Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
lasta kun tein niin välillä vedin pois kesken kaiken että siemen vahvistuu ja parinviikonpäästä heitin ns säästötilin tyhjäksi kassakaapin perälle ja potra poika tuli
Ruikkimalla kusee ja sisäänpäin pieree...
Vierailija kirjoitti:
Pari viikkoa sitten hämmentyneenä katselin, kuinka joku mies nostaa maasta tupakannatsan ja pistää palamaan 😨 huhhuh
toiset kulkee maski naamalla.
Tupakat on kalliita ja koukuttavia. Ihan ymmärrettävää että joku pienituloinen turvautuu tuollaiseen, jos on kova tupakantuska eikä rahaa ostaa uutta.
Itsekin kaivoin lapsena purukumin jalkakäytävästä ja söin, varsinkin jos oli vielä makua eikä vielä paljon hiekkaa. Ei se mitään pihiyttä kyllä ollut, vaan köyhyyttä.
Eräs tuttavani tuttava oli ollut kylässä ja istunut sohvalla. Häneltä oli pudonnut markan raha käsistään. Hän oli ryhtynyt purkamaan sitä sohvaa aivan alkutekijöihinsä, siis ensin sohvatyynyt pois, sitten ne istuintyynyt jne. Jostain syystä ei markkaa löytynyt. Ei sitä ollut sohvan allakaan.
Vieras oli sanonut:
-Kun se markka löytyy, palauta se sitten minulle. :D
Tuttavani oli antanut vieraalleen markan käteen, ettei asiaan tarvitse enää palata sanoen, että kyllähän se kadonnut markka varmaan joskus löytyy. Hän oli pelännyt, että vieras lyö sipareiksi vielä sen puurungonkin sohvasta, ellei saa markkaansa.
Pihi on laittavinaan kolikon kolehtiin mutta käykin niin että ottaa sieltä( en oo satavarma onko oikeasti tehnyt näin).
Otin eilen viiden sentin kolikon aseman rappusista, en edes hävennyt.
leikkasin pölypussin auki, tyhjensin ja teippasin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Itse otan myös ruuat mukaan laivalle.
Käyn Viking Linellä Tukholmassa . Matka ei montaa euroa maksa, kun ostan matkalla tax freestä kollegoille heidän tilaamia tuotteita ja saan niistä 1-3 lahjakorttia.Yhdellä varaan seuraavan matkan ja loput myyn.
Mukana on vedenkeitin, nuudelipusseja, puuropusseja, ruisleipää, hedelmiä jne.
Tukholmassa kävelen keskustaan ja tulen takaisin laivalle.
Torstaisin on eniten kokousmatkustajia. Joskus minut on kutsuttu buffaan syömään, kun joku on myöhästynyt laivalta.
Yleensä on kivaa, joskus tosi kivaa.
Saan ylimääräisistä tax free korteista sen verran rahaa, jään aina plussalle . Ja olen saanut paljon Viking linen veneitä, vaikka ei niistä juuri mitään apua ole ollut.
Ihan varmasti joku pitää tätäkin nuukailuna. Muuhun minulla ei ole varaa.
Tämä on vain järkevää rahankäyttöä.
Tosin laivayhtiöitä käy nyt vähän sääliksi. Laivat on niin tärkeitä itselleni. Ikävää, jos menevät konkurssiin.
Meillä päin asuu tosi pihi mies. Se ei käy koskaan kaupassa! Talvella näin sen Tokmannilla, mikä ihme, mutta ei ostanut mitään.
Sanoi pois lähtiessään " tulipa nähtyä".
Ja vaimo on kuollut eli sekään ei voi käydä kaupassa.
Yksi aikuisista lapsista kuoli.
Ei kuolinilmoitusta, ei hautaa.
Ajelee ilman valoja, talossa ei polta valoja.
Pihi?
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että anoppisi säilyttää vessapaperit uuskäyttöön?
Suomi on harvoja maita, missä jätevesiputkisto on rakennettu niin, että ne kestävät viemärissä wc-paperin. Monessa maassa käytetty wc-paperi laitetaan erilliseen roskikseen, kun viemärit tukkeutuvat.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
No tää on kyllä enemmänkin typeryyttä, mutta laitetaan silti. Eli eräs tuntemani kuljetusyrittäjä huomasi, että tilikausi menee muutaman tonnin plussalle niin osti sitten tuhansilla kuljetuskontteja pihallensa. Välttyi näin kuulemma verojen maksulta kun sai tuloksen nollille. En kyllä ymmärrä mitä iloa niistä täysin ylimääräisistä konteista siellä pihalla nyt sitten on kun sinne jäävät ruostumaan.
Ehkä niillä konteilla oli oma tarkoituksensa. Tuskin kukaan yrittäjä ihan niin tollo on, että turhaan mitään tekisi. Verosuunnittelu on aina sallittua.
Tapailin kerran miestä, jolla oli yli 200 000 eur vuositulot. Ollessani hänen luonaan, hän valitti minulle WC-paperin käytöstä sekä hammastahnan käytöstä, molempia käytin liikaa. Säästäväisyys on hyve, mutta pihi luonne on asia erikseen. Suhteemme ei jatkunut.
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri käy työpaikalla suihkussa, ettei kuluta ” omaa” vettä ja vie myös työpaikalta pullotolkulla vettä kotiin lähtiessään. Suomessa on kallis vesi, mutta joku järki pitää kitsatelussakin olla...
Jos kuutio kylmää vettä maksaa noin viisi euroa, niin pari litraa vettä kotiin säästää jo sentin! Se kertaa 200 työpäivää, pari euroa. Se kertaa neljäkymmentä vuotta, 80 euroa. Tosi iso säästö ainoastaan kuskaamalla pulloja n. 8000 kertaa kodin ja työpaikan välillä. 😂
Tapailin miestä, jolla oli ihan hyvä työpaikka. Hän oli tuolloin 28v. ja minä 21v. Hän omisti perinnöksi saadun kesämökin, jossa hän asui toukokuusta syyskuulle. Siellä ei saanut lämmittää, ei takkaa eikä sähköpattereita. Kylminä toukokuun öinä oli pakko nukkua makuupussissa, jonka päällä oli vieläpä paksu peitto. Kun pestiin ikkunoita, hän laittoi jääkylmän veden, ettei tarvitse käyttää lämmintä vettä. Siellä oli siis oma kaivo ja lämminvesivaraaja. Paljonko se sitten olisi muka maksanut, jos omalla lämminvesivaraajalla tulee lämmin vesi.
Appivanhemmat osaa olla hyvin pihejä ja jotenkin sellaisella jännällä tavalla. Ollaan hyvin suureellisia, mutta kuitenkin ihan todella pihejä.
Esimerkki: Meille ostettiin uuteen kotiin uudet yöpöydät. Entiset olivat sinne liian leveät. Mies ehdotti, että annetaan ne hänen vanhemmilleen. Tämä sopi minulle hyvin. Olin ostanut ne pari vuotta aiemmin, hinta oli n. 200 eur/kpl. Tässä vaiheessahan ne olivat tarpeettomat, joten mieluummin ne minusta menevät jollekin sukulaiselle, joka ne haluaa kuin tori.fi tai muuhun nettikirppikseen.
Appiukko oli ihastuksissaan. Hän halusi tarjota meille palkaksi illallisen. Yritin vähän estellä, kun arvasin, että tässä on joku jippo takana kuitenkin. Mies oli ihan tohkeissaan, "kun faija tarjoaa, niin se tarjoaa viimeisen päälle". OK, ajattelin, mennään illalliselle totta kai, mikäs siinä.
Illallisen ajankohta lähestyi, appi touhotti siitä ja mies myös. Paikaksi oli valittu paikallinen Rosso. OK, onhan sielläkin ihan hyvät ruuat. Istuimme pöytään, alkujuomiksi appi tilasi oluttuopit. Sitten hän alkoi tutkimaan listaa ja ähkimään. Itse jo katselin alkuruokaa, pihviä pääruuaksi ja jälkiruokaa. Kohta tulikin apen suunnalta tiukka toteamus "Ei tässä mikään nälkä ole, minä syön vain pitsaa". Anoppi ja mieheni säestivät mukana, että joo niin onkin, pizza on täällä hyvää, otetaan vaan pizzat. Mitäpä minä sitten olisin voinut valita muuta kuin pizzan.
Ja pizzaa syötiin. Ei mitään muuta raastepöydän lisäksi.
Ajatus on tärkein, totta kai. Minä en siis olisi tarvinnut näistä yöpöydistä penniäkään. Se, mikä jäi kaivelemaan, oli tämä hirveä hehkutus mahtavasta illallisesta. Lopputulos oli pizza+olut. Sekin olisi ollut parempi, jos olisi ihan reilusti sanottu, että kiitos, nämä ovat kivat, mennäänkö pizzalle joku ilta. Mutta ei, mieskin hehkutti että kunnon illallinen tulossa. Tästä pizzalla käynnistä sitten hehkutettiin muulle suvulle illallisen tarjoamisena. Mutta joo, jokaisella on omat tapansa, eikös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse otan myös ruuat mukaan laivalle.
Käyn Viking Linellä Tukholmassa . Matka ei montaa euroa maksa, kun ostan matkalla tax freestä kollegoille heidän tilaamia tuotteita ja saan niistä 1-3 lahjakorttia.Yhdellä varaan seuraavan matkan ja loput myyn.
Mukana on vedenkeitin, nuudelipusseja, puuropusseja, ruisleipää, hedelmiä jne.
Tukholmassa kävelen keskustaan ja tulen takaisin laivalle.
Torstaisin on eniten kokousmatkustajia. Joskus minut on kutsuttu buffaan syömään, kun joku on myöhästynyt laivalta.
Yleensä on kivaa, joskus tosi kivaa.
Saan ylimääräisistä tax free korteista sen verran rahaa, jään aina plussalle . Ja olen saanut paljon Viking linen veneitä, vaikka ei niistä juuri mitään apua ole ollut.
Ihan varmasti joku pitää tätäkin nuukailuna. Muuhun minulla ei ole varaa.
Tämä on vain järkevää rahankäyttöä.
Tosin laivayhtiöitä käy nyt vähän sääliksi. Laivat on niin tärkeitä itselleni. Ikävää, jos menevät konkurssiin.
Tukholma pärjää loistavasti ilman minun muutamia euroja. Joskus Ahlensilta otan mukaan kosmetiikkanäytteitä, jotka ovat tarjolla. Monelle olen tuonut ostoksia Mujilta. En tietenkään enää, kun löytyy Kampistakin.
Viking Line ei mene konkurssiin. Teen kuitenkin ostoksia väh 200 eurolla joka kerta.
Jätän hyttini siistiin kuntoon, en sikaile tai vst. Laivoilla on enemmän yksin matkustavia miehiä, kuin naisia ja vietän aikaa tanssilattialla.
Sukulaismies, pianonsoittotaidoton, halusi omia itselleen minulle osoitetun perintöpianon. Itsellä rahaa kuin pa skaa. Minulla ei, mutta soittotaitoa ja halua kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Tapailin kerran miestä, jolla oli yli 200 000 eur vuositulot. Ollessani hänen luonaan, hän valitti minulle WC-paperin käytöstä sekä hammastahnan käytöstä, molempia käytin liikaa. Säästäväisyys on hyve, mutta pihi luonne on asia erikseen. Suhteemme ei jatkunut.
Sama kokemus, ex-deittimiehellä tulot myös hiukan yli 200 000 vuodessa on saituus oli jäätävää. Ei raaskinut ostaa uutta lompakkoa kun sitten olisi pitänyt myös tilata uusi ajokortti. Koska vanhan mallineen ajokortti ei sovi nykypäivän lompakoiden ajokorttitaskuun!
Kävi joka vuosi lomalla yhdessä ja samassa lomaosakekohteessa, koska oli ostanut osakkeen joskus 20 vuotta sitten. Siis joka vuosi yksi viikko samassa itä-Suomen kohteessa. Jee!
Olen tehnyt hauskan havainnon: samat ihmiset, jotka taivastelevat veroja ja kehuskelevat tilaavansa kaiken eurolla Kiinasta (lähinnä turhaa kamaa kuten puhelimenkuoria, joskus myös oikeasti vaarallisia kuten elektroniikkaa ja vauvanvaatteita) ovat niitä, jotka vaativat rajoja kiinni ja räyhäävät siitä, miten tuotanto pitäisi pakottaa Suomeen.
Voipi tulla ikävä yllätys hinnoista, jos jonain päivänä elämme totalitaristisessa valtiossa.
Tuollaisissa paikoissa on usein paljon sokeritoukkia