden koneen hankkimisesta. Käytti aikaa kymmeniä tunteja koneen korjaamiseen, oli sen verran haastava vika. Piti muistaakseni purkaa koko kone osiin. Henkilön omaisuus vähintään miljoona euroa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta harvoinpa oli, enkä usko että autokaan tykkää tuollaisesta tyhjiin ajamisesta.
Jos autossa on sähköinen bensapumppu ja sijaitsee tankin sisällä, niin lähtökohtaisesti olisi hyvä pitää tankissa bensaa niin, että pumppu on kokoajan kokonaan upoksissa. Tämä siksi, että pumpun jäähdytys tapahtuu ympäröivän bensan toimesta.
Seurasin kerran Lidlissä miten eräs mies juoksi hedelmäpuolen vaa'alla punnitemassa makaronilaatikkoja. Useampi piti punnita että löytyi sen painoinen että kelpas ostoskoriin. Vähän olin ällistynyt, että on se tarkkaa sen 400 gramman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi sillä autolla ajeltaisiin vapaalla ne alamäet? Silloinhan menee tyhjäkäynnin verran polttoainetta moottoriin koko ajan. Miksi ei mieluummin mentäisi vaihde päällä ja annettaisi renkaiden pyörittää moottoria nollakulutuksella? Kun ei siinä alamäessä kuitenkaan voi ajaa suurempaa nopeutta kuin tasaisella tai ylämäessä, niin se pieni moottorijarrutus tarvitaan nopeuden pitämiseksi vakiona.
Jos taas ei välitetä nopeusrajoituksista eikä liikenteen sujuvuudesta, niin silloin taloudellisinta on ajaa jatkuvasti samalla kaasulla ylä- ja alamäistä välittämättä. Toivottavasti kukaan ei kuitenkaan aja niin.
Eräs edesmennyt liikennöitsijä harrasti vapaalle kytkemistä jopa tasamaalla. Kyse siis linja-autosta jossa matkustajat kyydissä. Samaisen hemmon kyydissä jänskätti useinkin kun mäen alla olevassa mutkassa ei vaihde välttämättä mennytkään loveen.
Yksi kaveri kävi kysymässä lounaspaikassa, että paljonko maksaisi pelkkä paistettu pizzapohja. Hän sai sen eurolla. Maksoi sen euron pois. Laitteli kylmästi salaattipöydästä pizzanpohjan täyteen eri salaatteja ja söi sen. Ei muuten saanut toista kertaa paistettua pohjaa eurolla. Kyllä hävetti olla tämän seurana mukana lounaalla. Sanomattakin selvää, että jos joskus maksetaan lasku yhdessä, niin aina ne 5 sentin pyöristykset menee hänen hyväkseen - aina.
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko käyttää autoa tanktessaan autoansa jokaisella pistoolilla, jos vaikka olisi "jämiä" jäänyt siihen letkuun.
Se auton siirtely kuluttaa bensan jonka voisi letkusta saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko käyttää autoa tanktessaan autoansa jokaisella pistoolilla, jos vaikka olisi "jämiä" jäänyt siihen letkuun.
Se auton siirtely kuluttaa bensan jonka voisi letkusta saada.
Lisäksi ei-ilmatiiviisti seisonut bensa ei säily palamiskelpoisena.
Vierailija kirjoitti:
Okei myönnän. Aina kun appivanhemmat tai muut tylsimykset tulee visiitille kaivan sen iänikuisen lidlin Perfetto-kahvin ja juotan sitä vierailleni. Omalle perheelle keitän sitten erikoiskahvit espresso-keittimelläni. Aina hymyilyttää kun kyselen notta olikos hyvää niin väkinäinen hymy kasvoillaan vastaavat että "juu oli oikein hyvää"
Siis tuo perfetto on oikeasti niin pahaa että ikinä en ole niin pahaa kahvia maistanut.
Mutta jostain se on köyhän hupi revittävä 😀
Huvituin, koska perfetto on oikeasti tosi pahaa.
Mut etkai sä oikeesti niin tee..
Vierailija kirjoitti:
Kaveri laskettelee autolla alamäet vapaalla kun kuvittelee säästävänsä bensaa.
Yks sankari oli sammuttanut moottorin alamäen ajaksi, mutta otti vahingossa myös avaimen virtalukosta.
Se nro 9 varmaan vihaa appivanhempiaan. En ymmärrä mitä hän säästää kun keittää heidän lempikahviaan Perfetto on paljon parempaa kuin ne sun kitkerät erik. espressot. Pidä kahvis.
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni korjasi itse jonkun 20v vanhan pesukoneen kun se meni rikki. Niin pihi ettei raskinut korjauttaa, puhumattakaan uuden koneen hankkimisesta. Käytti aikaa kymmeniä tunteja koneen korjaamiseen, oli sen verran haastava vika. Piti muistaakseni purkaa koko kone osiin. Henkilön omaisuus vähintään miljoona euroa.
Kaikesta tämmöisestä vanhan korjaamisesta kyllä luonto kiittää!
Olin ajelemassa parin miespuolisen kaverin kanssa. Menivät hakemaan hesestä sapuskaa ja toinen tarjoutui maksamaan minulle. No meinasin sitten tilata jonkun perusaterian mihin tuli hampurilainen ja ranskikset niin tämä henkilö ehdotti että jos tilaisin pelkän hampurilaisen. No otin sitten pelkän hampurilaisen.
Vierailija kirjoitti:
Kumman luulet kuluttavan enemmän : kierrokset 3000 vai 900?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun appi taas vihanneksia/hedelmiä punnitessan ei tee siihen solmua, koska se solmu kuulemma painaa. Säästö se on kuvitektukin säästö.
Tästä tuli mieleen, että puolisoni kummasteli jossakin vaiheessa kaupassa käydessämme, että miksi puristan ilmat pois hedelmä/vihannespusseista. Olin oppinut tavan äidiltäni ja vielä kaksikymppisenä tein niin, kunnes mieheni sanoi siitä. Nolotti, kun rupesin ajattelemaan tavan typeryyttä...
Äitini taitaa olla jollain tavalla sairas. Säästää kaiken: laput, voirasiat ym. Kaapit pursuavat kymmeniä tyhjiä voirasioita, jäätelöpakkauksia, pahvilaatikoita, mutta mitään ei saa heittää pois. Mitään ei uskalla syödä käydessä, koska kuiva-aineet ovat vuosia vanhoja, "tuoreempi" ruoka monta päivää viimeistä käyttöpäivää ohittaneita. Pakkasesta löytyy varmaan vielä -90 luvulta ruokaa.
Suurimmasta osasta äidin "säästämisestä" olin päässyt ylitse, mutta tuo ilman puristaminen oli niin automaattista, etten ollut edes tajunnut tekevänäni sitä. Nykyään vain naurattaa.
Kannattaahan ne puristaa! Vie tilaa enemmän ruokakassista jos on ilmaa. Ei painon vuoksi siis, vaan tilan takia.
Oma äitini on myös sairaalloisen pihi. Mt ongelmiahan sillä. Diagnosoimattomia valitettavasti
Ukko37 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kaasariauto, niin säästää.
Ai 30v. vanha auto?
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti ole koskaan osallistunut taloudellisen ajon kilpailuihin?
Mua ärsyttää ihmiset, jotka kitisee jostain 2 sentistäki, että ei voi ottaa jotain tuotetta, kun olikin niin kallis. Tukkivat kassajonot ja tylyttävät myyjää kuitti kädessä. Puhelinlaskut syynätään suurennuslasin kans ja sitte soitetaan asiakaspalveluun kiukkunen puhelu, että laskussa on virhe. Ynnä muuta paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Seurasin kerran Lidlissä miten eräs mies juoksi hedelmäpuolen vaa'alla punnitemassa makaronilaatikkoja. Useampi piti punnita että löytyi sen painoinen että kelpas ostoskoriin. Vähän olin ällistynyt, että on se tarkkaa sen 400 gramman kanssa.
Ei Lidlissä ole hedelmäpuolella vaakaa? Se vaaka on kassoilla, ei vissiin ollut jonoa jos siellä juoksi useaan otteeseen
Eksä halusi kerrankin viedä minut syömään. Menin pitkän työpäivän jälkeen hotelliin, jossa oli määrä syödä. Päädyin rekrytointitapahtumaan kahdeksi tunniksi, jossa jouduin kertomaan miksi olisin hyvä keittiöremontin myyjä ja kuuntelemaan kuinka keittiöremontti tapahtuu. Olin posket punaisena kun jouduin valehtelemaan hakevani töitä että saisin ilmaista ruokaa. Rekrytointitapahtumaan siis kuului ilmainen ruoka, vetisiä ranskalaisia ja kuiva hampurilainen jonka välissä oli palanut pihvi ja tomaattiviipale. Emme edes syöneet kahdestaan, vaan isossa pöydässä muiden "työnhakijoiden" kanssa. Ja mies ihan tosissaan oli ylpeä kun vei minut syömään... onneksi pääsin eroon.