Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
921/3893 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikaksi oli valittu paikallinen Rosso. OK, onhan sielläkin ihan hyvät ruuat. Istuimme pöytään, alkujuomiksi appi tilasi oluttuopit. Sitten hän alkoi tutkimaan listaa ja ähkimään. Itse jo katselin alkuruokaa, pihviä pääruuaksi ja jälkiruokaa. Kohta tulikin apen suunnalta tiukka toteamus "Ei tässä mikään nälkä ole, minä syön vain pitsaa". Anoppi ja mieheni säestivät mukana, että joo niin onkin, pizza on täällä hyvää, otetaan vaan pizzat. Mitäpä minä sitten olisin voinut valita muuta kuin pizzan.

Ajatus on tärkein, totta kai. Minä en siis olisi tarvinnut näistä yöpöydistä penniäkään. Se, mikä jäi kaivelemaan, oli tämä hirveä hehkutus mahtavasta illallisesta. Lopputulos oli pizza+olut. Sekin olisi ollut parempi, jos olisi ihan reilusti sanottu, että kiitos, nämä ovat kivat, mennäänkö pizzalle joku ilta. Mutta ei, mieskin hehkutti että kunnon illallinen tulossa.

Joissain suvuissa/perheissä on ikäänkuin tapa, että ulkona EI syödä koko settiä. Vaan nälän asteesta riippumatta sieltä menusta tilataan yksi sapuska ja sitten rituaaliin kuuluu se, että pitää ähkiä ja huohottaa kuuluvasti mahan olevan täynnä.

Jännä vaan, että varmasti se pakki on täydempi, kun vedetään kotona kottikärryllinen perunaa ja läskisoosia ämpärillinen perään, eikä silloin tarvi ähistä, kuin hikinen sika. Mutta syöpä se kanasalaatti Hesellä, niin mölistään vielä huomennakin mahan oleva täynnä.

Vierailija
922/3893 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ei voinut kävellä 100 metriä kauppaan ja ostaa lapsen lapselle synttärilahjaa, vaan antoi vanhan ja kauhtuneen nuken. Ei siis mikään dekoration, vaan aivan karmea halpis nukke vuodelta 88.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/3893 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apet tulivat poikansa synttäreille. Toivat lahjaksi appiukon ulkomaanmatkalla luetun kirjan. Aurinkorannalla rispaantunut. Ei siis mikään hyvin pidetty kirpparikirja.

Vierailija
924/3893 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikaksi oli valittu paikallinen Rosso. OK, onhan sielläkin ihan hyvät ruuat. Istuimme pöytään, alkujuomiksi appi tilasi oluttuopit. Sitten hän alkoi tutkimaan listaa ja ähkimään. Itse jo katselin alkuruokaa, pihviä pääruuaksi ja jälkiruokaa. Kohta tulikin apen suunnalta tiukka toteamus "Ei tässä mikään nälkä ole, minä syön vain pitsaa". Anoppi ja mieheni säestivät mukana, että joo niin onkin, pizza on täällä hyvää, otetaan vaan pizzat. Mitäpä minä sitten olisin voinut valita muuta kuin pizzan.

Ajatus on tärkein, totta kai. Minä en siis olisi tarvinnut näistä yöpöydistä penniäkään. Se, mikä jäi kaivelemaan, oli tämä hirveä hehkutus mahtavasta illallisesta. Lopputulos oli pizza+olut. Sekin olisi ollut parempi, jos olisi ihan reilusti sanottu, että kiitos, nämä ovat kivat, mennäänkö pizzalle joku ilta. Mutta ei, mieskin hehkutti että kunnon illallinen tulossa.

Joissain suvuissa/perheissä on ikäänkuin tapa, että ulkona EI syödä koko settiä. Vaan nälän asteesta riippumatta sieltä menusta tilataan yksi sapuska ja sitten rituaaliin kuuluu se, että pitää ähkiä ja huohottaa kuuluvasti mahan olevan täynnä.

Jännä vaan, että varmasti se pakki on täydempi, kun vedetään kotona kottikärryllinen perunaa ja läskisoosia ämpärillinen perään, eikä silloin tarvi ähistä, kuin hikinen sika. Mutta syöpä se kanasalaatti Hesellä, niin mölistään vielä huomennakin mahan oleva täynnä.

Näin hän se menee. Tosin jos joku muu on tarjoamassa niin saattaa jo alkupala ja jälkiruokakin maistua.

Vierailija
925/3893 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse otan myös ruuat mukaan laivalle.

Käyn Viking Linellä Tukholmassa . Matka ei montaa euroa maksa, kun ostan matkalla tax freestä kollegoille heidän tilaamia tuotteita ja saan niistä 1-3 lahjakorttia.

Yhdellä varaan seuraavan matkan ja loput myyn.

Mukana on vedenkeitin, nuudelipusseja, puuropusseja, ruisleipää, hedelmiä jne.

Tukholmassa kävelen keskustaan ja tulen takaisin laivalle.

Torstaisin on eniten kokousmatkustajia. Joskus minut on kutsuttu buffaan syömään, kun joku on myöhästynyt laivalta.

Yleensä on kivaa, joskus tosi kivaa.

Saan ylimääräisistä tax free korteista sen verran rahaa, jään aina plussalle . Ja olen saanut paljon Viking linen veneitä, vaikka ei niistä juuri mitään apua ole ollut.

Ihan varmasti joku pitää tätäkin nuukailuna. Muuhun minulla ei ole varaa.

En ymmärrä miksi sinut kutsuttaisiin syömään buffaan vieraaseen porukkaan? Mitä tarjoat maksuksi?

Ja toi hytti yhdelle henkilölle, luulis olevan tyyris?

Vierailija
926/3893 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päin asuu tosi pihi mies. Se ei käy koskaan kaupassa! Talvella näin sen Tokmannilla, mikä ihme, mutta ei ostanut mitään.

Sanoi pois lähtiessään " tulipa nähtyä".

Ja vaimo on kuollut eli sekään ei voi käydä kaupassa.

Yksi aikuisista lapsista kuoli.

Ei kuolinilmoitusta, ei hautaa.

Ajelee ilman valoja, talossa ei polta valoja.

Pihi?

Kummajainen kun ei ole kuollut nälkään.

Vierailija
927/3893 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tapailemallani pojalla ekaa (ja vikaa..) kertaa yötä. Märät punaiset hiukseni olivat sitten yöllä värjänneet hänen tyynyliinan ja lakanaa. Häpesin silmät päästäni ja jälkeenpäin laitoin viestiä, että voin korvata ne hänelle. Lähinnä ihan ystävällisyyttäni, en ihan oikeasti oleta että joku haluaa vanhoista kulahtaneista lakanosita jotain. Ilmoitti että joo, no jos 20e laitat tilille.

Annoitko myös p.imppaa? Olipa kallis hinta vanhoilla lakanoilla.

Vierailija
928/3893 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tapailemallani pojalla ekaa (ja vikaa..) kertaa yötä. Märät punaiset hiukseni olivat sitten yöllä värjänneet hänen tyynyliinan ja lakanaa. Häpesin silmät päästäni ja jälkeenpäin laitoin viestiä, että voin korvata ne hänelle. Lähinnä ihan ystävällisyyttäni, en ihan oikeasti oleta että joku haluaa vanhoista kulahtaneista lakanosita jotain. Ilmoitti että joo, no jos 20e laitat tilille.

Yleensä vanhat lakanat korvataan uusilla niiden mentyä rikki. Uusilla lakanoilla taas on hintaa, varsinkin jos haluaa hankkia hyvät.

Vierailija
929/3893 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä vanhat lakanat korvataan uusilla niiden mentyä rikki. Uusilla lakanoilla taas on hintaa, varsinkin jos haluaa hankkia hyvät.

Tietysti tämä pätee vain tavallisiin ihmisiin. Ehkä joku saituri sitten nyysii tuttavalta lakanat kotiinsa.

Vierailija
930/3893 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän terveyskeskuksessa yhteen aikaan työskenteli nuori virolainen mieslääkäri, joka aina pisteli poskeensa kahvihuoneen jääkaapista toisten eväät.

Vierailija
931/3893 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosin etelässä apeille ruuat kiinalaisravintolassa, olimme käymässä heidän kakkos kodissaan. Laitoin sitten vielä tipin siihen päälle. Anoppi nappasi tippirahani siintä kasasta, laittoi omaan lompakkoonsa. Tosin laittoi kylläkin omasta kukkarostaan pari senttiä siihen kasaan. Hävetti.

Vierailija
932/3893 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn Viking Linellä Tukholmassa . Matka ei montaa euroa maksa, kun ostan matkalla tax freestä kollegoille heidän tilaamia tuotteita ja saan niistä 1-3 lahjakorttia.

Torstaisin on eniten kokousmatkustajia. Joskus minut on kutsuttu buffaan syömään, kun joku on myöhästynyt laivalta.

Saan ylimääräisistä tax free korteista sen verran rahaa, jään aina plussalle . Ja olen saanut paljon Viking linen veneitä, vaikka ei niistä juuri mitään apua ole ollut.

Kuulostat häiriintyneeltä. Itse olisin risteilyllä mieluummin nälissäni kuin kokkailisin hytissä mikä on itse asiassa kiellettyä.

Vierailija
933/3893 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on tuonut lahjaksi uuteen kotiin lapsilleen aina pelkkää leipää ja suolaa, koska se on kuulemma vanha tapa. Aikuistuvat, omilleen muuttavat lapset olisivat toki vanhemman taholta voineet enemmän ilahtua esimerkiksi huonekalujen hankintaan annetusta rahasta kuin ruokasuolapaketista ja reikäleivästä, mutta kukin tyylillään.

Toi on vanha perinne, mikä ei todellakaan estä tuomasta muutakin, omista lapsista tässä kyse, eikä kylän kakaroista.

Vierailija
934/3893 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi sinut kutsuttaisiin syömään buffaan vieraaseen porukkaan? Mitä tarjoat maksuksi?

Ja toi hytti yhdelle henkilölle, luulis olevan tyyris?

Torstai on, minun mielestäni, yleisin kokousristeily lähtöpäivä.

Ryhmämatkoissa on tiukat peruutusehdot ja jos joku peruuttaa, ei hyvitystä tule laivayhtiöltä.

Kun menen satamaan, odottelen laivaan pääsyä monen muun ihmisen kanssa. Sen sijaan, että olisin katse kiinni kännykässä, katson ihmisiä . Satamassa, ennen laivaan pääsyä aina olen jutellut vähintään yhden ihmisen kanssa, joskus monenkin.

Usein on käynyt niin, että joku tulee vaan juttelemaan ja kysymään haluanko tulla heidän kanssa syömään. Jos porukka on mukavaa, menen. Aika on ollut mukavaa ja ei kukaan kuvittele olisin jotain velkaa. Kyllä minulle on yritetty myydä myös buffia. Mutta en ole maksamaan, siksi on eväät mukana .

Risteily on lähes ilmainen. Tax free lahjakortilla risteily maksaa 0-20 euroon. Paljon riippuu Hyttiluokasta.

Minä tykkään olla laivalla.

Vierailija
935/3893 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on muuten ihan totta. Liittyy ehkä siihen uskomukseen, että ulkona syöminen on automaattisesti tosi kallista ja että "kunnon ihmisten" ei kuuluisi syödä kotona kun samat ruuat voi tehdä itse kotona. Meillä on perheessä just sama homma: miehen kanssa syödään ulkona usein 3-4 lajia + viinit. Appivanhempien kanssa ravintolassa syödään tasan pääruoka ja mies on yllättäen juuri samaa mieltä vanhempiensa kanssa. Ruuan kanssa max. olut. Hanavettä, jos se on ilmaista. Hirveä ähkiminen kuten edellinen kirjoitti. Kahvit voi juoda kotona.

Vierailija
936/3893 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen superpihi. Kuljen kirpparirytkyissä joita ostan parilla eurolla, yli vitosta en raski maksaa edes kengistä. Käsilaukku sukulaisen kuolinpesästä ja kampaajalla viimeksi 2010.

Maksan silti mielelläni lapsen kaveritkin kerran vuodessa linnanmäelle ja vien lapsia kavereineen ulos syömään. Miehelle ostin 4000e kellon ja lasten harrastuksiin menee yli 500e kuukaudessa. Lapselleni ostan mielelläni 60e hajuveden ja itse vetelen kainaloihin Lidlin 0.99euron cien:iä. En tiedä mikä mussa on vikana kun musta tuntuu että itseensä ei voi panostaa ja koskaan IKINÄ mitään kivaa itselle. Se olisi tuhlausta. Mä en ansaitse. Tulen kyllä eniten iloiseksi kun lapset ja mies iloitsee :) Vuositulot 70 000e minulla ja sijoitan kyllä myös kaiken liikenevän.

Vierailija
937/3893 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo leipä ja suola tupareissa on vanha tapa ainakin kautta Suomen, maailmalla en tiedä onko. Pihiyteen ei liity. Surullista on kun hyvin toimeen tulevat ihmiset ankeuttavat elämäänsä saituudella. Tuttavapiirissä pariskunta joka ei raaski lämmittää ok- taloansa, aina kylmänkoleata. Ip-pumppu ihmeekseni sinne hankittiin mutta sitä ei voi käyttää kuin pahimmalla helteellä kun vie sähköä. Patterit päiväksi kiinni, kuumavesivaraaja samoin.

Pariskunta voi sitten iloita hometalosta jonkin ajan päästä!

Vierailija
938/3893 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuuteli kirjoitti:

Mun kaveri oli etelän reissulla ja pyysin, että lähettää kortin.

Juu,oli tullut reissusta kotiin ja tiputti kortin itse postiluukusta.

Ei ne postimaksu ja kortti ois nyt kovasti maksaneet.

Tuohon voi olla muitakin syitä kuin pihiys. En muista enää, missä oltiin, mutta postimerkkisysteemi oli ihan ihmeellinen. Yhdestä ruokakaupasta ostin kortteja ja merkkejä, ja opas sattumalta näki, kun kirjoitettiin niitä altaalla. Hän tuli kysymään, millaiset merkit on ostettu. Ne oli ihan vääränlaiset, jotenkin kai maan sisäiseen postiin. Vain tietynlaiset postimerkit kävi Suomeen. Niitä oikeanlaisia merkkejä piti osata kysyä.

Lisäksi siellä oli erilaisia postilaatikoita, tietyn väriseen piti pudottaa Suomeen lähtevä, kansainvälinen lentoposti. Vaikka me kuinka ravattiin etsimässä oikeanlaista pönttöä, ei löydetty. Kotimaassa laitettiin Suomen omat postimerkit kortteihin ja postitettiin ja lähisuvulle annettiin suoraan käteen.

Me on tavattu usein lomailla Kanarian saarilla, ja aina isovanhemmille laitetaan postikortti, kun ne sitä odottaa. Tässä on mennyt muutama vuosi, että ainutkaqan kortti ei ole mennyt perille. Ollaan kans ryhdytty postittamaan kortti vasta kotimaasta.

Mulla oli aiemmin tapana lähetellä runsaasti postikortteja matkoilta. Niitä oli hauska kirjoitella ja kiva myös saada. Noin 15 korttia yleensä laitoin joka matkalta vaikka matkustin useamman kerran vuodessa eli paloihan niihin rahaa. Viimeiset kortit laitoin Dubaista noin 6v sitten, niistä yksikään ei saapunut perille vaikka jätin ne postitoimistoon. Kyllä harmitti, meni noin 25€ täysin hukkaan. Sen jälkeen olen laittanut tekstareita ja Whatsappejä vaikka eihän ne yhtä kivoja ole.

Vierailija
939/3893 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs mamma ostaa lapselleen vain ranskalaisia ym. halpaa roskaruokaa, koska käyttää rahansa mieluummin alkoholiin. Hemmetin surullista.

Olisiko se alkoholistvanhemman muksu sitten onnellisempi, jos saisi päivittäin pippuripihviä tms.

Vierailija
940/3893 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttava nuoruudessa kun alettiin vetämään röökiä niin laski aina kuinka monet jämät kukin on hänelle velkaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän