Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Käytän vanhoja repeytyneitä sukkia perseen pyyhkimiseen,niin säästyy vessapaperia. Pesen ne jokaisen käyttökerran jälkeen ja heitän pois kun pesu ei enää riitä.
Pesetkö takapuolesi ennen kuin käytät sitä sukkaa?
Tätä ketjua lukiessa alkaa verenpaine nouseen, kun omassakin lähipiirissä on näitä muutamia lokkeja, jotka pihiyttään käyttävät muita härskisti hyväkseen. Ihmisen pahimpia piirteitä on juuri pihiys. Se ääretön itsekeskeisyys ja nihilismi mistä se kumpuaa, on vastenmielistä!
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka ei maksa sitä omaa kahvikuppiansakaan ensitreffeillä.
Mies, joka ei tarjoudu maksamaan kahvikuppia ensitreffeillä. Varsinkaan, jos on itse pyytänyt naisen ulos.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tapaamani mies ei ostanut vessapaperia säästösyistä.
Millä sitten pyyhki prseensä? Itse joskus juuri ennen palkkapäivää aivan persaukisena pöllin WC-paperia kerrostalon alakerran yleisestä vessasta.
Vierailija kirjoitti:
Tiskitablettien puolitus tai vielä pienemmäksi murskaaminen, pesuaineiden loputon lantraus. Tuon ihmisen koko keittiö ja talo on ihan tahmainen tuon takia. Ei tule puhdasta ja mitä tuossa säästää, pari euroa vuo
dessa? Hyvin järkevää kun pilaa noin pesukoneensa ja talon pinnat.
Tosiasiassa koneen huoltomies sanoi, että niissä tableteissa on aivan liikaa pesuainetta ja puolikas riittäisi vallan hyvin.
Tästä syystä käytän pulveria, jota öystyy annostelemaan tarpeen mukaan, vesistöt kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Kimppakyyti-tuppautuja. Ärsyttävä loistyyppi.
Mankumassa kyytiä ja kauppareissut pitäis tehä samalla. "ja voidaanhan me se mukula ottaa tuosta samalla päiväkodista" ja ohoh vippaatkos kun lompakko jäi kotiin. Ikinä näiltä ei saa vastapalvelusta kun se auto romu on aina rikki tai bensa loppu. Alan jo väsyä tähän kuskaamuseen. Puolisokin jo hermostunut kun joka päivä menee se 1-2h ylimääräistä nilviäinen kuskaamiseen.
Mutta en vaan kehtaa kieltäytyäkään....
OT, mutta sanot vaan, että et voi ottaa kyytiin, koska aikataulut venyy liikaa ja puolisokin jo hermostuu sen takia. Ei siis tarvi edes valehdella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanni16kerava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti säästää käyttämällä purukumista vain puolikkaan kerrallaan. Siis niitä perus-Jenkkipurkkia ostaa pussin, puraisee aina puolet purkasta suuhunsa ja tiputtaa toisen puolikkaan takas purkkapussiinsa. (itse kun tuon kokoisia purukumeja otan kaksi kerralla, pussissakin taitaa olla sellainen suositus)
Mitä kummaa tässä on?
Itse otan vain yhden palan kerrallaan. Maku loppuu ihan yhtä lyhyeen, vaikka ottais viis palaa kerrallaan.Tottakai paketissa kehotetaan ottamaan useampi, että loppuisi nopeammin.
Yhdestä palasta ei tule suosituksen mukaista annosta ksylitolia. Maun kestävyys on toissijaista etenkin, kun purukumia ei suositella pureskeltavan kahta minuuttia kauempaa, koska sen pitkäaikainen jäytäminen rasittaa leukaperiä.
Minä ainakin syön ksylitolipurkkaa ainoastaan terveysvaikutuksen takia. Aina syönnin jälkeen kaksi palaa suuhun jauhaantumaan. Hedelmäpussista puristan ilman pois koska niin vie vähemmän tilaa kauppakassissa.
Eiköhän ne suositukset ole purkkatehtaan määrittelemiä.
Muutenhan ksylitolia olisi yhdessä palassa riittävä annos.Toisekseen, kuinka moni ylipäätään edes purkkaa syö sen terveysvaikutuksen vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanni16kerava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti säästää käyttämällä purukumista vain puolikkaan kerrallaan. Siis niitä perus-Jenkkipurkkia ostaa pussin, puraisee aina puolet purkasta suuhunsa ja tiputtaa toisen puolikkaan takas purkkapussiinsa. (itse kun tuon kokoisia purukumeja otan kaksi kerralla, pussissakin taitaa olla sellainen suositus)
Mitä kummaa tässä on?
Itse otan vain yhden palan kerrallaan. Maku loppuu ihan yhtä lyhyeen, vaikka ottais viis palaa kerrallaan.Tottakai paketissa kehotetaan ottamaan useampi, että loppuisi nopeammin.
Yhdestä palasta ei tule suosituksen mukaista annosta ksylitolia. Maun kestävyys on toissijaista etenkin, kun purukumia ei suositella pureskeltavan kahta minuuttia kauempaa, koska sen pitkäaikainen jäytäminen rasittaa leukaperiä.
Muutenhan ksylitolia olisi yhdessä palassa riittävä annos.Toisekseen, kuinka moni ylipäätään edes purkkaa syö sen terveysvaikutuksen vuoksi?
Mistä muusta syystä sitä syötäisiin??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka ei maksa sitä omaa kahvikuppiansakaan ensitreffeillä.
Mies, joka ei tarjoudu maksamaan kahvikuppia ensitreffeillä. Varsinkaan, jos on itse pyytänyt naisen ulos.
En pysty ymmärtämään miksi ehdotus kahville menosta velvoittaa miehen maksamaan naisen kahvin.
Kaffepulla kirjoitti:
Eräs töistä tuttu nainen kertoi, että kun hän vei lapset joka toinen viikonloppu exälleen, exä oli sitä mieltä, että lasten äidin pitää maksaa lasten viikonlopun ruokakulut hänelle.
Muutenhan nainen olisi joka tapauksessa ostanut ruokaa lapsille kotiin, mutta kun he olivat isällään, tästä olisi syntynyt naiselle säästöä, ja tämä oli miehen mielestä epäreilua.
Jos ruokia ei makseta, hän ei ota lapsia ollenkaan.
Ja heillä oli tosiaan ihan yhteishuoltajuus.
Tunnetaanko me? Tuo on mun eksä.
Vierailija kirjoitti:
Mankumassa kyytiä ja kauppareissut pitäis tehä samalla. "ja voidaanhan me se mukula ottaa tuosta samalla päiväkodista" ja ohoh vippaatkos kun lompakko jäi kotiin. Ikinä näiltä ei saa vastapalvelusta kun se auto romu on aina rikki tai bensa loppu. Alan jo väsyä tähän kuskaamuseen. Puolisokin jo hermostunut kun joka päivä menee se 1-2h ylimääräistä nilviäinen kuskaamiseen.
Mutta en vaan kehtaa kieltäytyäkään....
On sellaisia tyyppejä, jotka kehtaavat vonkua ja mankua vaikka mitä kohtuuttomuuksia. Sitten ovat mahdollistajat, jotka eivät kehtaa sanoa ei käy. Opettele sanomaan ”ei käy”.
”Kyyti ei nyt onnistu, koska minulla on muuta menoa.”
”En pääse nyt lähtemään kuskiksi.”
”Sorge, nyt on muuta tekemistä.”
”En ajatellut tehdä viikonloppuna mitään.”
”Ollaan just syömässä/saunassa/lähdössä ulkoilemaan/teen ruokaa, ei pääse”
”Viikonlopuksi on muuta puuhaa.”
”Bensa on vähissä.” (vink)
Harjoittele sanomaan nämä iloisesti ja huolettomasti. Jos röyhkimys ei tajua ja kysyy ”Mitä muuta tekemistä muka?” tai ”Entä sitte ku ootte syöneet?”, niin toistat vaan, että ”Joo, nyt ei onnistu”.
Vierailija kirjoitti:
Käytän vanhoja repeytyneitä sukkia perseen pyyhkimiseen,niin säästyy vessapaperia. Pesen ne jokaisen käyttökerran jälkeen ja heitän pois kun pesu ei enää riitä.
HOX HOX HOX Kyllpä mie persukseni pesen alapää suihkulla.Säästyypi paperi.Frotee pyyhettä voipi käyttää kuivaamisseen.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta en vaan kehtaa kieltäytyäkään....Näistä pääsee eroon perustelemalla asiaa ilmastotalkoilla.
Ei turhaa ajamista! Ei enää isoa hiilijalanjälkeä ja isoja päästöjä! Ei enää ”kimppakyytejä” pummeille! 😃
Eiks tämä olisi juuri loispummijan hyvä syy pummia kyytejä ”kimppakyydit” ja ”samalla autolla, niin ei tartte useammalla mennä”, ”ei kaikkien tarvitse omistaa omaa autoa”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanni16kerava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kummaa tässä on?
Mistä muusta syystä sitä syötäisiin??
Ni vaikka raikastaa hengityksen, jos haisee pahalle.
Vierailija kirjoitti:
Tunnetaanko me? Tuo on mun eksä.
Jos olet ammatiltasi puheterapeutti, niin tunnetaan...
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Kaveri laskettelee autolla alamäet vapaalla kun kuvittelee säästävänsä bensaa.
Et tajua ajotyylin vaikutusta kulutukseen, on suuri.
Perttu 44kemi kirjoitti:
Työkaverini, reilu viiskymppinen mies jolla on rahaa kuin rosvopäälliköllä, ajaa autolla silleen että vain hipaisee kaasupoljinta jatkuvasti eikä paina sitä tasaisesti.
Tästä johtuen ajo on nykivää ja levotonta, mutta ilmeisesti se on säästöä jokainen sekunti mitä et paina kaasupoljinta.
Tuo nykiminen kuluttaa enemmän kuin tasainen ajo, siinä on jatkuvia kiihdytyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun appi taas vihanneksia/hedelmiä punnitessan ei tee siihen solmua, koska se solmu kuulemma painaa. Säästö se on kuvitektukin säästö.
Tai sitten appiukkosi on huumoriveikko tahi rosmo ja lisää vielä kamaa pnnituksen jälkeen pussiin??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on jo aika huono: mun vaimo säästää siten, että jättää jonkun laskun maksamatta ja siirtää vastaavan summan säästötilille. Ei ymmärrä että se lasku joudutaan sitten maksamaan seuraavassa kuussa korkojen kera. Raivostuttavaa...
Siis... millä logiikalla vaimosi kuvittelee säästävänsä noin? En mitenkään saa kiinni tosta ajatuksen juoksusta vaikka kuinka asiaa mielessäni kääntelen.
No en ymmärrä minäkään. Jotenkin kun se raha on sillä hetkellä siellä säästötilillä lämmittää hänen mieltä.
Tai sitten hän luulee saavansa mittavia talletuskorkoja...
Muutenhan ksylitolia olisi yhdessä palassa riittävä annos.
Toisekseen, kuinka moni ylipäätään edes purkkaa syö sen terveysvaikutuksen vuoksi?