Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
141/3893 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siipan naimaton & lapseton sukulaisnainen eli niukasti  kaupunkilähiön kerrostalokaksiossa. Huonekalut olivat sukulaisilta saatuja, aikansa eläneitä vanerityyppisiä ratkaisuja, kuluneita räsymattoja yms tyyliä...Kaikki luulivat tämän työläisnaisella olevan rahasta tiukkaa. 

Kun hän kuoli yli 90-vuotiaana, kävi ilmi, että käyttötilillään oli yli 200 000 euroa.

Vierailija
142/3893 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää ihmiset, jotka kitisee jostain 2 sentistäki, että ei voi ottaa jotain tuotetta, kun olikin niin kallis. Tukkivat kassajonot ja tylyttävät myyjää kuitti kädessä. Puhelinlaskut syynätään suurennuslasin kans ja sitte soitetaan asiakaspalveluun kiukkunen puhelu, että laskussa on virhe. Ynnä muuta paskaa.

Minä olen tuollainen. Se ei johdu piheydestä, vaan periaatteesta. Sorry vain, mutta te hyödytte siitä myös. Esim.meisän cittarissa oli hinnat usein väärin. Sen tiesi koko kylä. Aloin laittamaan jokaikisestä reklamaatio kauppiaalle, niin hän kiinnitti siihen huomion ja en muista milloin viimeksi olisin ollut väärä hinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/3893 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä ei koskaan itse ostanut limsaa, mutta vei mielellään pullot palautukseen, ja piti rahat. Maksoin tuossa suhteessa ruoan, ja hän mm. sähkölaskun ja vakuutukset. Katselimme lomamatkaa netistä, vaihtoehdot oli majoitus aamupalalla tai puolihoidolla. Kannatti sitä aamupalavaihtoehtoa, koska muuten hän häviää kustannuksissa. Sen mielestä myös ruoat ravintolassa lomalla kuului minun maksettaviin. En ymmärrä miten katselin sitä touhua niinkin pitkään.

Vierailija
144/3893 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen joka ei maksa sitä omaa kahvikuppiansakaan ensitreffeillä. 

Mies, joka ei tarjoudu maksamaan kahvikuppia ensitreffeillä. Varsinkaan, jos on itse pyytänyt naisen ulos.

Pitääkö miehen jatkossakin tehdä ja kustantaa kaikki tälle lompakkoloiselle? Mies teki jo naisten mielestä maailman kaameimman homman eli sen aloitteen.

Vierailija
145/3893 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun appi taas vihanneksia/hedelmiä punnitessan ei tee siihen solmua, koska se solmu kuulemma painaa. Säästö se on kuvitektukin säästö.

Joo tästä olen kuullut myös hienon kikan, että esim ananaksen lehtiruusukkeen voi jättää vaa'an ulkopuolelle niin ei tulee liikaa sitä hintaa :D Ei auttanut selitykseksi, että se vaaka ei jollain taikasäteellä mittaa sitä, mitä on suoraan päällä vaan ihan sitä mikä koskee levyyn. Tai, että ei sitä ihminenkään paina väemmän jos punnituksessa laittaa kädet levälleen. Ei kelvannut.

Vierailija
146/3893 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi hotelliaamiaisella teki eväsleivät mukaan ja täytti termosmukin kahvilla.

Vierailija
147/3893 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osaa olla äärimmäisen pihi, varmistaa aina lisäksi että kaikki maksetaan aina puoliksi, ettei hän vaan koskaan maksa vahingossakaan enemmän kuin minä. Jouduin sairaalaan vakavan sairauden vuoksi ja mies tuli lasten (3v ja 7v) kanssa katsomaan minua sinne.

Yhdellä kerralla nuorimmaiselle tuli jano ja mies kipaisi ostamaan kahvilasta lapselle pillimehun. Hinta 2e. Rupesi vaatimaan minulta samantien yhtä euroa tuosta kun pääsi takaisin luokseni. Kuuluihan minun maksaa kaikesta puolet. Ihan sama vaikka makasin silloin parhaillaan ties missä laitteissa ja mittareissa kiinni sairaalapedissä kovassa kuumeessa ja kivuissa. Kyllä miehen piti saada rahansa takaisin. Joo-o. Ei ymmärtänyt ollenkaan että olisi ollut jotenkin epäsopivaa. Vanhempansa kyllä sanoivat muutaman valitun sanan hänelle kun kuulivat asiasta.

Vierailija
148/3893 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikäinen ja hiukan hupsu isäni on hyvin pihi, mutta tekee välillä myös aivan järjettömiä heräteostoksia esim. osti olohuoneeseensa viisi erilaista seinäkelloa ja laatikollisen joulukortteja kirpputorilta kun halvalla sai. 

Yksi hämmentävimmistä aivopieruista oli kuitenkin se kun osti vierashuoneeseen kattotuulettimen. Laitoin sen siellä kyläillessäni usein päälle helteellä oloa helpottamaan. No isukkipa närkästyi tästä pöyristyttävästä sähkön tuhlaamisesta ja leikkasi tuulettimen narut poikki, ettei sitä voi enää käyttää. En ymmärrä. :D

Vierailija
149/3893 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kesänaapuri kutsui minut ja noin 5-vuotiaan lapseni pihalleen, koska hän halusi tarjota suklaata.. No, vastattiin kutsuun ja ihan totta, hän tarjosikin meille pihallaan suklaata. Ojensi suklaalevyn, jossa oli irrallaan yksi ainoa pieni pala, muu osa kokonaisena. Ojensi ensin lapselleni ja hän kiltisti otti sen pienen irtonaisen palasen. Kun sitten itse ojensin käteni ottaaksesi palan, hän kiireesti veti suklaalevyn pois nenäni edestä ja totesi vain, että me aikuiset emme ota ! 😂

Vierailija
150/3893 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lukioaikaisen poikaystävän äiti oli ihan sellainen perinteinen kotirouva, joka sai viikottain talousrahan jolla sitten perheen ruuat ostettiin. Jos hän niistä rahoista onnistui pihistämään, sai sitten itsellään pitää ne säästyneet rahat. En tiedä muita niksejään, mutta kuulemma hän osti rasvatonta maitoa ja punaista maitoa ja sekoitti niistä sitten kevytmaidon. Tämä tuli halvemmaksi kuin kevytmaidon ostaminen suoraan. Ei siinä litraa kohden varmaan paljon säästänyt, mutta poikaystävä esitteli minulle hienon näköistä tuolia, jonka äiti oli onnistunut ostamaan säästämillään rahoilla.

Vierailija
151/3893 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kaksi vanhaa kääkkäukkoa jotka on sellaisia katkerien, kiukkuisten pihikäppyröiden perikuvia. Vessaa ei käytetä kotona, mennään huoltoasemalle/kauppaan paskalle. Kustaan ulos talon nurkille, ei lämmitetä taloa, ei pidetä ikinä valoja, ei pestä vaatteita ja oleillaan aina samoissa. Toinen käy sentään saunassa kerran viikkoon, toisen sauna romahtanut takaosasta mutta lämmittää vettä padassa peseytymiseen. Talvella luonnollisesti lunta, kesällä sadevettä tai hakee mutalammesta kanistereilla. Nämä paska ja mutavesihaut tehdään tietenkin autoilla. Ne ovat hyvässä kunnossa molemmilla. Yli 30 vuotta vanhoja mutta niitä on huollettu (itse) ja kiillotettu.

Ruoka on sitä iänikuista palvikylkeä kylmänä, ruisleipää ja piimää. Toinen hakee siskoiltaan jämiä. Mutta kylmänä syödään ettei kulu sähköä.

Nää kuulostaa piinkovilta osakesijoittajilta! Kiinnostaisi tietää minkälainen perintöä heiltä mahtaa jäädä.

Vierailija
152/3893 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessani naapurin perheessä oli kaikki tiukasti säännösteltyä esim. vain yksi pipari päivässä, vain yksi kuppi kaakaota päivässä, leivänpäälle ei saanut laittaa päälle muuta kuin yhtä asiaa margariinin lisäksi. Meille naapurin lapsille ei koskaan tarjottu mitään, vaikka meillä käydessään saivat syödä mitä öe muutkin. Kummallisimmalta tuntui, että naapurin keittiön ylähyllyllä oli pureskeltuja purukumeja rivissä. Kaverini kertoi, että olivat äitinsä purkkia eikä niitä saanut syödä.

Vierailija
153/3893 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avopuolisoni yritti myydä minulle ostamansa vanhentuvan eineksen omasta jääkaapistamme. Ihan tosissaan. Ikinä en ole vähääkään hänen lompakollaan ollut enkä tule olemaan. Tuntuu vain, että pihiys kasvaa vuosi vuodelta. Tulot ovat molemmilla normaalit.

Vierailija
154/3893 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkäs isäni (hyvin toimeentuleva), parsii sukkansa, vaikka ei edes osaa. Esim. tennissukat parsittu harvasti villalangalla. Käyttää vaatteet niin loppuun, että ne ovat pelkkiä resuja. Ei suostu ostamaan mitään uutta. Syö homeisia ruokia, on vihainen, jos kauppalasku on yli 25€. Kerran jouluna, hän sai hirveän raivarin, kun ostokset maksoivat 45€. Näyttää kerjäläiseltä,vaikka omaisuutta on. Hänen mielestään huonekaluja ei tarvitse uusia, kun ne kerran on hankittu.

Vierailija
155/3893 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on tottunut penninvenyttäjä, kun meillä oli rahasta tiukkaa ollessani lapsi. Nyt aikuistuttuani rahatilanne on parempi sekä minulla että äidilläni, mutta jotkut tavat istuu silti ilmeisen tiukassa. Tulee mieleen yksi kerta, kun käytiin pikkulapsen kanssa äidin luona pitkän matkan päästä ja annoin lapselle banaania. Lapsi ei jaksanut syödä siitä kuin puolet ja lopun laitoin nählittynä ja vähän rutisteltuna roskiin. Hetken päästä äiti löysi banaanin roskiksesta ja epäuskoisen huudahtelun kera otti sen sieltä ja söi väkisin itse loppuun.

Vierailija
156/3893 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttuni korjasi itse jonkun 20v vanhan pesukoneen kun se meni rikki. Niin pihi ettei raskinut korjauttaa, puhumattakaan uuden koneen hankkimisesta. Käytti aikaa kymmeniä tunteja koneen korjaamiseen, oli sen verran haastava vika. Piti muistaakseni purkaa koko kone osiin. Henkilön omaisuus vähintään miljoona euroa.

Kaikesta tämmöisestä vanhan korjaamisesta kyllä luonto kiittää!

Kyllähän se nyt riippuu mitä vanhaa ja miten sen korjaa.

esim 20 vuotta vanhoissa jääkaapeissa oli vielä freoniakin käytössä. Sen korjaamista ei kukaan kiitä.

Vierailija
157/3893 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikaan yksi kaverini käytti suodatinpussin useampaan kertaan. Lisäsi vain hiukan puruja ja kaatoi vettä päälle. Pahuksen laihaa kahvia terjoili! Ruska-astiat olivat silloin muotia, joten heti ei humannut sumpin laihuutta, mutta kun maistoi,niin huomasi kyllä. Toisinaan sitten kopisteli loppuun käytetyt purut pois suodattimesta, huuhtaisi pussin ja nosti kuivauskaappiin odottamaan käyttöä.

Nuuka naapuri suree talvisaikaan varsinkin, miten vessan hanasta tulee ensin kylmää vettä ihan liikaa, kun lämpimällä vedellä on matkaa hanaan joku kolmisen metriä. Joskus ainakin keräsi veden. No puhdastahan se oli ja ihan kelvollista esim. kukkien kasteluun. Toivottavasti ei käyttänyt talousvetenä.

Vierailija
158/3893 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen poikaystäväni punnitsi kaupassa aina ison määrän valmiiksi pakattuja hedelmäpusseja ja otti sitten sen, joka painoi eniten. Aina myös kovaan ääneen päivitteli miten suurta huijausta oli kun esim. kilon omenapussi ei painanutkaan kiloa vaan vain 945 g ja joskus jätti ostamatta kokonaan sen takia.

Kerran hän myös unohti ostaa muovipussin ja tepasteli hakemaan sellaisen maksettuaan ostokset. Ja oli ihan äimän käkenä kun kassatäti pyysi maksua ja alkoi kitisemään, että ei kai hänen nyt oikeasti tarvitse yhdestä muovipussista maksaa ja piti sitäkin vääryytenä. 

Minäkin aloin punnitsemaan ne (syön vain kotimaisia silloin kun niitä on) kun huomasin, että pussin paino vaihteli 800 grammasta 1200 grammaan.

Vierailija
159/3893 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös näitä outoja pihistelijöitä "lähipiirissä" säästetään oudoista asioista, mutta on kaikki mahdolliset kanavapaketit, autolainat, kalliit puhelit rahoituksella yms. ihme touhua. Ymmärrän jos on säästäväinen, mutta en jos pihistää muiden ihmisten tietoisuuteen. 

Vierailija
160/3893 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttuni korjasi itse jonkun 20v vanhan pesukoneen kun se meni rikki. Niin pihi ettei raskinut korjauttaa, puhumattakaan uuden koneen hankkimisesta. Käytti aikaa kymmeniä tunteja koneen korjaamiseen, oli sen verran haastava vika. Piti muistaakseni purkaa koko kone osiin. Henkilön omaisuus vähintään miljoona euroa.

Pikku projekti päällä koko ajan:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi