Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi antaa joululahjaksi omia vanhoja vaatteitaan ja tavaroitaan, tai no viimeksi sain lahjaksi hänen miehensä vanhan silkkipaidan. Noh, olihan se sentään silkkiä 🙄
Miehen isä antaa lahjaksi entiseltä työnanatajaltaan saatua romua :)
Mun anoppi pani paremmaksi: pakkasi Stockkan laatikoihin kuolinpesistä keräilemiään käytettyjä kamoja. Niin sain siltä joululahjana jonkin esihistoriallisen esiliinan, siis semmosen mekkomallisen, mitä näkee museossa.
Häneltä saa lahjaksi myös vahinkopalvelusta lähes ilmaiseksi ostettuja palovahinkokamoja.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa alkaa verenpaine nouseen, kun omassakin lähipiirissä on näitä muutamia lokkeja, jotka pihiyttään käyttävät muita härskisti hyväkseen. Ihmisen pahimpia piirteitä on juuri pihiys. Se ääretön itsekeskeisyys ja nihilismi mistä se kumpuaa, on vastenmielistä!
Miten nihilismi pihiyteen liittyy?
Julius9v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskitablettien puolitus tai vielä pienemmäksi murskaaminen, pesuaineiden loputon lantraus. Tuon ihmisen koko keittiö ja talo on ihan tahmainen tuon takia. Ei tule puhdasta ja mitä tuossa säästää, pari euroa vuodessa? Hyvin järkevää kun pilaa noin pesukoneensa ja talon pinnat.
Ammattisiivoojatkin sen tietävät, että hyvin pieni määrä puhdistusainetta riittää. Useimmiten riittää pelkkä vesi ja liinalla pyyhintä.
Ihmisillä on harhaluulo, että mitä enemmän ainetta, sitä puhtaampaa tulee.
Väärin.
Pesukone ei mene pilalle eikä talon pinnat mitenkään mene piloille pesuainemäärän vähennyksestä. Siivoustapa on väärä, jos noin käy, ei pesuaineen annostus.
Tyttäreni kanssa innostuimme säästämään luontoa ja puolitimne tiskitabletit. Tyttären perheellä on sellainen kallis (joku hieno merkki) kone, jonka poistuletku meinasi tukkeentua, rasvainen lika tukki. Vävy sai letkun huuhdeltua ja palasimme käyttämään koko tabletin. Nyt kone on pelittänyt. Minun vanha rouskuni ei hätkähtänyt, mutta koko tabletin käytän, jotta kone pysyy kunnossa.
F1-kuljettaja MH kävi Esport Centerissä pelaamassa tennistä. Pukuhuoneen ovi ei palauttanut sitä 1 markan (tai mikä olikaan) panttia, niin kuski sai raivokohtauksen.
Ystävättäreni pesee Elmukelmut käytön jälkeen ja käyttää jälleen uusiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanni16kerava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti säästää käyttämällä purukumista vain puolikkaan kerrallaan. Siis niitä perus-Jenkkipurkkia ostaa pussin, puraisee aina puolet purkasta suuhunsa ja tiputtaa toisen puolikkaan takas purkkapussiinsa. (itse kun tuon kokoisia purukumeja otan kaksi kerralla, pussissakin taitaa olla sellainen suositus)
Mitä kummaa tässä on?
Itse otan vain yhden palan kerrallaan. Maku loppuu ihan yhtä lyhyeen, vaikka ottais viis palaa kerrallaan.Tottakai paketissa kehotetaan ottamaan useampi, että loppuisi nopeammin.
Yhdestä palasta ei tule suosituksen mukaista annosta ksylitolia. Maun kestävyys on toissijaista etenkin, kun purukumia ei suositella pureskeltavan kahta minuuttia kauempaa, koska sen pitkäaikainen jäytäminen rasittaa leukaperiä.
Eiköhän ne suositukset ole purkkatehtaan määrittelemiä.
Muutenhan ksylitolia olisi yhdessä palassa riittävä annos.Toisekseen, kuinka moni ylipäätään edes purkkaa syö sen terveysvaikutuksen vuoksi?
No minä ainakin, siis sen "äiti puree purkasta vain puolikkaan" -jutun kirjoittaja.
En muuten varmaan edes käyttäisi purkkaa, jos siinä ei olisi xylitolia. Sama syy on omalla äidilläni, hän ei vaan tajua, ettei siinä puolikkaassa purkassa ole xylitolia tarpeeksi.
Siis miksi sillä autolla ajeltaisiin vapaalla ne alamäet? Silloinhan menee tyhjäkäynnin verran polttoainetta moottoriin koko ajan. Miksi ei mieluummin mentäisi vaihde päällä ja annettaisi renkaiden pyörittää moottoria nollakulutuksella? Kun ei siinä alamäessä kuitenkaan voi ajaa suurempaa nopeutta kuin tasaisella tai ylämäessä, niin se pieni moottorijarrutus tarvitaan nopeuden pitämiseksi vakiona.
Jos taas ei välitetä nopeusrajoituksista eikä liikenteen sujuvuudesta, niin silloin taloudellisinta on ajaa jatkuvasti samalla kaasulla ylä- ja alamäistä välittämättä. Toivottavasti kukaan ei kuitenkaan aja niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa alkaa verenpaine nouseen, kun omassakin lähipiirissä on näitä muutamia lokkeja, jotka pihiyttään käyttävät muita härskisti hyväkseen. Ihmisen pahimpia piirteitä on juuri pihiys. Se ääretön itsekeskeisyys ja nihilismi mistä se kumpuaa, on vastenmielistä!
Miten nihilismi pihiyteen liittyy?
Luetun ymmärtäminen! Se pihiys, joka kumpuaa itsekeskeisyyden ja nihilismin yhdistelmästä, on vastenmielistä.
Mun äiti ja hänen miehensä. Ostellaan kyllä katto- ja ikkunaremonttia ihan suruitta, mutta vessa jätetään vetämättä käynnin jälkeen että vesi säästyy. Myös kun on vieraita, muitakin kun meitä omia lapsia käymässä. Niin älyttömän oksettavaa aina avata se kansi ja löytää useat haisevat kuset sieltä. En noudata tätä sääntöä. Myös hämärässä täytyy siristellä ilman valoja ja yrittää lukea, sitten vasta valot päälle kun on täysin pimeää pihalla. Teki ylioppilaskokeisiin lukemisesta vielä pikkuisen hankalampaa. Suihkussa saa käydä vaan jokatoinen päivä, koska ei joka päivä tartte.
Mieheni perheessä on aina pihistelty. Valitettavasti mieheni on alkanut vuosi vuodelta enemmän muuttua vanhempiensa kaltaiseksi.
-laittaa esim saunan kiinni kesken löylyjen
-rajoittaa lapsien syömistä. Jos lapset syö liikaa, keittää heille vesipuuroa ja käskee täyttää mahan sillä
-ei halua ostaa mitään muuta kuin ruokaa. Joudun ostamaan salaa sen mitä haluan.
-laittaa valoja kiinni sitä mukaan kun minä laitan päälle
-haluaa tehdä vain ilmaisia juttuja
Oltiin festareilla vuosia sitten ja mun piti päästä puskapissalle. Kaverilla oli vessapaperia ja pyysin sitä. Kaveri kysyi, että riittääkö yksi pala, vai tarvitaanko kaksi. Se rulla oli vieläpä varastettu sieltä festarien vessasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko käyttää autoa tanktessaan autoansa jokaisella pistoolilla, jos vaikka olisi "jämiä" jäänyt siihen letkuun.
Tuosta saa sakkotuomion, jos joku on pahalla tuulella ja alkaa ajaa asiaa.
Asiasta löytyy ennakkopäätös.
Täh? Siis mistä teosta saa sakon? Siitäkö, että katsoo, onko letkun "pohjalle" jäänyt tilkka bensaa?? Mikä siinä on lainvastaista ja ketä kohtaan siinä rikotaan???
Mun kaverin perhe oli pihi. Jos ravintolassa juomavedestä joutui maksamaan, niin koko kannu oli juotava tyhjäksi, mitään mistä oli maksettu ei saanut jättää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on jo aika huono: mun vaimo säästää siten, että jättää jonkun laskun maksamatta ja siirtää vastaavan summan säästötilille. Ei ymmärrä että se lasku joudutaan sitten maksamaan seuraavassa kuussa korkojen kera. Raivostuttavaa...
Eräs persaukinen kaveri toimi samoin laskujen ja auton kanssa. Laskujen maksupäivää lykättiin aina, ihan kuin siinä olisi jotain säästöä syntynyt.
Autoa tankattiin vasta kun se alkaa yskiä ja vain 20€ kerrallaan. Ehdotin, että hän voisi tiukkoina aikoina säästää bensarahassa ja mennä bussilla, kun bussi menee suoraan työpaikan eteen. Ei käynyt, autolla ajettiin lyhyetkin matkat koko ajan jännittäen, riittääkö bensa...
Kaveri kanssa tankkasi ihme logiikalla. Jos tankki oli tyhjä, rahaa 10 euroa, tankattiin 5e. Kuitenkin tiedossa oli jo ajomatkan pituus. Kaveri arvioi, että bensa riittää justiinsa. Tässä kohtaa ihmettelin miksi täytyy ajaa se justiinsa loppuun, perillä joutuu tankkaamaan kuitenkin sen loput 5e? Ellei sitten tiedä että perillä on halvempaa bensaa. No, siks.
Tietenkin ajomatkalla tuli ylimääräistä kulutusta ja bensa loppui tien päälle. Sitten vaan liftattiin tai käveltiin lähimmälle asemalle kanisterin kanssa. Ja tämä lähin ei usein ollut se halvin...
Korkeintaan hyötyi, jos jollain avuliaalla ohiajajalla oli bensaa kanisterissa ja suostui siitä vähän antamaan. Mutta harvoinpa oli, enkä usko että autokaan tykkää tuollaisesta tyhjiin ajamisesta.
Työkaveri vei vanhasta asunnostaan vessaharjan uuteen. Varmasti se paskaisen harjan pakkaaminen ja kuskaaminen oli halvempaa kuin uuden ostaminen.
Puolitan juustoviipaleet.
Kastelen kuivunutta leipää ja paistan sen jotta se tulisi uudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on jo aika huono: mun vaimo säästää siten, että jättää jonkun laskun maksamatta ja siirtää vastaavan summan säästötilille. Ei ymmärrä että se lasku joudutaan sitten maksamaan seuraavassa kuussa korkojen kera. Raivostuttavaa...
Eräs persaukinen kaveri toimi samoin laskujen ja auton kanssa. Laskujen maksupäivää lykättiin aina, ihan kuin siinä olisi jotain säästöä syntynyt.
Autoa tankattiin vasta kun se alkaa yskiä ja vain 20€ kerrallaan. Ehdotin, että hän voisi tiukkoina aikoina säästää bensarahassa ja mennä bussilla, kun bussi menee suoraan työpaikan eteen. Ei käynyt, autolla ajettiin lyhyetkin matkat koko ajan jännittäen, riittääkö bensa...
Annas kun arvaan...lyhyet matkat ovat tupakanhakureissuja?
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi sillä autolla ajeltaisiin vapaalla ne alamäet? Silloinhan menee tyhjäkäynnin verran polttoainetta moottoriin koko ajan. Miksi ei mieluummin mentäisi vaihde päällä ja annettaisi renkaiden pyörittää moottoria nollakulutuksella? Kun ei siinä alamäessä kuitenkaan voi ajaa suurempaa nopeutta kuin tasaisella tai ylämäessä, niin se pieni moottorijarrutus tarvitaan nopeuden pitämiseksi vakiona.
Jos taas ei välitetä nopeusrajoituksista eikä liikenteen sujuvuudesta, niin silloin taloudellisinta on ajaa jatkuvasti samalla kaasulla ylä- ja alamäistä välittämättä. Toivottavasti kukaan ei kuitenkaan aja niin.
Jos on kaasarikone, niin kulutus ei mene nollaan ja vapaalla olikin ennen ihan "järkevää" lasketella alamäet. Ruiskumoottoreilla tilanne on eri ja vaihde päällä, moottorijarrutuksella lasketellessa pääsee siihen nollatilanteeseen.
JOS venyttää hieman lain kirjainta, niin eniten polttoaineen säästöä olen saanut aikaan hyödyntämällä alamäkiä ja antamalla nopeuden kiihtyä pikkukaasulla ja päästämällä näin kerätyn nopeuden valumaan seuraavassa ylämäessä pois. 2000-luvun alun Volkkarin 1.9 dieselillä pääsin aikanaan alle neljän litran kulutuksiin, jos sai noin ajella rauhassa. Harrastin siis tuota testimielessä vain, jos en häirinnyt muuta liikennettä.
Jos tavaraa on 5 % vähemmän kuin pakkauksessa lukee niin silkkaa huijausta se on.